Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje
U mnie niestety na 100% sprzęgło do wymiany. Objawy teraz już zdiagnozowane ostatecznie. Charkocze łożysko oporowe/wyciskowe. Wygląda też na to, że przy okazji coś poleciało w części przeponowej, może łożysko oporowe nie cofało się do końca. Nie rozłącza dobrze, najczęściej jedynka nie chce wejść, reszta raczej OK. Przy większej szybkości obrotowej silnika ciężko zredukować bieg, tak jakby cały czas szarpało sprzęgłem. Bywa, że jeżdżę OK, a za chwilę mam problem z wrzuceniem jakiegokolwiek biegu. Raz mi nie rozłączyło w ogóle i przy wciśniętym sprzęgle, przy odpalaniu na biegu szarpnęło samochodem.
- Od: 14 mar 2012, 11:32
- Posty: 8
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4WD
Tak swoją drogą to polecam warsztat w warszawie Auto-Doman na Siekierkach ul.Antoniewska 46a www.auto-doman.pl . Ja tam serwisuje od początku samochód i jestem zadowolony... wiedzą gdzie szukać części i co wstawić... Oni wykminili, żeby zamienić regulacje szklankami zaworów na regulacje płytkami od focusa. Naprawdę są godni polecenia.
- Od: 2 mar 2012, 14:10
- Posty: 4
- Auto: Ford Maverick 2002r. 2.0 Zetec użytkowany już 6-7 lat i nie mogę się z nim rozstać:)
Poszukuję elektryka w Łodzi i okolicach.
Zgasło mi tylne przeciwmgielne i nie potrafię zdiagnozować.
Żarówka oczywiście OK.
Bezpiecznik OK.
Przełącznik działa, lampka kontrolna na desce świeci, a na żarówkę nie idzie żadne napięcie.
Zgasło mi tylne przeciwmgielne i nie potrafię zdiagnozować.
Żarówka oczywiście OK.
Bezpiecznik OK.
Przełącznik działa, lampka kontrolna na desce świeci, a na żarówkę nie idzie żadne napięcie.
- Od: 14 mar 2012, 11:32
- Posty: 8
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4WD
Ja korzystałem z warsztatu pana Błocha (www.bloch.net.pl), co prawda z Toyotą i dawno temu, ale rzetelnie podeszli do sprawy, więc proponuję do nich się udać.
- Od: 15 wrz 2008, 07:26
- Posty: 37
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
Witam,
Czy ktoś z was wymieniał przewody zapłonowe?
SZukałem na polskich stronach, na rockauto i nie moge namierzyć kabli do silnika 3.0 ktoś już ugryzł może ten temat?
Tak samo świece – oryginalnie siedzą u mnie motorcrafty agsf 32wm platynowe. Można dostać jakiś zamiennik u nas? bo strona ngk nie pomaga. Ebay podpowiada NGK TR55GP ale takich w Polsce nie ma...
Czy ktoś z was wymieniał przewody zapłonowe?
SZukałem na polskich stronach, na rockauto i nie moge namierzyć kabli do silnika 3.0 ktoś już ugryzł może ten temat?
Tak samo świece – oryginalnie siedzą u mnie motorcrafty agsf 32wm platynowe. Można dostać jakiś zamiennik u nas? bo strona ngk nie pomaga. Ebay podpowiada NGK TR55GP ale takich w Polsce nie ma...
- Od: 15 mar 2009, 21:35
- Posty: 31
- Skąd: Białystok
- Auto: escape/tribute 3.0 V6
W Tribute są cewki a nie kable zdaje mi się .
Świece Motorcrafta kupuję w Fordzie.
Pozdrawiam
Świece Motorcrafta kupuję w Fordzie.
Pozdrawiam
-
Grucha
trashkate: ja od 4 lat używam NGK TR55, działaja bezproblemowo, po prostu co rok/dwa lata musisz sobie wymienic
(wymiana swiec wymaga demontażu kolektora dolotowego, mozesz to zrobic sam). Na mpvclub.com masz manual wymiany swiec w silniku 3.0 v6 mazdy
pozdrawiam
Krzysiek
pozdrawiam
Krzysiek
- Od: 7 mar 2010, 21:50
- Posty: 12
- Skąd: B-stok
- Auto: Mazda MPV ES AJ MY2003
Potwierdzam że są cewki. Ja też kupowałem Motorcrafta bezpośrednio Fordzie i cenowo nie odbiegają od zamienników.
Demontaż kolektora nie jest łatwy (u mnie zerwały się 2 śruby i dobrze byłoby wymienić przy okazji uszczelki), ale podobno są magicy którzy wymieniają bez tego. TU jest pełny manual wymiany + czyszczenie przepustnicy
Demontaż kolektora nie jest łatwy (u mnie zerwały się 2 śruby i dobrze byłoby wymienić przy okazji uszczelki), ale podobno są magicy którzy wymieniają bez tego. TU jest pełny manual wymiany + czyszczenie przepustnicy
- Od: 13 lut 2010, 17:21
- Posty: 19
Śruby kolektora trzeba po prostu dokręcać z wyczuciem lub kluczem dynamo , ja uszczelek nie wymieniałem – były jak nowe
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
Grucha
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem zainteresowany zakupem Mazdy Tribute. Generalnie coś niecoś wiem na temat w/w modelu min. z rozmów jakie prowadzicie na forum. Jednakże pewnie zabrzmi to dziwnie chciałbym o ile to możliwe spotkać się z posiadaczem takiej mazdy by porozmawiać szerzej na temat dostępności części, usterkowości itp. oraz na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tributa.
Jestem mieszkańcem Łodzi i czytając forum zauważyłem parę osób posiadających właśnie to auto zamieszkujących Łódź. Bardzo proszę o kontakt poprzez forum celem ustalenia terminu spotkania. Będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.
Jestem mieszkańcem Łodzi i czytając forum zauważyłem parę osób posiadających właśnie to auto zamieszkujących Łódź. Bardzo proszę o kontakt poprzez forum celem ustalenia terminu spotkania. Będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.
-
walek.05
witam potrzebuje pomocy ,nie moge sobie poradzic z niedzialajacym napedem ,wlaczam przycisk,zapala sie lampka kontrolna,slychac jakies pstrykniecie w okolicy tylnego nadkola i nic ,staje na sliskim,depcze,przednie sie kreca-a tylne ani rusz ktos wie jaka moze byc przyczyna ?z nikad zadnej pomocy,oraz nie dzialaja mi przyciski w kierownicy do tempomatu nawet nie sa podswietlane.bede wdzieczny za jakie kolwiek rady,porady,pomysly
-
irko311
Kolego irko311, z napędem Ci nie pomogę, ale spróbuję z tempomatem – przyciski nie są podświetlane, żeby sprawdzić czy działa musisz w czasie jazdy wcisnąć przycisk ON , a później przy prędkości powyżej ok. 60 km/h przycisk SET ACC (poniżej tej prędkości nie da się włączyć tempomatu). Jeśli się włączy to na zegarach zapali się kontrolka CRUISE. Jeśli nie, to coś jest zepsute, np. u mnie był uszkodzony czujnik/włącznik umieszczony przy pedale hamulca (jego wciśnięcie wyłącza tempomat).
- Od: 13 lut 2010, 17:21
- Posty: 19
Witam 
Przymierzam się do kupna Tributa, poczytałem w internecie ile można na jego temat, ale mam parę pytań:
1) Jakie są typowe słabe punkty / najczęstsze usterki – wszyscy się zachwycają Tributem, ale musi mieć jakieś wady
2) Interesują mnie modele z silnikami 2.0 lub 2.3 z napędem 4WD – czy obydwa silniki są naprawdę w 100% fordowskie i jak wygląda sprawa awaryjności i dostępności części?
3) Napęd 4WD – czy jest to stały napęd czy tył tylko dołącza się automatycznie w przypadku uślizgu przednich kół?
4) Jakie jest spalanie przy normalnej jeździe miasto-wieś? Najczęściej pojawiają się dane w okolicach 9-11 litrów..W przypadku wersji z LPG na pokładzie, czy te silniki dobrze znoszą gaz ?
5) Jak radzi sobie na trasie? Daje radę stosunkowo szybko wyprzedzić tira czy trzeba się "rozbujać"?
6) Jak Tribute spisuje się na polskich drogach?
Narazie tyle, dzięki z góry za każdą odpowiedź
Pozdrawiam
Przymierzam się do kupna Tributa, poczytałem w internecie ile można na jego temat, ale mam parę pytań:
1) Jakie są typowe słabe punkty / najczęstsze usterki – wszyscy się zachwycają Tributem, ale musi mieć jakieś wady
2) Interesują mnie modele z silnikami 2.0 lub 2.3 z napędem 4WD – czy obydwa silniki są naprawdę w 100% fordowskie i jak wygląda sprawa awaryjności i dostępności części?
3) Napęd 4WD – czy jest to stały napęd czy tył tylko dołącza się automatycznie w przypadku uślizgu przednich kół?
4) Jakie jest spalanie przy normalnej jeździe miasto-wieś? Najczęściej pojawiają się dane w okolicach 9-11 litrów..W przypadku wersji z LPG na pokładzie, czy te silniki dobrze znoszą gaz ?
5) Jak radzi sobie na trasie? Daje radę stosunkowo szybko wyprzedzić tira czy trzeba się "rozbujać"?
6) Jak Tribute spisuje się na polskich drogach?
Narazie tyle, dzięki z góry za każdą odpowiedź
Pozdrawiam
-
am8
Witam,
jestem szczęśliwym posiadaczem Tributki od ok. miesiąca. W związku z czym mam kilka pytań, chodzi mi dokładnie o Mazdę Tribute 2.0 4x4 2001+LPG:
1. Czy istnieje możliwość wyłączenia poduszki pasażera, abym mógł przewozić niemowlę na przednim siedzeniu? Chodzi mi o łatwy jakiś łatwy sposób na wyłączanie i włączanie poduszki.
2. Przy jeździe zauważyłem dziwne zachowanie silnika, występuje to głównie przy zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3. W momencie, gdy chcę zmienić bieg i wciskam sprzęgło obroty silnika na ok. sekundę zwiększają się i dopiero spadają. Czy to normalne?
3. Gdy wrzucam za wysoki bieg, co skutkuje lekka zadyszką silnika, z tyłu samochodu pojawią się jakby takie metaliczne brzęczenie, co to może być?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
jestem szczęśliwym posiadaczem Tributki od ok. miesiąca. W związku z czym mam kilka pytań, chodzi mi dokładnie o Mazdę Tribute 2.0 4x4 2001+LPG:
1. Czy istnieje możliwość wyłączenia poduszki pasażera, abym mógł przewozić niemowlę na przednim siedzeniu? Chodzi mi o łatwy jakiś łatwy sposób na wyłączanie i włączanie poduszki.
2. Przy jeździe zauważyłem dziwne zachowanie silnika, występuje to głównie przy zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3. W momencie, gdy chcę zmienić bieg i wciskam sprzęgło obroty silnika na ok. sekundę zwiększają się i dopiero spadają. Czy to normalne?
3. Gdy wrzucam za wysoki bieg, co skutkuje lekka zadyszką silnika, z tyłu samochodu pojawią się jakby takie metaliczne brzęczenie, co to może być?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
- Od: 27 wrz 2007, 22:36
- Posty: 66
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
do tego działu ludzie zaglądają przez pomyłkę
ad1 – poduszkę się wyłącza tylko wtedy jak przewozisz fotelik tyłem do kierunku jazdy, oparty oparciem o deskę rozdzielczą. Jeśli fotelik montujesz "normalnie" na siedzeniu przodem do kierunku jazdy – poduszki się NIE WYŁĄCZA
ad3 – myślę że wibruje silnik i zaczyna machać rurą wydechową, która z tyłu zaczyna brzęczeć. Sprawdź czy tylny tłumik czegoś nie dotyka.
ad1 – poduszkę się wyłącza tylko wtedy jak przewozisz fotelik tyłem do kierunku jazdy, oparty oparciem o deskę rozdzielczą. Jeśli fotelik montujesz "normalnie" na siedzeniu przodem do kierunku jazdy – poduszki się NIE WYŁĄCZA
ad3 – myślę że wibruje silnik i zaczyna machać rurą wydechową, która z tyłu zaczyna brzęczeć. Sprawdź czy tylny tłumik czegoś nie dotyka.
Witajcie wszyscy 
Jest to mój pierwszy post na forum / na motoryzacyjnym ogólnie też / .W zeszłym tygodniu " oddałam do żyda " Mitsubishi Outlandera 2007 2,0 w dieslu i rozglądam się za autkiem jak w temacie.Przeszperałam to forum dość dokładnie choć nie wszystko pojmuję
i w związku z tym potrzebuje waszej pomocy.
– silnik który wybrać z czego mam traumatyczne wspomnienia po tym jak raz automatem prawie wjechałam w wózek widłowy a wajhą biegową lubię się " bawić " ale ...czy ten 2,0 faktycznie tak źle ciągnie ?( w tym tygodniu jechałam Fronierą jrótką to bałam się PKS-a wyprzedzić- czy tu jest podobnie ? W okolicy nie mam nikogo kto dałby mi sprawdzić osiągi
– przy kierownicy są przyciski i zegar i czasem mają odwrotne położenie,tzn raz np zegar jest bliżej kółka a w innym modelu w drugiej kolejności ...czy to może być oznaka przekładki ?
– jak w papierach/ lub gdzie sprawdzić czy dany model to napewno 4WD ?
– napewno będę zakładała gaz -jaka największa butla wejdzie bez zabierania przestrzeni w bagażniku/ rozumiem że wchodzi w grę tylko w miejscu zapasu / miejsca dużo potrzebuje ze względu na podróżowanie z psem,dużym psem
Z góry dzięki za odpowiedź i też sorki za może mało dopracowane pytania...piszę z telefonu i troche mi to mało zgrabnie wychodzi
Pzdr
Jest to mój pierwszy post na forum / na motoryzacyjnym ogólnie też / .W zeszłym tygodniu " oddałam do żyda " Mitsubishi Outlandera 2007 2,0 w dieslu i rozglądam się za autkiem jak w temacie.Przeszperałam to forum dość dokładnie choć nie wszystko pojmuję
– silnik który wybrać z czego mam traumatyczne wspomnienia po tym jak raz automatem prawie wjechałam w wózek widłowy a wajhą biegową lubię się " bawić " ale ...czy ten 2,0 faktycznie tak źle ciągnie ?( w tym tygodniu jechałam Fronierą jrótką to bałam się PKS-a wyprzedzić- czy tu jest podobnie ? W okolicy nie mam nikogo kto dałby mi sprawdzić osiągi
– przy kierownicy są przyciski i zegar i czasem mają odwrotne położenie,tzn raz np zegar jest bliżej kółka a w innym modelu w drugiej kolejności ...czy to może być oznaka przekładki ?
– jak w papierach/ lub gdzie sprawdzić czy dany model to napewno 4WD ?
– napewno będę zakładała gaz -jaka największa butla wejdzie bez zabierania przestrzeni w bagażniku/ rozumiem że wchodzi w grę tylko w miejscu zapasu / miejsca dużo potrzebuje ze względu na podróżowanie z psem,dużym psem
Z góry dzięki za odpowiedź i też sorki za może mało dopracowane pytania...piszę z telefonu i troche mi to mało zgrabnie wychodzi
Pzdr
-
severa
Witam,
właśnie mechanik przekazał mi "dobrą" wiadomośc, że czeka mnie w mojej Tribiutce regulacja zaworów :/.
Czy zna ktoś może jakiegoś dobrego mechanika z okolic Piotrkowa Trybunalskiego zajmującego się takimi sprawami?
Nie orientujecie si może ile taka zabawa może kosztować?
Dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam.
właśnie mechanik przekazał mi "dobrą" wiadomośc, że czeka mnie w mojej Tribiutce regulacja zaworów :/.
Czy zna ktoś może jakiegoś dobrego mechanika z okolic Piotrkowa Trybunalskiego zajmującego się takimi sprawami?
Nie orientujecie si może ile taka zabawa może kosztować?
Dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam.
- Od: 27 wrz 2007, 22:36
- Posty: 66
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość