Nie jest łatwo być użytkownikiem

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez orion76 » 20 maja 2006, 19:59

Witam.
Przejrzałem forum pod kątem wiadomości n/t Demio i ..... jest słabo. Mocno walczę by jakieś info zdobyć (bo nawet nie wiem jakiej klasy olej mogę stosować w 1.3 z 1999 z 75 tys przebiegu). Niestety mieszkam poza PL i ze względu na ceny serwisu tutaj sam sobie wszystko staram naprawiać.
Jeżeli ktoś ma jakieś info na temat Demio proszę pisać. Sam postaram się podzielić swoim zasobem wiedzy gdy już ją zdobędę. Z moich poszukiwań wyszło że i owszem można kupić szczegółowy opis techniczny i porady z rodzaju "sam naprawiam" ale po angielsku i za 5 dolarów za rodział których są setki (firma australijska ma łeb na karku ;–)) i każdy problem potrafi podzielić na mnóstwo rozdziałów).
Pozdrawiam i jeszcze tu zajrzę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2006, 19:41
Posty: 4
Auto: Mazda Demio 1.3 1999

Postprzez Globy » 22 maja 2006, 01:16

To jest silnik B3, SOHC 73 KM? Postaram sie wygrzebac dane z katalogow, ale dopiero w weekend.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez orion76 » 22 maja 2006, 21:48

Silnik owszem B3 SOHC 16V lecz moc podobno tylko 65 KM. Auto lekkie i małe więc i to spokojnie wystarcza. Choć dziwna sprawa bo po wrzuceniu numeru nadwozia do VIN identyfikatora wyskakuje, że pojemność tylko 1100 cm3 zamiast 1323 cm3.
Pozdr
Pozdrawiam
orionisko
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2006, 19:41
Posty: 4
Auto: Mazda Demio 1.3 1999

Postprzez orion76 » 28 wrz 2006, 00:00

Witam
Ciagle walczę i próbuję znaleźć literaturę do mojej demio. Przy okazji poszukiwań udało mi się dostać Haynesa do Mazdy 323 hatchback z lat 1977-1978 czyli totalny staroć. Jak ktoś zainteresowany to piszcie.

Z nowości – założyłem sterowanie centralnym na pilota i dorobiłem zapasowy klucz z immobiliserem. To ostanie niestety skończyło się w serwisie bo wszyscy inni klucznicy rozkładali tylko ręce. Ich ustrojstwa poprostu nie były w stanie skopiować kodu.
Serwis skasował 85 euro ale klucz dorobił i moge spać spokojnie.

Parę uwag użytkowych.
Spalanie w granicach 6-8 litrów, komfort jazdy na długich trasach conajmniej dobry (mam prawie 1,90 wzrostu i po przejechaniu około 600 km w jeden dzień czułem się naprawdę świetnie).

Naprawy – jakie naprawy?

Wkurza tylko wentylacja. W ciepłe dni porpostu wali gorącym powietrzem i nie ma sposobu by uzyskać cokolwiek przypomnającego chłodny powiew znany mi z moich poprzednich aut. Pozostaje tylko szybologia i skręcenie jakiegokolwiek nawiewu.
Drugim minusem jest brak możliwości regulacji nawiewu poszczególnych kratek na desce rozdielczej.
Pozdrawiam
orionisko
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2006, 19:41
Posty: 4
Auto: Mazda Demio 1.3 1999

Postprzez tomekrvf » 28 wrz 2006, 00:41

orion76 napisał(a):Choć dziwna sprawa bo po wrzuceniu numeru nadwozia do VIN identyfikatora wyskakuje, że pojemność tylko 1100 cm3 zamiast 1323

orion76, podaj vin to sprawdzę jaka pojemnośc wychodzi
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez orion76 » 31 paź 2007, 00:02

witam
Po prawie roku użytkowania można powiedzieć jedno – brak akcji jest.
Nic sie zepsuć nie chce wiec z nudów wymieniłem pasek rozrządu, świece, przewody zapłonowe i komplet filtrów. Teraz zamierzam zajrzeć do hamulców bo już powinny się zetrzeć chociaż to są tylko pewnie moje fanaberie bo nic na to nie wskazuje. Nawet żadna żarówka się nie spaliła.

Musze potwierdzić wysokie noty bezawaryjności po półtorarocznym użytkowaniu. Gdyby tylko design był bardziej przystępny to demio była by idealnym samochodem dla kobiet – czytaj żon (do dzisiaj nie wiem co sie mojej żonie w tym aucie spodobało że uparła sie by je kupić). Kupujesz i masz święty spokój.

Bardzo mi przykro że nie mam zbyt wielu praktycznych wiadomości technicznych, którymi mógłbym się podzielić ale demio nie daje mi szansy by je zdobyć. A wiadomo przecież, że najlepsze jest rozpoznanie bojem czyli jak sie co zepsuje to sie dowiesz jak to naprawić.
Pozdrawiam
orionisko
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2006, 19:41
Posty: 4
Auto: Mazda Demio 1.3 1999

Postprzez KyRy » 31 paź 2007, 09:27

orion76 napisał(a):Nic sie zepsuć nie chce wiec z nudów wymieniłem pasek rozrządu, świece, przewody zapłonowe i komplet filtrów.

<lol> <spoko> i tak dalej!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Grzesiu » 4 lis 2007, 16:19

KyRy napisał(a):Nic sie zepsuć nie chce wiec z nudów wymieniłem pasek rozrządu, świece, przewody zapłonowe i komplet filtrów.


i tak dalej!

no podobna sytuacja w miacie;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez michu_maj » 15 wrz 2008, 12:39

po tym co przeczytałem mazda demio to raczej bezawaryjny samochód ja jednak ciagle sie zastanawiam porazdzie co zrobic kupic czy nie. jak ze serwisem. czy silnik nie jest zbyt nowatorski i bedzie problem z naprawa.
michu_maj
 

Postprzez Filozofar » 16 wrz 2008, 11:42

michu_maj napisał(a):po tym co przeczytałem mazda demio to raczej bezawaryjny samochód ja jednak ciagle sie zastanawiam porazdzie co zrobic kupic czy nie. jak ze serwisem. czy silnik nie jest zbyt nowatorski i bedzie problem z naprawa.


Posiadam Demio 1.3 (1999) od ponad trzech lat.
Posiadam książkę obsługi po francusku.
Moja żona uwielbia tą mazie i nie chciałaby się zamienić.

Autko bezawaryjne i pojemne aczkolwiek ktoś pisze o problemach okładu elektrycznego:

Ja obecnie mam problem z wycieraczkami, które nie działają poprawnie, coś mi kierunkowskazy nie zawsze chcą działać (od trzech dni), mruga kontrolka poduszki o ponad roku (raz się sama naprawiła) i wentylator nie działa na skutek wcześniejszej naprawy. Palą mi się też żarówki podświetlania konsoli.

Cennik przykładowy
Robili mi w ASO pasek rozrządu 3 lata temu jakieś 300 zł
Szyba czołowa wymiana (była rysa i pękła) – bez kłopotu 320 zł z robotą (super tanio i o dziwo szyba łatwo dostępna nawet 2 lata temu oczywiście nie w ASO)
Amorki (Monroe) kupiłem w 4cars.p jakies 100 zł za sztuke szybko i taniej niż w popularnych u nas modelach samochodów
spreżyny zawieszenia (tył) długo szukałem ale sciągnęli mi ze Szwecji 160 zł za sztukę w ASO ok. 400) – jeszcze wtedy na Allegro nie było nić dla demio – zawieszenie sam zrobiłem na parkingu – prościzna
Teraz jest coraz lepiej z częściami, a co najlepsze ja uważam, że nie drożej a może nawet taniej niż do innych aut.
Filtr oleju 10-15 zł

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 sty 2008, 13:40
Posty: 7
Auto: Mazda Demio 1.3 Standard(1999)

Postprzez Mateusz L » 16 wrz 2008, 14:37

Ja obecnie mam problem z wycieraczkami, które nie działają poprawnie, coś mi kierunkowskazy nie zawsze chcą działać

Może przełączniki dokonują żywota- w GD dzieje się to po ok 15 :D latach, ale Demio to auto typowo miejskie i częściej się ich używa...

mruga kontrolka poduszki o ponad roku

Jeśli miga nieregularnie to "wystukuje" błąd. Może wystarczy odczytać i ew. wykasować-poszukaj na forum :)


wentylator nie działa na skutek wcześniejszej naprawy

Idzie zima ,ale na nastepne lato lepiej zrobić.

Ogólnie Mazdy problemów z elektryką raczej nie mają-czy Twoja nie byłą uderzona?
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Irena » 21 wrz 2008, 04:01

Witam! Jestem w posiadaniu Mazdy Demio 2000, 1,4 benzyna. Od 1,5 roku nic się nie działo złego z moim autkiem, ale od pewnego czasu zaczęły mi świecić kontrolki poduszek powietrznych. Powodem tego było rozłączenie kabli airbagów pod fotelem pasażera. Jeżeli ktoś wie jak można to naprawić, żeby kontrolki przestały się świecić to bardzo proszę o radę. Pozdrawiam
Irena
 

Postprzez Robercik i Madzia » 21 wrz 2008, 17:16

...nie wszyscy mogą jeździć Mazdą, niech jeżdżą golfami tak jak wszyscy... tekst godny podziwu <faja>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2008, 17:19
Posty: 4
Skąd: Dretyń k. Słupska
Auto: mazda323f 1.6 16V GLX 92

Postprzez Globy » 21 wrz 2008, 19:25

Demio 1.3 miało 72 KM, wersja 1.5 – 75 KM. Tutaj więcej danych technicznych wersji 1.3:

=> http://cars.yahoo.co.uk/resultsmaxi_100 ... ,Used_Cars
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Filozofar » 26 wrz 2008, 20:07

Witam
Irena napisał(a):Powodem tego było rozłączenie kabli airbagów pod fotelem pasażera.


Skąd wiesz, ze to wtyczka pod fotelem pasażera? Masz poduszkę pasażera? Ja mam Demio 1999 i błąd poduszki ciągle mi mruga. Ale nie znalazłem żadnej wtyczki pod fotelem.http://forum.mazdaspeed.pl/images/smiles/glupek2.gif Natomiast znalazłem przy napinaczu pasów, który znajduje się w pod środkowym słupkiem w miejscu rozwijania pasów.
Niestety nie mogą Ci pomóc bo sam nie wiem jak poradzić ze swoim mruganiem kontrolki. http://forum.mazdaspeed.pl/images/smiles/ganja.gif
Pozdrawiam – może, ktoś nam pomoże.
Moja poduszka mruga dziwnie 2 krótkie (chyba) i ok. 4s przerwy itd. Była kiedyś stuknięta – podobno lekko.
Początkujący
 
Od: 2 sty 2008, 13:40
Posty: 7
Auto: Mazda Demio 1.3 Standard(1999)

Postprzez zboniekk » 17 gru 2008, 18:49

;–) Witam !
Odświeżę wątek, jeżdżę DEMIO 1999 od 2 lat i tak ostatnio się zastanawiam:
– co to jest za kontrolka po lewej stronie u góry (czarny symbol auta i w środku czerwony kluczyk) po zapaleniu samochodu kontrolka zapala sie na jakies 2-3 sekundy i gaśnie ?
Jeśli ktoś może mi wyjaśnić będę wdzięczny – mam instrukcję po niemiecku i nie mogę rozkminić . Pozdrawiam !
zboniekk
 

Postprzez say » 17 gru 2008, 19:43

zboniekk, immobilaizer. Sprawdza czy kluczyk, ktory wsadziles i przekreciles jest zgodny z zaprogramowanym.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez zboniekk » 18 gru 2008, 00:31

dzieki za odpowiedź, nawet nie wiedziałem, że mam immobilaizer,
ciekawe tylko, że ta kontrolka uaktywniła mi się po wymianie akumulaora na nowy, wcześniej jakoś jej nie zauważałem :|
zboniekk
 

Postprzez mazdziaaaaa » 2 sty 2009, 16:52

bardzo prosze o odpowiedz o tym unikalnym samochodzie- musze sie troszke z nim zapoznac gdyz jest to moje pierwsze autko, mam nadzieje ze bedzie dobrze sie sprawowac i ja też – dopiero sie uczę
mazdziaaaaa
 

Postprzez piorun1111 » 21 sty 2009, 18:35

witam , też jestem posiadaczem mazdy demio z 1999 roku. nawet fajne autko , to moja pierwsza mazda , narazie sprawia wrażenie fajnego . bardzo dynamiczne jak na silnik 1.3.
piorun1111
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele