Tribute 2.0L – eksploatacja

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez Zigi » 4 kwi 2010, 22:43

Cześć,

Witam wszystkich – to mój pierwszy wpis na forum <spoko>
Mam od kilku dni Tributa z 2002 roku z przebiegiem ok. 200 000 km – pisze ok. bo przed zakupem wjechałem autem do ASO Mazdy i ostatni wjazd serwisowy zarejestrowany przez system Mazdy był w 2008 roku i wtedy przebieg = 176 006 km. Licznik był robiony bo teraz wskazuje 110 000 <co?> Jeżeli planujecie zakup używanego auta warto poświęcić 220 zł w ASO i będziecie mądrzejsi!! Mechanicy Mazdy określili stan techniczny auta na bdb :)

Co wykryli do wyprostowania:
– P1000 test gotowości OBD niekompletny
– oberwana tuleja na prawym przednim wahaczu


Ze względu na brak książki serwisowej i brak wpisu w systemie Mazdy postanowiłem jak najszybciej wymienić układ rozrządu (pasek, napinacz, koło bierne). Cały zabieg na orginalnych częściach i robiony przez kolegów z pod znaku M wynosi 1450 zł. Mazda daje gwarancje przebiegu silnika na poziomie 150 000 km <co?> Zamówiłem części i czekam już tylko na tel ze stacji.

Mam pytanie:
Jak bardzo ważne jest aby podczas robienia rozrządu wymienić pompe wody?

Pytam ponieważ kończy mi sie już kasa <zawstydzony>

Najważniejsze jest teraz dla mnie zrobienie rozrządu a wahaczem zajmę się później jednak może już teraz macie jakieś szczepionki na te dolegliwości.
Może znacie olej silnikowy godny tego auta w rozsądnej cenie?

Podsumowując:
Tribute to połączenia kombi z autem terenowym. Typowy SUV najlepiej z napędem na 4 koła. Rzadko spotykany na polskich drogach jest doskonałym rozwiązaniem dla indywidualistów <jupi>

Pozdrawiam papa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2010, 20:48
Posty: 7
Auto: Tribute 2.0L 4WD 2002r

Postprzez jacek41 » 5 kwi 2010, 22:34

witam czy zauważyłes gdzie podpinali komputer do tego auta ?
jacek41
 

Postprzez Zigi » 7 kwi 2010, 17:24

jacek41 napisał(a):witam czy zauważyłes gdzie podpinali komputer do tego auta ?


Cześć,
Nie zezwolili mi wejść na warsztat zasłaniając się względami bezpieczeństwa.
Będę tam w najbliższy piątek na wymianie rozrządu więc się zapytam <spoko>

Aha, dzwoniłem do ASO i pytałem się o wymiane pompy wody.
Okazuje się, że owa pompa "zasilana" jest z paska klinowego, a jej wymiana w ASO kosztuje "tylko" 1200 zł więc podziękowałem – robię tylko rozrząd :)

Pozdro!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2010, 20:48
Posty: 7
Auto: Tribute 2.0L 4WD 2002r

Postprzez seny1975 » 29 kwi 2010, 15:05

Witam, swojego Tributa poganiam od 20 marca tego roku, jak na razie miałem tylko problem z zimeringiem na półosi bo lało ale już oK.
A tak ogólnie rewelacja !
pozdrowionka
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 mar 2010, 11:05
Posty: 4
Skąd: śląskie
Auto: MAZDA TRIBUTE 2.0 4WD 2001

Postprzez bkruchy » 7 maja 2010, 10:59

Złącze diagnostyczne jest po stronie kierowcy przy lewej nodze, umieszczone na krawędzi plastikowej obudowy (od wewnątrz), tuż przy kolumnie kierowniczej. Niestety komputer jest nieco ubogi (przynajmniej w mojej wersji) i nie jesteśmy w stanie zdiagnozować wielu parametrów.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Mac73 » 15 wrz 2010, 13:49

Witam! Jako właściciel 2.0l tribute mam od pewnego czasu problem z zaworem EGR ... został wyczyszczony lecz okazało się że będzie trzeba wymienić czujnik – sensor 2F1E-9J460-AA na nowy ... jak sprawdziłem w FORDZIE ...mają taki /o symbolu 4U7E-9J460-AA/ za ponad 600zł :D Sam na stronach amerykańskich ustaliłem że rzekomo pasujący czujnik do Tribute – symbol 4U7Z-9J460-AA jest za ok.40$ ... Pytanie czy ktoś orientuje się który z czujników może pasować? Z góry dziekuję za udzielenie odpowiedzi!
Mac73
 

Postprzez bkruchy » 16 wrz 2010, 08:57

Cześć,
9J460 to fordowskie oznaczenie czujnika ciśnienia zwrotnego (tak to sobie przetłumaczyłem :), a nie wiem jaka jest fachowa nazwa)wg tej stronki:
http://www.fordparts.com/Commerce/Catal ... LH7viyyDAr
Wydaje mi się, ze pozostałe symbole mogą oznaczać serie lub kody producentów, więc powienien pasować.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez grzenios » 19 wrz 2011, 09:56

noszę się z zamiarem zakupu magdy 2,0 z 2002r, wyczytałem ze jest to konstrukcja bliźniacza z Maverickiem itroche mnie to odstraszyło od tego autka. Mazdowska rdza i fordowski silnik... nie wróży to
dobrego ;–)
pytanie
czy mimo wszystko jest to niezawodna konstrukcja? Ta fordowska dwulitrówka daje sobie rady z masą auta?? jeak eksplowatacja/koszty wymian/zużycie paliwa i oleju?
Jak z trwałością zawieszenia – bo to już chyba konstrukcja mazdy?
no i pytanie podstawowe – korozja. Widziałm już na forum 2001 i 200roczniki pordzewiałe – jak w przypadku waszych mazd? Jest ok czy wychodzi? Jak tak to na jakie elementy zwrazcać uwage?

Z góry dzieki!
Początkujący
 
Od: 18 sty 2011, 12:52
Posty: 5

Postprzez Szwagier » 16 paź 2011, 01:54

grzenios napisał(a):czy mimo wszystko jest to niezawodna konstrukcja? Ta fordowska dwulitrówka daje sobie rady z masą auta?? jeak eksplowatacja/koszty wymian/zużycie paliwa i oleju?
Jak z trwałością zawieszenia – bo to już chyba konstrukcja mazdy?
no i pytanie podstawowe – korozja. Widziałm już na forum 2001 i 200roczniki pordzewiałe – jak w przypadku waszych mazd?


Ja odpowiem na kilka pytań, mimo, ze motor mam 3.0 – ale blachy takie same ;) Rocznik 2003 styczeń.
Przed kupnem dane mi było odbyć "jazdę próbną" modelem 2.0 Wszystko fajnie, ale jak dla mnie silnik za słaby. Miałem wrażenie, że jadę Polonezem Caro :| Trzeba było deptać pedał w podłogę i kręcić silnik wysoko, żeby samochód pokazał jakąś dynamikę.
Model z motorem 3.0 ma dwie..."wady" – dziurawy bak <oczko> oraz skrzynię CD4E, podobno niezbyt trwałą – i to na ten element trzeba zwrócić najbaczniejszą uwage (imho) przy zakupie.
Patrzyłbym jeszcze na wszelkiego rodzaju wycieki – uszczelniacze nie koniecznie są latwo dostepne i tanie...<oczy> Wycieki nie dyskwalifikują auta – ale trzeba zbijać koniecznie cene o kilkaset złotych za każdą nieszczelność.

Zawieszenie – mój ma przejechane 220 tyś km i podobno amortyzatory nie były wymieniane, a stan jest 83% i 76% (te same wyniki na dwóch różnych stacjach diagnostycznych); też nic nie puka – za to skrzypi i trzeszczy, jakby się podłoga łamała ;) Luzów nie ma – poza jednym łącznikiem stabilizatora z przodu.

Korozja: pod spodem OK, brak rdzy – jedynie nadkola, w zakamarkach, gdzie błoto leci – z tyłu za plastikami...Zderzak tylny silnie skorodowany. Dolna krawędź drzwi – tu już gorzej. Prawe przednie – brązowe, na pozostałych pojedyńcze ślady. Farba przetarta od uszczelek. Poza tym – tylna klapa, pod szybą i dolna krawędź od wewnątrz – ogniska korozji. U mnie jeszcze – pod tylną tablicą rejestracyjną – nie było żednego zabezpieczenie i tablica "wytłukła" 4 duże placki lakieru do gołej blachy – też rdza w tym miejscu...

Ale co do korozji – to ja nie bardzo rozumiem, o co w ogóle chodzi? Przecież wiadomo, że nawet jeśli pojawia się rdza – to i za 5 lat jeszcze dziur nie zrobi – więc czym się przejmowac..?
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 21:10
Posty: 29
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Premacy DiTD 2003

Postprzez hinzr » 10 sty 2012, 15:21

Mac73 napisał(a):Pytanie czy ktoś orientuje się który z czujników może pasować?

Mac73 – czy udalo Ci sie cos ustalic odnosnie tego czujnika.
Mam ten sam problem, tyle ze pierwsza oferta cenowa jest na blisko 1200 PLN (bez kosztow robocizny, bo sam wymienie).

A moze ktos z forumowiczow wie jak zdobyc ten zawor za rozsadne pieniadze ??

pozdr
R.
Korzystasz z internetu w domu i pracy ...
Masz dwa komputery ...
Chcesz mieć dostęp do swoich ulubionych linków wszędzie ...
Sprawdź: http://rh3.pl
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2009, 09:55
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda Tribute 2001, 2.0 + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele