Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez Andy1979 » 21 lut 2011, 13:28

No to współczucia nie dośc że nie płytki to do tego szklanki – hmmm- ja mam ok 120.000 nalatane na tej instalacji – kupilem juz z LPG w belgii.

kiedyś w Mitsubishi mialem pełną hydraulikę na głowicy takie metalowe słupeczki jak 1/3 markera i metalowy jopek na wierzchu który trzymał krzywkę. Wymieniałem to jedno po drugim bo się tłukło z rana a jak się rozgrzał to ustawało – w koncu dałem sobie spokój i przywykłem.
wówczas taka "szklanka" do miśka kosztowała 200 pln a było ich 16-ście :( – iście współczuje.

Koledzy a co z podporami wału – sukami w 4WD?? wymienialiście już ??
po zachwytach samochodowych i audiofilowych wróciłem do korzeni : Grubas VL1500 – i tera nie ma bata!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 11:49
Posty: 31
Skąd: Zamość
Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi

Postprzez mario_g76 » 21 lut 2011, 19:10

Andy1979 – z linkami czekam na cieplejszą porę roku, żeby się z nimi pobawić.

bkruchy – to sie trochę zmartwiłem, że nie na płytkach bo sam zastanawiałem się, żeby podjechać i zrobić regulację/sprawdzenie zaworów. W sumie nie narzekam na silnik, ale już 40 000km zrobione jest na gazie więc podobno wypadałoby sprawdzić czy jest ok. Niby jakieś 30 000km temu założyłem do gazu tzw. lubryfikację co to ma trochę wspomagać zawory i je podsmarowywać no ale.

Panowie – zauważyłem u siebie, że jedna z gum przy tylnym wahaczu (tym na dole) – na sworzeniu zaczyna dawać ciała tzn. widzę na niej uszkodzenia.

Obrazek
Macie pomysł gdzie to szukać? Wszędzie w necie widzę tylko sworzenie dolne, ale na przód a na tył nie widzę. Nie wiem czy to nie jest tylko z całym dolnym tylnym wahaczem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez bkruchy » 22 lut 2011, 10:42

Właśnie znalazłem w instrukcji ściągniętej z sieci (pewnie też ją macie), na str. 204 piszą aby co 96 tys. km sprawdzać luzy zaworowe w silniku 2.0. Więc, jeśli tego jeszcze nie robiliście ze względu na LPG, to radzę sprawdzić.

Mario,
Tę część raczej trzeb akupić w całości, o ile to jest to:
https://www.carpartsdiscount.com/auto/p ... 3593=48110
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

PostTen post został usunięty przez People_Hate_Me 9 mar 2011, 15:53.
Powód: to nie temat ogłoszeń.

Postprzez mario_g76 » 18 mar 2011, 19:05

bkruchy jak u Ciebie sytuacja? Co z autem? Zastanawiam się, że pewnie za niedługi czas przydałoby się zamówić szklanki. Patrzyłem w katalogach online, sklepach w stanach tylko nie do końca jestem pewny czy "to co widzę" to jest to co chcę. Jak będziesz miał namiary na jakiś sklep i "nazwę" czy numer części to osobiście chętnie skorzystam z tej informacji, żeby kiedyś sobie zamówić. Bliżej lata planuję sobie zamówić jakąś paczuszkę ze Stanów bo ceny krajowe biją na głowę.
A z regulacją w naszych 2litrówkach to jest trochę zachodu – ściąganie wałka, rozpinka rozrządu. Ale w ciągu 1 dnia zrobią. Pół silnika do rozbioru, no ale :)

U mnie też kilku różnych fachowców wypowiadało się, że pewnie na zaworach jest hydraulika. A tu taki cios – szklanki. Jeden tylko co powiedział, że odkręci pokrywę to się wypowie bo nie jest pewny.


Andy1979 z linkami jest taka sprawa, że najtaniej zamówić z USA albo w Polsce dać komuś kto robi na zamówienie. Mechanik ma mi dać namiary czy jeszcze taka opcja jest aktualna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez bkruchy » 24 mar 2011, 12:31

Auto jest po remoncie silnika – szlif głowicy, wymiana gniazd i uszczelniaczy oraz przy okazji wymieniony został kompletny rozrząd, więc koszty były znaczne, no i prawie miesiąć bez auta. Ostatecznie szklanki (lub popychacze) zostały też przeszlifowane od wewnętrznej strony.
Na domiar złego wczoraj pojawiły się problemy z aku. Zupełnie padł, ale nawet po odpaleniu na kablach, nie dało się jechać. Na postoju silnik pracował, ale jak tylko ruszyłem, to zaczął się dławić i szarpać tak, jakby brakowało mu zapłonu albo paliwa. Samochód musiałem zostawić gdzieś po drodze do domu, ale na szczęście doczłapałem się na jakiś parking pod blokami. W nocy naładowałem aku i rano z parkingu dojechałem do pracy (to jakieś 2km) bez problemu. Umówiłem się już na diagnostykę układu ładowania, bo może tam być jakiś problem (alternator lub diody), choć mam nadzieję, że to jednak aku. Ma już swoje lata i ostatnio przecież dosyć długo auto stało w warsztacie, więc może po prostu skończył się jego żywot, aczkolwiek nadal zastanawiają mnie problemy z jazdą. Teoretycznie nawet przy rozładowanym aku, jeśli silnik pali, to powinna być możliwość jazdy...? W samochodzie żony, kiedy padł alternator, silnik po prostu zgasł, a u mnie pracował.
Jeśli chodzi o same szklanki, to numery części znajdziesz np. na stronie allmazda pod nazwą 'adjusting disc' w rozdziale: engine transmission / valve system.
Na stronie fordparts, z kolei szklanki nazywają 'Engine Valve Lifter'. Tam też jest w miarę dokładny rysunek, który można wydrukować i pokazać mechanikowi.
Po numerze części znalazłem szklanki w tym sklepie: http://www.dealerdirectparts.com/2001-M ... bute-4.htm ale nazwa jest jeszcze inna.
Nadal nie znalazłem jeszcze żadnej informacji o możliwości podmiany zaworów z mondeo lub focusa, ale też mój mechanik cały czas szuka i może nawet uda mu sie takie zdobyć do porównania. Za parę tygodni jade do nich na przegląd gwarancyjny silnika, więc może coś mi powie.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez bkruchy » 13 cze 2011, 21:42

Witam,
Auto jest po remonciet i już po przejechaniu ok. 5 tys. km. Niestety okazuje się, że niektóre zawory już zaczynają się zacieśniać. Mechanik stwierdził, że albo już sie ułożyły, albo wypalanie gniazd postępuje w szybszym tempie, niż powinno. Za 4 tys. km znów mam przyjechac na pomiar luzów i wówczas powinno się nieco wyjaśnić, co tam się dzieje. Wcześniej chciałbym od Was wyciągnąć parę informacji, bo samochody niby takie same, ale problemów jak moje (odpukać) uniknęliście.
Mario, czy również masz załóżoną lubryfikację, jak Andy?
Jaką macie ustawioną mieszankę gazu? Jakie instalacje?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez mario_g76 » 18 cze 2011, 10:18

Mam założoną lubryfikacje, ale wśród mechaników są zdania podzielone czy to pomaga czy nie. Fachowcy od gazu powiedzą, że pomaga, a mechanicy nie od gazu że nic nie daje. Moim zdaniem nie zaszkodzi a koszt niewielki. Litr płynu wystarcza chyba na 10000km o ile dobrze pamiętam (lub i więcej).
Nie wiem jak jest ustawiona mieszanka gazu bo to zostawiam tym co się znają (na Pomorskiej jeżdżę). Miałem jakiś czas temu regulacją zaworów (w ostatniej dobrej chwili). Poprawiła się praca silnika na wolnych obrotach. Mam Bigas SRL, Niedawno wymieniana membrana w reduktorze i czyszczenie (nie warto brać gazu kilka groszy tańszego "na jakiejś stacji" bo później to się odbije). Po regulacji zaworów i doprowadzeniu reduktora do porządku poprawiło się spalanie (spadło).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez Pablo » 18 cze 2011, 11:20

Do 3 litrówki też trzeba zakładać lubryfikację? Zrobiłem ponad 100 tys na LPG, nie wiem ile poprzedni właściciel i poza kapitalką spowodowaną na 90% niewłaściwym olejem, nic się nie działo.

Mam jeszcze pytanie co do spalania, zauważyłem dziwną hmm"nieliniowość" spalania. Generalnie nie udaje mi sie zejść poniżej 15-16l/100km w trasie przy delikatnej jeździe ale.. kiedy się spieszę i przegonię mazdę ostrzej, spalanie wychodzi podobne lub niezauważalnie większe, przy prędkościach średnich trasy rzędu 140km/h i to przy bardzo dynamicznej jeździe, ciągłe przyspieszanie i zwalnianie.
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez mario_g76 » 18 cze 2011, 11:34

Z tego co mi powiedziano to zalecana jest lubryfikacja dla naszych dwulitrówek fordowskich (przy przebiegu około 100tys i wiecej) bo mazdowskie 3-ki podobno lepiej wytrzymują gaz. Ja założyłem już chyba z rok temu. Myślę, że kwestia lubryfikacji zależy od tego jak znoszą gaz zawory.

Co do spalania to u mnie wcześniej można było z dokładnością do kilku kilometrów na liczniku zrobić 250km na butli po mieście, później zaczęło się zmniejszać. Teraz powrócił ten poziom. W trasie na stałym poziomie (do około 300-320km), ale przed regulacją i wymianą membrany/czyszczeniu jazda na autostradzie 130-140km/h wydoiła mi butlę przy 240km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez Andy1979 » 21 cze 2011, 11:00

Witam Koledzy.
Lubryfikacji nie mam – ostatnio zastanawiałem się co to za buteleczki – jak mieniałem filtry gaziu.
Walczyłem 2 tygodnie z pompa paliwa, kupiłem zamiennik i okazał się uszkodzony – szukałem usterek wszelkich poza pompą (przecież świeżutka ze sklepu) no i teraz mam nową pompę jestem o 500 szczuplejszy, uszkodzona jest reklamowana a mazda śmiga.

Pierścionki ABS przód wymienione, no i końcówka prawa drążka kierownicy się posypała – poza tym , cud miód :) Pozdrawiam
po zachwytach samochodowych i audiofilowych wróciłem do korzeni : Grubas VL1500 – i tera nie ma bata!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 11:49
Posty: 31
Skąd: Zamość
Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi

Postprzez pawlo2 » 12 lip 2011, 17:49

witam,potrzebuje pomocy mam tributa 2.0 z 2001r.,gdzie znajduje sie centralka od alarmu,z góry dziekuje
pawlo2
 

Postprzez mario_g76 » 15 lip 2011, 11:58

Z tego co pamiętam to jest na dole pod nogami np. przy prawej nodze kierowcy :) za tą plastikową obudową środkowego panelu. Są sam całe moduły i od alarmu i chyba poduszek itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez Andy1979 » 20 lip 2011, 09:06

Panowie regulacja zaworów – zanim ją zrobiliście jak sie objawiało klekanie silnika??

u mnie nie może zebrać przy gwałtownym dodaniu gazu, dławi go szarpie. Wolne obroty i wysokie lustro – a przy przyspieszaniu istonie bardziej mułowaty.
po zachwytach samochodowych i audiofilowych wróciłem do korzeni : Grubas VL1500 – i tera nie ma bata!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 11:49
Posty: 31
Skąd: Zamość
Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi

Postprzez bkruchy » 21 lip 2011, 08:57

Andy, u mnie było podobnie. Na zimnym silniku gasł przy postoju na światłach. Przy wolnym ruszaniu chwilę szarpał, natomiast gdy chciałem włączyć się do ruchu i gwałtownie dodałem gazu, to ruszył, a za chwilę przystanął i się toczył jakby zabrakło mu paliwa. Gorzej było, kiedy pojawiły się problemy z drugim cylindrem. Wówczas silnik gasł mi prawie co drugi postój, przyspieszenia w ogóle nie miał i ledwo wtaczał się pod górkę. Więc obawiam się, ze możesz mieć problem.

Wczoraj wysmarowałem jeden post, ale gdzieś zniknął, więc w skrócie napiszę jeszcze raz.
Byłem na badaniu technicznym w SKP. Pan mnie poinformował, że na wszystkch kołach są bardzo duże opory toczenia – ok. 1300N (norma ponoć ok. 300N) i gdybym to zlikwidował, to na pewno spadłoby spalanie. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim, nigdy wcześniej nie zwracano mi na to uwagi, więc nie wiem, czy nie robili takiego badania, czy też wszystko było w porządku, a teraz cos się dzieje z Mazdą lub może niesprawne było urządzenie. Jakie są wasze doświadczenia? Spotkaliście się z czymś takim? Jeśli ktoś będzie robił badanie w najbliższym czasie, to niech popyta o to.
Spalanie od początku jest na podobnym poziomie i chyba w normie, sądząc z innych wpisów na tym forum.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Andy1979 » 22 lip 2011, 10:57

mega szczęście – okazało się ze to cewka kupiona tydzień temu jest zepsuta – po wymianie madzia rwie jak szalona.

opory ? hmmm , pali mi zawsze podobnie 12-13 litrów gazu.
może źle coś ten diagnoza zmierzył, w prawdzie są tam 2 wały i sprzęgła itd to opory mogą być inne.
po zachwytach samochodowych i audiofilowych wróciłem do korzeni : Grubas VL1500 – i tera nie ma bata!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 11:49
Posty: 31
Skąd: Zamość
Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi

Postprzez tadek52 » 27 sie 2011, 12:42

Witam. Jestem swiezym wlascicielem mazdy tribute i mam na poczatek dwa pytania:
czy ktos zna dobry warsztat w okolicy Chorzowa, ktory zajmuje sie tymi modelami i drugie, o polska instrukcje do tego samochodu.
Z gory dziekuje za wszelkie informacje.
tadek52
 

Postprzez mario_g76 » 13 wrz 2011, 18:54

Hej Tadek.
Mam w pdf'ie instrukcję, ale angielską. Chyba nikt z nas nie ma Polskiej wersji.
Są też do kupienia książki "obsługi, napraw itp.", ale też po angielsku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez Szwagier » 19 wrz 2011, 23:43

Witam i ja szanowne grono :D

Od 10 dni ujeżdżam Tribute 3.0 V6, w garażu stoi Premacy DiTD (obecnie na sprzedaż, info w dziale ogłoszeń).
W aucie zmieniłem olej w silniku, filtr powietrza i kabinowy; w tym tyg. chcę wymienić olej w skrzyni biegów – nie zmieniany chyba an razu, a na blacie 230 tyś km :| Ale skrzynia wydaje się być w porządku, a olej jest lekko różowy...
Obecnie poprawiam też instalację gazową (regulacje): KME AKME, red. Silver, wtryski Valtek 3ohm.

Z niedomagań:
– cieknie tylny dyfer (z lektury amerykańskich forum wychodzi na uszczelniacz ataku)
– wibracje/dudnienia przy niskich prędkościach z pod podłogi (źródło j/w – podejrzany krzyżak wału napędowego)
– zjechane tarcze hamulcowe – do wymiany :(
– rdza: krawędzie dolne drzwi i klapy bagażnika

Na Allegro znalazłem serwisówkę "Haynes Repair Manual" i raczej kupię...
http://moto.allegro.pl/z-ford-escape-mazda-tribute-2001-2007-instrukcja-i1825416285.html

Pompa wody na ile km wystarcza..?
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 21:10
Posty: 29
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Premacy DiTD 2003

Postprzez Robin » 7 paź 2011, 21:45

Witam i nieśmiało wciskam się pomiędzy Użytkowników Mazdy Tribute 3.0. Podobnie jak kolega Szwagier, wszedłem w posiadanie 2 tygodnie temu. Jeżdżę i diagnozuję. Wybór na nią padł z ciekawości. Celowałem w B series a Tributka wpadła w oko. Może to inna klasa ale postanowiłem swoje poczciwe lędzwie powozić takim autem. Pożyjemy, zobaczymy na ile moja przygoda z tą Madzią potrwa. Muszę się oswoić z pedałem gazu, bo noga deko zaciężka do tego motoru. Jak narazie z problemów odnotowałem po wizycie w warsztacie problem z cewką. W poniedziałek drugie podpięcie pod kompa potwierdzi lub wykluczy diagnozę. A na początek wymieniłem filtr kabinowy. Kabina rano sposocona zdradziła, że trzeba to zrobić. Filtr wyglądał jak sito w zamiatarce ulicznej. Problem spoconych szybek nie istnieje. To narazie tyle Pozdrawiam
Robin
Początkujący
 
Od: 5 paź 2011, 23:35
Posty: 2
Skąd: Uska, Słupsk
Auto: Mazda Tribute 3.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele