Witam wszystkich – to mój pierwszy wpis na forum

Mam od kilku dni Tributa z 2002 roku z przebiegiem ok. 200 000 km – pisze ok. bo przed zakupem wjechałem autem do ASO Mazdy i ostatni wjazd serwisowy zarejestrowany przez system Mazdy był w 2008 roku i wtedy przebieg = 176 006 km. Licznik był robiony bo teraz wskazuje 110 000

Co wykryli do wyprostowania:
– P1000 test gotowości OBD niekompletny
– oberwana tuleja na prawym przednim wahaczu
Ze względu na brak książki serwisowej i brak wpisu w systemie Mazdy postanowiłem jak najszybciej wymienić układ rozrządu (pasek, napinacz, koło bierne). Cały zabieg na orginalnych częściach i robiony przez kolegów z pod znaku M wynosi 1450 zł. Mazda daje gwarancje przebiegu silnika na poziomie 150 000 km

Mam pytanie:
Jak bardzo ważne jest aby podczas robienia rozrządu wymienić pompe wody?
Pytam ponieważ kończy mi sie już kasa
Najważniejsze jest teraz dla mnie zrobienie rozrządu a wahaczem zajmę się później jednak może już teraz macie jakieś szczepionki na te dolegliwości.
Może znacie olej silnikowy godny tego auta w rozsądnej cenie?
Podsumowując:
Tribute to połączenia kombi z autem terenowym. Typowy SUV najlepiej z napędem na 4 koła. Rzadko spotykany na polskich drogach jest doskonałym rozwiązaniem dla indywidualistów

Pozdrawiam