Działanie oraz problemy z zamkiem centralnym w Tribute

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez robal30 » 31 maja 2013, 07:20

Mam problem z zamkiem bagażnika. Centralnym steruje pilot z dwoma przyciskami. Jeśli omyłkowo 2 razy nacisnę przycisk otwarcie, to potem przycisk zamknięcia zamyka mi drzwi, a bagażnika nie. Nie pomaga kilkukrotne otwarcie-zamkniecie, ani uzycie kluczyka. Pewnie jest jakas kombinacja co zamyka sam bagaznik, ale nie moge dojsc jak to zrobic. Moze ktos z kolegów wie?
Ostatnio edytowano 15 maja 2014, 19:03 przez l3mur91, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wydzielanie odrębnych wątków
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2013, 09:19
Posty: 18
Auto: Ford Maverick 2,0 2001r.

Postprzez dzodzo88 » 7 cze 2013, 14:16

Mi również ciężko okiełznać ten centralny. Czasem uda mi się to unormować jak kilka razy zamknę i otworzę auto z kluczyka przez tylną klapę.
Ostatnio edytowano 15 maja 2014, 19:04 przez l3mur91, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wydzielanie odrębnych wątków
Początkujący
 
Od: 25 sty 2013, 11:19
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda Tribute 2.0L 2001r

Postprzez mark_bm » 8 cze 2013, 09:03

Ponieważ to mój pierwszy post więc witam serdecznie wszystkich kolegów :)
Miałem ten sam problem z moją Tributką. Raz zamek klapy się odblokowywał, raz nie, raz zamykał a raz nie. Wymieniłem w końcu siłownik zamka w klapie tylnej i pomogło ! Teraz działa tak: pierwsze naciśnięcie lewego przycisku pilota zamyka wszystkie zamki, drugie potwierdza zamknięcie (siłowniki jeszcze raz próbują się domknąć) po trzecim słyszę krótki sygnał klaksonu zdenerwowanej Madzi że przecież już wszystko co mogła to pozamykała :D . Teraz naciśnięcie prawego przycisku na pilocie: pierwsze odblokowuje tylko drzwi kierowcy, drugie wszystkie pozostałe zamki.
Co do samego siłownika. Nowego po kilku próbach przestałem szukać (po informacji z serwisu Mazdy o cenie <glupek2> ). W końcu okazało się, że niemal te same siłowniki są montowane w starszych Oplach w zamkach bagażnika. Trzeba było tylko znaleźć na złomie siłownik z wtyczką do oplowskiej instalacji elektrycznej i przelutować końcówki. Reszta pasuje dokładnie. No i problem rozwiązany.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 21:39
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Tribute 3.0 V6 EX 2003 r.

Postprzez jukonek » 10 cze 2013, 16:05

Też musiałem wymienić siłownik, z tym że udało mi się upchnąć pod klapę standardowy model.
Początkujący
 
Od: 13 lut 2010, 16:21
Posty: 19

Postprzez dzodzo88 » 11 cze 2013, 13:10

Wielkie dzięki za podpowiedź. Kolego @Mark_bm, pamiętasz może z jakiego konkretnie modelu opla wziąłeś ten siłownik?
ps. Jestem z okolic Gorlic i już myślałem, że w okolicy nie ma koleżanki dla mojej madzi :P
Pozdrawiam

Dopisano 11 cze 2013, 14:34:

Jeszcze jedno. Co tam pada w tych siłownikach? Nie da się tego reanimować?
Początkujący
 
Od: 25 sty 2013, 11:19
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda Tribute 2.0L 2001r

Postprzez mark_bm » 16 cze 2013, 21:08

Nie mam pojęcia z jakiego modelu Opla wymontowali mi na złomie ten siłownik. Musi być jednak w Oplach dość często spotykany bo już na pierwszy rzut oka złomiarze stwierdzili: "tak, to Opel ..." Z tego co słyszałem siłownik ten był montowany w klapie tylnej w wersji kombi Opla Omegi, Astry, Zafiry i Vectry.
Co tam w nim się psuje ? Nie rozbierałem go jeszcze ale porównałem swój uszkodzony ze sprawnym. Uszkodzony da się ręcznie lekko przestawiać w pozycje krańcowe a sprawny chodzi dość ciężko z wyraźnym odgłosem pracującej przekładni. Mnie to wyglądało na uszkodzenie zębatek jakiejś plastikowej przekładni.
PS.
Mnie również miło słyszeć, że moja madzia ma koleżankę tak blisko :) Chociaż zdaje się że w okolicy jest jeszcze jedna ! Widuję ją dość często w okolicach Męciny. Jest w kolorze szarym. Moja zaś ma piękny czerwony kolorek <lol> z szarymi nadkolami i zderzakami.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 15 maja 2014, 19:05 przez l3mur91, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wydzielanie odrębnych wątków
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 21:39
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Tribute 3.0 V6 EX 2003 r.

Postprzez robal30 » 19 cze 2013, 06:47

Z tego co widzę od Zafiry powinien pasować. Dzis wybieram sie na złom, dam znać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2013, 09:19
Posty: 18
Auto: Ford Maverick 2,0 2001r.

Postprzez mark_bm » 19 cze 2013, 07:58

Szukaj siłownika Kiekert PA GF30 (W naszych madziach jest PA6 GF30) różnią się tylko kolorem, wtyczką elektryczną i zapinaną plastikową nakładką przeniesienia ruchu do zamka. Bez problemu da się zapiąć jednak ten plastik od naszych siłowników. Główki w siłownikach są te same.

Na zdjęciu 1 jest oryginalny siłownik z madzi.

Na zdjęciu 2 siłownik z Opla. Jak widać jedyne co trzeba dopasować to wtyczkę elektryczną.
Załączniki
IMG_8404a.jpg
3266141684.jpg
Opel Astra B
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 21:39
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Tribute 3.0 V6 EX 2003 r.

Postprzez robal30 » 25 cze 2013, 11:30

Dokładnie. Po wymianie hula jak złoto. Ciekawe jak długo? Bo w całym mechanizmie jak zauważyłem są takie plastikowe kółeczka i one są połamane, chyba przez to zamek czasem ciężko chodzi. Od tego pewnie padają siłowniki. Natowotowałem całość i zobaczymy. Miejmy nadzieje, ze te oplowskie są mocniejsze :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2013, 09:19
Posty: 18
Auto: Ford Maverick 2,0 2001r.

Postprzez mark_bm » 26 cze 2013, 11:57

Własnie to miałem jeszcze doradzić ... porządne przesmarowanie zamka. U mnie po tej wymianie od kilku miesięcy zamek klapy działa bez problemów. W razie czego zawsze można kupić całą kasetę zamka na allegro.

Przy okazji jak już będziecie mieli rozgrzebaną tapicerkę tylnej klapy polecam zrobić jeszcze jedno. Wielu kolegów narzeka na ciężkie domykanie się tylnej szyby (trzeba mocno trzasnąć szybą żeby ją domknąć <nie> ). Rozwiązaniem problemu jest poluzowanie dwóch śrub mocujących zamek szyby (ten na krawędzi klapy) i przesunięcie go o kilka milimetrów na zewnątrz. Nasmarować, zamek i teraz szybka tylna zamyka się dosłownie dwoma palcami <ok>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 21:39
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Tribute 3.0 V6 EX 2003 r.

Postprzez dzodzo88 » 26 cze 2013, 13:55

Dzięki za pomoc.
U mnie oprócz bagażnika, nie zamykają się jeszcze tylne lewe drzwi. Klapę da się jednak zamknąć z resztą z kluczyka, natomiast drzwi muszę ryglować od środka. Słowem, będzie darcie boczków...
Początkujący
 
Od: 25 sty 2013, 11:19
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda Tribute 2.0L 2001r

PostTen post został usunięty przez l3mur91 15 maja 2014, 19:08.
Powód: Wyodrębnianie wątków, post skopiowany do osobnego tematu.

Postprzez dzodzo88 » 27 cze 2013, 10:01

Wydaje mi się, że to dobry trop.
Kolejny bok do rozebrania... W pierwszej kolejności jednak centralny.
ps. życzę madzi szybkiego powrotu do zdrowia :)
Początkujący
 
Od: 25 sty 2013, 11:19
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda Tribute 2.0L 2001r

Postprzez l3mur91 » 14 maja 2014, 13:49

mark_bm napisał(a):Szukaj siłownika Kiekert PA GF30 (W naszych madziach jest PA6 GF30)


PA GF30 czy też PA6 GF30 – te oznaczenia o ile się nie mylę sugerują materiał z jakiego został wykonany dany element, stąd też różnice w kolorze. Te oznaczenia pojawiają się we wszystkich markach na wielu różnych częściach.

Numerem siłownika Mazdy jest: 4500 5424

Siłownik z Opla który jest pokazany na zdjęciu występuje w praktycznie każdym modelu Opla.
Szukajcie go wpisując numer części: 90 460 062 – kosztuje grosze. <spoko>
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 16:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez mark_bm » 14 maja 2014, 21:58

Różnica pomiędzy PA6 ... a PA... jest nie tylko w kolorze ale w zastosowanym złączu elektrycznym. Niestety szukając zamiennika w postaci PA... najlepiej poprosić na szrocie o siłownik razem z wtyczką i przelutować kable.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 21:39
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Tribute 3.0 V6 EX 2003 r.

Postprzez cyberkill » 27 sty 2016, 12:11

Właśnie zakupiłem Mazde Tribute i mam w niej problem z zamkiem tylnej klapy...

Wiem już co mam zrobić (wymiana siłownika) – ale nurtuje mnie coś innego....
Kiedy nie mogę otworzyć klapy tylnej z pilota , jak zrobić to ręcznie?
Jest jakiś sposób aby ją otworzyć od środka?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sty 2016, 12:05
Posty: 6
Skąd: bezrzecze
Auto: Mazda Tribute 2,0 4WD – 2003 rok

Postprzez mark_bm » 27 sty 2016, 21:25

Owszem ... Jeśli zamek centralny zablokował się w pozycji "otwarte" :D Jak zablokował tylną klapę to pozostaje chyba tylko łamanie zaczepów tapicerki. Niestety wkręty mocujące są na dolnej krawędzi klapy – niedostępnej po zamknięciu. Ale mogę się mylić i ktoś zna inny sposób.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 21:39
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Tribute 3.0 V6 EX 2003 r.

Postprzez cyberkill » 30 sty 2016, 20:39

problem z zamkiem w klapie rozwiązałem – wymiana siłownika pomogła.

I tak sobie wymyśliłem, że chyba kupię zatyczkę jakąś, wytnę otworek w tapicerce tylnej klapy przez który będę mógł awaryjnie otworzyć/zamknąć klapę i zaślepię otworek zatyczką.....

Dziś powiem szczerze, że mało brakował a musiałbym szukać jeszcze tapicerki – bo klapa zamknięta była przy uszkodzonym siłowniku :( Ale jakimś cudem po przejechani się po kilku dziurach, jakimś cudem zamek odpuścił i mogłem wymienić siłownik :)

Chociaż nie wiem czy przez przypadek, czy nie zauważyłem wcześniej – przestały mi działać lampki od podświetlenia tablicy i przeciwmgłowa !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sty 2016, 12:05
Posty: 6
Skąd: bezrzecze
Auto: Mazda Tribute 2,0 4WD – 2003 rok

Postprzez mark_bm » 30 sty 2016, 20:54

Hmmm ... Teraz kiedy odtwarzam w pamięci całą historię kłopotów z siłownikiem to wychodzi na to, że u mnie też początkowo centralny zepsuł się w pozycji "zamknięte" a po kilku dniach jazdy po wertepach też miałem klapę samoistnie odblokowaną ... Ciekawe !
Może to jest pomysł na odblokowanie zepsutego centralnego klapy :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 21:39
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Tribute 3.0 V6 EX 2003 r.

Postprzez aisel » 5 gru 2016, 17:57

Witam wszystkich.
W prawdzie nie posiadam Mazdy a Escape'a ale wiecej informacji n/t auta znajde u Was :)
Podpowiedzcie mi gdzie znajduje sie sterownik centralnego zamka..
aisel
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele