Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje
Oloo66 napisał(a):Może być tylko taki jak NAPISANO NA KORKU WLEWU 5W20, albo 0W30 ewentualnie (na takim jeżdżę, bo łatwiej kupić). Olej nie może być bardziej gęsty, bo zatrzesz silnik!!! To motor ciasno spasowany.
skąd masz takie informacje? To by mi rozwiązywało zagadke, dlaczego tydzien po wymianie oleju, panewka mi sie do wału przyspawała
Częste mycie skraca życie.....
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
W 6 z 3.0 tez znam takie 2 przypadki i tez tydzień po wymianie oleju na gestszy , ja leje 0W-30 i jak na razie jest dobrze
-
Grucha
No to przynajmniej mi sie troche rozjaśniło Moja wina, ze nie powiedziałem mechanikowi jaki konkretnie olej ma nalac , tylko, ze wymienic. Ten zaproponował jakis, ja przytaknałem ze jak dobry to niech leje i ok 5tys szelestów poszło w kosmos. Kolejna nauczka na przyszłosc
Częste mycie skraca życie.....
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
1/ panowie jak najłatwiej i najszybciej dostac sie do żarówek w lapmach przednich ?
2/ z racji że mam tribute (rok 2006, silnik 2,3L) przywieziona z usa. Jako postojowe świeca się migacze z przodu. Jako pozycyjne tez się świecą migacze z przodu.
Moje pyt. brzmi czy da sie w jakis prosty sposob przerobić światła przednie? chodzi mi o to żeby postojowe/migacze nie świeciły na żółto tylko postojowe na biało a migacze jak włącze na żółto. Probowałem wyciągać bezpiecznik od migaczy i postojowych ale efekt jest taki że nie mam postojówek w ogóle i do tego nie mam pozycyjnych z tyłu. (migacze działaly poprawnie ale nie miałem postojowych w ogole ani pozycyjnych z tyłu)
poradzicie coś?
2/ z racji że mam tribute (rok 2006, silnik 2,3L) przywieziona z usa. Jako postojowe świeca się migacze z przodu. Jako pozycyjne tez się świecą migacze z przodu.
Moje pyt. brzmi czy da sie w jakis prosty sposob przerobić światła przednie? chodzi mi o to żeby postojowe/migacze nie świeciły na żółto tylko postojowe na biało a migacze jak włącze na żółto. Probowałem wyciągać bezpiecznik od migaczy i postojowych ale efekt jest taki że nie mam postojówek w ogóle i do tego nie mam pozycyjnych z tyłu. (migacze działaly poprawnie ale nie miałem postojowych w ogole ani pozycyjnych z tyłu)
poradzicie coś?
- Od: 25 cze 2010, 17:44
- Posty: 5
pawlo2 napisał(a):Witam wszystkich jestem tu nowy,mam tributa 2.0 i problem ze sprzegłem czasem zostaje w podłodze
Witam po przerwie.
Wymieniłem w końcu przegubzewnętrzny, ale niestety okazało się, że musiałem zakupić całą półoś. Wielorowek był już tak zjechany, że nie dało rady wcisnąć do nowego (używanego) przegubu. Oczywiście cała półoś też była używana (kosztowała 300 zł), ale nadal mi coś chrobocze, tylko na niskich obrotach i to wygląda tym razem na przegub wewnętrzny. Nie wiem tylko, czy to ten wymieniony. Podsumowując, jeśli będzecie mieli podobny problem, to zastanówcie się nad nowymi częściami, bo biorąc pod uwagę strzelanie w ciemno z używkami i dodatkową robociznę, koszt może być niewiele większy.
Teraz pytanka do Mario. Dzisiaj pojawił się problem taki, jak opisał Pawlo2. Czy u Ciebie był ten sam objaw, dało sie pojeździć kilka dni, czy lepiej od razu odstawić do warsztatu? Pamiętasz ile kosztowała wymiana i czy długo to trwało? Gdzie to zrobiłeś?
Pozdrawiam.
- Od: 15 wrz 2008, 07:26
- Posty: 37
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
bkruchy napisał(a):Padła u mnie jednak pompa sprzęgła. Czy ktoś, z szanownych forumowiczów wie, gdzie w Polsce lub Europie kupić zamiennik? Ewentualnie zna namiary na pewne źródło w USA?
Dawno tu nie zaglądałem więc już Ci piszę – Kruchy – u mnie jak padło (we wrzesniu w tamtym roku) to robiłem to na Lutomierskiej. Kwestia kilku dni na sprowadzenie, ale ponieważ bardzo mi się spieszyło to dopasowali z cryslera jednego dnia. Sama pompa coś ponad 600zł (ta od cryslera) a wymina ponad 100. Nie pamiętam ile za oryginal ale chyba nie bylo jakoś wielkiej różnicy. Zrobią Ci tam bez problemu i szybko. Umnie poleciało i sprzęgło i pompka i wysprzęglik (od którego się zaczęło).
- Od: 25 paź 2008, 22:26
- Posty: 39
- Skąd: Łódź
- Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG
Dzięki za info. Znam ich – wymieniałem tam rozrząd i robiłem przeglądy, ale odkąd się przeprowadziłem, to ostatnio miałem trochę kłopot z dostaniem się tam. Widać jednak, że mimo wszystko warto będzie poświęcić tę godzinkę więcej na dojazd do nich.
Pompę zamówiłem wczoraj w USA przez strone www.rockauto.com. Koszt razem z przesyłką jak na razie ok. 80$. Czas dostawy 3-5 dni. Mieli kilku producentów do wyboru, ja wziąłem sugerowaną jako zamiennik przez Mazdę (firma Dorman), więc powinno być ok. Oryginał kosztuje 750zł. Po wszystkim dam znać, jak to wyszło.
Pompę zamówiłem wczoraj w USA przez strone www.rockauto.com. Koszt razem z przesyłką jak na razie ok. 80$. Czas dostawy 3-5 dni. Mieli kilku producentów do wyboru, ja wziąłem sugerowaną jako zamiennik przez Mazdę (firma Dorman), więc powinno być ok. Oryginał kosztuje 750zł. Po wszystkim dam znać, jak to wyszło.
- Od: 15 wrz 2008, 07:26
- Posty: 37
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
trashskate.pl napisał(a):Dokładnie o te lampki chodzi co na skanie, skończyło sie na podpięciu pod komputer i wykasowaniu błędu, przy okazji tego paskudnego check engine wykasowałem i naaarazie się nie świeci, ale znaląc życie to do czasu.
Musi być odpowiedni poziom paliwa w baku,co najmniej 1/3,to nie bedzie błedu poziomu paliwa,tak jest u mnie.
Nurtuje mnie inny problem od jakiegoś czasu rano na zimnym silniku mam problemy z jazdą, wcześniej nawet nie chciał odpalać za pierwszym razem a teraz samochód potrafi zamulić i tak jakby sie przydławiał i by nie zgasł musze go wprowadzić na wyższe obroty, ktoś ma jakiś pomysł czym to może być spowodowane?
- Od: 18 maja 2010, 22:39
- Posty: 9
- Auto: Ford Escape 3.0 V6 2005 automat
siemanko.. mam taki prblem w tej mazdzie.. wlasciwie to nie az taki prblem.. ale warto zapytac..:D
chodzi mi o to ze;
jak mam go na luzie (N) dam gazu.. obroty ida tak okolo 3,5-4,5-5 tys. ii chwile wyje tak z 2 seq. na wysokich obrotach ii spada.. tak jak by zawieszal..;> co to mzoe byc..? :D
chodzi mi o to ze;
jak mam go na luzie (N) dam gazu.. obroty ida tak okolo 3,5-4,5-5 tys. ii chwile wyje tak z 2 seq. na wysokich obrotach ii spada.. tak jak by zawieszal..;> co to mzoe byc..? :D
-
blezer2323
Teraz wlasnie.. sprawdzalem linke od gazu pod maska..;> uu mojego syna.tylko ze w mazdzie z 2006r. tez tribute.. ii ona jest dosyc napieta.. i nie ma problemu.. a u mnie ma lekkie luzy.. wiec bede musial to zrobic.. i zobaczymy co wtedy..;];]
-
blezer2323
Witam,
Pare dni temu po przejechaniu kilku kilometrów na postoju gdy wrzuciłem na luz, na desce rozdzielczej zmieniały mi się biegi z N na R i tak w kółko (samochód stał w miejscu)
Dziś rano po włączeniu silnika i podjechaniu kilku metrów chciałem zawrócić, wrzuciłem na R, niestety samochód był na luzie, próby zmiany biegów na D, N i R nie skutkowały niczym dopiero po ponownym włączeniu silnika problem znikł. Czasami zdarza się że podczas jazdy obroty nagle rosna w góre jakby samochód wrzucił na luz, po chwili wszystko wraca do normy.
Od jakiegoś roku mam delikatne zroszenie na przedniej półosi, olej najprawdopodobniej ze skrzyni bo kolor jest ten sam. Olej wymienany ponad rok temu, niestety przez zroszenie mogło troche ubyć, ale nawet po nocnym postoju nie ma nawet kropli na cemencie więc wyciek jest minimalny.
Pare dni temu po przejechaniu kilku kilometrów na postoju gdy wrzuciłem na luz, na desce rozdzielczej zmieniały mi się biegi z N na R i tak w kółko (samochód stał w miejscu)
Dziś rano po włączeniu silnika i podjechaniu kilku metrów chciałem zawrócić, wrzuciłem na R, niestety samochód był na luzie, próby zmiany biegów na D, N i R nie skutkowały niczym dopiero po ponownym włączeniu silnika problem znikł. Czasami zdarza się że podczas jazdy obroty nagle rosna w góre jakby samochód wrzucił na luz, po chwili wszystko wraca do normy.
Od jakiegoś roku mam delikatne zroszenie na przedniej półosi, olej najprawdopodobniej ze skrzyni bo kolor jest ten sam. Olej wymienany ponad rok temu, niestety przez zroszenie mogło troche ubyć, ale nawet po nocnym postoju nie ma nawet kropli na cemencie więc wyciek jest minimalny.
- Od: 15 mar 2009, 21:35
- Posty: 31
- Skąd: Białystok
- Auto: escape/tribute 3.0 V6
Pompa sprzęgła wymieniona. Niestety, trwało to prawie dwa tygodnie, ale się opłacało. Koszt części wyniósł prawie 350 zł (zamiast 750).
Gdyby ktoś chciał coś u nich kupić, to załączam kod zniżkowy 37800213112985, który należy wprwadzić w pole "How did you hear about us" , ważny do 10tego października.
Dostawa się wydłużyła, gdyż z paczką zabrakło rachunku (faktury) określającego całkowity koszt (części+przesyłka). Musiałem dosyłać pocztą do Urzędu Celnego w Warszawie potwierdzenie zamówienia (wydrukowane ze strony). Trzeba więc zwrócić uwagę sprzedawcy, żeby dołączył ten dokument do przesyłki.
Gdyby ktoś potrzebował więcej szczegółów, to proszę pisać.
Gdyby ktoś chciał coś u nich kupić, to załączam kod zniżkowy 37800213112985, który należy wprwadzić w pole "How did you hear about us" , ważny do 10tego października.
Dostawa się wydłużyła, gdyż z paczką zabrakło rachunku (faktury) określającego całkowity koszt (części+przesyłka). Musiałem dosyłać pocztą do Urzędu Celnego w Warszawie potwierdzenie zamówienia (wydrukowane ze strony). Trzeba więc zwrócić uwagę sprzedawcy, żeby dołączył ten dokument do przesyłki.
Gdyby ktoś potrzebował więcej szczegółów, to proszę pisać.
- Od: 15 wrz 2008, 07:26
- Posty: 37
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
Do trashskate.pl ,witam czy dalej masz te drgawki na kierownicy i pedałach,bo u mnie też coś takiego się pojawiło,ale przez przypadek kiedyś wyładował mi się akumumulator ,bo nie wyłączyłem na noc lodówki samochodowej i po odłączeniu go i naładowaniu jadę i czuję że drgawek nie ma ,zresetował się komputer.Niestety po 3 dniach znowu to samo.Chyba to coś związane jest ze sterowaniem skrzynią biegów.
pozdr
pozdr
- Od: 18 maja 2010, 22:39
- Posty: 9
- Auto: Ford Escape 3.0 V6 2005 automat
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości