Strona 1 z 1

Falujące obroty i nierówna praca Mazdy 929

PostNapisane: 23 kwi 2010, 21:08
przez Grzegorz929
Znowu mam problem z moja Mazdą 929 3.0 V6

Dokładnie chodzi mi o problem falujących obrotów i nierównej pracy silnika.

Opisze wszystko teraz ze szczegółami
Silnik odpala idealnie i pracuje równo nawet jak się zagrzeje. Po przejechaniu paru kilometrów zaczyna wariować tzn. nie wkręca się na obroty, a na wolnych zaczyna falować między 300 a 1500 potem znowu coś mu się przestawi i zaczyna pracować równo dodam jeszcze, że mam instalacje gazową sekwencyjną i nie ma różnicy czy auto chodzi na gazie czy na benzynie robi się ciągle to samo.

Błąd jaki wyrzuca mi komputer to 36 a nie znalazłem w serwisówce opisu od tego błędu.

Czekam na jakie kolwiek pomysły i rady.
POMÓŻCIE !!!

Re: Falujące obroty i nierówna praca Mazdy 929

PostNapisane: 23 kwi 2010, 22:58
przez Paweł
36 to zapewne prawa sonda lambda. Nie powinna mieć wpływu na takie zachowanie, bo z takim kodem błędu komputer pracuje w otwartej pętli i nie bierze jej pod uwagę. Na moje oko w pierwszej kolejności do sprawdzenia ustawienie wolnych obrotów i czujnika położenia przepustnicy, ale chyba już to mówiłem. :) Na zimnym silniku łapie powietrze przez obieg ssania, a po rozgrzaniu przerwy mogą być spowodowane np. załączaniem klimatyzacji.

P.S. Przenoszę do działu 929 HD.

Re: Falujące obroty i nierówna praca Mazdy 929

PostNapisane: 24 kwi 2010, 16:31
przez Grzegorz929
Tylko właśnie o to chodzi, że to nie zawsze się dzieje i nieraz na ciepłym silniku chodzi idealnie a nieraz przerywa.

Ustawienie wolnych obrotów jest dobrze wyregulowane.
Musze sprawdzić ten czujnik położenia przepustnicy tylko za bardzo nie wiem jak.

Re: Falujące obroty i nierówna praca Mazdy 929

PostNapisane: 4 maja 2010, 09:06
przez zenith839
najpierw wyeliminuj błąd 36 a jak to nie pomoże zajmij się resztą. Sprawdź w pierwszej kolejności połączenia i okablowanie sond lambda

Re: Falujące obroty i nierówna praca Mazdy 929

PostNapisane: 5 maja 2010, 18:04
przez Grzegorz929
Sonda lambda wymieniona i błąd 36 zniknął.

Ale problem falowania obrotów nadal się pojawia od czasu do czasu.

Zauważyłem, że jak się świeci komputer to chodzi idealnie a jak się nie świeci to zaczyna szarpać i zauważyłem też gdy szarpie wtedy wariuje elektromagnes od ssania i jak zdejmę z niego końcówkę to przestaje falować.
Więc co to może być??????????????????????????????

Re: Falujące obroty i nierówna praca Mazdy 929

PostNapisane: 6 maja 2010, 11:03
przez zenith839
co to znaczy: jak świeci się komputer??

Re: Falujące obroty i nierówna praca Mazdy 929

PostNapisane: 6 maja 2010, 11:44
przez Grzegorz929
zenith839 napisał(a):co to znaczy: jak świeci się komputer??


No normalnie na desce rozdzielczej jak świeci się kontrolka od komputera czyli ta co sygnalizuje jakieś błędy

Re: Falujące obroty i nierówna praca Mazdy 929

PostNapisane: 7 maja 2010, 18:41
przez zenith839
Więc masz jeszcze jakieś kody błędów w komputerze silnika.

Re: Falujące obroty i nierówna praca Mazdy 929

PostNapisane: 7 maja 2010, 18:56
przez Grzegorz929
zenith839 napisał(a):Więc masz jeszcze jakieś kody błędów w komputerze silnika.


Wyskakuje od czasu do czasu 2 i 3

Re: Falujące obroty i nierówna praca Mazdy 929

PostNapisane: 7 maja 2010, 19:39
przez zenith839
02 – problemy z linią pomiędzy czujnikiem położenia wału a rozdzielaczem zapłonu – brak sygnału Ne2.
Sprawdź sobie szczególnie wtyczkę przy czujniku położenia wału. Masz ją zaraz na wierzchu jak ściągniesz osłonę silnika. Czujnik jest przykręcony z boku przy wale głównym. Miałem podobny problem nie chciał od razu zapalać. Okazało się że zbyt napięte kable przy wtyczce tego czujnika przecierają się wskazując dodatkową oporność.

03 – problemy z elektryką rozdzielacza zapłonu – brak sygnału G2.
Sprawdź linie elektryczne łączące rozdzielacz zapłonu z komputerem ECU oraz wtyczki przy kopułce. W najgorszym wypadku komputer do wymiany.

Z tych błędów łatwo wywnioskować że masz problemy z obrotami silnika

Re: Falujące obroty i nierówna praca Mazdy 929

PostNapisane: 6 sie 2010, 11:00
przez Grzegorz929
Ponawiam temat, ale z nowymi objawami.

Wymieniłem komputer i teraz mam błąd 16 a silnik na wolnych i wysokich obrotach po nagrzaniu cały się trzęsie i potrafi sam zgasnąć.

Co to może być?