Układ chłodzenia silnika mazda tribute 2.0 4wd przegrzewa się i kipi

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez yareq3 » 27 lip 2021, 05:36

Witam!
Mam taki oto problem, który trwa już dość długo, a na który nikt z fachowców w mojej okolicy nie potrafi mi poradzić. Dlatego zwracam się do Szanownych Kolegów z prośbą o pomoc- może Wy coś poradzicie lub podpowiecie ?
Jestem posiadaczem mazdy tribute 2.0 4wd z 2001 roku. Silnik zetec 2.0 benzyna, lpg na sterowniku stag4. Calutki osprzęt Forda.
Odkąd ją kupiłem, od poprzedniego właściciela zmaga się ona (i ja ) z problemem przegrzewania układu chłodzenia silnika w ciepłe dni lub podczas jazdy w korku.
Temperatury, jakie odczytuje poprzez gniazdo obd2 z czujnika na bloku silnika( jedyny czujnik temperatury mnie znany w tym samochodzie) sięgają podczas szybkiej jazdy( powyżej 100km/h) wartości nawet 118°C!
Oczywiście ta temperatura spada gdy zwalniam, ale jest tak, ze gdy zatrzymam się całkowicie przy wartościach temperatury przekraczających 100°C, to nie włączają się wentylatory i po chwili płyn zaczyna się przelewać gwałtownie do zbiorniczka wyrównawczego, tam się nie mieści i w wyniku tego wyrzuca go na zewnątrz. A potem go brakuje, gdy wystygnie układ .
Sprawdzone i wykluczone jako usterki zostały następujące elementy układu chłodzenia:
Uszczelka pod głowicą – sprawdzona u mechanika metodą chemiczną- cała szczelna nie pęknięta brak gazu w płynie
Parownik od gazu lpg – odpięte przewody grzewcze z układu chłodzenia i dalej wyciskało plyn ze zbiorniczka wyrównawczego przy wyższych temperaturach po zatrzymaniu silnika
płyn chłodzący – nowy, wymieniony; układ chłodzenia kilkukrotnie przepłukany, wyczyszczony
Pompa wody – sprawnie, szybko zabiera nadmiar przegrzanego płynu ze zbiorniczka; zaraz po uruchomieniu – płyn nie przyrasta w trakcie pracy silnika, zachowuje swój poziom w zbiorniczka wyrównawczym
Termostat – zostal kupiony. Sprawdzony i zamontowany nowy w układzie
Chłodnica wody- wyczyszczona w środku i na zewnątrz. Przy jeździe wydaje się że pracuje poprawnie
Wentylatory – sprawne elektrycznie, załączają się w trybie awaryjnym( gdy przegrzany płyn , a silnik pracuje temp. ok 109°C oraz gdy „rozepnie” się czujnik temperatury. Nie posiadają termowłącznika, a jeśli tak, to nie znalazłem go. Nie wie nikt , czy powinny, nie wiem jak są sterowane, co je powinno załączać gdy temperatura w chłodnicy jest zbyt wysoka? Może jednostka sterująca główna auta???
Czujnik temperatury – reaguje w całym zakresie ( zmienia oporność malejąco wraz ze wzrostem temperatury . Swoją drogą nie bardzo wiem, gdzie on się znajduje- mam dostep tylko do jego złącza przewodów
Czy wymiana „komputera" pomoże? Okaże się niebawem, bo zamówiłem drugi i zamierzam je podmienić po przegraniu softu i ustawień z oryginalnego, ale nie jestem pewien, czy to ewentualna wina sprzętowa sterownika, czy oprogramowania?
Co jeszcze można sprawdzić???
Jak sprawdzę sterownik to napiszę o efektach.
A tak z innej beczki: strasznie słabo z częściami zamiennymi do tych naszych Tributów. Szkoda, bo to naprawdę udane auta, tyle że swoje lata mają, niestety.
Pozdrawiam!

Witam ponownie!
Czy ktoś przegląda to forum? Czy są jeszcze użytkownicy mazd tribute? Jeśli tak to proszę o informację: czy macie w swoich mazdach rezystor wentylatora chlodnicy, który jest montowany na obudowie wentylatora chlodnicy? U mnie go nie ma, a to ten element prawdopodobnie odpowiada za włączanie wentylatora i studzenie dodatkowe chlodnicy.
Proszę, niech się ktoś odezwie.
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2013, 11:37
Posty: 5
Skąd: Morawica świętokrzyskie
Auto: mazda Tribute silnik Zetec 2.0 benzyna 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele