Poza tym powinieneś wyczuć znaczną różnicę przy ruszaniu z napędem na 2 i na jedną os. Napęd 4x4 to nie remedium na ślizganie, jak nie masz kompletnie przyczepności to ślizgać się będzie, zwłaszcza że jak piszesz masz opony całoroczne = do niczego. W przypadku kiedy masz na wyłaczony tyl , wisko powinno go dopinac przy uślizgu tylniej osi ale dzieje się to ze zwłoką i mozesz mieć wrażenie że wpadasz w poslizg i nagle coś Ci auto ustawia na wprost. Potestuj sobie po prostu na wiekszym placu.
Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje
powinno się świecić kiedy załączysz przyciskiem. Sam moment "dołączenia" tyłu nie jest jakoś sygnalizowany. A sprawdzic mozesz prosto – jedź na śliskie, weź kogoś kto będzie stał z boku, załacz napęd i rusz z buta. powinny się kręcić obie osie
Poza tym powinieneś wyczuć znaczną różnicę przy ruszaniu z napędem na 2 i na jedną os. Napęd 4x4 to nie remedium na ślizganie, jak nie masz kompletnie przyczepności to ślizgać się będzie, zwłaszcza że jak piszesz masz opony całoroczne = do niczego. W przypadku kiedy masz na wyłaczony tyl , wisko powinno go dopinac przy uślizgu tylniej osi ale dzieje się to ze zwłoką i mozesz mieć wrażenie że wpadasz w poslizg i nagle coś Ci auto ustawia na wprost. Potestuj sobie po prostu na wiekszym placu.
Poza tym powinieneś wyczuć znaczną różnicę przy ruszaniu z napędem na 2 i na jedną os. Napęd 4x4 to nie remedium na ślizganie, jak nie masz kompletnie przyczepności to ślizgać się będzie, zwłaszcza że jak piszesz masz opony całoroczne = do niczego. W przypadku kiedy masz na wyłaczony tyl , wisko powinno go dopinac przy uślizgu tylniej osi ale dzieje się to ze zwłoką i mozesz mieć wrażenie że wpadasz w poslizg i nagle coś Ci auto ustawia na wprost. Potestuj sobie po prostu na wiekszym placu.
Częste mycie skraca życie.....

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Jedyny problem ze w moim modelu jest tylko automatyczne dołączanie tylnej osi a w miejscu gdzie u Ciebie jest przełącznik u mnie jest tylko pięknie wytłoczone 4WD i niestety ale taki model udało mi sie okazyjnie kupić. Opony całoroczne fakt... do niczego, strasznie głośne ale mam dwa komplety i nie chce wydawać kolejnej niemałej kasy, Ciągle męcze się z problemem drgań kierownicy i w sumie całej budy na 100% jest to spowodowaną pracą silnika, mniemam że to problem z zapłonem, zobaczymy co powie elektryk...
- Od: 15 mar 2009, 21:35
- Posty: 31
- Skąd: Białystok
- Auto: escape/tribute 3.0 V6
mam, mam
nawet reduktor siedzi pod spodem
i ładnie 4x4 mi sie pali przy zapalaniu... ale poślizgi piękne dzisiaj w moim wykonaniu...
- Od: 15 mar 2009, 21:35
- Posty: 31
- Skąd: Białystok
- Auto: escape/tribute 3.0 V6
Witam!
Jestem tu pierwszy raz i proszę wybaczyć mi banalne pytania.
Zamierzam zostać posiadaczem Tributa 3,0 V6 z 2001 roku jeszcze w tym roku.
Przeczytałem to forum i z waszych opinii wynika, że wybór dobry.
Mam kilka pytań:
1. czy auto jest na ramie jak typowe terenówki?
2. Zamierzam zamontowć w nim LPG – jakiej firmy najlepiej?
3. Jaki największy zbiornik gazu wejdzie? (czytałem o tych w kole, ale dla mnie to mało – myślę o takim około 100 l w bagażniku).
4. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? (o napędzie już wasze rady czytałem)
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Jestem tu pierwszy raz i proszę wybaczyć mi banalne pytania.
Zamierzam zostać posiadaczem Tributa 3,0 V6 z 2001 roku jeszcze w tym roku.
Przeczytałem to forum i z waszych opinii wynika, że wybór dobry.
Mam kilka pytań:
1. czy auto jest na ramie jak typowe terenówki?
2. Zamierzam zamontowć w nim LPG – jakiej firmy najlepiej?
3. Jaki największy zbiornik gazu wejdzie? (czytałem o tych w kole, ale dla mnie to mało – myślę o takim około 100 l w bagażniku).
4. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? (o napędzie już wasze rady czytałem)
Będę wdzięczny za odpowiedź.
- Od: 25 gru 2009, 13:25
- Posty: 9
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: Tribute 3,0 V6 rok 2001
Mazda 2 poj. 1,25 rok 2004
Bero2 napisał(a):Witam!
Jestem tu pierwszy raz i proszę wybaczyć mi banalne pytania.
Zamierzam zostać posiadaczem Tributa 3,0 V6 z 2001 roku jeszcze w tym roku.
Przeczytałem to forum i z waszych opinii wynika, że wybór dobry.
Mam kilka pytań:
1. czy auto jest na ramie jak typowe terenówki?
Nie
Bero2 napisał(a):2. Zamierzam zamontowć w nim LPG – jakiej firmy najlepiej?
Nie wiem jakiej firmy, na pewno pełna sekwencja w dobrym warsztacie.
Ja dopiero u dobrego gazownika doprowadziłem to co mialem do stanu uzywalności.
Bero2 napisał(a):3. Jaki największy zbiornik gazu wejdzie? (czytałem o tych w kole, ale dla mnie to mało – myślę o takim około 100 l w bagażniku).
mi wchodzi 53l i 6-7 cm wystaje ponad poziom podłogi. Nie przeszkadza mi to bo i tak tributek nie jest u nas autem na wyprawy, a do jego bagażnika i tak cudów sie nie zapakuje. więcej – to juz chyba butla za fotelami ale wtedy z bagażnika praktycznie rezygnujesz – jest bardzo krótki.
Bero2 napisał(a):4. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? (o napędzie już wasze rady czytałem)
Na pewno na automat – czy płynnie zmienia biegi, czy nie szarpie . specem nie jestem w tej dziedzinie, najlepiej poczytaj ogólne uwagi dla automatów. reszta jak w zwykłych osobówkach
Częste mycie skraca życie.....

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Dziękuje Pablo za odpowiedź.
Ja z Triba chcę zrobić auto na wyprawy dlatego taki zbiornik (nawet kosztem bagażnika), a bagażnik zrobie na dachu lub na haku za samochodem.
Mam tylko nadzieję, że bezie palił około 15 l LPG, a nie 20.
Ja z Triba chcę zrobić auto na wyprawy dlatego taki zbiornik (nawet kosztem bagażnika), a bagażnik zrobie na dachu lub na haku za samochodem.
Mam tylko nadzieję, że bezie palił około 15 l LPG, a nie 20.
- Od: 25 gru 2009, 13:25
- Posty: 9
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: Tribute 3,0 V6 rok 2001
Mazda 2 poj. 1,25 rok 2004
Bero2 napisał(a):Dziękuje Pablo za odpowiedź.
Ja z Triba chcę zrobić auto na wyprawy dlatego taki zbiornik (nawet kosztem bagażnika), a bagażnik zrobie na dachu lub na haku za samochodem.
Mam tylko nadzieję, że bezie palił około 15 l LPG, a nie 20.
Na wyprawy – masz na myśli wyprawy z prawdziwego zdarzenia, czy po prostu objazdówki po europie i cywilizowanych krajach ? Bo jeżeli to pierwsze to zapomnij, jest zbyt delikatny,na wyprawy typu maroko/daleki wschód/syberia itp to auto kompletnie się nie nadaje. Na objazdówkę po europie z rodziną – owszem , pod warunkiem że podróżujesz tylko z karta kredytową
zuzycie gazu – mocno zależy od tego jak bedziesz jeździc. U mnie pali głownie ok 17 litrów pod moja ciężką nogą. Mojej żonie udało się zejśc do ok 14 w trasie a mi do 22 litrów:( przy naprawde ostrej jeździe.
Bagażnik na dachu – ok tylko nie pakuj na niego zbyt dużo, tributek i tak jest wysoki i w szybkich zakrętach mam wrażenie że chętnie by dachował, zresztą nie darmo ostrzeżenia przed dachowaniem na osłonie słonecznej kierowcy
Częste mycie skraca życie.....

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Oczywiście, że chodzi mi o wyjazdy turystyczne. Spodziewam się, że to auto do wypraw terenowych się nie nadaje.
Spalanie pewnie też będzie podobne jak u Ciebie. Grzecznie to ja niestety nie jeżdżę.
Spalanie pewnie też będzie podobne jak u Ciebie. Grzecznie to ja niestety nie jeżdżę.
- Od: 25 gru 2009, 13:25
- Posty: 9
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: Tribute 3,0 V6 rok 2001
Mazda 2 poj. 1,25 rok 2004
Czym różni się Trib PO LIFTINGU?
Chodzi mi o przód samochodu: lmpy, zderzak, maska, błotniki.
Czy jest jakąś znacząca różnica, że części od jednego nie będą pasowały do drugiego?
Np czy lampa z jednego nie będzie pasowała do drugiego?
Po czym rozpoznać, który jest który?
Chodzi mi o przód samochodu: lmpy, zderzak, maska, błotniki.
Czy jest jakąś znacząca różnica, że części od jednego nie będą pasowały do drugiego?
Np czy lampa z jednego nie będzie pasowała do drugiego?
Po czym rozpoznać, który jest który?
- Od: 25 gru 2009, 13:25
- Posty: 9
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: Tribute 3,0 V6 rok 2001
Mazda 2 poj. 1,25 rok 2004
witam, ktos zmienial ostatnio rozrzad ? z jakim kosztem moze sie to wiazac jesli chodzi o same czesci ?
pozdrawiam... niestety ze skasowanym przodem
pozdrawiam... niestety ze skasowanym przodem
- Od: 15 mar 2009, 21:35
- Posty: 31
- Skąd: Białystok
- Auto: escape/tribute 3.0 V6
Lifting był w 2005 roku, ale mam wrażenie, że zmiany są niewielkie, ograniczono się do lakierowanych części zewnętrznych.
=> http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Tribute
Co do rozrządu, to w tym silniku jest łańcuch, ale musiałbyś się upewnić, które części się wymienia. Polecam ten sklep, sam łańcuch kosztuje 100$ (potrzebne są dwa):
=> www.onlinemazdaparts.com
Możesz zadzwonić na przykład do Wieśka z Dębicy – zna ten silnik na pamięć (wiesiek5, numer w podpisie
=> http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Tribute
Co do rozrządu, to w tym silniku jest łańcuch, ale musiałbyś się upewnić, które części się wymienia. Polecam ten sklep, sam łańcuch kosztuje 100$ (potrzebne są dwa):
=> www.onlinemazdaparts.com
Możesz zadzwonić na przykład do Wieśka z Dębicy – zna ten silnik na pamięć (wiesiek5, numer w podpisie
trashskate, ja wymieniałem rozrząd ponad rok temu. Nie pamietam dokładnie ceny części, ale to było ok. 700zł (wraz z pompą wodną) + robocizna 150zł.
Pablo, jaki masz bagażnik dachowy? Seryjny, czy kupiony? Jesli tak, to jaki? Też przymierzam się do kupna, bo nie miałem belek montowanych fabrycznie do relingów (chyba jako opcja), a mam możliwość zaopatrzyć się w takie. Tylko nie wiem, jak się onesprawują. Czy może lepiej kupić nowy z uchwytami do relingów?
Pablo, jaki masz bagażnik dachowy? Seryjny, czy kupiony? Jesli tak, to jaki? Też przymierzam się do kupna, bo nie miałem belek montowanych fabrycznie do relingów (chyba jako opcja), a mam możliwość zaopatrzyć się w takie. Tylko nie wiem, jak się onesprawują. Czy może lepiej kupić nowy z uchwytami do relingów?
- Od: 15 wrz 2008, 07:26
- Posty: 37
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
bkruchy napisał(a):trashskate, ja wymieniałem rozrząd ponad rok temu. Nie pamietam dokładnie ceny części, ale to było ok. 700zł (wraz z pompą wodną) + robocizna 150zł.
Pablo, jaki masz bagażnik dachowy? Seryjny, czy kupiony? Jesli tak, to jaki? Też przymierzam się do kupna, bo nie miałem belek montowanych fabrycznie do relingów (chyba jako opcja), a mam możliwość zaopatrzyć się w takie. Tylko nie wiem, jak się onesprawują. Czy może lepiej kupić nowy z uchwytami do relingów?
Mam fabryczny. minus taki, ze ma dosyc szerokie poprzeczki i uchwyty na nart, które mi zostały z poprzednich madzi, nie pasują
Po co wymieniałes rozrząd? z jakichś konkretnych powodów? ja zyłem w błogiej świadomości, ze skoro to łancuch, to pewnie i sam silnik przeżyje
Częste mycie skraca życie.....

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Pablo, wymieniałem rozrząd, bo mam inny silnik, 2.0 Zetec.
Moje uchwyty na narty też pewnie nie będą pasowały, chociaż i tak wcześniej pożyczałem od teścia box, więc w tym przypadku powinien pasować.
Trashskate, moja odpowiedź nieaktualna. Nie zwróciłem uwagi, że Twój jest 3.0 (chyba Duratec), więc pewnie tak jak u Pabla jest tam łańcuch.
Moje uchwyty na narty też pewnie nie będą pasowały, chociaż i tak wcześniej pożyczałem od teścia box, więc w tym przypadku powinien pasować.
Trashskate, moja odpowiedź nieaktualna. Nie zwróciłem uwagi, że Twój jest 3.0 (chyba Duratec), więc pewnie tak jak u Pabla jest tam łańcuch.
- Od: 15 wrz 2008, 07:26
- Posty: 37
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
Witam wszystkich jestem tu nowy,mam tributa 2.0 i problem ze sprzegłem czasem zostaje w podłodze i przy włączeniu napędu na 4 czuje zapach spalenizny,podejrzewam sprzęgło do wymiany czy dostane je w jakimś sklepie czy tylko w serwisie
-
pawlo2
Cześć,
Skoro jest tam silnik fordowski, więc może będzie pasowało takie sprzęgło:
http://ford.sklep.pl/pl,product,320000, ... c,2,0.html
Pozdrawiam.
Skoro jest tam silnik fordowski, więc może będzie pasowało takie sprzęgło:
http://ford.sklep.pl/pl,product,320000, ... c,2,0.html
Pozdrawiam.
- Od: 15 wrz 2008, 07:26
- Posty: 37
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
pawlo2 napisał(a):Witam wszystkich jestem tu nowy,mam tributa 2.0 i problem ze sprzegłem czasem zostaje w podłodze i przy włączeniu napędu na 4 czuje zapach spalenizny,podejrzewam sprzęgło do wymiany czy dostane je w jakimś sklepie czy tylko w serwisie
Możesz się spodziewać, że dojdzie wysprzęglik (u mnie też i pompka bo okazało się, że coś padło, wysprzęglik też już był wysłużony więc sprzęgło już wiadomo). Sprzęgło forda – jak chłopaki są kumaci w warsztacie to sobie dadzą radę (nie było u mnie większych problemów i z częściami i z robotą).
- Od: 25 paź 2008, 22:26
- Posty: 39
- Skąd: Łódź
- Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości