Re: Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje
Napisane: 17 lis 2015, 10:38
Witam,
posiadam Tributkę od ponad 2 lat, jest to silnik 2.0 z 2001 roku 4x4, postaram się odpowiedzieć na pytania:
1. Każdy mechanik, u którego byłem z tym samochodem stwierdzał, że jest to trochę za mały silnik do tego samochodu, co osobiście potwierdzam.
2. Jest to silnik ZETEC fordowski, więc tak na prawdę nie jest to prawdziwa Mazda, co ja osobiście poczułem od pierwszej przejażdżki, poprzednio miałem Mazdę 626 i w moim odczuciu różnica jest odczuwalna. Mam zamontowaną instalację LPG, jest to mój drugi samochód z instalacją i ostatni. Z poprzednim i z tym zawsze na gazie były jakieś problemy. Z tego co czytałem silnik ZETEC bardzo dobrze "przyswaja" instalację, ja osobiście tego nie potwierdzam, chociażby dlatego, że po dwóch latach jazdy mam silnik do kapitalnego remontu. Nie znam się za dobrze na mechanice, ale jak dwa lata temu mechanik regulował mi zawory, to mówił, że ciśnienie na zaworach wynosiło od 1,0 do 1,2, obecnie jest to 0,7. Nie mam lubryfikacji, ale z tego co czytałem to są zdania podzielone, czy to pomaga, czy nie. Ale po remoncie pewnie założę.
3. Jw.
4. Proponuję zwrócić szczególną uwagę na to co jest największą bolączką Mazd, czyli korozja, szczególnie spód auta, nadkola, u mnie stan jest tragiczny, sam mechanik mi polecał abym pozbył się tego auta, ja zamierzam doprowadzić to do porządku.
5. W tym roku wymieniałem rozrząd, kompletna wymiana rozrządu z rolkami itd. wyniosła mnie ok. 700-800zł, niestety nie pamiętam dokładnie.
6. Szczególną uwagę zwrócił bym na pracę silnika podczas jazdy, dokładniej na to jak zachowują się obroty, u mnie występowało takie coś, że przy zmianie biegów podczas wciśnięcia sprzęgła obroty silnika nie opadały do ok. 800, tylko gdy silnik przed zmianą biegu był wkręcony na obroty powyżej 2000, to przy wciśnięciu sprzęgła spadały gwałtowanie do 2000 i na 2000 utrzymywały się przez chwilę następnie powoli opadając do 800. Gdy wciskałem sprzęgło przy obrotach poniżej 2000, obroty zamiast spadać, podskakiwały do 2000, by po chwili spaść do 800. Kolejnym objawem była cały czas świecąca się kontrolka check, początkowo zakładałem, że jest to wina gazu, w czym również utwierdzali mnie mechanicy, dopiero po podłączeniu do komputera okazało się że to błąd p1409 czyli błąd egr, natomiast sam egr był sprawdzany i działa bez zarzutu, w ostatecznym rozrachunku okazało się, że ta dziwna praca samochodu to wina kiepskiego stanu silnika.
7. Jak w odpowiedzi 4.
Podsumowując:
Według mnie samochód sam w sobie jest godny polecenia, dla mnie komfort jazdy suvem jest zdecydowanie lepszy niż hatchbackiem, na plus na pewno napęd 4x4, wygląd samochodu (kwestia gustu), cicha praca silnika (przynajmniej na początku przed wyżej opisanymi problemami).
Na tyle jestem zadowolony z tego samochodu, że zamierzam zainwestować w remont silnika i doprowadzenie spodu do porządku i mam nadzieję cieszyć się bezproblemową jazdą przez kilka następnych lat.
Pozdrawiam
posiadam Tributkę od ponad 2 lat, jest to silnik 2.0 z 2001 roku 4x4, postaram się odpowiedzieć na pytania:
1. Każdy mechanik, u którego byłem z tym samochodem stwierdzał, że jest to trochę za mały silnik do tego samochodu, co osobiście potwierdzam.
2. Jest to silnik ZETEC fordowski, więc tak na prawdę nie jest to prawdziwa Mazda, co ja osobiście poczułem od pierwszej przejażdżki, poprzednio miałem Mazdę 626 i w moim odczuciu różnica jest odczuwalna. Mam zamontowaną instalację LPG, jest to mój drugi samochód z instalacją i ostatni. Z poprzednim i z tym zawsze na gazie były jakieś problemy. Z tego co czytałem silnik ZETEC bardzo dobrze "przyswaja" instalację, ja osobiście tego nie potwierdzam, chociażby dlatego, że po dwóch latach jazdy mam silnik do kapitalnego remontu. Nie znam się za dobrze na mechanice, ale jak dwa lata temu mechanik regulował mi zawory, to mówił, że ciśnienie na zaworach wynosiło od 1,0 do 1,2, obecnie jest to 0,7. Nie mam lubryfikacji, ale z tego co czytałem to są zdania podzielone, czy to pomaga, czy nie. Ale po remoncie pewnie założę.
3. Jw.
4. Proponuję zwrócić szczególną uwagę na to co jest największą bolączką Mazd, czyli korozja, szczególnie spód auta, nadkola, u mnie stan jest tragiczny, sam mechanik mi polecał abym pozbył się tego auta, ja zamierzam doprowadzić to do porządku.
5. W tym roku wymieniałem rozrząd, kompletna wymiana rozrządu z rolkami itd. wyniosła mnie ok. 700-800zł, niestety nie pamiętam dokładnie.
6. Szczególną uwagę zwrócił bym na pracę silnika podczas jazdy, dokładniej na to jak zachowują się obroty, u mnie występowało takie coś, że przy zmianie biegów podczas wciśnięcia sprzęgła obroty silnika nie opadały do ok. 800, tylko gdy silnik przed zmianą biegu był wkręcony na obroty powyżej 2000, to przy wciśnięciu sprzęgła spadały gwałtowanie do 2000 i na 2000 utrzymywały się przez chwilę następnie powoli opadając do 800. Gdy wciskałem sprzęgło przy obrotach poniżej 2000, obroty zamiast spadać, podskakiwały do 2000, by po chwili spaść do 800. Kolejnym objawem była cały czas świecąca się kontrolka check, początkowo zakładałem, że jest to wina gazu, w czym również utwierdzali mnie mechanicy, dopiero po podłączeniu do komputera okazało się że to błąd p1409 czyli błąd egr, natomiast sam egr był sprawdzany i działa bez zarzutu, w ostatecznym rozrachunku okazało się, że ta dziwna praca samochodu to wina kiepskiego stanu silnika.
7. Jak w odpowiedzi 4.
Podsumowując:
Według mnie samochód sam w sobie jest godny polecenia, dla mnie komfort jazdy suvem jest zdecydowanie lepszy niż hatchbackiem, na plus na pewno napęd 4x4, wygląd samochodu (kwestia gustu), cicha praca silnika (przynajmniej na początku przed wyżej opisanymi problemami).
Na tyle jestem zadowolony z tego samochodu, że zamierzam zainwestować w remont silnika i doprowadzenie spodu do porządku i mam nadzieję cieszyć się bezproblemową jazdą przez kilka następnych lat.
Pozdrawiam