Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez Tomash » 6 sty 2009, 01:33

Sprawdz linke gazu. U mnie sie od tego zaczelo, pedal chodzil caly czas dosc ciezko, pozniej linka sie zablokowala we " wdepnietej " pozycji pedalu gazu. Nieciekawe zjawisko w przypadku automatu... Przyczyna bylo uszkodzenie teflonowej wkladki wewnatrz linki, poprostu wysuwala sie cholera i blokowala sama linke. Jesli zajrzysz pod pedal i zobaczysz biala teflonowa rurke wysuwajaca sie z linki to czym predzej rozgladaj sie za nowa linka.
Butelki na podlodze nie mieszaja w kabelkach? Ty szczesciarzu...
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez bkruchy » 8 sty 2009, 09:54

Dzięki za podpowiedź. Zajrzę pod pedał i sprawdzę co tam się dzieje. Oby nic :)

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Tomash » 8 sty 2009, 23:30

Za ori uzywke na Allegro zaplacilem 80 PLN i kosztowalo mnie to 10 min pracy. Oby to nie bylo nic powazniejszego...
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez Pablo » 10 sty 2009, 12:09

Oloo66 napisał(a):Wszyscy którzy twierdzą, że to babski SUVik nie przeznaczony do jazdy w terenie pewnie się trochę zdziwią, ze bez najmniejszego problemu na typowych oponkach Continental wdrapała się na Górki Czechowskie w Lublinie w błocie po felgi. Generalnie to lekkie auto i to duży plus w terenie.


Tu się niestety nie zgodzę. Jakkolwiek bardzo lubię to autko (zwłaszcza trasy ;)) to dzielność w terenie parę razy zweryfikowałem negatywnie. Może to trochę większe wymagania po jezdzie pickupem ale tam gdzie B2500 nawet sie nie zajękneła, Tribut wisiał na podwoziu :( Opony to rzecz drugorzedna bo w tym przypadku przeswitu brakło. Ot takie tereny w które musiałem dojeżdżać.

Poza tym to z mojej rocznego ponad użytkowania Tributa:

Plusy

Silnik – w wersji 3.0 jazda to poezja, można nieźle zdziwić właścicieli pseudo sportowych opli bmw i podobnych wózków. Moja Madzia podobno jest dłubięta , nie wiem na czym to polega ale miałem gdzieś wydruk z hamowni, moc ok 240 KM.

Napęd na 4, to oczywisty plus, zwłaszcza teraz zimą.

Spalanie, po poznaniu auta, udaje mi sie zejść do 15-17 l/lpg co nie jest złym wynikiem, zwłaszcza, że teraz gaz po 1.67 tankowałem ;)

Genialne rozwiązanie z otwieraniem tylkniej szyby zamiast całej klapy. Rewelacja przy pakowaniu siat z zakupami

No i bezawaryjne, przejechałem przez rok ok 20 tys km poza pierdołami wynikającymi z wieku i tego ze poprzedni własciciel zaoszczedził na instalacji, nic sie nie działo.

Minusy:

Głośno w środku, przy wiekszych predkosciach daje sie słyszeć dosyć głośny szum powietrza. Sprawdzałem wszystkie uszczelki, wszystkie kompletne, spasowane ale szumi. W planach mam dać autko do wyciszenia, zobaczymy co wtedy.

Jak juz pisałem, zbyt mały bagażnik, nawet w 626 rzadziej kładłem fotele żeby przewieźć coś wiekszego.

W planach, jak juz pisałem wyciszenie wnetrza i założenie zdalnego odpalania, swietna sprawa na mrozy, zwłaszcza, że automaty świetnie sie do tego nadają.
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Buucz » 12 sty 2009, 01:14

Wersja 2.0 to niestety mułek.
Oszczędność na przyzwoitym poziomie zwłaszcza że mam LPG. Koszt instalacji u znajomego ok 2400pln- tak że powinno się zwrócić po 20 tysiącach. Spalanie Miasto 13,5l/---/trasa 11l- gazu oczywiście. Nie polecam rajdować tym autkiem, ale turlanie się z prędkościami do 130 gwarantuje oszczędną jazdę. Dynamika, jak mówiłem na poziomie poloneza, ale hałas mimo że dosyć dokuczliwy od początku, to nie podnosi się do męczącego bzyku odkurzacza (miałem tak w hondzie civic 1,4- rocznik 2005) nawet jak jedziemy 150- jest akceptowalnie i można posłuchać muzyki. Przejechałem dotychczas 5 tysięcy km, a autko ma łącznie 70 tysięcy, więc na razie o usterkach nie myślałem. Przy instalacji gazu polecam od razu wymianę świec i przewodów wysokiego napięcia- te fordowskie (mastercraft), to raczej badziewie- więc zamiennik klasy co najmniej Beru- wskazany. Jako autko miejskie- super (krawężniki nie istnieją), oraz w lekki teren- też ok. Wisi trochę wyżej od forestera więc lęki o urwanie czegoś na muldach nie powinny nas stresować.
Początkujący
 
Od: 12 sty 2009, 00:44
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Auto: Tribute 2.0, 16V 4x4,LPG 2003r

Postprzez jankacz » 13 sty 2009, 23:28

Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy, jezdzę 3V6 od dwóch lat mam niecałe 100tys na liczniku. Poza rozczarowaniem po zagladnięciu pod auto-buło rudo i zaskoczenie że nawet nie pofatygowali sie czymś gumowym zabezpieczyć podwozia i znalezieniu kilku bąbli na lakierze z białym proszkiem wewnątrz- równierz na dolnych wewnetrznych krawedziach drzwi ( już ktoś o tym tu sygnalizował) nie mam na co zbytnio narzekać. Uważam że silnik 3V6 jest optymalny do tego auta-ja nim jescze ciągnę przyczepę kempingową. Od kwietnia jeżdzę na lpg i jestem zadowolony z kultury pracy silnika, a spala około 14 litrów ( jeżdzę raczej spokojnie).Wymieniłem zaraz po zakupie końcówki drążków , łącznik z lewej strony ( a załozyłem nasz ten z bielska i zrobiłem na nim około 30 tys. – nie sądziłem że tyle na nim zrobię).Byłem na przegladzie powiedziano mi że odzywa się sworzeń na wahaczu z prawej stronu -przód i tak minął prawie rok bez miesiąca. Na kolejny jadę w lutym – ciekawe co jeszcze dojdzie z zawieszenia do wymiany-chociaz na moje ucho nie dołączylo się nic do tego wahacza. W tylnej klapie uszkodził mi się siłownik od zamykania zamka centralnego – ale go naprawiłem – dokładnie był uszkodzony pozystor. Wymieniłem olej w skrzyni biegów-prawie dwa tygodnie drążyłem temat jaki tam olej – w końcu wlałem dextron III, filtra sie nie wymienia gdyz nie ma dostępu z zewnątrz do niego. No i sie udało bo skrzynia chodzi tak jak i przed wymianą. Zastanawiam się nad sprowadzeniem części ze stanów ( ceny sa tam śmieszne w porównaniu z naszymi) takich jak właśnie ten wahacz ( około 80 $ bodajrze za dwa – nie pamiętam juz dokładnie), filtry świece, paski no i tłumiki widzę że się kończą. Czy może ktoś z Was ma w tej kwesti jakieś doświadczenie ? Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 13 sty 2009, 22:26
Posty: 10

Postprzez Andy1979 » 30 sty 2009, 13:06

Witam
dawno nie zaglądałem – NAJLEPSZEGO W NOWYM ROCZKU!!! zakrecilem sie troszki ostatnio 15.12.2008 roku urodziły mi się blixniaczki i krucho z czasem :) ale generalnie tribute bedzie juz dociazony z tylu i juz na sniegu dupci nosil nie bedzie :D

Buucz – zgadzam sie z Toba w calej okazalosci – no moze poza tym ze dynamike mamy z poloneza – ja mialem polinezje i szla troszki toporniej :) ale to tak na marginesie, tak samo jak Ty mam odczucie ze pedzi sie tak do 130 km/h strasznie wolnawo – no chyba ze lapiemy czerwone kreseczki na obrotach wtedy jest ciut lepiej.
jak rozpedzam sie powyzej 130 km/h to spierzdiela cala wiara z przodu bo ja sie szybko nie zatrzymam :D proponuje srodkowa linie brac miedzy kola i caly asfalt Twoj. Zreszta moze mi tak latwo gadac bo ja jestm z regionu gdzie korki zdazaja sie przez [tiiit] co jakz apali sie zielone to on dopiero galki biegow szuka :D:D

Pablo – masz w 100 % racje suv nie jest autem na teren – mam na myslio teren a nie polna droge!!! do tego sa wyzsze modele i wtedy juz jest bajka.
co z tego ze mam przeswit na polowaniu stalem w na borowinie navara i ani przod ani tyl – oczywiscie gumy uniwersalne – na przyszly rok pojdzie goodrich z kostka blotna i bocznym bieznikiem :D

cos tam takze dlubie w swojej a to mi teraz lozysko gorne na amortyzatorze cos kwililo – przestalo jedziemy dalej, olej trzeba juz wymienic a i mi sie poci most z tylca ale nie wiem czy warto to gmerac – stan jest tylko tyle ze sie troszki obsmarowal.

a odnosnie tego czy cos slychac w srodku czy nie – jest na to sposob – GŁOŚNIEJ RADIO :D
po zachwytach samochodowych i audiofilowych wróciłem do korzeni : Grubas VL1500 – i tera nie ma bata!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 11:49
Posty: 31
Skąd: Zamość
Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi

Postprzez Buucz » 30 sty 2009, 13:21

Andy, ja mam córę z 13 grudnia tylko że urodziła się w 2006- blisko będą miały urodziny te nasze dzieciaczki.
Pozdrawiam małżonkę i gratuluję.
Ad. dynamiki z poloneza to zależy od silnika w poldku- a poza tym zastosowałem tutaj celowe przerysowanie, aby unaocznić fakt mułowatosci, jak kogoś stać – niech bierze wersje z silnikiem 2.3- wtedy jest naprawdę super.
nec Hercules contra plures
Początkujący
 
Od: 12 sty 2009, 00:44
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Auto: Tribute 2.0, 16V 4x4,LPG 2003r

Postprzez Pablo » 2 lut 2009, 17:52

mario_g76 napisał(a):Przeciwpyłkowy masz "na zewnątrz" – pod maską po stronie pasażera. Podniesiesz maskę to będziesz miał plastikowe "śrubko-zaślepki". Najgorzej wydłubać te zaślepki przy szybie przy środku auta :) cieżko dosięgnąć :) Są chyba 4 sztuki przy szybie i 4 od strony silnika.
Obrazek.


Dzięki za objaśnienie, właśnie wymieniłem u siebie, a w manualu jaki mam, instrukcji wymiany filtra kabinowego nie było.
A propo manuala – mam w postaci drukowanej, manuala do Tributka roczniki 2001-2003, więc jak komuś coś potrzeba to słuze pomocą
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez REMIKARD55 » 2 lut 2009, 18:49

Witam kolegow. Od 1,5 roku jestem posiadaczem TRIBUTA 3V6 .Na początek mam pytanie ,czy wymienialiście olej i filtr w automatycznej skrzyni CD4E.Ja przymierzam się do wymiany oleju i filtra ale przeczytałem na forum że filtra się nie wymienia gdyż nie ma dostępu z zewnątrz do niego .Czy może ktoś z Was ma w tej kwesti jakieś doświadczenie? POZDRAWIAM.
Początkujący
 
Od: 2 lut 2009, 16:37
Posty: 4
Skąd: RZEKUN
Auto: MAZDA TRIBUTE 3000iV6 4WD 2003

Postprzez Andy1979 » 8 lut 2009, 21:12

Hej ja w temacie lacznikow stabilizatora Tomash pisal ze do niego poszly YAMATO a ja zostawilem autko i wymienili mi 2 laczniki z przodu ale dobrali z mazdy po dlugosci i srednicy srub ale i jest alllle!!
o ile na mniejszych dilkach nic nie slychac o tyle jak podrzuci mi kolo w terenie to wali jak cie moge.
Koledzy wymienialiscie w 2,0 laczniki u mnie w hurtowniach na dzwiek "tribute" mowia a co to jest :D:D:D i sie zaczyna.
po zachwytach samochodowych i audiofilowych wróciłem do korzeni : Grubas VL1500 – i tera nie ma bata!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 11:49
Posty: 31
Skąd: Zamość
Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi

Postprzez REMIKARD55 » 10 lut 2009, 21:38

Zamienniki stabilizatora do Mazdy Tribute 3000V6,4WD (2000r-2003). Mazda E112-34-150/ SIDEM 51063/NIPPARTS J4963012 /NIPPARTS2861019 /CTR CLMZ-4 /CTR CLMZ-5.
Początkujący
 
Od: 2 lut 2009, 16:37
Posty: 4
Skąd: RZEKUN
Auto: MAZDA TRIBUTE 3000iV6 4WD 2003

Postprzez jankacz » 11 lut 2009, 23:38

Witam. Padlo jak byś mógł podesłać mi manuala na skrzynkę bardzo bym się cieszył... widzę że wymieniałeś filtr- jaki kupiłeś i za ile bo też się noszę z zamiarem wymiany. A co do tylnego mostu to tez mi się rozszczelnił – uszczelniacze na półosiach i tam gdzie wchodzi wał – czy ktoś już się w to bawił ? A i jeszcze mam nieszczelny uszczelniacz na wale korbowym od strony koła pasowegow silniku ( 3v6).
Początkujący
 
Od: 13 sty 2009, 22:26
Posty: 10

Postprzez Pablo » 12 lut 2009, 01:06

z podesłaniem bedzie problem, bo jak pisałem mam w wersji drukowanej a przerzucić to na skaner to sporo zabawy. Jak bedziesz chciał cos konkretnego to napisz co, zeskanuje Ci wtedy wybrany fragment
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez mario_g76 » 12 lut 2009, 11:50

Oj dawno nie zaglądałem.. a tu już luty w dodatku 2009 :D Więc spóźnione, ale NAJ wszystkim tutaj <jupi> .
Jakby ktoś chciał to mam w pdf'ie instrukcję do tributki 2003 (taką co to zawsze dodają w stylu: tu jest kierownica, tu siedzenie :))))) ale jakieś info np. o biezpiecznikach czy innych rzeczach mogą się przydać. Jeden problem – wersja po angielsku.
Podobnie jak Pablo mam też drukowaną 2001-2003, ale też po angielsku.

Panowie – jeszcze jedno pytanko. Niedawno zaczęło mi "psztykać" przy zmianie biegów przy dźwigni. Wyczaiłem, że jak jest dźwignia to do niej są podłączone linki. Linki do dźwigni są doczepione na zasadzie jabłka (linka kończy się kulką a kulka wczepiona w gniazdo, które jest przy dźwigni). Czasem się odezwie głównie jak zimno i głównie przy włączaniu jedynki (więc dźwignia biegów do przodu i linka jest ciągnięta). Zaglądałem z każdej strony jak się tylko da i nie zauważyłem, żeby tam coś się działo (nie widzę nic pękniętego w "łączeniu jabłka i gniazda" a dodam że gniazdo jest plastikowe.... Nie wiem czy się tym przejmować, czy to taka uroda na zimę. Zobaczę jak się ociepli...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez Buucz » 12 lut 2009, 11:59

Mister mario, ja bym z pewnością reflektował na taką instrukcję w PDF-ie, sam kupiłem moją madzię od włocha. Niestety ten chyba nie robił z nią nic, nie zajeździł jej tylko dlatego, że miała 60 tysi na liczniku i nie widziała naszej polskiej zimy.
Nie mam do niej nic poza koniecznymi papierami rejestracyjnymi i 2-ma kluczykami.
Na szczęście nic jej nie dolega, poza tym że filtry (może nawet olej) miała chyba od nowości.
A co do jedynki to wchodzi mi tez oporowo, wsteczny niewiele lepiej- to w koncu fordomazd.
P.S
wersja jest 2.0- czyli manualna skrzynia
nec Hercules contra plures
Początkujący
 
Od: 12 sty 2009, 00:44
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Auto: Tribute 2.0, 16V 4x4,LPG 2003r

Postprzez mario_g76 » 12 lut 2009, 12:15

Co do skrzyni to też kiedyś usłyszałem: oj jakby to była skrzynia mazdy to by lekko chodziła... a ford:)) No ale taki urok.
Pdf nie jest wielki 2 MB. Gdzieś wygrzebałem kiedyś w necie.

<a href="http://www.experimental.republika.pl/trib.zip">TUTAJ PDF do pobrania</a>

U mnie podobno oleje wymieniane były i pasek niby też, kartki z przeglądów przyczepione były, ale i tak od razu wymieniłem olej w skrzyni, silniku, filtr paliwa, powietrza, kabinowy, świece, pasek.
Jeszcze tylko się zastanawiam nad wymianą w przekładniach, ale to na wiosnę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez Buucz » 12 lut 2009, 12:28

do mario:mail: buczarski@gmial.com
widzę że chyba mamy ten sam kolor samochodu.
pzdr.
nec Hercules contra plures
Początkujący
 
Od: 12 sty 2009, 00:44
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Auto: Tribute 2.0, 16V 4x4,LPG 2003r

Postprzez mario_g76 » 13 lut 2009, 20:16

widzę że chyba mamy ten sam kolor samochodu.

Ciemny granat metalik (po umyciu:))

PABLO – tak z ciekawości masz tego manuala po polsku? Ja mam ang. wyd. Chiltona.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez Pablo » 14 lut 2009, 21:43

TO w takim razie chyba mamy to samo
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele