Skrzynia automatyczna z MPV do 929

Mazda 929 / Sentia 1991–1997

Postprzez elwis_v6 » 29 mar 2010, 13:54

Witam mam pytanie.
Czy skrzynia biegów z mazdy mpv 3.0 18v manualna podejdzie do mazdy 929 3.0 24v automat,może ktoś przerabiał ten problem.
Mam tanio do kupienia 929 '95 i jeszcze taniej mpv '91 929 padnięta skrzynia mpv rudolf strasznie zaingerował.
Proszę o radę,sugestie,podpowiedź.pozdrawiam. <glupek2>
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 13:22
Posty: 10

Postprzez zenith839 » 30 mar 2010, 17:56

Skrzynia w 929HD czyli RA4A-EL do skrzynia produkowana przez firmę Jatco 4R01. Skrzynie te w wydaniu R4A-EL były montowane w niektórych Nissanach do roku 2001.

Sprawdź sobie oznaczenie w MPV. Generacje LV miały montowane takie skrzynie.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez elwis_v6 » 30 mar 2010, 22:41

Dzięki,tylko chodzi oto czy skrzynia manualna z silnika 3.0 18v pasuje do silnika 24v obydwa mają symbol, JE. A/T były takie same 929 i mpv z tego co doczytałem się w jednej z tabelek na forum.
-czy "dzwon"skrzyni manualnej z mpv-ki spasuje się z blokiem silnika 3.0 24v 929HD?(bo mógł by wyjść niezły "kosior")
-reasumując czy 3.0 18v i 3.0 24v maja takie same bloki silnika?
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 13:22
Posty: 10

Postprzez zenith839 » 1 kwi 2010, 08:02

Czy ty chcesz włożyć manualną skrzynię z MPV do 929 HD??

Normalnie profanacja. Zapomnij o takim przeszczepie. Nawet jak podejdzie to i tak silnik świra dostanie. Koledzy w USA robili takie przeszczepy i nic z tego nie wynikało bo komputer skrzyni ściśle współpracuje z ECU silnika. Dławienie, duszenie, problemy z tylnym mostem etc.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez elwis_v6 » 6 kwi 2010, 12:12

Ok.dzięki,przekonałeś mnie.Właśnie nabyłem 929 HD z "padniętą"skrzynią.
trochę stała jakieś dwa lata,po sprawdzeniu płynów ustrojowych odpaliła za pierwszym razem,wyciek ze krzyni biegów uniemożliwiał jazdę,laweta,garaż wymiana filtra i oleju nowa uszczelka,starej nie było tylko ledwowidoczna warstwa silikonu,"skrzynia po naprawie zaraz się zepsuła"-cyt. poprzedniego właściciela.
Teraz jest tak : 1i 2 bieg przełącza idealnie chce załączyć 3 i wchodzi na obroty ,nie ciągnie.
Wsteczny jest,do przodu rusza z pozostałych pozycji bez zastanowienia.
Pomocy!!!
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 13:22
Posty: 10

Postprzez zenith839 » 6 kwi 2010, 19:48

Oglądnij skrzynię wewnątrz. Wygląda na efekt jazdy bez oleju. Wgląda na nie dużą usterkę. Powiedz mi czy przy zmianie na tryb HOLD skrzynia jest w stanie osiągnąć 3 bieg?? Naciśnij HOLD na D.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez elwis_v6 » 7 kwi 2010, 20:20

Dziś sprawdziłem po wciśnięciu HOLD'a nie wskakuje 3 .Bez HOLD'a po mocniejszym wciśnięciu gazu załącz kick-down 2 i ciągnie do odcięcia TRZECIEGO biegu brak.Co jeszcze dziś zauważyłem,szybciej reguje na wrzucenie R niż na włączenie D tzn.trzymając nogę na chamulcu włączamy R raeakcja prawie natychmiastowa,włączamy D chwilę się zastanawia. <co?>
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 13:22
Posty: 10

Postprzez zenith839 » 8 kwi 2010, 21:20

To z tym zastanawianiem to jest różnie w zależności od ustawienia skrzyni. U mnie raz wchodzi szybciej R raz D. Wygląda na to że albo poleciały tarczki na 3 biegu albo elektrozawór albo coś jeszcze. Powiedz mi czy wymieniłeś olej w skrzyni, filtr oraz uszczelkę?? Zdarzało się że cieknąca uszczelka powodowała brak odpowiedniego ciśnienia w układzie i niektóre biegi a zwłaszcza 3 i nadbieg nie chciały pracować.

Najlepiej podjedź do jakiegoś serwisu zajmującego się autkami z USA albo Japonii na diagnostykę skrzyni. Możesz też zrobić autodiagnostykę:

1. Otwórz gniazdo komputera (w komorze silnika obok filra powietrza, zakrywka DIAGNOSIS)
2. Zewrzyj kablem piny GND i TAT
3. Przełącz kluczyk na zapłon
4. Lampka HOLD zapali się i zgaśnie jeśli nie będzie żadnych błędów zarejestrowanych przez komputer PCMT skrzyni biegóa.
5. Jeśli lampka zacznie mrugać zanotuj błyski: szybkie oznaczają cyfrę dziesiątek, wolne oznaczają cyfrę jedności.

Poprzez ten system sprawdzisz poprawność elektryczną skrzyni biegów. Mechanika niestety wymaga diagnostyki w serwisie niekoniecznie Mazdy, może być też serwis który zajmuje się skrzyniami automatycznymi do japończyków.

Skrzynia w 929 HD RA4A-EL to identyczna konstrukcja jak Jatco R4AEL która była stosowana w Nissanach terenowych (Pathfiner, Xettra) oraz sportowych (240SX). Części są w stanach w dobrych cenach. Przykładowo komplet zespołu tarcz biegów kosztuje 260USD i są to części oryginalne Mazdy.

Pozdrawiam
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez elwis_v6 » 9 kwi 2010, 14:20

Ok.Mam nadzieję ,że to elektryka ,a konkretnie elektrozawór.Wydaje mi się ,że przy wytartych tarczkach wchodziłby bieg i być może trochę by ciągnął -efekt podobny do wytartej tarczy sprzęgłowej w manualu.czy znajdę gdześ wyjaśnienie wypikanych ewentualnych błędów.pzdr.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 13:22
Posty: 10

Postprzez zenith839 » 12 kwi 2010, 11:57

odwrotnie. Gdyby to był elektrozawór to bieg wchodziłby albo z redukcji albo z przyspieszenia. A tobie nie wchodzi ani z tego ani z tego.
manuale znajdziesz na 929.sentia.ru
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez elwis_v6 » 13 kwi 2010, 15:34

Zmostkowałem w gnieździe diagnostycznym tak jak mówiłeś,HOLD zapalił się i zgasł ,czyli nie ma błędów ,czyli mechanika :(
SZUKAM SKRZYNI BIEGÓW DO 929 HD!!!-sprawnej.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 13:22
Posty: 10

Postprzez zenith839 » 13 kwi 2010, 21:26

To tylko oznacza że elektryka skrzyni pracuje w porządku. Nie odpowiedziałeś mi na pytanie czy wymieniłeś płyn w skrzyni wraz z filtrem i uszczelką na nowy
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez elwis_v6 » 13 kwi 2010, 22:38

Wymieniłem, napisałem o tym kilka postów wcześniej.

Edit:22 kwi 2010 13:12
No i co jakieś sugestie,co może być z tą skrzynią może ktoś zna miejsce w warszawie gdzie można tą skrzynię stestwać,spawdzić,żeby wiedzieć co z nią jest czy naprawiać czy wymienić.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 13:22
Posty: 10

PostTen post został usunięty przez radar88 25 wrz 2011, 00:53.
Powód: Post pod postem

Postprzez zenith839 » 22 kwi 2010, 20:58

Ja właśnie czekam na miejsce tutaj w Krakowie na serwis swojej. Po 100tyś mil padł najprawdopodobniej zespół sprzęgieł. A że w tym roku autko zmieni właściciela ktoś będzie miał niezły prezent.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez elwis_v6 » 31 maja 2010, 12:27

Czy ktoś wie coś o skrzyni biegów jatco wystawionej na allegro,pochodzącej z mazdy MPV z roku '99 od silnika 2.5.Poodejdzie do 3.0 24v z 929?
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 13:22
Posty: 10

Postprzez Gib » 13 cze 2010, 20:55

jak ma podejść skrzynia z samochodu z silnikiem poprzecznym do wzdłużnego? Nie podejdzie.

Edyt:
Kurcze wszedłem na tą aukcję i skrzynia ewidętnie od FR tylko zdaje się nie było AJ (fordowski duratec25) ze skrzynią wzdłużną. Prędzej będzie pasować ze starszej MPV 3.0 V6 o ile wogóle.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez elwis_v6 » 22 cze 2010, 12:35

Na fotce jest skrzynia od tylno-napędowca,dlatego pytam.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 13:22
Posty: 10

PostTen post został usunięty przez radar88 9 paź 2011, 15:31.
Powód: SPAM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9