Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez Fleya » 17 lis 2015, 09:38

Witam,
posiadam Tributkę od ponad 2 lat, jest to silnik 2.0 z 2001 roku 4x4, postaram się odpowiedzieć na pytania:
1. Każdy mechanik, u którego byłem z tym samochodem stwierdzał, że jest to trochę za mały silnik do tego samochodu, co osobiście potwierdzam.
2. Jest to silnik ZETEC fordowski, więc tak na prawdę nie jest to prawdziwa Mazda, co ja osobiście poczułem od pierwszej przejażdżki, poprzednio miałem Mazdę 626 i w moim odczuciu różnica jest odczuwalna. Mam zamontowaną instalację LPG, jest to mój drugi samochód z instalacją i ostatni. Z poprzednim i z tym zawsze na gazie były jakieś problemy. Z tego co czytałem silnik ZETEC bardzo dobrze "przyswaja" instalację, ja osobiście tego nie potwierdzam, chociażby dlatego, że po dwóch latach jazdy mam silnik do kapitalnego remontu. Nie znam się za dobrze na mechanice, ale jak dwa lata temu mechanik regulował mi zawory, to mówił, że ciśnienie na zaworach wynosiło od 1,0 do 1,2, obecnie jest to 0,7. Nie mam lubryfikacji, ale z tego co czytałem to są zdania podzielone, czy to pomaga, czy nie. Ale po remoncie pewnie założę.
3. Jw.
4. Proponuję zwrócić szczególną uwagę na to co jest największą bolączką Mazd, czyli korozja, szczególnie spód auta, nadkola, u mnie stan jest tragiczny, sam mechanik mi polecał abym pozbył się tego auta, ja zamierzam doprowadzić to do porządku.
5. W tym roku wymieniałem rozrząd, kompletna wymiana rozrządu z rolkami itd. wyniosła mnie ok. 700-800zł, niestety nie pamiętam dokładnie.
6. Szczególną uwagę zwrócił bym na pracę silnika podczas jazdy, dokładniej na to jak zachowują się obroty, u mnie występowało takie coś, że przy zmianie biegów podczas wciśnięcia sprzęgła obroty silnika nie opadały do ok. 800, tylko gdy silnik przed zmianą biegu był wkręcony na obroty powyżej 2000, to przy wciśnięciu sprzęgła spadały gwałtowanie do 2000 i na 2000 utrzymywały się przez chwilę następnie powoli opadając do 800. Gdy wciskałem sprzęgło przy obrotach poniżej 2000, obroty zamiast spadać, podskakiwały do 2000, by po chwili spaść do 800. Kolejnym objawem była cały czas świecąca się kontrolka check, początkowo zakładałem, że jest to wina gazu, w czym również utwierdzali mnie mechanicy, dopiero po podłączeniu do komputera okazało się że to błąd p1409 czyli błąd egr, natomiast sam egr był sprawdzany i działa bez zarzutu, w ostatecznym rozrachunku okazało się, że ta dziwna praca samochodu to wina kiepskiego stanu silnika.
7. Jak w odpowiedzi 4.
Podsumowując:
Według mnie samochód sam w sobie jest godny polecenia, dla mnie komfort jazdy suvem jest zdecydowanie lepszy niż hatchbackiem, na plus na pewno napęd 4x4, wygląd samochodu (kwestia gustu), cicha praca silnika (przynajmniej na początku przed wyżej opisanymi problemami).
Na tyle jestem zadowolony z tego samochodu, że zamierzam zainwestować w remont silnika i doprowadzenie spodu do porządku i mam nadzieję cieszyć się bezproblemową jazdą przez kilka następnych lat.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 21:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez aztecs » 29 lut 2016, 20:24

Cześć. Chciałbym się przywitać. Od stycznia jestem właścicielem Tribute 3.0 V6 z 2001 roku. Po 2 miesiącach użytkowania, jestem zachwycony autkiem.
Plusy:
1. silnik jego dynamika (przyśpieszenie do 100km/h to 8.8s.) i kultura pracy.
2. skrzynia biegów ( automat sprawia, że podróżowanie jest czystym relaksem, za oceanem uchodzi ona za niezniszczalną)
3. naped i zawieszenie, nie jest to terenówka, raczej "łąkowiec" ale na szczyt Małej Czantorii wyjechałem <jupi>
Minusy:
1. Auto wybitnie do jeżdżenia na wprost, na ciasnych zakrętach [jaki?] napęd dołącza się w najmniej odpowiednich momentach
2. Spalanie. Pali ile chce. Jeżdżę dopiero 2 miesiące a autko wciąż mnie zaskakuje. Potrafi spalić w cyklu mieszanym 12.5 by zaraz potem w trasie łyknąć 15.

Obecnie mam potrzebę skompletowania osprzętu bagażnika (podłogi i rolety). Macie jakieś pomysły?
Początkujący
 
Od: 22 sty 2016, 23:01
Posty: 1
Auto: Mazda Tribute, 3.0 V6, 2001r.

Postprzez carol200 » 3 maja 2016, 15:54

Witam szlachetnych forumowiczów.
Przepraszam że tak się wtrącam, lecz uważam że nikt lepiej nie odpowie na moje pytania, wątpliwości jak dumni posiadacze mazdy tribute. Od dłuższego czasu poważnie rozważam zakup właśnie Tribute. Jaką wersję silnika-2.0 czy 3.6 wybrać? Jestem wędkarzem, więc w grę wchodzą drogi leśne, polne podmokle łąki-słowem dojazd na wszelkie łowiska. To pierwsze pytanie, drugie zaś jest następujące: myślę o aucie z instalacją LPG, ale- nie wyobrażam sobie jazdy bez zapasówki- czy ktoś rozwiązał już ten problem? Myślę o zamontowaniu zapasówki pod bagażnikiem-kosz, wysięgnik linowy, śruba? Co sądzicie , szanowni użytkownicy Mazdy tribute o takim rozwiązaniu?
Pozdrawiam serdecznie
Początkujący
 
Od: 3 maja 2016, 15:34
Posty: 1

Postprzez wadi » 11 maja 2016, 21:01

carol200: zrobiłem Tributem 2.0 benz.5000 km. Czytałem fora i kupiłem sztukę nietkniętą korozją-to główna bolączka. Są problemy z dostępnością części u producenta, zamienniki wszystkiego nie ogarniają. Na szczęście przybywa skorodowanych dawców, są to niestety pojedyncze sztuki. Jeżdżę sporo nad Narew i Wisłę, do lasów-na paskudne drogi super w tym segmencie. Warunek-opony. Na szosowych klękasz barszo szybko. Przesiadłem się z audi A6 quattro, więc teraz jadąc autostradą 130 jest różnica. Przestałem używać autostrad. Wszystko widać dookoła, fotel dla 186 cm wygodniejszy niż A6 C5. Silnik 2.0 to dobra, ciasno spasowana konstrukcja. Nie rozumiem narzekania na moc. Po prostu jak trzeba ( a rzadko trzeba) to cisnę do 6000, a ten silnik oźywa powyżej 3300 rpm. Na wyprzedzanie od 70 na 3 biegu narzekać nie mogę, sprawna akcja, zaskakująco jak na 124 KM. Do sprawnego wyprzedzania nie trzeba cisnąć powyżej 4500 rpm. Niestety z kompletem pasażerów nie będzie tak różowo. Lpg – najpierw wymiana świec i kabli wn., pewnie też cewki . Będzie bolała regulacja zaworów na szklankach jest kosztowna i upierdliwa. Na lpg co 30000 km max. Alternatywą jest wymiana szklanek na płytki z Focusa, ale wątek zdechł, a chętnie dowiedziałbym się kto potrafi bezstratnie taką operację przeprowadzić!
Zamierzam założyć lpg V generacji Vialle-ponoć wtrysk gazu o temp.-42 °C bezpośrednio na zawory ma zapobiec wypalaniu gniazd.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2016, 12:46
Posty: 6
Auto: Mazda Tribute EP2 prod.wrzesień 2002 silnik zetec 2.0

Postprzez brodaty64 » 30 maja 2016, 06:07

Witam, od 5 maja stałem się posiadaczem Mazdy Tribute 3.0 V6 197 km (wersja USA) z oznaczeniem na klapie LXV6, przebieg 144 tys. mil, obecnie już 145500 mil. Autko jest zagazowane, jaka to instalacja, nie wiem. Wiem tylko że sterownik to Stag 200.
Spalanie jakie zanotowałem to 13,5 – 20 l gazu, pali jak chce, jednego dnia na tej samej trasie raz spaliła 13,5 a potem 16,5. No, ale cóż, nie oszukujmy się, kupując takie autko do spalania podchodzimy na zasadzie – ile bym nie wlał to i tak spali.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2016, 05:27
Posty: 5
Auto: Mazda Tribute
3,0 V6 197 kM
2002 rok
wersja USA
Mazda 323 F BJ
2.0 DITD 101 kM
2003 rok

Postprzez newcar » 10 lip 2016, 00:48

Klubowicze piszę w informacjach ale jest to też pytanie czy wnętrze w pierwszych tributach różni się czymś od siebie ponieważ chciałbym przełożyć sobie skórę ja mam 3,0 a wnętrza na allegro są od różnych wersji silnikowych i rocznikowych mówię o mk1 oczywiście,czy ktoś zauważył jakieś zmiany w mocowaniach foteli podłączeniu poduszek,montażu boczków itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2013, 22:17
Posty: 40 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda xedos 6 . Mazda Tribute 3.0 2001

Postprzez kozi.k » 20 lut 2017, 13:27

Witam serdecznie, przymierzam się do zakupu Mazdy Tribute z silnikiem benzynowym 2.3l z 2005 r. W planach mam jej zagazowanie dlatego byłbym wdzięczny za opinie użytkowników tego modelu. Niestety widzę że większość z was ma zagazowane 2.0, czy w silniku 2.3 regulacja zaworów jest równie problematyczna jak opisywana tu wielokrotnie przy 2.0. Jak wygląda obecnie z dostępnością części do Tribute czy elementy eksploatacyjne takie jak np. klocki hamulcowe, tarcze, elementy zawieszenia czy też elektryczne (silnik krokowy, cewki) są trudno dostępne. Wszelkie opinie na co zwrócić uwagę przy zakupie będą również mile widziane.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2017, 19:37
Posty: 2

Postprzez newcar » 20 lut 2017, 16:30

Kolego ja mam 3.0 części takie podstawowe jak klocki i łączniki elementy zawiechy są.Jeżeli chodzi o coś więcej nieukrywajmy to nie passat i w normalnej hurtowni moto w katalogach wiele rzeczy sie niewyświetla.Sprawdz napewno rdza na dołach drzwi i progach.Koronki ABS na przegubach.Łaczniki stabilizatora przewody hamulcowe te gumowe i olej w mostach czy jest.Takie bardziej problemowe części najlepiej pytać w carspeed.Co do silnika niepomogę bo 3.0 ma zupełnie inne bolączki.Jak szukasz auta sprowadzonego najpierw zobacz ile kosztuje w Niemczech.Tu masz przykład https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 8-216-1379 Czy tak musisz być przygotowany na 25 tyś.plus akcyza jak z Polszy to łatwiej ale znależć dobry stan trudniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2013, 22:17
Posty: 40 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda xedos 6 . Mazda Tribute 3.0 2001

Postprzez kozi.k » 21 lut 2017, 23:31

Dziękuję za informację newcar.
Przeglądając różne wątki wydawało mi się że regulacja zaworów opisywana była tak że w 2.0 jest na szklankach a 2.3 na podkładkach. Dzisiaj przeglądałem manual Haynes'a i jest to przedstawione dokładnie odwrotnie
Haynes.jpg

Szanowni posiadacze silników 2.0 i 2.3 czy możecie się ustosunkować. Z góry dziękuję
Początkujący
 
Od: 19 lut 2017, 19:37
Posty: 2

Postprzez Fleya » 24 lut 2017, 08:25

2.0 na pewno na szklankach.
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 21:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Fleya » 13 wrz 2017, 07:38

Witam,
poszukuję serwo hamulca do Mazdy Tribute 2001 2.0 4WD. Numer części: EC37-43-800.
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 21:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Geno » 9 paź 2017, 11:21

Cześć

Śledzę Wasz wątek bo jestem właścicielem bliźniaka Ford Escape rocznik 2008 w którym to wymieniłem sporo części już :)

Jako ciekawostkę wrzucam rodzynek, Tribute po lifcie bardzo rzadko spotykany:

https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-tri ... 6d68709dde

Jakby kto chętny to musi liczyć się z taką listą:

Uszczelka pokrywy zaworów
Usczelka kolektor ssący
Uszczelka kolektor ssący
Świeca zapłononowa
Filtr powietrza
Filtra paliwa
Filtr oleju
Olej silnikowy
Zawór egrużywany
Wtrysk paliwa listwa używana
Płyn do chłodnic
Zestaw wahaczy
Tylna belka
Tulejki tył
Tulejki regulacyjne tokarz, niedostępne w sklepach
Amortyzatory tył
Uszczelniacz most
Olej przekładniowy
Łożysko piasty tył
Katalizator
Łącznik elsatyczny
Łożysko amortyzatora
Chłodnica klimatyzacji
Poduszka
Poduszki
Chemia-odrdzewiacz, farba podkładowa, konserwacja profilowa, konserwacja podwoziowa. Odrdzewiacz
Sterownik CD4E
kołki, śruby, drobne części-np. odpowietrznik
Początkujący
 
Od: 4 cze 2012, 13:55
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6, MZR-CD 136km,2003; Ford Escape 2008 3.0

Postprzez guaz » 26 wrz 2018, 23:21

Witam wszystkich.
Podpowie ktoś gdzie jest zawór PCV w Tribute 2,0 z 2002 roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 15:17
Posty: 125
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: Premacy RF4 2002, Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez slavo2003 » 27 sty 2019, 21:58

Czołem. Szanowni Koledzy. Przymierzam się do zakupu Mazdy Tribute. Dodam że będzie to pierwsze moje auto. Na co powinienem zwracać uwagę przed zakupem? Czy są jakieś newralgiczne punkty czy miejsca na które powinienem zwrócić uwagę? Będę wdzięczny za informacje.
Początkujący
 
Od: 27 sty 2019, 21:44
Posty: 3
Auto: Mazda Trubute,rocznik 2003, benzyna 2.0

Postprzez guaz » 30 sty 2019, 01:42

Przede wszystkim rdza jak to w Maździe. Do tego skuteczność hamulców. Poza tym przebieg i praca silnika – po dłuższym czasie niezaglądania do zaworów, albo po montażu LPG, zawory napewno usiądą – objawem będzie nierówna praca, falowanie obrotów, błąd silnika – wypadanie zapłonu. Niestety wtedy będzie konieczna regulacja zaworów. A jest to operacja żmudna i nietania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 15:17
Posty: 125
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: Premacy RF4 2002, Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez slavo2003 » 30 sty 2019, 04:41

Podziękować.
Początkujący
 
Od: 27 sty 2019, 21:44
Posty: 3
Auto: Mazda Trubute,rocznik 2003, benzyna 2.0

Postprzez guaz » 30 sty 2019, 20:52

Ale jak się trafi dobry, niezachlastany i nie zgnity egzemplarz, to będzie Pan zadowolony (ja narazie jestem – mimo dokonanej koniecznej regulacji zaworów). Przejechałem swoją od czerwca 2018 r. ponad 20 tys. km.
Podobno należy unikać 3,0 V6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 15:17
Posty: 125
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: Premacy RF4 2002, Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez slavo2003 » 30 sty 2019, 22:34

Mój egzemplarz był używany i serwisowany w Finlandii. Decyzja finalna jeszcze nie zapadła.
Gazu nie będę zakładał. Przy temperaturach rzędu -40 st.C benzyna lepsza :–)
Auto z 2003 według wskazań licznikowych przejechane 280 tys. Modyfikacja w postaci zasilanego zewnętrznie elektrycznego podgrzewania silnika i kabiny. Tle wiem jak na razie.
Dziękuję za informacje.
Początkujący
 
Od: 27 sty 2019, 21:44
Posty: 3
Auto: Mazda Trubute,rocznik 2003, benzyna 2.0

Postprzez Zefon » 11 lut 2019, 13:15

Witam Serdecznie,

Jestem nowym użytkownikiem Tribute 3.0 w LPG STAG. Na razie bajka.


Pytanie – co to za alarm? Pasy czy coś innego? Nic na desce się nie świeci. Jest to bodajże 4 razy pięć sygnałów. Uruchamia się przy starcie i długo później w trasie.

https://youtu.be/lvc26gmy4CI
Początkujący
 
Od: 4 lut 2019, 11:01
Posty: 1
Auto: Tribute 3.0 v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderatorzy

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed, Moderatorzy Pozostałe Modele