Mazda Tribute 2.3 150km wymiana silnika
Strona 1 z 1
Witam Koledzy i Koleżanki. Kupiłem mazdę tribute 04r 2.3 benz z gazem.150km z zablokowanym silnikiem który muszę wymienić i po dniu poszukiwań zauważyłem że silnik ten był montowany w różnych modelach mazdy jednak różni się mocą. Czy ktoś może mi napisać jaki pasuje do tribute ? czy różnica mocy to tylko kwestia wtrysków ,komputera czy są to różnej budowy silniki ? czym się kierować przy zakupie? Będę wdzięczny za rady i sugestie .
- Od: 17 lut 2018, 23:44
- Posty: 7
- Auto: Mazda tribute 2,3 150 km 2004r
Witaj.
Silnik zamiennie pasuje tylko od Mavericka, jako, że to bliźniacza konstrukcja.
W wielkim uproszczeniu (jakby to powiedział Hajto "to są te detale"), jest to jakby silnik z dołem od Mazdy 6 2.3 i głowicą od Mazdy 6 1.8. Silniki na rynku są nieprzeciętnie drogie i o bardzo niepewnej kondycji. Zdecydowanie polecałbym remont, zaś zważywszy, że specjalizujemy się w naprawach Tribute/Mavericków, to zapraszałbym na PW.
Silnik zamiennie pasuje tylko od Mavericka, jako, że to bliźniacza konstrukcja.
W wielkim uproszczeniu (jakby to powiedział Hajto "to są te detale"), jest to jakby silnik z dołem od Mazdy 6 2.3 i głowicą od Mazdy 6 1.8. Silniki na rynku są nieprzeciętnie drogie i o bardzo niepewnej kondycji. Zdecydowanie polecałbym remont, zaś zważywszy, że specjalizujemy się w naprawach Tribute/Mavericków, to zapraszałbym na PW.
Quattro a jak wogole oceniasz te auta ,zwłaszcza z tym silnikiem? W porównaniu z np Foresterem,jak z awaryjnoscią? Jaki silnik polecasz?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Kiedyś opisywałem już to na FB, na szczęście udało mi się znaleźć. Ze stycznia więc się nie zestarzało
Teraz co do porównania, z Forkiem nie ma co go porównywać, bo to nie ta sama liga – kombi 4wd vs całkiem rasowy SUV. Zdecydowanie własności terenowe to atut Tribute, a Maverick jeszcze lepiej daje radę. Na autostradzie też jest nieźle. Bezawaryjność w obu przypadkach taka jak w Maździe. Jeśli egzemplarz jest zadbany i dba się o niego to posłuży. Ceny części co logiczne – niższe niż w Subaru. Bliżej mu raczej do Sportage, CRV czy RAV-4. Co ciekawe Maverick w USA jest jednym z najlpopularniejszych suvów.
Silniki 2.3l na Allegro chodzą po 4500-6500zł, dlatego zalecam raczej remont – te w zależności od preferencji klienta przeprowadzamy w dwóch formach – albo odbudowa oryginalnego silnika, albo budowa nowego opartego na dole z poliftowej M6 2.3.
Jak coś to jestem gotów odpowiadać na inne pytania
Co do Mavericków/Tribute, – 2.0 jest silnikiem Forda, dobry stary Zetec, trwały i dosyć oszczędny mimo to widać, że jest za słaby do komfortowej jazdy. Słaby punkt – skrzynia – wytrzymuje max 200 tys km bez wymiany oleju, a o to mało kto dba, a na zachodzie nikt. Używane skrzynie to koszt 2-3 tys zł. Dobrze zadbany egzemplarz przedlifta to koszt ok 13-14 tys zł.
2.3 z polifta to mazdowskie L3 bez zmiennych faz rozrządu – i tutaj następuje ten sam problem eksploatacyjny co przy skrzyniach w 2.0, z całym szacunkiem – silniki plują korbami na prawo i lewo albo chleją olej na potęgę – spowodowane jest to zaniedbaniami na zachodzie. Dobry pomysł to kupić albo egzemplarz z walniętym albo z wyremontowanym silnikiem. Omijać auta w cenie poniżej 17 (dla Tribute) i 19 tys zł (Maverick). To dolna granica dla sensownego 2004 (niekoniecznie zarejestrowanego).
3.0 V6 w zasadzie to połączenie bolączek 3.0 z M6 wraz z zaniedbaniem u poprzednich właścicieli. dostępne prawie tylko z AT. Tutaj naprawdę trzeba mieć szczęście.
Problemem ogólnym Mavericków i Tribute jest rdza, która chrupie te egzemplarze jak głupia. Nic mniej niż "szóstkę". Dlatego ciężko znaleźć w ogłoszeniu sprzedawcę, który odważy się zrobić zdjęcie tylnych nadkoli po otwarciu drzwi.
Poza różnicami wizualnymi między Tribute a Maverickiem, jest taka ciekawa jeszcze kwestia – Maverick posiada wyższe zawieszenie i prześwit.
Ja mam w domu z kolei idealnego Mavericka 2.3 z 2005 roku, z przebiegiem 107 000km i próbuję go sprzedać za 21 tys. Jak ktoś dzwoni to z reguły żeby mnie wyśmiać że "panie takie to już można za 14 000 kupić"... Zawsze odpowiadam "to niech pan kupuje". Zdrowy, zadbany, poliftowy Maverick w Niemczech to ok 4200 euro, a Tribute jakieś 500 Euro mniej, więc skąd oni biorą te "igły" za 14000....
Teraz co do porównania, z Forkiem nie ma co go porównywać, bo to nie ta sama liga – kombi 4wd vs całkiem rasowy SUV. Zdecydowanie własności terenowe to atut Tribute, a Maverick jeszcze lepiej daje radę. Na autostradzie też jest nieźle. Bezawaryjność w obu przypadkach taka jak w Maździe. Jeśli egzemplarz jest zadbany i dba się o niego to posłuży. Ceny części co logiczne – niższe niż w Subaru. Bliżej mu raczej do Sportage, CRV czy RAV-4. Co ciekawe Maverick w USA jest jednym z najlpopularniejszych suvów.
Silniki 2.3l na Allegro chodzą po 4500-6500zł, dlatego zalecam raczej remont – te w zależności od preferencji klienta przeprowadzamy w dwóch formach – albo odbudowa oryginalnego silnika, albo budowa nowego opartego na dole z poliftowej M6 2.3.
Jak coś to jestem gotów odpowiadać na inne pytania
Witam. Już kupiłem silnik Mazda L3 w firmie która importuje silniki ,skrzynie z Japonii.Będę wymieniał w przyszłym tygodniu ale już wiem że muszę zamienić pokrywę zaworów (chodzi o czujnik).Oczywiście mogę go zwrócić,wymienić bo mają bardzo duży wybór silników do mazdy a jak już wiem L3 szedł w różnych wariantach. Po wymianie opiszę jakie zmiany trzeba dokonać.
Dopisano 7 mar 2018, 20:27:
chciałbym od razu wymienić rozrząd ,nigdzie nie znalazłem kpl. Może ktoś napisze gdzie mogę kupić zestaw bo znalazłem na ebay.de ok 140 eur ale jakaś nie znany producent a ja wolałbym np. febi
Dopisano 7 mar 2018, 20:27:
chciałbym od razu wymienić rozrząd ,nigdzie nie znalazłem kpl. Może ktoś napisze gdzie mogę kupić zestaw bo znalazłem na ebay.de ok 140 eur ale jakaś nie znany producent a ja wolałbym np. febi
- Od: 17 lut 2018, 23:44
- Posty: 7
- Auto: Mazda tribute 2,3 150 km 2004r
kupiłem silnik L3 bez zmiennych faz rozrządu i bez czujnika w pokrywie,muszę jeszcze zmienić układ zapłonu z aparatu na cewki. Będę silniki porównywał jak wyciągnę uszkodzony z mazdy.Na stole pewnie wyjdzie jeszcze kilka adaptacji.
- Od: 17 lut 2018, 23:44
- Posty: 7
- Auto: Mazda tribute 2,3 150 km 2004r
No to może być bardzo ciekawie i bardzo niefajnie – silniki pracujące na aparacie to silniki sprzed liftu, są pewne różnice w budowie bloku.
Miżessz mi napisać od czego pochodzi ten silnik, który kupiłeś?
Miżessz mi napisać od czego pochodzi ten silnik, który kupiłeś?
Nie wiem od czego ale jest z 04r.jutro wyjmuje silnik i napisze co i jak.
- Od: 17 lut 2018, 23:44
- Posty: 7
- Auto: Mazda tribute 2,3 150 km 2004r
wczoraj wyciągnąłem silnik i po porównaniu musiałem zmienić pokrywę zaworów,przekręcić czujnik który jest na środku głowicy (głowice mają otwór) ,cewki ,kolektor dolotowy z przepustnicą ,wtryski z listwą, koło zamachowe KPL,filtr oleju z podstawą.Blok jest standardowy przygotowany na takie wymiany (adaptacje) więc nie ma czego się bać Za silnik zapłaciłem 2400 zł a nie 4-4,5 tyś.Niestety okazało się że jakimś cudem poprzedni właściciel spalił tarczę sprzęgła chyba przy próbach odpalenia zablokowanego silnika. Najśmieszniejsze jest to że silnik był po kapitalnym remoncie a posypał się napinacz łańcucha rozrządu. Mazda jest zdrowa i bardzo zadbana ,nowe hamulce ,opony, dwumas, więc chyba nią trochę pojeżdżę.Największym problemem było wyjęcie silnika ,po kilku próbach wyciągnąłem go ze skrzynią. Dziś zamówię tarczę a po odpaleniu napiszę co i jak.
PS. Ktoś może napisać z czego pasuje tarcza sprzęgła bo jak szukam do do tribute są tylko zestawy proszę o podesłanie mi jakiś nr LUK , Valeo itd pewnie po nich coś znajdę .
PS. Ktoś może napisać z czego pasuje tarcza sprzęgła bo jak szukam do do tribute są tylko zestawy proszę o podesłanie mi jakiś nr LUK , Valeo itd pewnie po nich coś znajdę .
- Od: 17 lut 2018, 23:44
- Posty: 7
- Auto: Mazda tribute 2,3 150 km 2004r
Wyślij do Wróbla (Warszawa , regeneracja sprzęgieł) obicie kevlarem ok 120-200zl a zwykła okładzina jeszcze taniej.Bedziesz miał spokój na lata.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
nie wiem wziąłem pierwszy z brzegu metalowa pokrywa klawiatury ,kolektor wydechowy bez katalizatora,bez cewek. patrzyłem żeby tylko nie miał zmiennych faz rozrządu.
- Od: 17 lut 2018, 23:44
- Posty: 7
- Auto: Mazda tribute 2,3 150 km 2004r
Tarcze obilem kevlarem w Bielsku, w tym tyg wkładam silnik dam znać jak lata.
- Od: 17 lut 2018, 23:44
- Posty: 7
- Auto: Mazda tribute 2,3 150 km 2004r
No proszę jaka ciekawa dyskusja, zastanawiam się nad zakupem tribute, a tu pod nosem w Toruniu ktoś kto ma i jeździ taka konstrukcją, na wiosnę koniecznie spotkanie – przy tej okazji ogarniemy jakiś bydgoski spot w Toruniu
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Witam. Quattro, napisałem priva, ale chyba skrzynkę ma pan przepełnioną, bo nie chce się wysłać. Przepraszam, że w wątku, ale chciałem się skontaktować.Quattro napisał(a):Jeździ, naprawia, remontuje i posiada sztukę na sprzedaż (tyle, że ze znaczkiem Forda )
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości