Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez Pablo » 9 lis 2008, 18:47

Daj znać na forum , bo moje łączniki juz też sie powoli domagają
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Andy1979 » 10 lis 2008, 15:47

Czy Koledzy wymieniali już filtry przeciwpyłkowe?? Pomóżcie w temacie gdzie to dziadostwo jest zanim rozbiorę pół tapicerki :) Szyby mi parują i nie pomaga jazda na klimie itp. bardzo cieżko się szyba z oparów zgania :( Macie podobne doświadczenia??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 11:49
Posty: 31
Skąd: Zamość
Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi

Postprzez mario_g76 » 11 lis 2008, 00:22

Przeciwpyłkowy masz "na zewnątrz" – pod maską po stronie pasażera. Podniesiesz maskę to będziesz miał plastikowe "śrubko-zaślepki". Najgorzej wydłubać te zaślepki przy szybie przy środku auta :) cieżko dosięgnąć :) Są chyba 4 sztuki przy szybie i 4 od strony silnika.
Obrazek.
Za przeciwpyłkowy "nie orginał" zapłaciłem chyba 100zł. Po wymianie znaczna poprawa. Może jeszcze trzeba uzupełnić gaz w klimie (sam muszę się chyba w niedługim czasie wybrać na sprawdzenie).

Chcesz plik w pdf'ie z rysuneczkami? Kiedyś gdzieś wygrzebałem w necie.

Co do podwozia – robiłem sam, troszkę skrobania rdzy (wcześniej mycie), środek bitumiczny gold car (gotowy bez rozrabiania w puszcze, w gorącej wodzie puszki rozgrzewałem i dalej pistoletem).

Andy1979 – nie dopatrzyłem się na tamtej rurce też niczego szczególnego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez Andy1979 » 12 lis 2008, 08:34

Dzięki mario_g76 – zaczne od filtra potem postanowię co z klimą – podejrzewam że filtr i po sprawie większość ściąganych z zachodu aut szczególnie belgia, francja i włochy to strasznie zaniedbaluchy – między innymi i mój – głowę daje że nikt tego nie wymieniał od 2003 roku takze zanim zacznę zaopatrzę się w maskę chirurgiczną może się kurzyć :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 11:49
Posty: 31
Skąd: Zamość
Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi

Postprzez Tomash » 16 lis 2008, 10:22

Jestem spowrotem z tematem lacznikow... W moim modelu sa tylko z przodu, oba jednakowe. W serwisie Mazdy oczywiscie nie trzymaja tego na polce bo za malo tych autek jezdzi, zeby zapasy sobie robili. Sciagniecie z Brukseli trwa kilka dni, koszt, hmm, 170 PLN za sztuke. Do tego prawdopodobnie dosc bogato za sama robocizne. W takim razie w zaprzyjaznionym sklepie sciagneli mi japonskie cudo o nazwie YAMATO. Podobno srednia polka, a koszt to 75 PLN za sztuke. Wymiana we wlasnym zakresie za 0 PLN. Tylko uwaga – dobieranie wedlug katalogu moze sie skonczyc dosc ciekawie. Przed zamawianiem warto zmierzyc swoje laczniki, jaka dlugosc plus rozmiar srub bo w katalogu do mojego modelu podaja inny lacznik. I dodatkowa ciakawostka, glowki sa w roznych kierunkach, a u mnie jak raz w ta sama strone... No ale biore sie za wymiane i za kilka tysiecy kilometrow zobaczymy jak sie sprawuja.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez Andy1979 » 18 lis 2008, 09:06

Z tymi łącznikami to ciekawy temat – sam nie wiem co bym wybrał. Zakup w serwisie czy podrabiane – doświadczenie podpowiada mi, że lepiej kupić to w serwisie :)
Kiedyś w corolce miałem podobny dylemat i wybrałem podrabiane gumy na drążki stabilizatorów – wytrzymały niecałe 2000 km – skończyło i tak się na serwisowych 4 razy droższe ale do dziś dnia stuku ani puku nie donoszą. Dla porównania tylny łącznik długości około 10 cm kosztował ok 280 zł :) (spoko tylko za co?? żeby to jakiś gazowy napinacz był to można zrozumieć. Dałem sobie spokój i kupiłem za około 40 zł ale po przejechaniu powiedzmy 5000 km już coś zaczyna pukać jak wpadnie w serię nierówności :( POLSKIE DROGI.
Oby Twoje okazały się lepsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 11:49
Posty: 31
Skąd: Zamość
Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi

Postprzez Cosmos » 19 lis 2008, 23:16

mam pytanie, świeci mi się jedna poduszka obtarcie z boku i wystrzeliła ale zaszyta jest ładnie i nie chcę wstawiać – da się to skasować jakoś przez komputer?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lut 2005, 19:10
Posty: 19
Skąd: Wa-wa
Auto: MX-3 2,5 KL V6, Tribute 2.0

Postprzez mario_g76 » 20 lis 2008, 01:16

Może nie wiele pomogę, ale chyba tylko przez podpięcie do kompa da się to zrobić (jeśli wogóle się da w przypadku gdy nie ma poduszki, ale jednak jeśli to chyba bez kompa nie pójdzie).

Ogólnie świecące się kontrolki od poduszek (jeśli są :)) w Tribute to jedna z przypadłości jaka może się trafić – nienajlepsze styki od poduszek pod siedzeniami, które z czasem mogą spowodować wyświetlanie błędu. Sporo o tym wygrzebałem na zagranicznych forach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez Cosmos » 20 lis 2008, 01:56

Dzięki Mario, czy masz silnik 2 litry ze skrzynią manualną może, napęd na 1 oś?
Jakie są różnice pomiędzy 2 litrówką a 3 litrowym Tribute, poza silnikiem – czy jest różnica w zawieszeniu?

Czytałem, że ktoś wymieniał rozrząd [łańcuch płytkowy] przy niskim przebiegu 50tys – jaki jest sens wymiany tak niezawodnego rozwiązania? przecież nawet paski wymienia się co 100tys?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lut 2005, 19:10
Posty: 19
Skąd: Wa-wa
Auto: MX-3 2,5 KL V6, Tribute 2.0

Postprzez Andy1979 » 20 lis 2008, 08:31

Kontrolka Poduchy – tak u mnie też ma jakieś wąty!! Jak nikt nie jeżdzi nie świeci się jak coś położę na siedzenie pasażera – mruga jak ktoś jedzie świeci sie :-D Prawdopodobna przyczyną jest 1 – mata na siedzeniu pasażera, 2- właśnie te kostki pod siedzeniami (o których wspominał mario), przy najbliższym serwisie postarają sie z tym uporać albo odłączenie albo poprawki styków na kostkach. Mówiąc odłączenie mam na myśli wstawianie jakiegoś opornika czy coś bo ponoć całkowicie z obwodu nie można wypiąć – względy działania systemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 11:49
Posty: 31
Skąd: Zamość
Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi

Postprzez mario_g76 » 20 lis 2008, 12:14

Cosmos – mam 2litry benzyna 4x4, manual. Chyba wielkich różnic nie ma w zawieszeniu między wersją 2 a 3 litrową , ale tylko "gdybam". W mądrej książce, którą kiedyś nabyłem (wydanie ang.) specjalnie różnic dla zawieszenia nie zauważyłem (są niektóre działy oddzielnie opisane dla 2L i 3 L – silnik i skrzynia). Co do łańcucha to słyszałem opinie, że w zasadzie łańcuch jest "bezobsługowy", ale chyba nie ma czegoś takiego jak "bezobsługowe" więc pewnie co ileś trzeba wymienić (niedawno wymieniłem pasek+rolki- zalecają wymianę co 90000mil)

Andy – co do poduszki – u mnie pojawia się co jakiś czas kod 33, który rzekomo oznacza problem u pasażera (wskazuje bodajże na styki: brak połączenia lub słaby sygnał czy jakoś tak). Nie miałem czasu, żeby tam pogrzebać (trzeba raczej akumulator odłączyć przy grzebaniu przy stykach poduszek). Ale czasami po poruszaniu kostkami mija więc sądzę, żę to jest to. A pierwszy raz się odezwało po "dynamicznym" przejechaniu przez tory:) zatrzęsło i blik blik blik :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez ziro4 » 2 gru 2008, 16:49

mario_g76 napisał(a):Cosmos – mam 2litry benzyna 4x4, manual. Chyba wielkich różnic nie ma w zawieszeniu między wersją 2 a 3 litrową , ale tylko "gdybam". W mądrej książce, którą kiedyś nabyłem (wydanie ang.) specjalnie różnic dla zawieszenia nie zauważyłem (są niektóre działy oddzielnie opisane dla 2L i 3 L – silnik i skrzynia). Co do łańcucha to słyszałem opinie, że w zasadzie łańcuch jest "bezobsługowy", ale chyba nie ma czegoś takiego jak "bezobsługowe" więc pewnie co ileś trzeba wymienić (niedawno wymieniłem pasek+rolki- zalecają wymianę co 90000mil)

Andy – co do poduszki – u mnie pojawia się co jakiś czas kod 33, który rzekomo oznacza problem u pasażera (wskazuje bodajże na styki: brak połączenia lub słaby sygnał czy jakoś tak). Nie miałem czasu, żeby tam pogrzebać (trzeba raczej akumulator odłączyć przy grzebaniu przy stykach poduszek). Ale czasami po poruszaniu kostkami mija więc sądzę, żę to jest to. A pierwszy raz się odezwało po "dynamicznym" przejechaniu przez tory:) zatrzęsło i blik blik blik :)



mario mam pytanie silnik 2.3 jest na lancuchu czy na pasku
potrzebuje klocki na przod tylko co oferuja to sa zamale moje maja dl.170 szer.68 i nigdze nie moge znalezc pomocy
ziro4
 

Postprzez mario_g76 » 2 gru 2008, 18:13

Ziro – u Ciebie chyba jest silnik 4 cyl forda? Jeśli tak to pewnie jest pasek. Z którego roku masz Triba? 2,3 chyba się pojawiło w 2005?

Co do klocków fakt – znalazłem gdzieś w necie do silnika 2,3 ale wymiar mniejszy niz ten, który podałeś. Może od Forda Escape jakieś pasują.
Na jakiejś stronce w stanach http://www.autopartswarehouse.com/shop_parts/brake_pad_set/mazda/tribute.html są różne klocki, ale nie podane wymiary. Np. firma EBC też jest w Polsce więc może u nich zapytać.
Nie wiem czy na polskiej stronce coś się znajdzie http://www.ebcbrakes.pl/

Może ktoś coś podpowie to może kiedyś przyda się nam wszystkim.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez Fiveopac » 2 gru 2008, 19:54

ziro4 nie pisz pogrubina czcionką. Wyedytowalem twoj post.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez ziro4 » 3 gru 2008, 11:38

mario_g76 napisał(a):Ziro – u Ciebie chyba jest silnik 4 cyl forda? Jeśli tak to pewnie jest pasek. Z którego roku masz Triba? 2,3 chyba się pojawiło w 2005?

Co do klocków fakt – znalazłem gdzieś w necie do silnika 2,3 ale wymiar mniejszy niz ten, który podałeś. Może od Forda Escape jakieś pasują.
Na jakiejś stronce w stanach http://www.autopartswarehouse.com/shop_parts/brake_pad_set/mazda/tribute.html są różne klocki, ale nie podane wymiary. Np. firma EBC też jest w Polsce więc może u nich zapytać.
Nie wiem czy na polskiej stronce coś się znajdzie http://www.ebcbrakes.pl/

Może ktoś coś podpowie to może kiedyś przyda się nam wszystkim.


dzieki za odpowiedz moja tryba to 2005r 2.3l 4x4 silnik chyba mazdy a klocki do tylu pasuja ze skody filtr pylkowy weglowy z fiata tylko trzeba odciac dwa rzeberka i igla za 100zl
ziro4
 

Postprzez Tomash » 11 gru 2008, 08:18

Witam po dluzszej nieobecnosci. Zimowa aura wkoncu zmusila mnie do zakupu zimowek... Latem jezdze na BF Goodrich i niezle sie dzieje. Natomiast jak spadl snieg to juz smierc w oczach... Ruszyc nie ma najmniejszego problemu, wkoncu cztery kolka mnie ciagna, natomiast jesli chodzi o zatrzymanie lub skret to juz byla istna tragedia. Samochod robil co chcial i zyl wlasnym zyciem. moj wybor padl na Pirelli Scorpion Ice i poki co jestem baaaardzo zadowolony. Oponka cichutka i mieciutka, bardzo dobrze zachowuje sie na mokrym i na ubitym sniegu. Polecam!
Kolejna praca polegala na wymianie wybitych lacznikow. Jak juz pisalem znalazlem japonskie zamienniki o nazwie YAMATO. Moze nieco za szybko na euforie bo przejechalem na nich okolo 1000 km ale jest poki co dobrze i oby tak zostalo.
Kilka(nascie) postow wyzej koledzy sie uskarzali na wariujace czujniki od podusi. Chyba jest to jeden z mankamentow. U mnie tez sie kontrolka swieci ale tylko w jednym konkretnym przypadku. Zona lubi sobie wozic na tylnym siedzeniu butle z woda do picia. jak mi sie toto sturla na podloge i zaczyna szalec pod siedzeniami ( przednimi! ) to i zaczyna sie dyskoteka na desce. Rada w moim przypadku jest prosta – butelki won do bagaznika i trzeba poruszac kostkami pod fotelami. Ja dodatkowo psiknalem sprayem do czyszczenia stykow i jest spokoj!
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez Oloo66 » 19 gru 2008, 09:56

Witam, też Mazda Tribute. Samochód Żony. Ale ja teraz też używam. Jest instalacja LPG Versus. Wszyscy którzy twierdzą, że to babski SUVik nie przeznaczony do jazdy w terenie pewnie się trochę zdziwią, ze bez najmniejszego problemu na typowych oponkach Continental wdrapała się na Górki Czechowskie w Lublinie w błocie po felgi. Generalnie to lekkie auto i to duży plus w terenie. Ale oczywiście nie do tego jest stworzone. Tym niemniej problemów żadnych nie ma, więc jeśli się nie porysuje lakieru to mozna sobie dać radę. Myslę, że na typowych terenowych oponkach zdziwiłaby Mazda niejednego. Dolot i wydech po lekkich modach. Spalanie w mieście ok 20 l LPG, na trasie 16 l. Ale nadmiar mocy wykorzystałem ostatnio przy holowaniu lawety z autem 1300kg (plus laweta ze 350) i spaliła 21 l. Moje spalanie pewnie jest wyższe niż typowe, ale to z powodu modyfikacji pewnie. Za to jak rusza z kopyta! Zobaczyć miny posiadaczy tjunigowanych beemek – bezcenne!
Początkujący
 
Od: 19 gru 2008, 09:23
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Tribute 3.0

Postprzez mario_g76 » 19 gru 2008, 15:03

Witaj Olo!
Czy czasami twoje autko nie jest ciemno szare?
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez Oloo66 » 1 sty 2009, 15:22

Witam, tak jest czarna z szarymi plastikami. Oczywiście typowe niedomagania: miga lampka od poduszek od czasu do czasu. Generalnie auto ok. Ostatnio ubywa płynu chłodzącego nie wiem gdzie. Wcześniej mialem nieszczelne trójniki do reduktora lpg. Były plastikowe, nikomu ni polecam bo nie da się ich uszczelnić. Trzeba było wymienić na aluminiowe i spokój. Ale płynu ubywa ponownie i nie wiem teraz którędy. Ktoś ma jakieś pomysły?
Początkujący
 
Od: 19 gru 2008, 09:23
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Tribute 3.0

Postprzez bkruchy » 5 sty 2009, 14:42

Witam Kolegów,

Co prawda od kilku miesięcy mam w posiadaniu Tributa, ale dawno już nie zaglądałem na forum, nie wspominając już o jakimś poście, bo to właściwie mój pierwszy.

W temacie poduszek: u mnie wszystko działa. Nawet walające się butelki, tudzież inne przedmioty pod siedzeniami, nie powodują żadnych problemów. Być może poprzedni właściciel uporał się już z tym. Niepokoi mnie natomiast jedna rzecz – dolne krawędzie [jakich?] drzwi na łączeniu blach powłoki zewnętrznej z wewnętrzną (mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi) zaczynają korodować. Zostało to co prawda zabezpieczone, ale nie wiem, czy nie będzie to dalej postępowało. Czy mieliście też podobny problem? Co należałoby ewentualnie zrobić?
Jeszcze jedno pytanie. Pedał gazu. Po kilkugodzinnym postoju, przy ruszaniu mam wrażenie jakby był on zablokowany. Muszę najpierw mocno w depnąć i później już działa bez zarzutu. Czy jest to już taka uroda, czy też może mieć na to wpływ tempomat? Da się to poprawić?

mario_g76 napisał(a):Czy czasami twoje autko nie jest ciemno szare?


Mario, być może to moje autko widziałeś. Normalnie jest srebrne, jak umyję :) a na codzień właśnie ciemno szare.

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele