Fuzzy Logic Cruise Control i inne rozwiązania

Mazda 929 / Sentia 1991–1997

Postprzez Globy » 25 sty 2004, 14:38

Witam,

czy ktoś wie, na czym polega działanie tego "inteligentnego" tempomatu w 929 '92? Poza tym czytałem, że auto opcjonalnie miało snop reflektorów podążający za skrętem kierownicy, czy spotkał ktoś takowy model?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez zbyniu » 25 sty 2004, 15:08

WItam

Dość dużo miałem do czynienia z 929 HD ale o takiego inteligentnego CRUIS CONTROLa ani inteligentnych świateł nie widziałem w żadnej i chba takiego czegoś nigdy nie miała.
CRUIS inteligentny to chyba dopiero samochody nowej generacji po 2000 roku niektóre miały a światła inteligentne tylko widziałem w BMW X5.

Jedyną inteligentną innowacją w 929 była solarna wentylacja napędzana z ogniwa słonecznego którym wyłożony był szklany szyber dach (dopłata 1600 $$)


Pozdrawiam ZBYSZEK
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 15:07
Posty: 122
Skąd: myszków
Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V

Postprzez Globy » 25 sty 2004, 15:16

Tak, wlasnie chce o tym wspomniec na stronie i mam krotkie info o szyberdachu slonecznym, ale widzialem takze wzmianki o tempomacie i swiatlach. Byc moze ktos przesadzil z wychwaleniem samochodu :)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Globy » 27 sty 2004, 11:51

Fuzzy Logic Cruise Control ma taka zalete, ze po wcisnieciu przycisku Cancel wylacza sie, ale nie zapomina predkosci i nie trzeba anulowac ustawien tempomatu pedalem hamulca, a wystarczy przyciskiem Cancel. Tak wiec jazda odbywa sie bez zapalania swiatel stopu :)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Paweł » 27 sty 2004, 15:58

Obawiam sie, ze nie chodzi dokladnie o to. Z tego co wiem, to okreslenie "fuzzy logic" w odniesieniu do urzadzen pomiarowych/etc ma oznaczac udawana logike/inteligencje (rozmyta logika). Pewnie chodzi o to, ze komputer analizujac dane z czujnikow podejmuje decyzje nie na zasadzie prostego mechanizmu, tylko jakichs algorytmow (pewnie polaczonych z pamiecia) majacych dawac rezultaty, jakoby pod maska siedzial murzyn, a nie bezduszna maszyna.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11059 (565/888)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Globy » 27 sty 2004, 16:29

Hehe :) Takie proste wyjasnienie znalazlem w tescie 929 '95. Ponadto tempomat zostal okreslony jako "miekki, delikatny". W kazdym razie ta technika cos musi w sobie miec, skoro zostala okreslona specjalna nazwa.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Smirnoff » 27 sty 2004, 18:06

tco_tm napisał(a):Obawiam sie, ze nie chodzi dokladnie o to. Z tego co wiem, to okreslenie "fuzzy logic" w odniesieniu do urzadzen pomiarowych/etc ma oznaczac udawana logike/inteligencje (rozmyta logika). Pewnie chodzi o to, ze komputer analizujac dane z czujnikow podejmuje decyzje nie na zasadzie prostego mechanizmu, tylko jakichs algorytmow (pewnie polaczonych z pamiecia) majacych dawac rezultaty, jakoby pod maska siedzial murzyn, a nie bezduszna maszyna.

Pozdrawiam.


Potwierdzam – uczono mnie o tym na automatyce – jest to logika rozmyta, której cechą charaktrerystyczną jest, ze decyzja nie jest "podejmowana" na zasadzie jeśli x=a to y=b, tylko jest to proces bardziej złożony, analizujący najczęściej związki przyczynowo-skutkowe zachodzące pomiędzy poszczególnymi elementami układu a tym samym jego parametrami i na podstawie ustalonych i zaprogramowanych algorytmów postępowania jest odejmowana taka czy inna decyzja. Ma to być z założenia podobne do procesu podejmowania decyzji przez istoty myslące czyli ludzi :D. Przykładowo, jesli człowiek chce przyspieszyć od 80 do 120km/h, to owszem, od razu mysli o wcisnięciu gazu, tylko, ze RÓWNOLEGLE, zanim to zrobi, przeanalizuje, czy przed nim nie jedzie jakis pojazd, czy warunki panujące na drodze zapewniają bezpieczne wykonanie takiego manewru, czy nie zbliża się do zakrętu, czy nikt nie idzie przez ulicę, do tego jeszcze przetrawi, czy chce przyspieszyć dynamicznie – zredukować bieg, czy też pozostawi bieg bez zmian itp itd.
Logika rozmyta stara się konstruować decyzje w podobny sposób a poszczególne procesy są ze sobą w powiązane algorytmicznie i razem wpływają na podejmowaną decyzję.
Dla porównania, np zdając się na konwencjonalny tempomat, jak zapodamy prędkość np 120km/h, to tempomat ustrzyma ją (w miarę mozliwości silnika) za wszelką cenę, zeby nawet przed autem nagle wyrosło drzewo, wbiegł pies, wjechała ciężarówka, zeby był zakręt, który należy pokonać np 50km/h itp itd.
Mam nadzieję, ze w miarę logicznie to wszystko opisałem.

A co do reflektorów podążających za ruchami kierownicą – wiem, ze cos takiego było w maździe, z tym, że na 100% było to w modelu bodajże SENTIA przeznaczonym na rynek japoński. Chociaż w 929 model '92 tez podobno sie takowe wynalazki trafiały (bo sentia to odpowiednik 929, tylko tak nazwany na Japonie), ale tego nie wiem na 100%, czy na rynek np europejski taki bajer występował. Sam naocznie nie widziałem.

Pozdrawiam
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 16:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez zenith839 » 29 wrz 2005, 20:50

Obecnie jeżdżę Mazdą 929 HD i nie ma ani nigdy nie produkowali świateł podążających za kierunkiem jazdy. A FLCC zostało już wyjaśnione plsuik jest taki że nie trzeba naciskać stopu przy anulowaniu ustawień tempomatu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Italiano » 30 wrz 2005, 18:31

"Opcjonalny szyberdach, dostępny w Maździe 929"
A dlaczego ja mam w mojej książce ( nazwijmy ją ) "instrukcja obsługi", taką opcje do Xedosa 9 ?
To by znaczyło że było dostępne i w Xedach 9 ?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 23:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez zenith839 » 30 wrz 2005, 22:59

Ten opcjonalny szyberdach był w dwóch wersjach: najzwyklejszy elektryczny (taki mam u siebie) i szklany nie rozuswany pełniący rolę ogniwa słonecznego (zadaniem było ładowanie akumulatora na postoju oraz wentylacja solarna)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez ptrklm » 1 paź 2005, 08:12

Smirnoff napisał(a):Dla porównania, np zdając się na konwencjonalny tempomat, jak zapodamy prędkość np 120km/h, to tempomat ustrzyma ją (w miarę mozliwości silnika) za wszelką cenę, zeby nawet przed autem nagle wyrosło drzewo, wbiegł pies, wjechała ciężarówka, zeby był zakręt, który należy pokonać np 50km/h itp itd.


to znaczy ze niekonwencjonalny nie utrzyma tych 120? chyba nie do konca... :| zeby tempomat wzial pod uwage drzewo wyrastajace na drodze, psa zakret czy jakiekolwiek inne ufo na drodze musialby byc wspomagany dodatkowymi urzadzeniami takimi jak czujniki, kamery i pewnie jeszcze kilka innych o ktorych nie mam pojecia. wydaje mi sie ze "fuzzy logic" pije do czegos innego – tylko do czego?
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 11:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez Italiano » 1 paź 2005, 11:22

zenith839 napisał(a): i szklany nie rozuswany pełniący rolę ogniwa słonecznego (zadaniem było ładowanie akumulatora na postoju oraz wentylacja solarna)


No i ja o takim pisze, u mnie w instrukcji do Xeda 9 jest taki opcja pokazana, to dlaczego piszą że był tylko w 929?
– Mazda 929 HD (Solar Sunroof, FLCC, 4WS)
I tak samo 4WS też jest dostępny w X9.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 23:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez ptrklm » 2 paź 2005, 11:51

Italiano masz racje – u mnie w manualu tez jest opis zarowno dachu jak i 4WS jako opcji w X9
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 11:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez Puhcio » 2 paź 2005, 11:52

ptrklm napisał(a):Italiano masz racje – u mnie w manualu tez jest opis zarowno dachu jak i 4WS jako opcji w X9


Owner's manualu czy service manualu ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Italiano » 2 paź 2005, 11:55

Ja mam z niemca-Betriebsanleitung
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 23:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez ptrklm » 2 paź 2005, 11:57

Puhcio napisał(a):Owner's manualu czy service manualu

owner's, a dokladnie w Betriebsanleitung, bo mam go po niemiecku ;) taka ksiazeczka dla kierowcy uswiadamiajaca go m.in o tym ze nalezy zapinac pasy i tego typu wielu innych rzeczach
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 11:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez Puhcio » 2 paź 2005, 12:25

ptrklm napisał(a):
Puhcio napisał(a):Owner's manualu czy service manualu

owner's, a dokladnie w Betriebsanleitung, bo mam go po niemiecku ;) taka ksiazeczka dla kierowcy uswiadamiajaca go m.in o tym ze nalezy zapinac pasy i tego typu wielu innych rzeczach


Wiem, wiem :–)

Pytam, bo u mnie – w hamerykańskiej intrukcji słowa o tym nie ma ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Italiano » 2 paź 2005, 12:27

Puhcio napisał(a): w hamerykańskiej intrukcji słowa o tym nie ma ...

Widocznie w Millenkach tego nie montowali.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 23:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez ptrklm » 3 paź 2005, 14:38

najwyrazniej hamerykancy nie wpadli na to ze jako opcje moga zamowic te dodatki :D <glupek2>
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 11:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez r--x » 26 sie 2006, 16:01

Witam, poniewarz temat nie został do końca wyjaśniony,
a sam chciałbym wiedzieć jak 9i czy w ogóle) się tym posługiwać,
pozwalam sobie załączyć kilka stron z instrukcji, której nie rozumiem
ani w ząb:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

oraz spytać, czy ktokolwiek widział, czy ktokolwiek wie,
od czego te wszystkie guziczki, poza zapamiętywaniem prędkości?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2004, 21:10
Posty: 118
Auto: Xedos 9; 2.5 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9