Proszę o informację do czego służą przyciski w kierownicy? Udało mi się rozszyfrować jeden "SET, ACC" – włącza tempomat, ale nie wiem do czego służą pozostałe. I jeszcze jeden przycisk w gałce przełączania skrzyni "O/D OFF"– nie wiem co wyłącza?
Może ktoś posiada instrukcję w języku polskim?
Tribute 2001 – INSTRUKCJA OBSŁUGI
Strona 1 z 1
Przycisk RSM (tzw. RESUME) służy do ponownego załączenia tempomatu z ustaloną wcześniej prędkością. Np. jedziesz 120km/h i musisz przyhamować lub wcisnąć sprzęgło – tempomat wyłącza się. Po naciśnięciu RSM ustawia ponownie żądaną prędkość 120km/h.
SET/ACC – ustawiasz sobie prędkość w momencie załączenia. Jeśli jedziesz już na tempomacie to wciskając raz przyspieszysz o ok. 1.6km/h (np. 5x – 8km/h).
CST – służy do zwalniania, analogicznie jedno kliknięcie – 1.6km/h wolniej.
O/D OFF – przysk overdrive. Mam co prawda manuala, ale z tego co przeczytałem i zrozumiałem, jest to włącznik trybu pracy skrzyni: pełny automat (przycisk wciśnięty, podświetlona jest literka D) i pół automat. W pierwszym przypadku masz dostępne 4 biegi a w drugim 3. W instrukcji piszą, że druga opcja przydaje się w nieco trudniejszym terenie i np. w czasie zjazdu ze wzniesienia, kiedy to możesz hamować silnikiem.
Instrukcji w języku polskim chyba w ogóle nie ma, a do wersji angielskiej był gdzieś link. Ja ściągnąłem chyba z tej stronki: http://www.analogstereo.com/mazda_tribu ... manual.htm, ale nie mogę potwierdzić, bo teraz coś nie działa.
SET/ACC – ustawiasz sobie prędkość w momencie załączenia. Jeśli jedziesz już na tempomacie to wciskając raz przyspieszysz o ok. 1.6km/h (np. 5x – 8km/h).
CST – służy do zwalniania, analogicznie jedno kliknięcie – 1.6km/h wolniej.
O/D OFF – przysk overdrive. Mam co prawda manuala, ale z tego co przeczytałem i zrozumiałem, jest to włącznik trybu pracy skrzyni: pełny automat (przycisk wciśnięty, podświetlona jest literka D) i pół automat. W pierwszym przypadku masz dostępne 4 biegi a w drugim 3. W instrukcji piszą, że druga opcja przydaje się w nieco trudniejszym terenie i np. w czasie zjazdu ze wzniesienia, kiedy to możesz hamować silnikiem.
Instrukcji w języku polskim chyba w ogóle nie ma, a do wersji angielskiej był gdzieś link. Ja ściągnąłem chyba z tej stronki: http://www.analogstereo.com/mazda_tribu ... manual.htm, ale nie mogę potwierdzić, bo teraz coś nie działa.
- Od: 15 wrz 2008, 07:26
- Posty: 37
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
W asb-CD4E(Tribute z 2005 wersja USA) są 4 biegi(przód).Bieg 4 to overdrive(nadbieg-to jest odpowiednik 5 biegu w manualu).Jeśli jeżdzisz np.w mieście w przedziale 30-50 mil/godz.to skrzynia dostaje "głupawki" i stara się włączać 4 bieg(ok.50mil/godz.) co powoduje,że wbrew pozorom wcale nie jedziesz "ekonomicznie".Zalecana jest jazda z Overdrive off-O/D OFF w mieście,jakimś trudniejszym terenie.W jakiejś publikacji wyczytałem,że zużycie paliwa można tym sposobem zmniejszyć 5-20%.Pewnie te 20% to przesada ale dobre i 5% przy tych cenach paliwa .
- Od: 9 kwi 2009, 20:44
- Posty: 11
- Skąd: Biała Rawska
Dziękuje za odpowiedzi.
Dzięki wam kierownicę już rozszyfrowałem, ale jeszcze do końca nie kumam tesj skrzyni. Będę testował.
Dzięki wam kierownicę już rozszyfrowałem, ale jeszcze do końca nie kumam tesj skrzyni. Będę testował.
- Od: 26 maja 2010, 10:33
- Posty: 8
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości