Falujące obroty i nierówna praca Mazdy 929

Mazda 929 / Sentia 1991–1997

Postprzez Grzegorz929 » 23 kwi 2010, 21:08

Znowu mam problem z moja Mazdą 929 3.0 V6

Dokładnie chodzi mi o problem falujących obrotów i nierównej pracy silnika.

Opisze wszystko teraz ze szczegółami
Silnik odpala idealnie i pracuje równo nawet jak się zagrzeje. Po przejechaniu paru kilometrów zaczyna wariować tzn. nie wkręca się na obroty, a na wolnych zaczyna falować między 300 a 1500 potem znowu coś mu się przestawi i zaczyna pracować równo dodam jeszcze, że mam instalacje gazową sekwencyjną i nie ma różnicy czy auto chodzi na gazie czy na benzynie robi się ciągle to samo.

Błąd jaki wyrzuca mi komputer to 36 a nie znalazłem w serwisówce opisu od tego błędu.

Czekam na jakie kolwiek pomysły i rady.
POMÓŻCIE !!!
Początkujący
 
Od: 28 paź 2009, 20:33
Posty: 17
Skąd: Kalisz
Auto: 929 3.0 V6 1993r
626 2.0D 1986r ponad 500000km

Postprzez Paweł » 23 kwi 2010, 22:58

36 to zapewne prawa sonda lambda. Nie powinna mieć wpływu na takie zachowanie, bo z takim kodem błędu komputer pracuje w otwartej pętli i nie bierze jej pod uwagę. Na moje oko w pierwszej kolejności do sprawdzenia ustawienie wolnych obrotów i czujnika położenia przepustnicy, ale chyba już to mówiłem. :) Na zimnym silniku łapie powietrze przez obieg ssania, a po rozgrzaniu przerwy mogą być spowodowane np. załączaniem klimatyzacji.

P.S. Przenoszę do działu 929 HD.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzegorz929 » 24 kwi 2010, 16:31

Tylko właśnie o to chodzi, że to nie zawsze się dzieje i nieraz na ciepłym silniku chodzi idealnie a nieraz przerywa.

Ustawienie wolnych obrotów jest dobrze wyregulowane.
Musze sprawdzić ten czujnik położenia przepustnicy tylko za bardzo nie wiem jak.
Początkujący
 
Od: 28 paź 2009, 20:33
Posty: 17
Skąd: Kalisz
Auto: 929 3.0 V6 1993r
626 2.0D 1986r ponad 500000km

Postprzez zenith839 » 4 maja 2010, 09:06

najpierw wyeliminuj błąd 36 a jak to nie pomoże zajmij się resztą. Sprawdź w pierwszej kolejności połączenia i okablowanie sond lambda
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Grzegorz929 » 5 maja 2010, 18:04

Sonda lambda wymieniona i błąd 36 zniknął.

Ale problem falowania obrotów nadal się pojawia od czasu do czasu.

Zauważyłem, że jak się świeci komputer to chodzi idealnie a jak się nie świeci to zaczyna szarpać i zauważyłem też gdy szarpie wtedy wariuje elektromagnes od ssania i jak zdejmę z niego końcówkę to przestaje falować.
Więc co to może być??????????????????????????????
Początkujący
 
Od: 28 paź 2009, 20:33
Posty: 17
Skąd: Kalisz
Auto: 929 3.0 V6 1993r
626 2.0D 1986r ponad 500000km

Postprzez zenith839 » 6 maja 2010, 11:03

co to znaczy: jak świeci się komputer??
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Grzegorz929 » 6 maja 2010, 11:44

zenith839 napisał(a):co to znaczy: jak świeci się komputer??


No normalnie na desce rozdzielczej jak świeci się kontrolka od komputera czyli ta co sygnalizuje jakieś błędy
Początkujący
 
Od: 28 paź 2009, 20:33
Posty: 17
Skąd: Kalisz
Auto: 929 3.0 V6 1993r
626 2.0D 1986r ponad 500000km

Postprzez zenith839 » 7 maja 2010, 18:41

Więc masz jeszcze jakieś kody błędów w komputerze silnika.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Grzegorz929 » 7 maja 2010, 18:56

zenith839 napisał(a):Więc masz jeszcze jakieś kody błędów w komputerze silnika.


Wyskakuje od czasu do czasu 2 i 3
Początkujący
 
Od: 28 paź 2009, 20:33
Posty: 17
Skąd: Kalisz
Auto: 929 3.0 V6 1993r
626 2.0D 1986r ponad 500000km

Postprzez zenith839 » 7 maja 2010, 19:39

02 – problemy z linią pomiędzy czujnikiem położenia wału a rozdzielaczem zapłonu – brak sygnału Ne2.
Sprawdź sobie szczególnie wtyczkę przy czujniku położenia wału. Masz ją zaraz na wierzchu jak ściągniesz osłonę silnika. Czujnik jest przykręcony z boku przy wale głównym. Miałem podobny problem nie chciał od razu zapalać. Okazało się że zbyt napięte kable przy wtyczce tego czujnika przecierają się wskazując dodatkową oporność.

03 – problemy z elektryką rozdzielacza zapłonu – brak sygnału G2.
Sprawdź linie elektryczne łączące rozdzielacz zapłonu z komputerem ECU oraz wtyczki przy kopułce. W najgorszym wypadku komputer do wymiany.

Z tych błędów łatwo wywnioskować że masz problemy z obrotami silnika
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Grzegorz929 » 6 sie 2010, 11:00

Ponawiam temat, ale z nowymi objawami.

Wymieniłem komputer i teraz mam błąd 16 a silnik na wolnych i wysokich obrotach po nagrzaniu cały się trzęsie i potrafi sam zgasnąć.

Co to może być?
Początkujący
 
Od: 28 paź 2009, 20:33
Posty: 17
Skąd: Kalisz
Auto: 929 3.0 V6 1993r
626 2.0D 1986r ponad 500000km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9