Strona 1 z 2

Nie jest łatwo być użytkownikiem

PostNapisane: 20 maja 2006, 19:59
przez orion76
Witam.
Przejrzałem forum pod kątem wiadomości n/t Demio i ..... jest słabo. Mocno walczę by jakieś info zdobyć (bo nawet nie wiem jakiej klasy olej mogę stosować w 1.3 z 1999 z 75 tys przebiegu). Niestety mieszkam poza PL i ze względu na ceny serwisu tutaj sam sobie wszystko staram naprawiać.
Jeżeli ktoś ma jakieś info na temat Demio proszę pisać. Sam postaram się podzielić swoim zasobem wiedzy gdy już ją zdobędę. Z moich poszukiwań wyszło że i owszem można kupić szczegółowy opis techniczny i porady z rodzaju "sam naprawiam" ale po angielsku i za 5 dolarów za rodział których są setki (firma australijska ma łeb na karku ;–)) i każdy problem potrafi podzielić na mnóstwo rozdziałów).
Pozdrawiam i jeszcze tu zajrzę.

PostNapisane: 22 maja 2006, 01:16
przez Globy
To jest silnik B3, SOHC 73 KM? Postaram sie wygrzebac dane z katalogow, ale dopiero w weekend.

PostNapisane: 22 maja 2006, 21:48
przez orion76
Silnik owszem B3 SOHC 16V lecz moc podobno tylko 65 KM. Auto lekkie i małe więc i to spokojnie wystarcza. Choć dziwna sprawa bo po wrzuceniu numeru nadwozia do VIN identyfikatora wyskakuje, że pojemność tylko 1100 cm3 zamiast 1323 cm3.
Pozdr

PostNapisane: 28 wrz 2006, 00:00
przez orion76
Witam
Ciagle walczę i próbuję znaleźć literaturę do mojej demio. Przy okazji poszukiwań udało mi się dostać Haynesa do Mazdy 323 hatchback z lat 1977-1978 czyli totalny staroć. Jak ktoś zainteresowany to piszcie.

Z nowości – założyłem sterowanie centralnym na pilota i dorobiłem zapasowy klucz z immobiliserem. To ostanie niestety skończyło się w serwisie bo wszyscy inni klucznicy rozkładali tylko ręce. Ich ustrojstwa poprostu nie były w stanie skopiować kodu.
Serwis skasował 85 euro ale klucz dorobił i moge spać spokojnie.

Parę uwag użytkowych.
Spalanie w granicach 6-8 litrów, komfort jazdy na długich trasach conajmniej dobry (mam prawie 1,90 wzrostu i po przejechaniu około 600 km w jeden dzień czułem się naprawdę świetnie).

Naprawy – jakie naprawy?

Wkurza tylko wentylacja. W ciepłe dni porpostu wali gorącym powietrzem i nie ma sposobu by uzyskać cokolwiek przypomnającego chłodny powiew znany mi z moich poprzednich aut. Pozostaje tylko szybologia i skręcenie jakiegokolwiek nawiewu.
Drugim minusem jest brak możliwości regulacji nawiewu poszczególnych kratek na desce rozdielczej.

PostNapisane: 28 wrz 2006, 00:41
przez tomekrvf
orion76 napisał(a):Choć dziwna sprawa bo po wrzuceniu numeru nadwozia do VIN identyfikatora wyskakuje, że pojemność tylko 1100 cm3 zamiast 1323

orion76, podaj vin to sprawdzę jaka pojemnośc wychodzi

PostNapisane: 31 paź 2007, 00:02
przez orion76
witam
Po prawie roku użytkowania można powiedzieć jedno – brak akcji jest.
Nic sie zepsuć nie chce wiec z nudów wymieniłem pasek rozrządu, świece, przewody zapłonowe i komplet filtrów. Teraz zamierzam zajrzeć do hamulców bo już powinny się zetrzeć chociaż to są tylko pewnie moje fanaberie bo nic na to nie wskazuje. Nawet żadna żarówka się nie spaliła.

Musze potwierdzić wysokie noty bezawaryjności po półtorarocznym użytkowaniu. Gdyby tylko design był bardziej przystępny to demio była by idealnym samochodem dla kobiet – czytaj żon (do dzisiaj nie wiem co sie mojej żonie w tym aucie spodobało że uparła sie by je kupić). Kupujesz i masz święty spokój.

Bardzo mi przykro że nie mam zbyt wielu praktycznych wiadomości technicznych, którymi mógłbym się podzielić ale demio nie daje mi szansy by je zdobyć. A wiadomo przecież, że najlepsze jest rozpoznanie bojem czyli jak sie co zepsuje to sie dowiesz jak to naprawić.

PostNapisane: 31 paź 2007, 09:27
przez KyRy
orion76 napisał(a):Nic sie zepsuć nie chce wiec z nudów wymieniłem pasek rozrządu, świece, przewody zapłonowe i komplet filtrów.

<lol> <spoko> i tak dalej!

PostNapisane: 4 lis 2007, 16:19
przez Grzesiu
KyRy napisał(a):Nic sie zepsuć nie chce wiec z nudów wymieniłem pasek rozrządu, świece, przewody zapłonowe i komplet filtrów.


i tak dalej!

no podobna sytuacja w miacie;D

PostNapisane: 15 wrz 2008, 12:39
przez michu_maj
po tym co przeczytałem mazda demio to raczej bezawaryjny samochód ja jednak ciagle sie zastanawiam porazdzie co zrobic kupic czy nie. jak ze serwisem. czy silnik nie jest zbyt nowatorski i bedzie problem z naprawa.

PostNapisane: 16 wrz 2008, 11:42
przez Filozofar
michu_maj napisał(a):po tym co przeczytałem mazda demio to raczej bezawaryjny samochód ja jednak ciagle sie zastanawiam porazdzie co zrobic kupic czy nie. jak ze serwisem. czy silnik nie jest zbyt nowatorski i bedzie problem z naprawa.


Posiadam Demio 1.3 (1999) od ponad trzech lat.
Posiadam książkę obsługi po francusku.
Moja żona uwielbia tą mazie i nie chciałaby się zamienić.

Autko bezawaryjne i pojemne aczkolwiek ktoś pisze o problemach okładu elektrycznego:

Ja obecnie mam problem z wycieraczkami, które nie działają poprawnie, coś mi kierunkowskazy nie zawsze chcą działać (od trzech dni), mruga kontrolka poduszki o ponad roku (raz się sama naprawiła) i wentylator nie działa na skutek wcześniejszej naprawy. Palą mi się też żarówki podświetlania konsoli.

Cennik przykładowy
Robili mi w ASO pasek rozrządu 3 lata temu jakieś 300 zł
Szyba czołowa wymiana (była rysa i pękła) – bez kłopotu 320 zł z robotą (super tanio i o dziwo szyba łatwo dostępna nawet 2 lata temu oczywiście nie w ASO)
Amorki (Monroe) kupiłem w 4cars.p jakies 100 zł za sztuke szybko i taniej niż w popularnych u nas modelach samochodów
spreżyny zawieszenia (tył) długo szukałem ale sciągnęli mi ze Szwecji 160 zł za sztukę w ASO ok. 400) – jeszcze wtedy na Allegro nie było nić dla demio – zawieszenie sam zrobiłem na parkingu – prościzna
Teraz jest coraz lepiej z częściami, a co najlepsze ja uważam, że nie drożej a może nawet taniej niż do innych aut.
Filtr oleju 10-15 zł

Pozdrawiam

PostNapisane: 16 wrz 2008, 14:37
przez Mateusz L
Ja obecnie mam problem z wycieraczkami, które nie działają poprawnie, coś mi kierunkowskazy nie zawsze chcą działać

Może przełączniki dokonują żywota- w GD dzieje się to po ok 15 :D latach, ale Demio to auto typowo miejskie i częściej się ich używa...

mruga kontrolka poduszki o ponad roku

Jeśli miga nieregularnie to "wystukuje" błąd. Może wystarczy odczytać i ew. wykasować-poszukaj na forum :)


wentylator nie działa na skutek wcześniejszej naprawy

Idzie zima ,ale na nastepne lato lepiej zrobić.

Ogólnie Mazdy problemów z elektryką raczej nie mają-czy Twoja nie byłą uderzona?

Proszę o pomoc!!!

PostNapisane: 21 wrz 2008, 04:01
przez Irena
Witam! Jestem w posiadaniu Mazdy Demio 2000, 1,4 benzyna. Od 1,5 roku nic się nie działo złego z moim autkiem, ale od pewnego czasu zaczęły mi świecić kontrolki poduszek powietrznych. Powodem tego było rozłączenie kabli airbagów pod fotelem pasażera. Jeżeli ktoś wie jak można to naprawić, żeby kontrolki przestały się świecić to bardzo proszę o radę. Pozdrawiam

PostNapisane: 21 wrz 2008, 17:16
przez Robercik i Madzia
...nie wszyscy mogą jeździć Mazdą, niech jeżdżą golfami tak jak wszyscy... tekst godny podziwu <faja>

PostNapisane: 21 wrz 2008, 19:25
przez Globy
Demio 1.3 miało 72 KM, wersja 1.5 – 75 KM. Tutaj więcej danych technicznych wersji 1.3:

=> http://cars.yahoo.co.uk/resultsmaxi_100 ... ,Used_Cars

PostNapisane: 26 wrz 2008, 20:07
przez Filozofar
Witam
Irena napisał(a):Powodem tego było rozłączenie kabli airbagów pod fotelem pasażera.


Skąd wiesz, ze to wtyczka pod fotelem pasażera? Masz poduszkę pasażera? Ja mam Demio 1999 i błąd poduszki ciągle mi mruga. Ale nie znalazłem żadnej wtyczki pod fotelem.http://forum.mazdaspeed.pl/images/smiles/glupek2.gif Natomiast znalazłem przy napinaczu pasów, który znajduje się w pod środkowym słupkiem w miejscu rozwijania pasów.
Niestety nie mogą Ci pomóc bo sam nie wiem jak poradzić ze swoim mruganiem kontrolki. http://forum.mazdaspeed.pl/images/smiles/ganja.gif
Pozdrawiam – może, ktoś nam pomoże.
Moja poduszka mruga dziwnie 2 krótkie (chyba) i ok. 4s przerwy itd. Była kiedyś stuknięta – podobno lekko.

PostNapisane: 17 gru 2008, 18:49
przez zboniekk
;–) Witam !
Odświeżę wątek, jeżdżę DEMIO 1999 od 2 lat i tak ostatnio się zastanawiam:
– co to jest za kontrolka po lewej stronie u góry (czarny symbol auta i w środku czerwony kluczyk) po zapaleniu samochodu kontrolka zapala sie na jakies 2-3 sekundy i gaśnie ?
Jeśli ktoś może mi wyjaśnić będę wdzięczny – mam instrukcję po niemiecku i nie mogę rozkminić . Pozdrawiam !

PostNapisane: 17 gru 2008, 19:43
przez say
zboniekk, immobilaizer. Sprawdza czy kluczyk, ktory wsadziles i przekreciles jest zgodny z zaprogramowanym.

PostNapisane: 18 gru 2008, 00:31
przez zboniekk
dzieki za odpowiedź, nawet nie wiedziałem, że mam immobilaizer,
ciekawe tylko, że ta kontrolka uaktywniła mi się po wymianie akumulaora na nowy, wcześniej jakoś jej nie zauważałem :|

gdzie co pod maską? ...płyn do sprskiwaczy

PostNapisane: 2 sty 2009, 16:52
przez mazdziaaaaa
bardzo prosze o odpowiedz o tym unikalnym samochodzie- musze sie troszke z nim zapoznac gdyz jest to moje pierwsze autko, mam nadzieje ze bedzie dobrze sie sprawowac i ja też – dopiero sie uczę

PostNapisane: 21 sty 2009, 18:35
przez piorun1111
witam , też jestem posiadaczem mazdy demio z 1999 roku. nawet fajne autko , to moja pierwsza mazda , narazie sprawia wrażenie fajnego . bardzo dynamiczne jak na silnik 1.3.