przez zenith839 » 8 kwi 2010, 22:20
To z tym zastanawianiem to jest różnie w zależności od ustawienia skrzyni. U mnie raz wchodzi szybciej R raz D. Wygląda na to że albo poleciały tarczki na 3 biegu albo elektrozawór albo coś jeszcze. Powiedz mi czy wymieniłeś olej w skrzyni, filtr oraz uszczelkę?? Zdarzało się że cieknąca uszczelka powodowała brak odpowiedniego ciśnienia w układzie i niektóre biegi a zwłaszcza 3 i nadbieg nie chciały pracować.
Najlepiej podjedź do jakiegoś serwisu zajmującego się autkami z USA albo Japonii na diagnostykę skrzyni. Możesz też zrobić autodiagnostykę:
1. Otwórz gniazdo komputera (w komorze silnika obok filra powietrza, zakrywka DIAGNOSIS)
2. Zewrzyj kablem piny GND i TAT
3. Przełącz kluczyk na zapłon
4. Lampka HOLD zapali się i zgaśnie jeśli nie będzie żadnych błędów zarejestrowanych przez komputer PCMT skrzyni biegóa.
5. Jeśli lampka zacznie mrugać zanotuj błyski: szybkie oznaczają cyfrę dziesiątek, wolne oznaczają cyfrę jedności.
Poprzez ten system sprawdzisz poprawność elektryczną skrzyni biegów. Mechanika niestety wymaga diagnostyki w serwisie niekoniecznie Mazdy, może być też serwis który zajmuje się skrzyniami automatycznymi do japończyków.
Skrzynia w 929 HD RA4A-EL to identyczna konstrukcja jak Jatco R4AEL która była stosowana w Nissanach terenowych (Pathfiner, Xettra) oraz sportowych (240SX). Części są w stanach w dobrych cenach. Przykładowo komplet zespołu tarcz biegów kosztuje 260USD i są to części oryginalne Mazdy.
Pozdrawiam
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board