Strona 1 z 2

Działanie oraz problemy z zamkiem centralnym w Tribute

PostNapisane: 31 maja 2013, 08:20
przez robal30
Mam problem z zamkiem bagażnika. Centralnym steruje pilot z dwoma przyciskami. Jeśli omyłkowo 2 razy nacisnę przycisk otwarcie, to potem przycisk zamknięcia zamyka mi drzwi, a bagażnika nie. Nie pomaga kilkukrotne otwarcie-zamkniecie, ani uzycie kluczyka. Pewnie jest jakas kombinacja co zamyka sam bagaznik, ale nie moge dojsc jak to zrobic. Moze ktos z kolegów wie?

Re: Centralny – Problem z zamknięciem bagażnika

PostNapisane: 7 cze 2013, 15:16
przez dzodzo88
Mi również ciężko okiełznać ten centralny. Czasem uda mi się to unormować jak kilka razy zamknę i otworzę auto z kluczyka przez tylną klapę.

Re: Centralny – Problem z zamknięciem bagażnika

PostNapisane: 8 cze 2013, 10:03
przez mark_bm
Ponieważ to mój pierwszy post więc witam serdecznie wszystkich kolegów :)
Miałem ten sam problem z moją Tributką. Raz zamek klapy się odblokowywał, raz nie, raz zamykał a raz nie. Wymieniłem w końcu siłownik zamka w klapie tylnej i pomogło ! Teraz działa tak: pierwsze naciśnięcie lewego przycisku pilota zamyka wszystkie zamki, drugie potwierdza zamknięcie (siłowniki jeszcze raz próbują się domknąć) po trzecim słyszę krótki sygnał klaksonu zdenerwowanej Madzi że przecież już wszystko co mogła to pozamykała :D . Teraz naciśnięcie prawego przycisku na pilocie: pierwsze odblokowuje tylko drzwi kierowcy, drugie wszystkie pozostałe zamki.
Co do samego siłownika. Nowego po kilku próbach przestałem szukać (po informacji z serwisu Mazdy o cenie <glupek2> ). W końcu okazało się, że niemal te same siłowniki są montowane w starszych Oplach w zamkach bagażnika. Trzeba było tylko znaleźć na złomie siłownik z wtyczką do oplowskiej instalacji elektrycznej i przelutować końcówki. Reszta pasuje dokładnie. No i problem rozwiązany.

Re: Centralny – Problem z zamknięciem bagażnika

PostNapisane: 10 cze 2013, 17:05
przez jukonek
Też musiałem wymienić siłownik, z tym że udało mi się upchnąć pod klapę standardowy model.

Re: Centralny – Problem z zamknięciem bagażnika

PostNapisane: 11 cze 2013, 14:10
przez dzodzo88
Wielkie dzięki za podpowiedź. Kolego @Mark_bm, pamiętasz może z jakiego konkretnie modelu opla wziąłeś ten siłownik?
ps. Jestem z okolic Gorlic i już myślałem, że w okolicy nie ma koleżanki dla mojej madzi :P
Pozdrawiam

Dopisano 11 cze 2013, 14:34:

Jeszcze jedno. Co tam pada w tych siłownikach? Nie da się tego reanimować?

Re: Centralny – Problem z zamknięciem bagażnika

PostNapisane: 16 cze 2013, 22:08
przez mark_bm
Nie mam pojęcia z jakiego modelu Opla wymontowali mi na złomie ten siłownik. Musi być jednak w Oplach dość często spotykany bo już na pierwszy rzut oka złomiarze stwierdzili: "tak, to Opel ..." Z tego co słyszałem siłownik ten był montowany w klapie tylnej w wersji kombi Opla Omegi, Astry, Zafiry i Vectry.
Co tam w nim się psuje ? Nie rozbierałem go jeszcze ale porównałem swój uszkodzony ze sprawnym. Uszkodzony da się ręcznie lekko przestawiać w pozycje krańcowe a sprawny chodzi dość ciężko z wyraźnym odgłosem pracującej przekładni. Mnie to wyglądało na uszkodzenie zębatek jakiejś plastikowej przekładni.
PS.
Mnie również miło słyszeć, że moja madzia ma koleżankę tak blisko :) Chociaż zdaje się że w okolicy jest jeszcze jedna ! Widuję ją dość często w okolicach Męciny. Jest w kolorze szarym. Moja zaś ma piękny czerwony kolorek <lol> z szarymi nadkolami i zderzakami.
Pozdrawiam

PostNapisane: 19 cze 2013, 07:47
przez robal30
Z tego co widzę od Zafiry powinien pasować. Dzis wybieram sie na złom, dam znać.

Re: Centralny – Problem z zamknięciem bagażnika

PostNapisane: 19 cze 2013, 08:58
przez mark_bm
Szukaj siłownika Kiekert PA GF30 (W naszych madziach jest PA6 GF30) różnią się tylko kolorem, wtyczką elektryczną i zapinaną plastikową nakładką przeniesienia ruchu do zamka. Bez problemu da się zapiąć jednak ten plastik od naszych siłowników. Główki w siłownikach są te same.

Na zdjęciu 1 jest oryginalny siłownik z madzi.

Na zdjęciu 2 siłownik z Opla. Jak widać jedyne co trzeba dopasować to wtyczkę elektryczną.

PostNapisane: 25 cze 2013, 12:30
przez robal30
Dokładnie. Po wymianie hula jak złoto. Ciekawe jak długo? Bo w całym mechanizmie jak zauważyłem są takie plastikowe kółeczka i one są połamane, chyba przez to zamek czasem ciężko chodzi. Od tego pewnie padają siłowniki. Natowotowałem całość i zobaczymy. Miejmy nadzieje, ze te oplowskie są mocniejsze :)

Re: Centralny – Problem z zamknięciem bagażnika

PostNapisane: 26 cze 2013, 12:57
przez mark_bm
Własnie to miałem jeszcze doradzić ... porządne przesmarowanie zamka. U mnie po tej wymianie od kilku miesięcy zamek klapy działa bez problemów. W razie czego zawsze można kupić całą kasetę zamka na allegro.

Przy okazji jak już będziecie mieli rozgrzebaną tapicerkę tylnej klapy polecam zrobić jeszcze jedno. Wielu kolegów narzeka na ciężkie domykanie się tylnej szyby (trzeba mocno trzasnąć szybą żeby ją domknąć <nie> ). Rozwiązaniem problemu jest poluzowanie dwóch śrub mocujących zamek szyby (ten na krawędzi klapy) i przesunięcie go o kilka milimetrów na zewnątrz. Nasmarować, zamek i teraz szybka tylna zamyka się dosłownie dwoma palcami <ok>

Re: Centralny – Problem z zamknięciem bagażnika

PostNapisane: 26 cze 2013, 14:55
przez dzodzo88
Dzięki za pomoc.
U mnie oprócz bagażnika, nie zamykają się jeszcze tylne lewe drzwi. Klapę da się jednak zamknąć z resztą z kluczyka, natomiast drzwi muszę ryglować od środka. Słowem, będzie darcie boczków...

[Usunięte]

PostNapisane: 26 cze 2013, 21:39
przez mark_bm
PostTen post został usunięty przez l3mur91 15 maja 2014, 20:08.
Powód: Wyodrębnianie wątków, post skopiowany do osobnego tematu.

Re: Centralny – Problem z zamknięciem bagażnika

PostNapisane: 27 cze 2013, 11:01
przez dzodzo88
Wydaje mi się, że to dobry trop.
Kolejny bok do rozebrania... W pierwszej kolejności jednak centralny.
ps. życzę madzi szybkiego powrotu do zdrowia :)

PostNapisane: 14 maja 2014, 14:49
przez l3mur91
mark_bm napisał(a):Szukaj siłownika Kiekert PA GF30 (W naszych madziach jest PA6 GF30)


PA GF30 czy też PA6 GF30 – te oznaczenia o ile się nie mylę sugerują materiał z jakiego został wykonany dany element, stąd też różnice w kolorze. Te oznaczenia pojawiają się we wszystkich markach na wielu różnych częściach.

Numerem siłownika Mazdy jest: 4500 5424

Siłownik z Opla który jest pokazany na zdjęciu występuje w praktycznie każdym modelu Opla.
Szukajcie go wpisując numer części: 90 460 062 – kosztuje grosze. <spoko>

Re: Centralny – Problem z zamknięciem bagażnika

PostNapisane: 14 maja 2014, 22:58
przez mark_bm
Różnica pomiędzy PA6 ... a PA... jest nie tylko w kolorze ale w zastosowanym złączu elektrycznym. Niestety szukając zamiennika w postaci PA... najlepiej poprosić na szrocie o siłownik razem z wtyczką i przelutować kable.

Re: Działanie oraz problemy z zamkiem centralnym w Tribute

PostNapisane: 27 sty 2016, 13:11
przez cyberkill
Właśnie zakupiłem Mazde Tribute i mam w niej problem z zamkiem tylnej klapy...

Wiem już co mam zrobić (wymiana siłownika) – ale nurtuje mnie coś innego....
Kiedy nie mogę otworzyć klapy tylnej z pilota , jak zrobić to ręcznie?
Jest jakiś sposób aby ją otworzyć od środka?

Re: Działanie oraz problemy z zamkiem centralnym w Tribute

PostNapisane: 27 sty 2016, 22:25
przez mark_bm
Owszem ... Jeśli zamek centralny zablokował się w pozycji "otwarte" :D Jak zablokował tylną klapę to pozostaje chyba tylko łamanie zaczepów tapicerki. Niestety wkręty mocujące są na dolnej krawędzi klapy – niedostępnej po zamknięciu. Ale mogę się mylić i ktoś zna inny sposób.

Re: Działanie oraz problemy z zamkiem centralnym w Tribute

PostNapisane: 30 sty 2016, 21:39
przez cyberkill
problem z zamkiem w klapie rozwiązałem – wymiana siłownika pomogła.

I tak sobie wymyśliłem, że chyba kupię zatyczkę jakąś, wytnę otworek w tapicerce tylnej klapy przez który będę mógł awaryjnie otworzyć/zamknąć klapę i zaślepię otworek zatyczką.....

Dziś powiem szczerze, że mało brakował a musiałbym szukać jeszcze tapicerki – bo klapa zamknięta była przy uszkodzonym siłowniku :( Ale jakimś cudem po przejechani się po kilku dziurach, jakimś cudem zamek odpuścił i mogłem wymienić siłownik :)

Chociaż nie wiem czy przez przypadek, czy nie zauważyłem wcześniej – przestały mi działać lampki od podświetlenia tablicy i przeciwmgłowa !!!

Re: Działanie oraz problemy z zamkiem centralnym w Tribute

PostNapisane: 30 sty 2016, 21:54
przez mark_bm
Hmmm ... Teraz kiedy odtwarzam w pamięci całą historię kłopotów z siłownikiem to wychodzi na to, że u mnie też początkowo centralny zepsuł się w pozycji "zamknięte" a po kilku dniach jazdy po wertepach też miałem klapę samoistnie odblokowaną ... Ciekawe !
Może to jest pomysł na odblokowanie zepsutego centralnego klapy :D

Re: Działanie oraz problemy z zamkiem centralnym w Tribute

PostNapisane: 5 gru 2016, 18:57
przez aisel
Witam wszystkich.
W prawdzie nie posiadam Mazdy a Escape'a ale wiecej informacji n/t auta znajde u Was :)
Podpowiedzcie mi gdzie znajduje sie sterownik centralnego zamka..