przez Damian_MAZDA » 28 mar 2020, 23:52
Schematu ci nie podam, ale w dwóch słowach mogę łatwo napisać. Znaków nie ma na kołach zębatych. Rozrząd blokuje się na blokady. Jedna to płaskownik który wkładasz w nacięcia wałków rozrządu po demontażu pokrywy zaworów oczywiście. Druga to "bolec" wkładany w blok pod katalizatorem(katalizator do demontażu). Jak kiedyś blokowałem taki silnik to dodam od siebie drugą blokadę. Jak silnik jest ustawiony to drugim miejscem na blokowanie wału jest czujnik położenia wału. Po demontażu czujnika (po prawej stronie katalizatora) wkładasz nasadkę 12mm długą(lub coś w podobnym rozmiarze) na małą grzechotkę. Jest dziura w kole zamachowym i idealnie pasuje. Wtedy nie musisz demontować katalizatora. Jeszcze jedna cenna uwaga – koło zębate wału na dole ma klin.