Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez mabien » 5 lip 2010, 08:55

witam,

Panowie prosze o pomoc jaką instalacje LPG proponujecie do Tribute 2.3 L rok 2006? przeszukałem forum i nie znalazlem.

Instalacja oczywiscie sekwencja. Pytanie jaka?

Czy zakładać dodatkowo smarowanie zaworów?
Początkujący
 
Od: 25 cze 2010, 17:44
Posty: 5

Postprzez Pablo » 7 lip 2010, 00:23

Oloo66 napisał(a):Może być tylko taki jak NAPISANO NA KORKU WLEWU 5W20, albo 0W30 ewentualnie (na takim jeżdżę, bo łatwiej kupić). Olej nie może być bardziej gęsty, bo zatrzesz silnik!!! To motor ciasno spasowany.


skąd masz takie informacje? To by mi rozwiązywało zagadke, dlaczego tydzien po wymianie oleju, panewka mi sie do wału przyspawała
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Grucha » 7 lip 2010, 09:22

W 6 z 3.0 tez znam takie 2 przypadki i tez tydzień po wymianie oleju na gestszy , ja leje 0W-30 i jak na razie jest dobrze
Grucha
 

Postprzez Pablo » 7 lip 2010, 10:04

No to przynajmniej mi sie troche rozjaśniło :( Moja wina, ze nie powiedziałem mechanikowi jaki konkretnie olej ma nalac , tylko, ze wymienic. Ten zaproponował jakis, ja przytaknałem ze jak dobry to niech leje i ok 5tys szelestów poszło w kosmos. Kolejna nauczka na przyszłosc
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez mabien » 10 lip 2010, 23:02

1/ panowie jak najłatwiej i najszybciej dostac sie do żarówek w lapmach przednich ?

2/ z racji że mam tribute (rok 2006, silnik 2,3L) przywieziona z usa. Jako postojowe świeca się migacze z przodu. Jako pozycyjne tez się świecą migacze z przodu.
Moje pyt. brzmi czy da sie w jakis prosty sposob przerobić światła przednie? chodzi mi o to żeby postojowe/migacze nie świeciły na żółto tylko postojowe na biało a migacze jak włącze na żółto. Probowałem wyciągać bezpiecznik od migaczy i postojowych ale efekt jest taki że nie mam postojówek w ogóle i do tego nie mam pozycyjnych z tyłu. (migacze działaly poprawnie ale nie miałem postojowych w ogole ani pozycyjnych z tyłu)

poradzicie coś?
Początkujący
 
Od: 25 cze 2010, 17:44
Posty: 5

Postprzez bkruchy » 16 lip 2010, 10:47

pawlo2 napisał(a):Witam wszystkich jestem tu nowy,mam tributa 2.0 i problem ze sprzegłem czasem zostaje w podłodze


Witam po przerwie.
Wymieniłem w końcu przegubzewnętrzny, ale niestety okazało się, że musiałem zakupić całą półoś. Wielorowek był już tak zjechany, że nie dało rady wcisnąć do nowego (używanego) przegubu. Oczywiście cała półoś też była używana (kosztowała 300 zł), ale nadal mi coś chrobocze, tylko na niskich obrotach i to wygląda tym razem na przegub wewnętrzny. Nie wiem tylko, czy to ten wymieniony. Podsumowując, jeśli będzecie mieli podobny problem, to zastanówcie się nad nowymi częściami, bo biorąc pod uwagę strzelanie w ciemno z używkami i dodatkową robociznę, koszt może być niewiele większy.

Teraz pytanka do Mario. Dzisiaj pojawił się problem taki, jak opisał Pawlo2. Czy u Ciebie był ten sam objaw, dało sie pojeździć kilka dni, czy lepiej od razu odstawić do warsztatu? Pamiętasz ile kosztowała wymiana i czy długo to trwało? Gdzie to zrobiłeś?

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez bkruchy » 26 lip 2010, 15:38

Padła u mnie jednak pompa sprzęgła. Czy ktoś, z szanownych forumowiczów wie, gdzie w Polsce lub Europie kupić zamiennik? Ewentualnie zna namiary na pewne źródło w USA?
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Grucha » 26 lip 2010, 15:44

www.onlinemazdaparts.com sprawdzony sklep kupuj smiało

Pozdr
Grucha
 

Postprzez mario_g76 » 26 lip 2010, 21:56

bkruchy napisał(a):Padła u mnie jednak pompa sprzęgła. Czy ktoś, z szanownych forumowiczów wie, gdzie w Polsce lub Europie kupić zamiennik? Ewentualnie zna namiary na pewne źródło w USA?


Dawno tu nie zaglądałem więc już Ci piszę – Kruchy – u mnie jak padło (we wrzesniu w tamtym roku) to robiłem to na Lutomierskiej. Kwestia kilku dni na sprowadzenie, ale ponieważ bardzo mi się spieszyło to dopasowali z cryslera jednego dnia. Sama pompa coś ponad 600zł (ta od cryslera) a wymina ponad 100. Nie pamiętam ile za oryginal ale chyba nie bylo jakoś wielkiej różnicy. Zrobią Ci tam bez problemu i szybko. Umnie poleciało i sprzęgło i pompka i wysprzęglik (od którego się zaczęło).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez bkruchy » 27 lip 2010, 08:26

Dzięki za info. Znam ich – wymieniałem tam rozrząd i robiłem przeglądy, ale odkąd się przeprowadziłem, to ostatnio miałem trochę kłopot z dostaniem się tam. Widać jednak, że mimo wszystko warto będzie poświęcić tę godzinkę więcej na dojazd do nich.
Pompę zamówiłem wczoraj w USA przez strone www.rockauto.com. Koszt razem z przesyłką jak na razie ok. 80$. Czas dostawy 3-5 dni. Mieli kilku producentów do wyboru, ja wziąłem sugerowaną jako zamiennik przez Mazdę (firma Dorman), więc powinno być ok. Oryginał kosztuje 750zł. Po wszystkim dam znać, jak to wyszło.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez 41centy » 27 lip 2010, 18:21

trashskate.pl napisał(a):Dokładnie o te lampki chodzi co na skanie, skończyło sie na podpięciu pod komputer i wykasowaniu błędu, przy okazji tego paskudnego check engine wykasowałem i naaarazie się nie świeci, ale znaląc życie to do czasu.
Musi być odpowiedni poziom paliwa w baku,co najmniej 1/3,to nie bedzie błedu poziomu paliwa,tak jest u mnie.


Nurtuje mnie inny problem od jakiegoś czasu rano na zimnym silniku mam problemy z jazdą, wcześniej nawet nie chciał odpalać za pierwszym razem a teraz samochód potrafi zamulić i tak jakby sie przydławiał i by nie zgasł musze go wprowadzić na wyższe obroty, ktoś ma jakiś pomysł czym to może być spowodowane?
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 22:39
Posty: 9
Auto: Ford Escape 3.0 V6 2005 automat

Postprzez 41centy » 27 lip 2010, 18:22

Musi być odpowiedni poziom paliwa w baku,co najmniej 1/3,to nie bedzie błedu poziomu paliwa,tak jest u mnie.
pozdr
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 22:39
Posty: 9
Auto: Ford Escape 3.0 V6 2005 automat

Postprzez blezer2323 » 5 sie 2010, 02:03

siemanko..:D mam taki prblem w tej mazdzie..:D wlasciwie to nie az taki prblem.. ale warto zapytac..:D:D

chodzi mi o to ze;

jak mam go na luzie (N) dam gazu.. obroty ida tak okolo 3,5-4,5-5 tys. ii chwile wyje tak z 2 seq. na wysokich obrotach ii spada.. tak jak by zawieszal..;> co to mzoe byc..? :D:D
blezer2323
 

Postprzez Pablo » 5 sie 2010, 15:19

Obstawiam silniczek krokowy
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez blezer2323 » 5 sie 2010, 19:15

Teraz wlasnie.. sprawdzalem linke od gazu pod maska..;> uu mojego syna.tylko ze w mazdzie z 2006r. tez tribute.. ii ona jest dosyc napieta.. i nie ma problemu.. a u mnie ma lekkie luzy.. wiec bede musial to zrobic.. i zobaczymy co wtedy..;];]
blezer2323
 

Postprzez trashskate.pl » 10 sie 2010, 12:20

Witam,

Pare dni temu po przejechaniu kilku kilometrów na postoju gdy wrzuciłem na luz, na desce rozdzielczej zmieniały mi się biegi z N na R i tak w kółko (samochód stał w miejscu)
Dziś rano po włączeniu silnika i podjechaniu kilku metrów chciałem zawrócić, wrzuciłem na R, niestety samochód był na luzie, próby zmiany biegów na D, N i R nie skutkowały niczym dopiero po ponownym włączeniu silnika problem znikł. Czasami zdarza się że podczas jazdy obroty nagle rosna w góre jakby samochód wrzucił na luz, po chwili wszystko wraca do normy.
Od jakiegoś roku mam delikatne zroszenie na przedniej półosi, olej najprawdopodobniej ze skrzyni bo kolor jest ten sam. Olej wymienany ponad rok temu, niestety przez zroszenie mogło troche ubyć, ale nawet po nocnym postoju nie ma nawet kropli na cemencie więc wyciek jest minimalny.
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez bkruchy » 16 sie 2010, 08:32

Pompa sprzęgła wymieniona. Niestety, trwało to prawie dwa tygodnie, ale się opłacało. Koszt części wyniósł prawie 350 zł (zamiast 750).
Gdyby ktoś chciał coś u nich kupić, to załączam kod zniżkowy 37800213112985, który należy wprwadzić w pole "How did you hear about us" , ważny do 10tego października.
Dostawa się wydłużyła, gdyż z paczką zabrakło rachunku (faktury) określającego całkowity koszt (części+przesyłka). Musiałem dosyłać pocztą do Urzędu Celnego w Warszawie potwierdzenie zamówienia (wydrukowane ze strony). Trzeba więc zwrócić uwagę sprzedawcy, żeby dołączył ten dokument do przesyłki.
Gdyby ktoś potrzebował więcej szczegółów, to proszę pisać.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez SNCF » 24 sie 2010, 17:27

Witam

Czy Tribute 2005r 2,3l silnik ma tez rozrzad na łańcuchu? tak jak silnik 3l ?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 22:58
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Auto: 4xMazda

Postprzez 41centy » 26 sie 2010, 12:41

Tak,też myślałem o tym silniku,więc sporo czytałem,ale w końcu zdecydowałem się na 3.0 V6.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 22:39
Posty: 9
Auto: Ford Escape 3.0 V6 2005 automat

Postprzez 41centy » 26 sie 2010, 12:56

Do trashskate.pl ,witam czy dalej masz te drgawki na kierownicy i pedałach,bo u mnie też coś takiego się pojawiło,ale przez przypadek kiedyś wyładował mi się akumumulator ,bo nie wyłączyłem na noc lodówki samochodowej i po odłączeniu go i naładowaniu jadę i czuję że drgawek nie ma ,zresetował się komputer.Niestety po 3 dniach znowu to samo.Chyba to coś związane jest ze sterowaniem skrzynią biegów.
pozdr
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 22:39
Posty: 9
Auto: Ford Escape 3.0 V6 2005 automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele