Strona 1 z 1

Jazda z zapalonym checkiem. Zawor erg

PostNapisane: 18 sty 2006, 22:40
przez Bartek1986
Witam
Z góry przepaszam że w tym dziale ale zalezy mi na szybkiej odpowiedzi.
Czy jazda z palacym sie blendem ( zawor erg ) jest niepezpieczna i szkodliwa dla samochodu. Jest to silnik 2.0i Zetec.
Z góry dzieki za odpowiedzi :)



Pozdrawiam

PostNapisane: 18 sty 2006, 23:54
przez magicadm
Niebezpieczna może być gdy autko zacznie pracować nierówno, kiepsko odpalać i gasnąć w czasie jazdy.

Zdiagnozuj usterkę a potem: – zaślep to g...

PostNapisane: 19 sty 2006, 17:40
przez Puhcio
Niech zgadnę ... A-Spec ? :D

PostNapisane: 20 sty 2006, 21:28
przez newbie
magicadm napisał(a):Zdiagnozuj usterkę a potem: – zaślep to g...


nieprawdopodobne żeby zepsuł się zawór (chociaż nie niemożliwe)

zaślepienie spowoduje zaświecenie na stałe MIL (CEL)...to auto jest już mądrzejsze od ciebie... :|


Puhcio napisał(a):Niech zgadnę ... A-Spec ?


rozumiem, że życie cie skrzywdziło i przez pół roku z własnej winy żyłeś w błędzie, bo jakoś nie umiało się odczytać poprawnie słowa pisanego (przy okazji skutecznie umęczyłeś swoim natręctwem kilka osób), ale nie można wszystkiego wrzucać do jednego wora...nowe MAZDY są troche inne niż te "mniej nowe"

A w temacie...

najprawdopodobniej problem leży w czujniku różnicowym ciśnienia spalin, dość częsty przypadek...trzeba zdiagnozować i naprawić

PostNapisane: 20 sty 2006, 22:16
przez magicadm
newbie napisał(a):
magicadm napisał(a):Zdiagnozuj usterkę a potem: – zaślep to g...


nieprawdopodobne żeby zepsuł się zawór (chociaż nie niemożliwe)

zaślepienie spowoduje zaświecenie na stałe MIL (CEL)...to auto jest już mądrzejsze od ciebie... :|



Co za szczęście, że doczekaliśmy się mądrzejszych aut od kierowców <jupi>
I dobrze że są ludzie ciągle nas uświadamiający w naszej niewiedzy. :P
Zaślepiałem EGR w dwóch autkach – w Swifcie i Lancerze i nie było problemów, a ASO poradzili mi zaślepienie również w DITD, ale jak widać, każde autko jest inne.

OT
Z czasów studiów pamiętam wykładowcę rysuku technicznego, który na każde pytanie odpowiadał zawsze w ten sam sposób: "polskie normy" – i nic więcej.

Z tego forum zapamiętam człowieka, który prawie cały czas powtarza magiczne słowo: "diagnostyka". Skoro wszystko jest do odczytania z kodów błedów – to po co dodatkowe gdybanie?
Diagnostyka i wszystko jasne :)

PS
Co/kto to jest A-Spec????

PostNapisane: 21 sty 2006, 10:21
przez newbie
magicadm napisał(a):Z tego forum zapamiętam człowieka, który prawie cały czas powtarza magiczne słowo: "diagnostyka". Skoro wszystko jest do odczytania z kodów błedów – to po co dodatkowe gdybanie?
Diagnostyka i wszystko jasne



to nie jest dokładnie tak...diagnostyka w moim rozumieniu nie ogranicza się jedynie do odpytania modułów o błędy

jest to pierwsza czynność w tym procesie, ale ważniejsze jest podglądanie parametrów w czasie rzeczywistym i U M I E J Ę T N O Ś Ć ich oceny

co do zaślepiania EGRu...o tym już było, ale żeby rozwinąć jednak temat, powiem, że w autach o których piszesz była taka możliwość bez specjalnych konsekwencji, a w nowych konstrukcjach już takiej nie ma bo EGR (jego praca) oceniana jest pod względem funkcjonalnym....czyli jeśli np. PCM zechce "wpuścić" trochę spalin to zaraz sprawdzi MAP sensorem czy w kolektorze ssącym podniosło się ciśnienie...jeśli nie...CEL/MIL

...to tak w skrócie

pozdrowienia

PostNapisane: 21 sty 2006, 11:23
przez Puhcio
magicadm napisał(a):Co/kto to jest A-Spec?


Samochody na rynek USA.

***

Dobrze, że są ludzie nieomylni :]

PostNapisane: 21 sty 2006, 12:04
przez Puhcio
newbie napisał(a):.czyli jeśli np. PCM zechce "wpuścić" trochę spalin to zaraz sprawdzi MAP sensorem czy w kolektorze ssącym podniosło się ciśnienie...jeśli nie...CEL/MIL


Do czego w takim razie służy EGR Boost Sensor ?

PostNapisane: 21 sty 2006, 13:17
przez newbie
tadziol w jednym z wielu twoich wątków ciągle o tym samym napisał(a):EGRBS to taki syf co sprawdza wartość ciśnienia spalin(!) w kolektorze ssącym,w przypadku nadmiernego wzrostu ciśnienia ograniczony zostaje czas wtrysku paliwa(gorące spaliny i paliwo podane na zawory ssące są beee..)skrajnym przypadkiem usterki EGRBS jest zawyżenie wartości sygnału wychodzącego do ok.3,5V co powoduje zgaśnięcie silnika i brak możliwości odpalenia.
czujnik EGRBS znajduje się w centralnej części pasa podszybia,połączony jest poprzez zawór BOOST SENSOR CONTROL VALVE do kolektora ssącego....starczy?


czy to ci nie wystarczy?
czy nie możesz choć jeden raz przeczytać coś ze zrozumieniem?

PostNapisane: 21 sty 2006, 19:47
przez Puhcio
newbie napisał(a):czy to ci nie wystarczy?


Nie, skoro dalej pytam ;)

Na jakiej zasadzie funkcjonuje ten czujnik ... ? I Co jest przyczyną DTC EGR Boost Sensor open or short ?

PostNapisane: 10 lut 2007, 18:24
przez robert0501
witam wsyzstkich nie wiedyialem yabardyo gdyie to umiescic posyukuje kabel y wtzkiem najlepiej do diagnostzki mayd ba y5 ewentualne komplecik jakiđinterfejsik ya pomoc y grz dyikuje

PostNapisane: 10 lut 2007, 18:29
przez magicadm
Coś nie tak z układem klawiatury :)
A interfejsów szukaj na Allegro lub Elektrodzie

PostNapisane: 10 lut 2007, 20:02
przez Waluś
robert0501 CTRL+Shift :]

PostNapisane: 10 lut 2007, 23:20
przez darryd
Zacytuje jednego speca by Parker:

Zaślepienie EGR może w skrajnych wypadkach spowodowac uszkodzenie silnika... W każdym samochodzie. Większośc osób nie Wie jak działa ten system i po co jest i wymysla takie dyrdymały jak zaślepianie. Jest to powielany na różncyh forach motoryzacyjnych .
EGR poprawia sprawność silnika i obniża temperature spalanie mieszanki – przez co zapobiega spalaniu stukowemu. Idąc tym tropem- jak EGR nie działa pojawia się spalanie stukowe – czujnik spalanie stukowego cofa zapłon żeby temu zapobiec to powoduje obniżenie osiągów i zwiększenie zużycia paliwa . W ekstremalnym wypadku spalanie stukowe uszkodzi sam silnik mechanicznie bądz wypali zawory.
_________________
Service USA & Honda & Opel
Montaz LPG – IV + Mistral II
------------------------------------------

osobiscie dodam od siebie, ze w niektorych silnikach moze cos takiego wystapic...a sprawny egr na pewno obniza temperature spalania w kazdym silniku!