Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez Andy1979 » 17 cze 2009, 21:40

Kolego bkruchy to mnie pocieszyłeś :( tym stwierdzeniem, że mamy zawory na płytkach – grrrrr słabo pamietam, że w toyocie corolli musiałem długo mechanika szukać :(
Mam także czarna pokrywę zaworów i z tego co wiem silnik zetec – no i na gazie czyli podparcie zaworków murowane – wcześniej czy później a tak chciałem hydraulikę :(\


Pozdrawiam
po zachwytach samochodowych i audiofilowych wróciłem do korzeni : Grubas VL1500 – i tera nie ma bata!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 11:49
Posty: 31
Skąd: Zamość
Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi

Postprzez Asmodeus » 18 cze 2009, 14:03

Witam,

Dręczy mnie od jakiegoś czasu nierówna praca silnika 2.0 Pb/LPG, na wolnych obrotach. Przy hamowaniu i wyrzuceniu na luz, lub po prostu przy wyrzuceniu na luz podczas jazdy, obroty potrafią zejść płynnie do ok 800 a następnie spadać do zera i rosnąć do 1k; i taka huśtawka. Jest to o tyle irytujące że nie ma na to prawidłowości, i w większości przypadków nie ma zjawiska, ale czasem jest na tyle silne że samochód potrafi zgasnąć, co powoduje brak sterowności i kiepskie hamowanie.

Sprawdzałem zawór biegu jałowego; był zawalony substancją smolistą, ale przeczyściłem go na błysk. Przedmuchałem i delikatnie oczyściłem czujnik ilości powietrza. Poprawiłem styki ww. elementów jak i czujnika położenia przepustnicy. Nawet resetowałem komputer (klema out) i "uczyłem" wolnych obrotów jak instrukcja nakazuje. Nic nie pomogło!

Zjawisko jest identyczne na Pb jak i LPG.

Znalazłem nawet stronę o podobnych problemach z silnikami Zetec (czyli dokładnie taki) w fordach gdzie mnie dotyczy Poor Idle at some times ale nie jestem w stanie wszystkich możliwosci sprawdzić, a tym bardziej powymieniać wszystkich tych komponentów.

Niestety nawet "lokalni fachowcy" nie nadają się do takich zagadnień, gdyż "w tym modelu to nawet pod maskę nie zaglądali, a do LPG się nie dotykają bo to same problemy". Z drugiej strony wiem już że po takiej wiązance w jednym zdaniu, bałbym się zostawić tam rower do naoliwienia.

Wszelkie sugestie osób które mają podobne problemy, tym lepiej jeżeli rozwiązane, będą pomocne.

Pozdrawiam
Marcin
Asmodeus
 

Postprzez bkruchy » 29 cze 2009, 13:33

Andy1979 napisał(a):Kolego bkruchy to mnie pocieszyłeś :( tym stwierdzeniem, że mamy zawory na płytkach – grrrrr słabo pamietam, że w toyocie corolli musiałem długo mechanika szukać :(
Mam także czarna pokrywę zaworów i z tego co wiem silnik zetec – no i na gazie czyli podparcie zaworków murowane – wcześniej czy później a tak chciałem hydraulikę :(\


Pozdrawiam


Andy, no właśnie nie wiem do końca jak to jest. Możliwe, że ZETECi na rynku europejskim różnią się od tych amerykańskich. Niestety, nie znam się na silnikach, więc nawet gdybym widział go rozebranego, nie potrafiłbym określić, czy są płytki, czy hydraulika. Pozostaje póki co zawierzyć mechanikowi.
Może w wolnej chwili przejrzę jakieś fora amerykańskie lub kanadyjskie, ale wątpię, czy tam coś się znajdzie w tym temacie. Jedynym ich problemem jest to, jakie opony są najlepsze ;)
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez trashskate.pl » 4 lip 2009, 09:25

Od jakiegoś czasu mam problem z rozruchem. Codziennie rano silinik odpadal mi za 2gim razem, później nie ma przez cały dzień już zadych problemów i silnik zaskakuje odrazu. Czym to może być spowodowane?
świecie?
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez trashskate.pl » 24 lip 2009, 10:19

Witam ostatnio podczas jazdy zapaliła mi sie kontrolka ukazująca otwarty wlew paliwa, kilkukrotne otwarcie i zamknięcie korka nie pomogło. Gdzieś w korku znajduje sie jakiś czujnik? czym może by to spowodowane?
To już 2ga kontrolka po check engine jaka natrętnie stara mi sie wmówić bym na nia nie patrzył ale zrobiło mi sie już zbyt pomarańczowo na desce rozdzielczej
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez Tomash » 25 lip 2009, 00:45

Kurcze, to jest na desce taka kontrolka?! Z ktorego rocznika masz Triba? U mnie cos podobnego wyskoczylo tylko przy diagnostyce komputerowej i byl to jedynie blad czujnika poziomu paliwa... Mozna poprosic o fotke jak to wyglada?
Czujnik jest, owszem, ale on raczej tylko powinien odciac pompe paliwa w wypadku uderzenia o cos. Temat byl poruszany wczesniej. Kolo prawej nogi ( kolana ) pasazera z przodu w plastikowej sztywnej tapicerce powinna byc mala klapka oznaczona FUEL PUMP RESET. Tylko czy to jest wlasnie to? Sprobowac mozna, prawda?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez mario_g76 » 26 lip 2009, 22:59

Obrazek
Podobno takie lampki są:) – przynajmniej tak jest w papierach.
Sprawdziłem u siebie – u mnie nic się nie pojawia przy otwartym korku (bez zapalonego silnika)

Z instrukcji tyle widać, że przy problemach z korkiem to powinna odzywać się CHECK FUEL CAP. Jak dobrze zamknięty korek to po jakimś czasie powinna zgasnąć.

Może coś innego świeci się niż te pokazane.
|To o czym wspomniał Tomash -pozwala "włączyć" pompę/dopływ paliwa po stłuczce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Postprzez jankacz » 27 lip 2009, 16:35

Pablo mam prośbę -oferowałeś manuala do tribute...interesują mnie strony dotyczące skrzyni biegów ( automat)...muszę ją wyjąć i wolałbym najpierw zaznajomić sie z literaturą żeby wiedzieć jak do niej podejść.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2009, 22:26
Posty: 10

Postprzez Pablo » 27 lip 2009, 17:19

oki, poskanuję i wieczorem wrzucę Ci gdzieś na ftp
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Pablo » 27 lip 2009, 17:28

Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez jankacz » 28 lip 2009, 10:10

Pablo dziękuję Ci za skany i prosiłbym jeszcze o półosie i reduktor...A jak poszło z wycieraczką na tylnej szybie?
Początkujący
 
Od: 13 sty 2009, 22:26
Posty: 10

Postprzez Pablo » 28 lip 2009, 12:08

a nie wiem, nie mam czasu sie za to zabrac :) a przyzwyczajony do braku wycieraczki w pickupie, niedzialająca w tribie, mi juz nie przeszkadza . Pewnie zimą jak śniegi spadną to sobie przypomne ;) Skany podeslę Ci wieczorem
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez trashskate.pl » 30 lip 2009, 11:38

Dokładnie o te lampki chodzi co na skanie, skończyło sie na podpięciu pod komputer i wykasowaniu błędu, przy okazji tego paskudnego check engine wykasowałem i naaarazie się nie świeci, ale znaląc życie to do czasu.

Nurtuje mnie inny problem od jakiegoś czasu rano na zimnym silniku mam problemy z jazdą, wcześniej nawet nie chciał odpalać za pierwszym razem a teraz samochód potrafi zamulić i tak jakby sie przydławiał i by nie zgasł musze go wprowadzić na wyższe obroty, ktoś ma jakiś pomysł czym to może być spowodowane?
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez Tomash » 1 sie 2009, 00:47

A LPG masz w Tribie? Bo jesli tak to na poczatek sprawdz reduktor i jakie masz cisnienie za reduktorem. U mnie problemem bylo za niskie cisnienie.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez trashskate.pl » 19 sie 2009, 17:04

powoli trace cierpliwość do swego autka... auto było swieżo po przeglącie u gazownika wiec reduktor odpada. Auto zaczelo samo odpalac i juz prawie nie muli z rana, ale po przejechaniu 350km do Łodzi na swiatłach autko zaczeło wydawać dziwne odgłosy jakby stukania kluczem o tapicerke, slychac to tylko na postoju albo na swiatlach, takie regularne stukanie. i tylko na Drive na innych biegach cisza, ma ktos jakis pomysl za co sie zabrac? Niedawno wymienialem olej w skrzynii, nie wiem czy to mzoe byc to... moze wspomaganie? bo przy skreconych kolach na maksa chalas narasta...
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez Oloo66 » 3 wrz 2009, 01:59

Kto ma problemy ze swiecącą lamką od poduszek niech przestanie kręcić pod fotelami i pozakłada NOWE klemy. I minusową i plusową. Te oryginalne po 5 latach zamieniają się w szmelc, chociaż wyglądają ok. Poza tym nalezy rozkręcić skrzynkę bezpieczników w kabinie, koło nogi kierowcy. U mnie na skutek cieknacej z szyby przedniej wody powstaly tam zwarcia instalacji. Ten przeciek na łączeniu dachu, pod listwą przy samej szybie nad głową kierowcy to typowa usterka, nawet była akcja Mazdy na tę dolegliwość. Trzeba wyjąć szybę i wkleić na nowo.
Urwaną klamkę wewnętrzną kierowcy (jest wbrew pozorom plastikowa) można wymienić na tę z tylnych drzwi.
Popsuty alternator należy naprawić (po sprawdzeniu stojana i wirnika pod kątem zwarcia) poprzez dolutowanie diod wzbudzenia i zewnętrznego regulatora. Oryginalny ma nr Transpo F606, mostek – FR6073. Można kupić nowy podobny mostek i wyjąć dwie diody. ALT jest 6diodowy, uzwojenia połączone w trójkąt(delta). Kupienie nowego alternatora nie wchodzi w grę, bo nie ma. Tylko po renowacji w Maździe za ok 1700pln. Gasnięcie samochodu na wolnych obrotach najczęściej spowodowane jest kłopotami z ładowaniem, ale oprócz tego przy przepustnicy (z tyłu) jest dobrze widoczna śrubka 8 do regulacji uchylenia przepustnicy-mozna podregulować i należy generalnie wyczyścić przepustnicę – zdjąć filtr powietrza, odkręcić dwie śrubki i już.
NALEZY BEZWZGLEDNIE używać żadkiego, zalecanego oleju – 5w20; może być 5w30 forda. Każdy bardziej gęsty olej zatrze ten motor wcześniej lub później. Jest ciasno spasowany. Skrzynie biegów należy naprawiać w Łodzi, to typowa skrzynia forda CD4E. Na razie tyle, uffff. Dużo jeżdżę tym pojazdem, no i dużo naprawiam. Jak jeździ to jest ok, ale generalnie to ford z wszystkimi mankamentami pojazdu zrobionego w USA. Kliknijcie pomógł czy coś, jeśli pomoglem. Chcę zdjąć tylną wycieraczkę i nie mogę. Chodzi, ale jest strasznie pordzewiała i chciałem wymienić.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2008, 09:23
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Tribute 3.0

Postprzez ted111 » 14 wrz 2009, 13:10

Witam

Chciałbym zakupić Tribute z silnikiem 3.0L. Czy możecie podać info jak dużą butlę na gaz można włożyć do tego auta (mam na myśli miejsce po kole zapasowym lub pod nim – o ile się da) Nie chcę butli w bagażniku, bo zajmie mi chyba całą przestrzeń.

Pzdr
Ted
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2009, 13:07
Posty: 7

Postprzez Oloo66 » 16 wrz 2009, 13:47

po wyjęciu plastikowej podłogi i zastąpieniu jej sklejką wchodzi do butli 44l lpg, ale podłoga jest pozioma i nie widać żadnych zmian.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2008, 09:23
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Tribute 3.0

Postprzez Pablo » 16 wrz 2009, 15:16

ja mam chyba 60 l,wchodzi ok 53-55 l.Troche wystaje – ok 5-7 cm ponad poziom podłogi ale zrobiłem sobie sprytne schowki dookoła butli, tak że wyrównują podłogę. Mniejsza, przy takim apetycie Tributki na LPG, była by chyba niewygodna.
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez trashskate.pl » 22 wrz 2009, 18:03

mam 59L i o dziwo wchodzą mi 44 litry gazu...A że noge mam ciężką bo trudno z takim przyspieszeniem ruszać mi powoli spod świateł to w mieście w 20L sie mieszcze...:(((((
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele