Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez Pablo » 17 gru 2009, 19:51

powinno się świecić kiedy załączysz przyciskiem. Sam moment "dołączenia" tyłu nie jest jakoś sygnalizowany. A sprawdzic mozesz prosto – jedź na śliskie, weź kogoś kto będzie stał z boku, załacz napęd i rusz z buta. powinny się kręcić obie osie ;)

Poza tym powinieneś wyczuć znaczną różnicę przy ruszaniu z napędem na 2 i na jedną os. Napęd 4x4 to nie remedium na ślizganie, jak nie masz kompletnie przyczepności to ślizgać się będzie, zwłaszcza że jak piszesz masz opony całoroczne = do niczego. W przypadku kiedy masz na wyłaczony tyl , wisko powinno go dopinac przy uślizgu tylniej osi ale dzieje się to ze zwłoką i mozesz mieć wrażenie że wpadasz w poslizg i nagle coś Ci auto ustawia na wprost. Potestuj sobie po prostu na wiekszym placu.
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez trashskate.pl » 18 gru 2009, 00:07

Jedyny problem ze w moim modelu jest tylko automatyczne dołączanie tylnej osi a w miejscu gdzie u Ciebie jest przełącznik u mnie jest tylko pięknie wytłoczone 4WD i niestety ale taki model udało mi sie okazyjnie kupić. Opony całoroczne fakt... do niczego, strasznie głośne ale mam dwa komplety i nie chce wydawać kolejnej niemałej kasy, Ciągle męcze się z problemem drgań kierownicy i w sumie całej budy na 100% jest to spowodowaną pracą silnika, mniemam że to problem z zapłonem, zobaczymy co powie elektryk...
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez Pablo » 18 gru 2009, 21:10

Pytanie podstawowe – czy masz w ogóle 4WD? :)
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez trashskate.pl » 18 gru 2009, 23:01

mam, mam :) nawet reduktor siedzi pod spodem :) i ładnie 4x4 mi sie pali przy zapalaniu... ale poślizgi piękne dzisiaj w moim wykonaniu...
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez Pablo » 19 gru 2009, 00:19

;) w żadnej tributce nie ma reduktora, z czyms pomyliłeś
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Bero2 » 25 gru 2009, 13:43

Witam!
Jestem tu pierwszy raz i proszę wybaczyć mi banalne pytania.
Zamierzam zostać posiadaczem Tributa 3,0 V6 z 2001 roku jeszcze w tym roku.
Przeczytałem to forum i z waszych opinii wynika, że wybór dobry.
Mam kilka pytań:
1. czy auto jest na ramie jak typowe terenówki?
2. Zamierzam zamontowć w nim LPG – jakiej firmy najlepiej?
3. Jaki największy zbiornik gazu wejdzie? (czytałem o tych w kole, ale dla mnie to mało – myślę o takim około 100 l w bagażniku).
4. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? (o napędzie już wasze rady czytałem)
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 25 gru 2009, 13:25
Posty: 9
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Tribute 3,0 V6 rok 2001
Mazda 2 poj. 1,25 rok 2004

Postprzez Pablo » 25 gru 2009, 23:57

Bero2 napisał(a):Witam!
Jestem tu pierwszy raz i proszę wybaczyć mi banalne pytania.
Zamierzam zostać posiadaczem Tributa 3,0 V6 z 2001 roku jeszcze w tym roku.
Przeczytałem to forum i z waszych opinii wynika, że wybór dobry.
Mam kilka pytań:
1. czy auto jest na ramie jak typowe terenówki?


Nie
Bero2 napisał(a):2. Zamierzam zamontowć w nim LPG – jakiej firmy najlepiej?


Nie wiem jakiej firmy, na pewno pełna sekwencja w dobrym warsztacie.
Ja dopiero u dobrego gazownika doprowadziłem to co mialem do stanu uzywalności.
Bero2 napisał(a):3. Jaki największy zbiornik gazu wejdzie? (czytałem o tych w kole, ale dla mnie to mało – myślę o takim około 100 l w bagażniku).


mi wchodzi 53l i 6-7 cm wystaje ponad poziom podłogi. Nie przeszkadza mi to bo i tak tributek nie jest u nas autem na wyprawy, a do jego bagażnika i tak cudów sie nie zapakuje. więcej – to juz chyba butla za fotelami ale wtedy z bagażnika praktycznie rezygnujesz – jest bardzo krótki.
Bero2 napisał(a):4. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? (o napędzie już wasze rady czytałem)


Na pewno na automat – czy płynnie zmienia biegi, czy nie szarpie . specem nie jestem w tej dziedzinie, najlepiej poczytaj ogólne uwagi dla automatów. reszta jak w zwykłych osobówkach
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Bero2 » 26 gru 2009, 10:18

Dziękuje Pablo za odpowiedź.
Ja z Triba chcę zrobić auto na wyprawy dlatego taki zbiornik (nawet kosztem bagażnika), a bagażnik zrobie na dachu lub na haku za samochodem.
Mam tylko nadzieję, że bezie palił około 15 l LPG, a nie 20.
Początkujący
 
Od: 25 gru 2009, 13:25
Posty: 9
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Tribute 3,0 V6 rok 2001
Mazda 2 poj. 1,25 rok 2004

Postprzez Pablo » 26 gru 2009, 12:26

Bero2 napisał(a):Dziękuje Pablo za odpowiedź.
Ja z Triba chcę zrobić auto na wyprawy dlatego taki zbiornik (nawet kosztem bagażnika), a bagażnik zrobie na dachu lub na haku za samochodem.
Mam tylko nadzieję, że bezie palił około 15 l LPG, a nie 20.


Na wyprawy – masz na myśli wyprawy z prawdziwego zdarzenia, czy po prostu objazdówki po europie i cywilizowanych krajach ? Bo jeżeli to pierwsze to zapomnij, jest zbyt delikatny,na wyprawy typu maroko/daleki wschód/syberia itp to auto kompletnie się nie nadaje. Na objazdówkę po europie z rodziną – owszem , pod warunkiem że podróżujesz tylko z karta kredytową ;) lub jakos rozwiązesz problem małego bagażnika.
zuzycie gazu – mocno zależy od tego jak bedziesz jeździc. U mnie pali głownie ok 17 litrów pod moja ciężką nogą. Mojej żonie udało się zejśc do ok 14 w trasie a mi do 22 litrów:( przy naprawde ostrej jeździe.

Bagażnik na dachu – ok tylko nie pakuj na niego zbyt dużo, tributek i tak jest wysoki i w szybkich zakrętach mam wrażenie że chętnie by dachował, zresztą nie darmo ostrzeżenia przed dachowaniem na osłonie słonecznej kierowcy ;)
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Bero2 » 26 gru 2009, 18:38

Oczywiście, że chodzi mi o wyjazdy turystyczne. Spodziewam się, że to auto do wypraw terenowych się nie nadaje.
Spalanie pewnie też będzie podobne jak u Ciebie. Grzecznie to ja niestety nie jeżdżę.
Początkujący
 
Od: 25 gru 2009, 13:25
Posty: 9
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Tribute 3,0 V6 rok 2001
Mazda 2 poj. 1,25 rok 2004

Postprzez Bero2 » 30 gru 2009, 00:07

Czym różni się Trib PO LIFTINGU?
Chodzi mi o przód samochodu: lmpy, zderzak, maska, błotniki.
Czy jest jakąś znacząca różnica, że części od jednego nie będą pasowały do drugiego?
Np czy lampa z jednego nie będzie pasowała do drugiego?
Po czym rozpoznać, który jest który?
Początkujący
 
Od: 25 gru 2009, 13:25
Posty: 9
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Tribute 3,0 V6 rok 2001
Mazda 2 poj. 1,25 rok 2004

Postprzez trashskate.pl » 31 gru 2009, 23:55

witam, ktos zmienial ostatnio rozrzad ? z jakim kosztem moze sie to wiazac jesli chodzi o same czesci ?
pozdrawiam... niestety ze skasowanym przodem :(
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez Globy » 1 sty 2010, 16:44

Lifting był w 2005 roku, ale mam wrażenie, że zmiany są niewielkie, ograniczono się do lakierowanych części zewnętrznych.

=> http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Tribute

Co do rozrządu, to w tym silniku jest łańcuch, ale musiałbyś się upewnić, które części się wymienia. Polecam ten sklep, sam łańcuch kosztuje 100$ (potrzebne są dwa):

=> www.onlinemazdaparts.com

Możesz zadzwonić na przykład do Wieśka z Dębicy – zna ten silnik na pamięć (wiesiek5, numer w podpisie <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez bkruchy » 6 sty 2010, 11:52

trashskate, ja wymieniałem rozrząd ponad rok temu. Nie pamietam dokładnie ceny części, ale to było ok. 700zł (wraz z pompą wodną) + robocizna 150zł.

Pablo, jaki masz bagażnik dachowy? Seryjny, czy kupiony? Jesli tak, to jaki? Też przymierzam się do kupna, bo nie miałem belek montowanych fabrycznie do relingów (chyba jako opcja), a mam możliwość zaopatrzyć się w takie. Tylko nie wiem, jak się onesprawują. Czy może lepiej kupić nowy z uchwytami do relingów?
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Pablo » 6 sty 2010, 12:06

bkruchy napisał(a):trashskate, ja wymieniałem rozrząd ponad rok temu. Nie pamietam dokładnie ceny części, ale to było ok. 700zł (wraz z pompą wodną) + robocizna 150zł.

Pablo, jaki masz bagażnik dachowy? Seryjny, czy kupiony? Jesli tak, to jaki? Też przymierzam się do kupna, bo nie miałem belek montowanych fabrycznie do relingów (chyba jako opcja), a mam możliwość zaopatrzyć się w takie. Tylko nie wiem, jak się onesprawują. Czy może lepiej kupić nowy z uchwytami do relingów?


Mam fabryczny. minus taki, ze ma dosyc szerokie poprzeczki i uchwyty na nart, które mi zostały z poprzednich madzi, nie pasują

Po co wymieniałes rozrząd? z jakichś konkretnych powodów? ja zyłem w błogiej świadomości, ze skoro to łancuch, to pewnie i sam silnik przeżyje
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez bkruchy » 6 sty 2010, 14:09

Pablo, wymieniałem rozrząd, bo mam inny silnik, 2.0 Zetec.
Moje uchwyty na narty też pewnie nie będą pasowały, chociaż i tak wcześniej pożyczałem od teścia box, więc w tym przypadku powinien pasować.

Trashskate, moja odpowiedź nieaktualna. Nie zwróciłem uwagi, że Twój jest 3.0 (chyba Duratec), więc pewnie tak jak u Pabla jest tam łańcuch.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Bero2 » 7 sty 2010, 10:26

Poszukuje Polskiej instrukcji do Triba. Może wiecie gdzie ją zdobyć?
Gdzie mogę kupić tylne lampy?
Początkujący
 
Od: 25 gru 2009, 13:25
Posty: 9
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Tribute 3,0 V6 rok 2001
Mazda 2 poj. 1,25 rok 2004

Postprzez pawlo2 » 8 sty 2010, 15:21

Witam wszystkich jestem tu nowy,mam tributa 2.0 i problem ze sprzegłem czasem zostaje w podłodze i przy włączeniu napędu na 4 czuje zapach spalenizny,podejrzewam sprzęgło do wymiany czy dostane je w jakimś sklepie czy tylko w serwisie
pawlo2
 

Postprzez bkruchy » 8 sty 2010, 16:20

Cześć,

Skoro jest tam silnik fordowski, więc może będzie pasowało takie sprzęgło:
http://ford.sklep.pl/pl,product,320000, ... c,2,0.html
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez mario_g76 » 9 sty 2010, 20:59

pawlo2 napisał(a):Witam wszystkich jestem tu nowy,mam tributa 2.0 i problem ze sprzegłem czasem zostaje w podłodze i przy włączeniu napędu na 4 czuje zapach spalenizny,podejrzewam sprzęgło do wymiany czy dostane je w jakimś sklepie czy tylko w serwisie


Możesz się spodziewać, że dojdzie wysprzęglik (u mnie też i pompka bo okazało się, że coś padło, wysprzęglik też już był wysłużony więc sprzęgło już wiadomo). Sprzęgło forda – jak chłopaki są kumaci w warsztacie to sobie dadzą radę (nie było u mnie większych problemów i z częściami i z robotą).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele