Service Manual 929 HD 1992-1994

Mazda 929 / Sentia 1991–1997

Postprzez tym666 » 30 wrz 2008, 00:34

Kupilem kilka dni temu madzie HD92r. ale niestety od mechanika <killer> i za to zepsuta.Ktos tak grzebal przy elektryce ze :
-btak swiatel stopu (kontrolka na desce sygnalizuje spalone zarowki)
-elektryczna regulacja foteli milczy (brak reakcji)
-opuszcze sie i podnisi tylko szyba kierowcy
-lusterka nie reaguja na regulacje
-oswietlenia kabiny niedzialaja
-lampi przy podlogowe i przy stacyjce nieswieca
-otwieranie wlewu paliwa niedziala
-otwieranie tylniej klapy niedziala (tylko z kluczyka dziala)
bezpieczniki sprawne

i skrzynia na 3 biegu juz boksuje,podejzewam ze to tarczki sprzeglowe ale niewiem gdzie to kupic i jak to montowac, jaki koszt tych tarcz no i jak sie zabrac do tej roboty bo automatu jeszcze nierozbieralem.poprzedni wlasciciel mowil ze najpierw mu zanikala 4-rka a pozniej 3-ci bieg i tak zostal na dwuch. a moze to niekoniecznie wymiana tarczek tylko oleju, filtra lub inne.prosze o jakies wskazowki. pozdrawiam[/b]

Edit:
dodam jeszcze ze swiatelka obrysowe w drzwiach nieswieca i z baterji slonecznej sos sie sypie jak by takie platki krystakiczne moze to szkodliwe dla zdrowia,i w dotyku jak by ta siateczka chciala odlazic od szyby. czy mam to umyc czy ratowac ta baterje??czy moze jkis srodek istnieje do konserwacji takich baterji??? <jelen> dzieki za kazda pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 09:12
Posty: 39
Skąd: boleslawiec
Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626

PostTen post został usunięty przez radar88 25 wrz 2011, 01:56.
Powód: Post pod postem

Postprzez zenith839 » 30 wrz 2008, 17:53

929 GLX a co to jest?? HD generacja to rozumiem ale GLX już nie. W każdym razie cała instalacja elektryczna do poprawek sprawdź połączenia w skrzynkach bezpiecznikowych pod maską i pod lewą nogą kierowcy. Dachu już nie uratujesz. Skrzynia do generalnego remontu. Sam jak nie masz doświadczenia to nie zabieraj się za to. Zawieź skrzynię do warsztatu gdzie robią amerykańskie automaty. Dokumentację serwisową masz na http://929.sentia.ru na polską publikację w stylu "sam naprawiam" nie masz co liczyć. Te modele nigdy nie były sprzedawane na rynkach europy. Tylko USA i Japonia.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez voytecku » 30 wrz 2008, 19:34

tym666 napisał(a):Kupilem kilka dni temu madzie HD92r

Zrob zdjecia i wrzuc do dzialu Nasze Mazdy.

tym666 napisał(a):-elektryczna regulacja foteli milczy (brak reakcji)

Nie dziala tylko jednego fotela (ktorego?) czy dwoch?

tym666 napisał(a):-lusterka nie reaguja na regulacje

Sprawdz wiazke w drzwiach czy nie jest uszkodzona.

tym666 napisał(a):-oswietlenia kabiny niedzialaja

Ktore konkretnie?

tym666 napisał(a):-otwieranie wlewu paliwa niedziala

Sprawdz wiazke w drzwiach.

tym666 napisał(a):-otwieranie tylniej klapy niedziala (tylko z kluczyka dziala)

Sprawdz wiazke w drzwiach.

tym666 napisał(a):a moze to niekoniecznie wymiana tarczek tylko oleju, filtra lub inne.prosze o jakies wskazowki.

Sprawdz, jaki masz typ skrzyni, moze mozna dostac do niej zestaw naprawczy. Wymiana oleju i filtra to koniecznosc.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez tym666 » 1 paź 2008, 02:18

wielkie dzieki za szybki odzew. napewno bede walczyl sam z ta skrzynia biegow i nieoddam jej do mechanika bo wierze w to co napisales zenith839"Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam." :) a mam jeszcze mazde 929 GLX 3.0L 89r. GLX to z taka antrapka wystajaca a czym sie jeszcze rozni to niewiem. ciekaw jestem czy skrzynia by pasila do HD??
fotki mojej nowej zapodam jak zrobie i to fajny pomysl voytecku.fotele obydwa niedzialaja,niedzialaja swiatelka na suficie z tylu i z przodu. wiazka cala nienaruszona ale znalazlem instalke alarmu niecalkiem rozlaczona moze jak to pozpinam i wywale instalke to cos ruszy, tylko mam obawy czy to nie jest jakas orginalna zwiazana z modulem bo wtedy to lipa bedzie. czy one mialy orginalnie alarmy fabrycznie montowane?? instalki samej niewidze jeszcze bo jest ukryta pod obudowa nawiewu w nogach pasazera ale tam ida kable od czyjek w peszli okraglej wiec pewnie tam jest. musial bym sciagnac poduche pasazera ale dopiero rozgryzam jak to odkrecic, narazie zdjalem dolna maskownice i dwie sruby czolowe pod sama poduszka ale poduszka ani drgnie a musze byc delikatny bo moze tam ktos juz grzebal i niechce zeby mi poduszka strzelila. moze ktos odkrecal w sentji albo serenji bo to pewnie to samo?? no i bezpieczniki cale wszystkie. a i jeszcze niewiem gdzie patrzec na ten model skrzyni, czy musze ja najpierw wyjac i jakas tabliczka albo nr czy z kanalu bede mial dostep??
Mazda 929 GLX 3.0i , HD 92r., 626 2l 92r diesel – fotki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 09:12
Posty: 39
Skąd: boleslawiec
Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626

Postprzez zenith839 » 1 paź 2008, 23:19

Skrzynia raczej nie podjedzie. 929 HD miały montowane fabrycznie alarmy. Ja u siebie mam dodatkowy bo wmontowanie zamiast fabrycznego okazało się nie lada problemem. Wszystkie informacje znajdziesz na 929.sentia.ru. i te odnośnie skrzyni i te dotyczące rozebrania okolic poduszki pasażera. Moja rada: na początek rozłącz poduszkę pasażera bo inaczej może być nie wesoło. jak już ją podłączysz nie zapomnij o aktywacji systemu Air-Bag
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez tym666 » 2 paź 2008, 00:16

niewystarczy na kilka minut odlaczyc akumulatora aby zaktywowac air bag?? jesli nie to czy orjetujesz sie na czym to polega i jak to nalezy wykonac ??
Mazda 929 GLX 3.0i , HD 92r., 626 2l 92r diesel – fotki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 09:12
Posty: 39
Skąd: boleslawiec
Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626

Postprzez zenith839 » 2 paź 2008, 09:58

nie pamiętam dokładnie ale poza ściągnięciem klemy trzeba coś jeszcze zrobić wszystko jest ładnie opisane na 929.sentia.ru w dziale 17.AIR BAG RESTRAINT SYSTEM
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez tym666 » 2 paź 2008, 17:36

znalazlem ten opis tylko szkoda ze nie po ludzku napisane. wlasnie rozebralem srodek konsoli i zamierzam calkiem zdiac konsole bo widze ze poprzednicy elektrycy robili na skruty i teraz trzeba bedzie przywrucic stan rzeczy z przed ich zabaw. znalazlem tarczki do mojej skrzyni od 16 zl do 24 zl tylko jescze niewiem ktore i ile ich mam kupic?? a moze lepiej wszystkie wymienic ??


ObrazekObrazekObrazek
zalozylem nakladke na kierownice zanim dam do obszycia bo sie sypie
Mazda 929 GLX 3.0i , HD 92r., 626 2l 92r diesel – fotki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 09:12
Posty: 39
Skąd: boleslawiec
Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626

Postprzez zenith839 » 3 paź 2008, 09:39

lepiej wymień wszystkie. Podejrzewam żę będą nieźle zjechane. Daj znać gdzie będziesz obszywał kierownicę i ile to kosztuje. Sam się przymierzam do obszycia swojej.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez tym666 » 3 paź 2008, 17:00

zdialem konsole i odpialem od niej kable bo potrzebne beda przy testach instalacji.

Obrazek
znalazlem jakies podlaczenie alarmu w nogach kierowcy ale zajme sie tym na koncu, musze wyjac tablice bezpiecznikow i sprawdzic czy gdzies niejest przypalony styk, juz widze ze to bedzie wyczyn bo wtyczki za z przodu,tylu i z boku :|
ObrazekObrazek
a oto winowajca braku otwierania szyb, przypalony styk wlacznika on off w drzwiach kierowcy-wyczyscilem go(voytecku byles blisko).uwaga bo kulka wyskoczy przy braku zrecznosci. mi wyskoczyla ale ja znalazlem. okna juz dzialaja :)
ObrazekObrazek

Edit:
ok jak bede robil kiere sam czy u kogos to tez wszystko pokaze i mapisze

Edit:
ciezko bylo to wydobyc ale pod spodem znalazlem wypalony przewod a skrzyneczka z bezpiecznikami cala wiec wysledzilem brakujace sygnaly. jutro cdn bo dzisiaj juz mi rece napuchly- uzywajcie do tego rekawic,pelno ostrych krawedzi
Obrazek

Edit:06 paź 2008 14:57
no wreszcie trafiony zatopiony- znalazlem przewod ktory kiedys ktos skaleczyl az zasniedzial i przestal laczyc, przez to niedzialala ta reszta rzeczy moze i skrzynia zacznie pracowac prawidlowo :) -sie okaze.i tak to bywa ,trzeba bylo pruc cala instalacje a zeby znalezc kolo lampy w wiazce jeden walniety przewod, niby takie nic a masa pracy.teraz wszystko przynajmiej zakonserwuje na zlaczach i bedzie jak nowka nastepne "100" lat :)

ObrazekObrazek
Mazda 929 GLX 3.0i , HD 92r., 626 2l 92r diesel – fotki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 09:12
Posty: 39
Skąd: boleslawiec
Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626

PostTen post został usunięty przez radar88 25 wrz 2011, 01:59.
Powód: Post pod postem

PostTen post został usunięty przez radar88 25 wrz 2011, 01:59.
Powód: Post pod postem

PostTen post został usunięty przez radar88 25 wrz 2011, 02:00.
Powód: Post pod postem

Postprzez trojanrob » 25 paź 2008, 18:21

No to masz dużo pracy.
Skrzynia często też wariuje jak jest za małe napiecie w instalacji (jeżeli jest sterowana elektronicznie)
Może jak wyprowadziśz elektrykę to ze skrzynką nie będzie tak źle.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez tym666 » 26 paź 2008, 16:01

Całą elektrykę doprowadzilem do ładu. zauwazylem ze silownik tylniej klapy robil obciazenie na ten przepalony kabel wiec go wywalilem wstawie nowke.teraz sprawa ze skrzynia automatyczna sie wyklarowala tak jak piszesz kolego.dzwonilem do bylego wlasciciela i okazalo sie ze filtr w skrzyni juz od dawna byl pekniety gdy zanikala mu 4-rka.mam nadzieje ze poprostu wumiana dynamiczna oleju pomoze ktora zamiezam wykonac sam. w tym celu skonstruuje pompe do tloczenia oleju( skozystam z jakiegos gotowca).opiszcie co o tym sadzicie
Mazda 929 GLX 3.0i , HD 92r., 626 2l 92r diesel – fotki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 09:12
Posty: 39
Skąd: boleslawiec
Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626

Postprzez Cukierek » 26 paź 2008, 17:40

Na dniach będziemy mieli Mazdę 929 HD i musimy wymienić w niej m.in. rozrząd, czy są jakieś problemy?
Ile Ci pali i jak koszta eksploatacji?
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez tym666 » 27 paź 2008, 00:01

po pierwsze to chyba jest oddzielny temat jesli chodzi o spalanie mazdek :P
moja mi pali bardzo malo,wrecz jestem zaskoczony ze 3 litrowy silnik moze tak malo palic. niemoge dokladnie sie wypowiedziec poniewaz mam skkrzynie uwalona ale wedlug tego co obliczylem, nieprzekraczajac 3000 obr to mi pali ok 13l lpg a benzyny ok 9l. podejzewam ze jezeli bym pogonil ja troszeczke to wiecej by mi spalila i to mozliwe ze o 50%. ale moj silnik jest po remoncie 10.000km .napisz co masz tam konkretnie do roboty i jakie sa objawy to moze innym sie przyda. jesli chodzi o eksploatacje to krotko mam hd ale japoncami jezdzilem juz wiele lat wiec moge stwierdzic ze mazdy sa topornie robione i nic sie w nich specjalnie nie psuje a hd jest wyjatkowo solidnie i prosto wykonana.nawet mazdy nowszej generacji sa delikatniejsze od niej.moim zdaniem szczegolnie zaslugujeje tu na uznanie to iz podczas napraw zwiazanych z elektryka niema problemow typu bledy komputera . jest tam cos na wzor samo kontrolujacego sie systemu ktory po rozladowaniu napiecia zachowuje sie jak po restarcie i na nowo startuje wszystkie funkcje sprawdzajac przydatnosc podzespolow polaczonych elektrycznie.

Edit:
rozrzad jest w niej rownie prosty, niema tam zadnych udziwnien.mam nadzieje ze odrazu wykonasz prace zwiazana z glowicami przy tej okazji bo warto a koszt to ok 200 zl na glowice. w sklad naprawy wchodzi uszczelnienie zaworow i udroznienie kanalow oraz planowanie (nie zawsze konieczne wiec koszt moze byc mniejszy) rowniez nalezy wtedy wymienic uszczelki glowic( ok 100zl komplet) niema koniecznosci wymiany szpilek !!!
Mazda 929 GLX 3.0i , HD 92r., 626 2l 92r diesel – fotki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 09:12
Posty: 39
Skąd: boleslawiec
Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626

PostTen post został usunięty przez radar88 25 wrz 2011, 02:01.
Powód: Post pod postem

Postprzez zenith839 » 27 paź 2008, 12:32

Mam nadzieje że nikomu do głowy nie przyjdzie planować głowicę przy wymianie uszczelki pod nią. Głupota totalna. To nie jakieś beznadziejne silniki dla ludu. Tutaj zresztą jak i w innych mazdach nie ma najmniejszego sensu taka zabawa. Co do rozrządu to max dwie godziny i założony. wszystkie oznaczenia są tam gdzie powinny więc sprowadza się to tylko do ustawienia wałków. Co do spalania moja 929 HD pochłania 15l po mieście 12l w cyklu mieszanym i 11l w trasie. Mam walnięty czujnik położenia wału więc to też może być przyczyna.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9