Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez Szwagier » 8 paź 2011, 21:06

Po kilku tygodniach kolejne uwagi:
– serwisówka Haynes'a raczej mało przydatna – opisuje jedynie procedury wymontowania/zamontowania podzespołów auta. Ale już rozbiórki tych podzespołów nie uświadczymy (poza silnikiem i plastikami w środku kabiny). Totalnie rozczarował brak informacji (numerów, czy choćby wymiarów) łożysk i uszczelnień!
– olej w automacie wymieniłem, całe 12 litrów. To co zeszło z samej skrzyni po odkręceniu korka było jasno-brązowe, ale to co polało się dalej z reszty układu wyglądało niemal jak smoła! Naczytałem się o skutkach takiego płukania starych automatów, ale na razie jest dobrze...Oczywiście nie wiedziałem, co zalać – na forum Mondeo do CD4E polecają tylko Mobila ATF220, ja wlałem ELFMATIC G3 (krakowskim targiem – spełnia normy Dextron III oraz Mercon (bez M))
– simmering do tylnego dyfra znalazłem bez problemu – ale na eBayu, wysyłka do PL za 40$ przy cenie uszczelniacza 3$ <oczy> Na RockAuto jest spory wybór części zamiennych, w dobrej cenie – ale wysyłka też za dwa oringi, komplet uszczelek kolektora i dwa krzyżaki wału wychodzi 34$, więc na razie zwlekam.

A może jest ktoś chętny na jakieś zamówienie zbiorowe – wtedy koszty wysyłki rozłożą się na więcej osób..?

I jeszcze słów kilka o spalaniu – ku przestrodze! W trasie pieszcząc nogą pedał gazu, a właściwie jadąc na tempomacie spalanie chwilowe PB wygląda tak:
80 km/h- 8 l/100km
90 km/h – 9 l/100 km
100 km/h – 10 l/100 km
itd...
Przy przyspieszaniu mamy różnie, przeciętnie 15 – 35l/100km( w piku oczywiście 99l/km – tu mi się skala na wyświetlaczu kończy)...Średnie spalanie na trasie przy takiej delikatnej jeździe 75-85km/h na trasie 50 km wyszło 10.5 l/100 km. Na mieście bez korków po ok. 10 km, wolę nie pisać – 17,5l/100 km :| każde naciśnięcie pedału gazu oznacza wir w baku; no tak paliwożernego auta nie miałem i jest to dla mnie szokiem, a gaz ledwie muskam stopą...Więc jeśli ktoś patrzy na spalanie – niech siętrzyma od tego auta z daleka!!
Premacy na trasie Ostrów Mazowiecka – Warszawa – Ostrów MAzowiecka, przy jeździe z prędkością 110 km/h pali mi 6,3 l/100km ON...

Aha – ten komputer pokładowy pokazujący spalanie to
http://www.telwis.pl/uniwersalny-komputer-pokladowy-ukp-p-119.html
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 21:10
Posty: 29
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Premacy DiTD 2003

Postprzez Grucha » 8 paź 2011, 21:20

ten komputerek jest podłączony pod OBD2?

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Szwagier » 8 paź 2011, 21:34

kristofc napisał(a):ten komputerek jest podłączony pod OBD2?


Nie. Proponuję przeczytać info na stronie producenta – wszystko wyjaśnione jak to działa, jak i gdzie podpiąć itd. W zależności od sprawności manualnej, ok 1 popołudnia lub całej soboty potrzeba... <oczko>
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 21:10
Posty: 29
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Premacy DiTD 2003

Postprzez Pablo » 8 paź 2011, 21:56

Szwagier napisał(a):A może jest ktoś chętny na jakieś zamówienie zbiorowe – wtedy koszty wysyłki rozłożą się na więcej osób..?

Ja popatrze co tam do mnie, na uszczelniacz do dyfra na pewno bym reflektował

Szwagier napisał(a):I jeszcze słów kilka o spalaniu – ku przestrodze! W trasie pieszcząc nogą pedał gazu, a właściwie jadąc na tempomacie spalanie chwilowe PB wygląda tak:
80 km/h- 8 l/100km
90 km/h – 9 l/100 km
100 km/h – 10 l/100 km
itd...

pali sporo, to fakt, benzyna znika błyskawicznie ale... co mnie zdziwiło. Czy jadę grzecznie 110/120 na tempomacie, czy depczę jak wariat wykręcając na trasie BB-Bełchatów ŚREDNIĄ 100km/h, róznica jest żadna. Spalanie na LPG wychodzi mi ok 17l/100km. Za to po mieście zbiornik 55l rzadko mi na 200 km starcza. Nie wiem czy to zle ustawiony komp do gazu i po prostu przy oszczędnej jeździe pali za dużo przyjąłem po prostu że duzy silnik/ciężka noga = musi palić.
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Szwagier » 8 paź 2011, 22:07

Pablo napisał(a):
Szwagier napisał(a):A może jest ktoś chętny na jakieś zamówienie zbiorowe – wtedy koszty wysyłki rozłożą się na więcej osób..?

Ja popatrze co tam do mnie, na uszczelniacz do dyfra na pewno bym reflektował

Szwagier napisał(a):I jeszcze słów kilka o spalaniu – ku przestrodze! W trasie pieszcząc nogą pedał gazu, a właściwie jadąc na tempomacie spalanie chwilowe PB wygląda tak:
80 km/h- 8 l/100km
90 km/h – 9 l/100 km
100 km/h – 10 l/100 km
itd...

Za to po mieście zbiornik 55l rzadko mi na 200 km starcza. Nie wiem czy to zle ustawiony komp do gazu i po prostu przy oszczędnej jeździe pali za dużo przyjąłem po prostu że duzy silnik/ciężka noga = musi palić.

No to popatrz, www.rockauto.com – uszczelniacze, czy inne duperelki są tanie...Dla przykładu zestaw wszystkich uszczelek kolektora dolotowego kosztuje tyle, co u nas jedna tylko uszczelka (a idzie ich 12!)
Co do spalania, to niestety chyba tak ma, że pije jak smok i ustawienie gazu nie wiele pomoże – w mieście to porażka...Wymieniam właśnie listwy wtryskowe z Valteków czerwonych na Reg Fast i sterownik z KME Diego 1.3 na Agis OBD/CAN – dam znać, czy zaszły jakieś zmiany...
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 21:10
Posty: 29
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Premacy DiTD 2003

Postprzez Pablo » 8 paź 2011, 23:02

Szwagier napisał(a):No to popatrz, http://www.rockauto.com – uszczelniacze, czy inne duperelki są tanie...Dla przykładu zestaw wszystkich uszczelek kolektora dolotowego kosztuje tyle, co u nas jedna tylko uszczelka (a idzie ich 12!)


Popatrzę na spokojnie bo widzę ze do B2500 tez sporo mają a parę dupereli by się bestii przydało.

Szwagier napisał(a):Co do spalania, to niestety chyba tak ma, że pije jak smok i ustawienie gazu nie wiele pomoże – w mieście to porażka..


Ja sobie przypomniałem ze moje wyniki mogą być mało wiarygodne. Kupiłem auto od jakiegoś kolesia walniętego na pkt tuningu. Z bagażnika musiałem tubę do umc umc wywalić która połowę miejsca zajmowała. Przy sprzedaży koleś mi mruczał, że silnik jest dłubnięty, że komputer czy coś tam , nawet kartki z hamowni pokazywał, że niby tribut ma 240KM. Wtedy puszczałem to mimo uszu ale generalnie widzę że jeździ to trochę lepiej niż by z danych katalogowych wynikało. Licznik udało mi się zamknąć, a max wg GPS to 203km/h. Może dlatego to tyle żłopie i może dlatego musiałem kapitalkę silnika robić :(
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez ebolus » 8 paź 2011, 23:58

Witam
Zastanawiałem się, że coś mam nie tak jak ostatnio przy delikatnej ostrożnej jezdzie po mieście wziął 20 litrów :( .Widzę, że to chyba normalne spalanie...
Początkujący
 
Od: 6 paź 2011, 21:01
Posty: 8
Auto: Mazda Tribute 3.0 4 X4 2002 r.

Postprzez Szwagier » 9 paź 2011, 00:34

http://www.sctflash.com/products.php?PID=1&VID=
Na którymś forum Forda Escape (chyba http://www.escape-city.com) znalazłem info o tym urządzeniu. Conajmniej kilka osób tego używa/używało i działa: pozwala zauważalnie zejść ze spalaniem, dynamice auta nic nie ujmując...Na razie tematem (przede wszystkim ceny <lol> ) się głębiej nie interesowałem – mam inne priorytety, niestety, jeśli idzie o to auto :|

EDIT 28.10.2011
Cena tego programatora to ok. 350$ – eBay
Ostatnio edytowano 28 paź 2011, 22:06 przez Szwagier, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 21:10
Posty: 29
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Premacy DiTD 2003

Postprzez jukonek » 18 paź 2011, 15:07

U mnie też cieknie tylny dyfer, ale nie byłem jeszcze u mechanika więc nie wiem dokładnie skąd, a jest chyba kilka możliwości? Jakby co to również jestem chętny na zakupy za oceanem...
Początkujący
 
Od: 13 lut 2010, 17:21
Posty: 19

Postprzez Szwagier » 21 paź 2011, 15:45

jukonek napisał(a):U mnie też cieknie tylny dyfer, ale nie byłem jeszcze u mechanika więc nie wiem dokładnie skąd

Dyfer może cieknąć tylko tu:
– pokrywa z tyłu
– uszczelniacze półosi
– uszczelniacz ataku
Żródła obu pierwszych wycieków są oczywiste i od razu widoczne.
Jeśli zaś olej zbiera się pod "gruchą" i nie widać, żeby ciekło spod tylnej pokrywy, albo z boku z uszczelniacza półosi, tylko na łączeniu dyfra ze sprzęgłem (tym załączającym tylny napęd) – to może być tylko uszczelniacz ataku.

Paczkę już zamówiłem (jest już na odprawie celnej) – ale tych uszczelniaczy wziąłem kilka (3 szt. dodatkowe) więc mogę odsprzedać.

Jako ciekawostkę podam, że Timken nie ma tego uszczelniacza w całej Europie, a Timken USA nie potrafił podać zamiennika czegoś z naszego rynku. Więc zostają ASO – w których albo wytrzeszczali gały, gdy pytałem o Tribute bądź Escape albo nie za bardzo chcieli gadać, jeśli auta im nie zostawię – więc pozostał import na własną rękę...

Być może będę mógł też sprzedać krzyżak wału, bo wziąłem dwa.
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 21:10
Posty: 29
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Premacy DiTD 2003

Postprzez jukonek » 22 paź 2011, 00:28

tych uszczelniaczy wziąłem kilka (3 szt. dodatkowe) więc mogę odsprzedać

U mnie wygląda na uszczelniacz ataku, bo już jakiś czas temu widziałem w tamtym miejscu rozpryski oleju na podwoziu, ale z drugiej strony ostatnio patrzyłem i olej zbierał się na tylnym deklu ?!?
W przyszłym tygodniu jestem umówiony u mechanika więc zobaczymy co i jak i wtedy dam znać...

A jako ciekawostkę podam, że uszczelniacze silnika (wału po obydwu stronach) w ASO Forda, Intercars'ie i podobnych sklepach kosztują prawie 200 pln, a w ASO Mazdy – AZ Auto kilkanaście pln, tylko trzeba poczekać kilka dni aż sprowadzą z Belgii
Początkujący
 
Od: 13 lut 2010, 17:21
Posty: 19

Postprzez sieko » 27 paź 2011, 22:27

Koledzy wymiana oleju -skrzynia biegów-rozdzielacz-tylny most, jaki olej,dodatkowo wyciek oleju z dyfra uszczelniacz pólosi numery części znalazłem na mazda.ru tylko z angielskim u mnie kiepsko.
Pozdrawiam ;)
sieko
 

Postprzez Szwagier » 28 paź 2011, 12:49

Szukaj w tym wątku jest podany link do manuala do Tribute; jak link nie działa to znajdziesz w Google (ja tak znalazłem). Rozumiem, że barierą jest angielski – ale niestety, w tej chwili nie jestem w stanie podać potrzebnych Ci informacji.
Uszczelniacze półosi są na Allegro – po 40 zł widziałem.
http://moto.allegro.pl/uszczelniacz-polosi-mazda-tribute-01-08-i1901631353.html

EDIT:
skrzynia biegów:
– SAE 75W-90 2,7L (manual)
– Mercon ATF 12,7L (automat)
Od chyba 2003 w stanach fabrycznie zalewali do Escape Mercon V.
Na forum Mondeo piszą, żeby do CD4E lać Mobil ATF 220.

rozdzielacz (transfer case):
– SAE 75W-140 0,35L (automat)
– GL-5, SAE 80W-90 0,35L (manual)

tylny dyfer: SAE 80W-90 1,4L (poziom 6-14mm poniżej otworu wlewowego)

silnik 3.0 V6: 5W-20, na forum Mondeo polecają 5W30
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 21:10
Posty: 29
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Premacy DiTD 2003

Postprzez Tomash » 5 lis 2011, 17:53

Po chwilowym zacmieniu umyslu Mazda CX-7, przeprosilem sie z Tributem i na zdrowie mi to wychodzi.
Co do spalania, wspominanego kilka postow wczesniej, nadal i niezmiennie wychodzi mi okolo 16 litrow LPG. Roznice pomiedzy emeryt style, miasto czy trasa sa rzedu 0,5-0,8 litra. A skoro tak, to jezdze jak lubie, czyli srednio ostro. W najblizszym czasie planuje wymienic listwy wtryskiwaczy na " cos szybkiego japonskiego ", konkrety dopiero po wymianie. Zaprzyjazniony gazownik rzucal parametrami i nazwami ale glowy do tego nie mam. Podobno moze byc roznica ale raczej rewolucji nie nalezy oczekiwac.
Jako ze koledzy wspomnieli o wymianie oleju w automatycznej skrzyni biegow, podziele sie moim niedawnym, niezbyt milym doswiadczeniem. Ciagnalem jacht na przyczepie, w sumie okolo 800 kg na haku. Ladnie sie jechalo, predkosc okolo 60-70 km po rownym, nagle samochod zaczal zyc swoim wlasnym zyciem. Najpierw zredukowal bieg, za chwile wrzucil wyzszy, znowu redukcja... i przestal ciagnac... Oczywiscie awaryjne, doturlalem sie na pobocze, siwy dym spod maski i kaluza oleju pod samochodem. Niestey olej koloru rozowego... Koszta lawety i kolegi odholowujacego jacht pomijam... Pierwsza wizyta w zakladzie specjalizujacym sie w naprawach automatu – no tak, cieknie ze zlaczenia skrzyni biegow z przekladnia walu tylnego mostu. Czy mi to zrobia? W zyciu! Za duzo grzebania, nie robili tego i nie wiadomo co jeszcze trzeba bedzie tam zrobic. Pozostalo mi ASO, dla kolegow z Trojmiasta i okolic podpowiem, ze BMG Goworowski sie klania. Tam przyjeli bez mrugniecia okiem i w ciagu tygodnia zrobili. Koszt zamknal sie w 2.000 PLN. Dolali 4 litry oleju ( skrzynia ciagnela dopoki " chwytala " olej ), do tego pelen komplet uszczelniaczy wspomnianego polaczenia plus uszczelka pod kolektor ktory trzeba bylo zdemontowac zeby sie do tego dobrac.
Wniosek – podejrzewam, ze stalo sie to w momencie, gdy wyciagalem lodke z wody i musialem zapiac naped na cztery lapy bo po piasku ciagnalem. Samochod wczesniej byl wystawiony do sprzedazy i ostatnia zime spedzil w garazu, nie bylo okazji do zapiecia napedu na wszystkie kola od mniej wiecej dwoch sezonow. Spekuluje, ze seemering sie skleil do walu i jak ruszyl to sie zerwal. Nie wiem czy to ma sens ale od teraz jak bedzie okazja na piasku czy innej trawce – co jakis czas zapinam cztery lapy, coby wszystko sie krecilo, smarowalo.
I jeszcze ciekawostka, panowie w serwisie stwierdzili, ze calkiem fajnie sie Tributem jezdzi bo nie mieli okazji do tej pory...
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez Szwagier » 6 lis 2011, 22:54

Wał napędowy przekazujący napęd na tylne koła kręci się cały czas. Tylne koła są "dopinane" między tylnym dyfrem a wałem napędowym. Więc dołączenie tylnego napędu nie miało tu nic do rzeczy, moim zdaniem...
W sumie to i tak pół biedy, że tylko 2 tyś. naprawa kosztowała, bo mogło to być coś poważniejszego. Chociaż jak za wymianę uszczelniaczy i dolanie oleju wydaje mi się raczej drogo. Ile tam wynosi roboczogodzina pracy mechanika..?
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 21:10
Posty: 29
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Premacy DiTD 2003

Postprzez Tomash » 7 lis 2011, 07:45

W ASO Goworowskiego za roboczogodzine licza 250. Ale zdaje sie, ze mnie policzyli jak za demontaz i montaz skrzyni biegow, a na to jest osobny cennik. Do tego dochodza koszta czesci... Jestem poza krajem wiec nie mam ze soba faktury ale napewno oleum bylo 4 litry, do tego chyba 3 lub 4 rozne uszczelnienia jak oring, uszczelka pod kolektor, trafiony seemering i chyba cos jeszcze ( wolalem wsadzic nowe, zeby nie wracac do tematu za jakis czas jak mi to zloza na starych uszczelkach, a przy tej kwocie kolejne 200-300 nie robi mi juz roznicy ).
Czyli zbieg okolicznosci? Bo chyba nie bylo za ciezko samochodowi i nie przez obciazenie ten uszczelniacz walnal?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez kovallukasz » 2 mar 2012, 14:24

Witam szanownych kolegów.
Mam Forda Mavericka z motorem zetec 2.0 juz dluuuuugi czas, dlatego tez wydaje mi się ze mam spore doświadczenie z tym autem. Podobnie jak kilku z was miałem problemy z zaworami... problem rozwiązał zestaw który zamieniał nasze przeklęte szklanki na regulacje płytkami (był przeznaczony o ile dobrze pamiętam do Focusa, koszt zestawu ok 1000zł). Teraz regulacja zaworów kosztuje u moich kolegów mechaników 200-300zł.
Do tylnego mostu uszczelniacze można "dobrać". Jak je wymieniałem to na allegro były nie do dostania. Za całą usługę z wymianą oleju u w/w mechaników zapłaciłem niewiele.
Co do falowania i dziwnych akcji silnika... raz na jakiś czas zalecam reset sterownika a potem autoadaptacje (na forach mondeo, focusa można znaleźć jak to się robi). Po takim zabiegu silnik lepiej pracuje przez jakiś czas (u mnie ok 5000km) i mniej pali. Reset sterownika należy przeprowadzić ponieważ instalacje gazowe maja skłonność do "zapętlania" sterownika benzynowego. Sterownik od benzyny wprowadza cały czas poprawki w czasie jazdy na gazie aż w końcu brakuje mu pamięci albo się "przeprogramowuje"...
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 14:10
Posty: 4
Auto: Ford Maverick 2002r. 2.0 Zetec użytkowany już 6-7 lat i nie mogę się z nim rozstać:)

Postprzez Cien77 » 14 mar 2012, 11:55

Witam wszystkich.
Tribute 2.0 (2003) mam od roku. Dotąd większych problemów nie miałem i raczej zadowolony jestem...
Od razu była wymiana przegubu napędowego, pękł pierścień ABS.
Niestety właśnie poleciało mi sprzęgło. Przeczytałem forum i znalazłem, że problemy ze sprzęgłem są, nie tylko z powodu jego zużycia.
U mnie głównie niewysprzęgla. Bywa, że żaden bieg nie chce wejść, a słychać charakterystyczne brzęczenie na luzie przy wciśniętym sprzęgle. Puszczam sprzęgło i hałas znika. Kiedy sprzęgło jest zablokowane, to przy próbie wrzucenia biegu zgrzyta jakbym sprzęgła nie wcisnął, a wciskam aż przez podłogę przechodzi ;) . Jak już biegi wchodzą to jeździ bez problemu. Jednak z załączeniem jedynki jest problem zawsze.
Mój mechanik dzisiaj po dłuższej jeździe, bo u lekarza Tributka udawała zdrową, zdiagnozował sprzęgło do wymiany.
A ja szykowałem się już do wymiany rozrządu, po ponad 135 tys km połknęła....
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 11:32
Posty: 8
Auto: Mazda Tribute 2.0 4WD

Postprzez sieko » 15 mar 2012, 00:05

Miałem podobny problem,jadąc do W-y na Okęcie miałem coraz większe problemy ze zmianą biegów co raz niżej brało sprzęgło. Zatrzymałem się na parę minut czekając na żonę .chciałem ruszyć dalej a tu ,,zonk,, myślę sprzęgł ,pompa sprzęgła,linka, już dzwoniłem po lawetę ,mieli być za 2 godziny i tak czekając na nich po jakiejś pół godzinie spróbowałem no i udało się.Odwołałem lawetę i do domciu. wymieniłem płyn hamulcowy i pomogło .sieko mój tel 603055132
sieko
 

Postprzez Szwagier » 15 mar 2012, 11:48

Od razu była wymiana przegubu napędowego, pękł pierścień ABS.

Częsta usterka. Ale nie zawsze trzeba wymieniać cały przegub, często wystarczy oczyścić powierzchnię pod pierścieniem i go zwyczajnie wkleić na jakiś epoksyd.
U mnie w tej chwili jest ta sama usterka – pęknięty pierścień. Na razie jedynie dosunąłem go na swoje miejsce, jest luźno osadzony, ale z ABSem nie ma problemu. Liczę, że zdążę go wkleić, nim mi się połamie i go zgubię...
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 21:10
Posty: 29
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Premacy DiTD 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele