Strona 1 z 1

Pompuje układ chłodzenia

PostNapisane: 19 sty 2010, 21:54
przez makary75
WITAM WSZYSTKICH
Trochę nietypowo ale......
Jest to Ford Probe 92r 2,2 turbo (silnik mazdy??).
Problem zaczął się od braku ogrzewania- zaprowadzony do warsztatu
wyczyszczona nagrzewnica wymieniony rozrząd, termostat, uszczelka pod głowicą, pompa płynu chłodniczego. Zrobiło się troszkę cieplej w samochodzie,
ale nadal niewiele grzał.... Po jakimś czasie silnik zgasł i nie dał się odpalić.
Wstawiony został do pobliskiego warsztatu gdzie stwierdzono przesunięcie paska rozrządu, uszkodzenie (przy klinie) kółka górnego skrzywił się klin, pęknięty wałek na klinie. Po zdjęciu wałka mechanik stwierdził brak dopływu oleju przez kanalik do łożyska w głowicy. Wymienił wałek, głowicę, rozrząd, oczywiście nowe uszczelki. Po odebraniu i uruchomieniu samochodu przewody do chłodnicy zrobiły się wielkie (pojawiło się wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym). Teraz jest tak: jak włączą się wentylatory to trochę zbija to ciśnienie ale na ogół wywala jakiś przewód wodny. Jeśli ktoś coś może poradzić w tej sprawie to proszę pomóżcie.....
Staruszek jest zakochany w tym samochodzie więc nie ma szansy na zmianę.

PostNapisane: 20 sty 2010, 01:35
przez Siw-y
makary75 napisał(a):Po odebraniu i uruchomieniu samochodu przewody do chłodnicy zrobiły się wielkie (pojawiło się wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym). Teraz jest tak: jak włączą się wentylatory to trochę zbija to ciśnienie ale na ogół wywala jakiś przewód wodny.

Podmień korek bo być może się nie otwiera i dlatego ciśnienie rośnie za bardzo.

PostNapisane: 20 sty 2010, 09:41
przez makary75
Dziękuje za podpowiedź – faktycznie korek nie przepuszcza ciśnienia.Poinformowałem mechanika ma wymienić na oryginał. Jak sprawdzę to się odezwę czy pomogło.....

PostNapisane: 21 sty 2010, 07:57
przez Mysza
Najpierw nie dokręcili wałka, a potem założyli pękniętą głowicę :D Kup se jakiś swiezy silnik i nową nagrzewnicę, bedzie taniej i bedzie dzialać...

PostNapisane: 21 sty 2010, 15:39
przez ROMAN-R87
sprawdz termostat bo lubi sie konczyc w pozycji zamknietej, popma pompuje a tu nie ma przeplywu i zonk
pozdrawiam ;)