Service Manual 929 HD 1992-1994

Mazda 929 / Sentia 1991–1997

Postprzez tym666 » 27 paź 2008, 11:49

widze ze mamy inne zdanie z kolega <spoko> ale kazdy ma inne doswiadczenia w pracy przy silnikach, ja niewykluczam bo przedewszystkim to co trzeba wykonac wychodzi w pracy i nie demonizowałbym tu.natomiast 2 godziny to stanowczo zamalo (robilem i niezalecam pospiechu) glupota bylo by rozbierac stary silnik i niezrobiebie uszczelnien zaworowych,(chyba ze robimy dla kogos :) ) po co komu pozniej ogladac ''smole'' w kolektorze ssacym. a doszlifowanie gniazd zaworowych napewno poprawi osiagi i dynamike oraz ladniejsza prace silnika. goraco polecam ten zabieg :)
Mazda 929 GLX 3.0i , HD 92r., 626 2l 92r diesel – fotki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 08:12
Posty: 39
Skąd: boleslawiec
Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626

Postprzez daveds » 27 paź 2008, 16:38

kolego od 929 szacun za takie majsterkowanie nie odwazyl bym sie tak grzebac bal bym sie ze cos sie stanie ale mechanikowi tez sie boje oddac ZAL
mam identyczna madzie i nie chce innego auta a widze ze darzysz ja takze wielkim uczuciem podziwiam.
mam male pyt co do paru elementow podpowiesz?
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez tym666 » 27 paź 2008, 19:03

pytaj, jak ja niebede wiedzial to temat cieszy sie powodzeniem wiec ktos tez sie wypowie, takrze wal smialo :)
Mazda 929 GLX 3.0i , HD 92r., 626 2l 92r diesel – fotki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 08:12
Posty: 39
Skąd: boleslawiec
Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626

Postprzez daveds » 28 paź 2008, 15:25

chodzi mi o łożysko przód słyszałem ze jest tam razem z piasta i tworzą komplet to prawda
2 pyt. kontrolka rear świeci ale wszystko działa co może być
3.otwieranie bagażnika tyl guzik działa słychać jak otwiera klapa się nie podnosi może siłowniki.
z gory dzia
no i pozdrawiam 3mac sie...
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez tym666 » 29 paź 2008, 14:43

1.to jest tyl ale rozwiazanie to samo co przod. u sprzedawcy to komplet bo chce zarobic. najlepiej pokazac lozysko w sklepie z lozyskami to dobiora zamiennik identyczny
Obrazek
2 sprawdz plyny( hamulcowy, wspomagania) i czy tylne swiatla wszystkie swieca prawidlowo.miewiem czy klocki hamulcowe jeszcze mozna by w to wszystko jeszcze sprawdzic. moze ktos wie konkretniej ale u mnie niebylo stanu plynow.
3 niewiedzialem ze klapa ma sie podnosic, u mnie sie niepodnosi ale biegne to sprawdzic i opisze bo u mnie tez to niedziala :|
Mazda 929 GLX 3.0i , HD 92r., 626 2l 92r diesel – fotki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 08:12
Posty: 39
Skąd: boleslawiec
Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626

Postprzez zenith839 » 29 paź 2008, 15:27

1. Tak przód jest razem z piastą do tyłu możesz dostać łożyska. Nie kupuj u nas lub w Europie cena średnio 600-900zł. Zamów w USA np na ebay prawie połowa ceny.

2. Rear świeci bo możesz mieć padniętą gdzieś żarówkę. albo coś podłączonego w układ. 929 HD jest wyposażona w układ kontroli napięcia. tak właściwie to przy zapalonych i sprawnych wszystkich żarówkach napięcie będzie w okolicach 8-9V. W przypadku gdy któreś włókno żarówki się przepali to napięcie skoczy do góry i zapali się żarówka REAR. Patent ciekawy ale strasznie wkurzający. Nic nie można podłączyć w obwód np: czujniki cofania. Za małe napięcie. Układ nie ma nic wspólnego z hamulcami etc. Kontroluje tylko tylne lampy i dodatkowy stop.

3. Klapa się uchyli, nie będzie się podnosić. Normy bezpieczeństwa w USA wykluczają taką możliwość. Jeśli zacina się elektro-zamek. Rozbierz osłonę klapy jest tam taki mały układ działający na zasadzie elektromagnesu, trzpień który pociąga zamek lubi się brudzić i klinować. Jeśli zamek otwiera poprawnie to jest wszystko ok.

Co do rysunku wyżej. To jesteś w błędzie konstrukcja nie jest taka sama. [jakie?] łożysko jest wprasowane i zabezpieczone pierścieniem Zegera. Żeby je wyciągnąć trzeba targać cały wahacz na prasę. Przednie demontujesz razem z piastą. Przerabiałem cały temat. Ogólnie dużo roboty z tyłem bo drążków reakcyjnych co nie miara.

Proszę:

łożysko przód używka: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 06.c0.m245

łożyska przód nówka: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 06.c0.m245


Zapytaj czy ci wyślą WORLWIDE.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

PostTen post został usunięty przez radar88 25 wrz 2011, 01:02.
Powód: Post pod postem

Postprzez tym666 » 29 paź 2008, 18:14

oczywiscie ,moge sie mylic ale uwaga na sprzedawcow w polsce.dzieki zenith839 <spoko> ja tez potrzebuje do swojej kilka drobiazgow a widze ze ten dawca jest jeszcze całkiem. z drogiej strony zastanawiam sie czy jest jakas maszyna co by miala podobne rozwiazanie zeby tanio zamiennik sobie dorobic.
Mazda 929 GLX 3.0i , HD 92r., 626 2l 92r diesel – fotki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 08:12
Posty: 39
Skąd: boleslawiec
Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626

Postprzez daveds » 29 paź 2008, 18:22

no nie wiem 2 inne zdania
co mam myslec dzwonilem do sklepu Ostroleka maja takie cos nowe zamiennik za 250 zl czy to moze byc prawda ? za komplet lozysko i piasta orginal 390 zl co wy na to madzia nie wie co ma zrobic HELP
termostat potrzebuje jeszcze cena u nich 25 zl i filtr oleju 13 zl czy to nie za tanio i czy to sa na pewno dobre czesci a nie jakies inne nie pasujace . Dziwie sie ?jesli chodzi o termostat to mam male pyt.
mialem problem z nim zrobilem temat "faluje temp.wody" tam sie wypowiadalem ale chodzi mi o to ze wyciaglem termostat i tak troche jezdze nie moge dostac czy to ma wplyw na temp. w srodku auta bo zimno wrrrrrrr dzia pozdro DUŻE
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez zenith839 » 29 paź 2008, 22:36

Co do części. To powiem tak. Siedzę w Japońcach od ukończenia 17 roku życia czyli jakieś 9 lat. Od tego czasu miałem i grzebałem w różnych ich produktach. Od Nissana 200SX przez nietypowe mazdy, forda probe Igen GT a teraz 929 HD. Ten model jest najbardziej rzadkim i elitarnym modelem jaki kiedykolwiek mazda wyprodukowała. 929 HD dostępna była tylko na rynku japońskim i w ograniczonej ale duże liczbie na rynku USA. Nigdy nie produkowano i nie wysyłano na jakikolwiek inny kontynent. Wszystkie mazdy 929 HD były składane w Japonii a wersje z kierownicą po "słusznej" stronie sygnowane napisem Mazda USA. W związku z tym pojęcie naszych sklepów jest znikome. Oni nie wiedzą co to 929 HD, mylą często z z gen HC. W wielu katalogach np.: Intercars, stachura itd, nie ma żadnych informacji o tym modelu czy też części. Więc trzeba uważać. Części do swojej 929HD kupuję w USA, części karoseri i oświetlenia w Japoni. U nas jedyne co kupuję to filtry, oleje, płyny.


Zamiennik za 250zł wątpię. Samo łożysko do tyłu wyszło mnie 390zł sztuka a było najtaniej. Oczywiście nie ma żadnych zamienników innych firm niż tylko japońskich. Amorki do tyłu produkuje tylko Tokico.
Łożyska Denso (oryginalne), lub Kanaco. (tylne łożyska pasują od Mazdy MPV).
Łączniki stabilizatora i inne mniejsze części – Yamato.
Nie wspomnę już o świecach i kablach NGK czy sondach lambda marki NTK.
Wszystkie te elementy (mniejsze) można dostać w JC Auto. Amorki tylko Japonia.
Co do części silnika. JE-ZE czyli 3.0 V6 24V zostało specjalnie zaprojektowane do 929 HD i występowało tylko w tym modelu. Więc z częściami też może być problem.

Zastanawiam się skąd wzięli te zamienniki. Podaj im VIN może jak zobaczą początek czyli JM1HD to będą wiedzieć czy podają dobre części czy nie.

Filtry są tanie. Termostat bierz tylko japoński np Takato.

Co do termostatu. Jego brak powoduje cały czas przepływ cieczy chłodzącej przez silnik i chłodnicę. W związku z tym silnik jest cały czas chłodzony i nie nagrzewa się. Dlatego masz zimno w autku i spalanie bardzo wysokie. Termostat jest ci w silniku potrzebny po to żeby wyłączać chłodnicę z obiegu cieczy gdy silnik jest zimny a włączać ją kiesy wymagane jest schłodzenie silnika.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez tym666 » 29 paź 2008, 22:44

jak sie nieboisz ''panicznie'' to wez kup podrube (łozysko) , ale ja bym jeszcze zasiegnal wiedzy u ludzi sprzedajacych lozyska, oni wiedza czy dane lozysko da sie zastapic czy nie .tylko musisz wymontowac i pokazac. termostat moze byc gdyz np podruba a pasuje do innych (sam wklad), a co do temp w kabuinie to termostat odgrywa znaczaca role.to samo filtr oliwy, niemoze byc drogi.a co do roznicy zdan to kolega zenith839 proponuje dobre rozwiazanie problemu za pewna kwote, natomiast ja zawsze staram sie szukac taniochy i czasem bywa drozej :) . u mnie niema klapy podnoszonej :) ale swietny pomysl zeby to zrbic
Mazda 929 GLX 3.0i , HD 92r., 626 2l 92r diesel – fotki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 08:12
Posty: 39
Skąd: boleslawiec
Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626

Postprzez zenith839 » 29 paź 2008, 22:51

Taniocha już mnie raz w tym autku kosztowała.Od paska rozrządu który kupiłem bo był tani poleciał silnik na szczęście obyło się bez wymiany zaworów wałów etc. Od tamtego czasu kupuję części tylko Japońskie. Które wcale nie są drogie. I dla mnie stereotyp drogiego japońca jest bezsensowym zabobonem z czasów końca PRLu. Filtry japońskie za kilkanaście złotych to wcale nie drożyzna.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 30 paź 2008, 14:52

dzieki z gory za wujasnienia fajnie ze sa tacy ludzie ktorzy pomoga,doradza
mam pyt odnosnie termostatu bedzie dobry (link)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Thermost ... .m20.l1116
no i co z tym lozyskiem zamowic czy moze poczekac jesli nie jest to pilne ?
jak kupic to nowe racja kompley samego sie nie da CZY tak ? no i moze zenith839 mam do ciebie prosbe podaj mi jakis kontakt na twoj sklep czy co czodzi mi o filtr oleju i skrzyni? z gory dzia pozdrawiam was chlopaki :D
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez bazyl wspaniały » 30 paź 2008, 16:41

zenith839 napisał(a):Ten model jest najbardziej rzadkim i elitarnym modelem jaki kiedykolwiek mazda wyprodukowała

i dlatego tak pociągającym. Sam bym takiego nabył ale raczej to odległa przyszłość o nie wielkiej szansie na spełnienie
pozdrawiam HDkowców :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 18:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Globy » 30 paź 2008, 16:49

Chłopaki, macie HD jakieś materiały w .pdf'ie? Bardzo proszę o info tutaj lub na PW, udostępnię serwer.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez zenith839 » 30 paź 2008, 21:35

http://929.sentia.ru – Biuletyn techniczny mazdy z lat produkcji generacji HD. Jest wszystko potrzebne do tego modelu.

Co do termostatu to nie podoba mi się rocznik 89-95. Silnika JE-ZE przed 92 rokiem nie było w produkcji. chociaż patrząc tutaj http://www.autopartswarehouse.com/search/?Ntt=Mazda+Thermostat+929&Ntk=Main&Ntx=mode+matchallpartial&N=4294965611 to raczej może być to, bo w końcu JE-ZE to silnik JE z większą ilością zaworów i dodatkowymi wałkami rozrządu. A JE był produkowany od 1988roku i miał tylko 18 zaworów i dwa wałki rozrządu (SOHC). Mazda MPV w generacji LV (1989-1999) montowana była z silnikiem JE. Zaraz wyszperam coś w naszych hurtowniach..... JEST – TAKATO D23007 – powinien pasować w Intercarsie za 60zł. Dobra cena. Zapytaj u siebie w sklepie.

Nawiasem oryginalny termostat to Nippon G4000-34044.


Co do mojego sklepu. Zaopatruje mnie MAXIMA w Krakowie. Jeżdżę osobiście przez sieć nie sprzedają. Co do filtra skrzyni to nie powinieneś mieć problemu. Nasza skrzynia nosi symbol R4A-EL. W każdym razie zawsze podawaj VIN. Polecam sklep: M-Parts http://www.m-parts.pl/ jako jedyni znaleźli dla mnie czujnik położenia wału.


Niedługo będę robił sobie mały przegląd swojej 929 HD u siebie w garażu. Założę temat na forum i będziemy zbierać w nim symbole i producentów części. Każdemu będzie łatwiej pytać o konkretne rzeczy. Poszperam w tych częściach co wymieniłem i zaraz założę temat.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Cukierek » 30 paź 2008, 22:37

tak sobie czytam temat i dowiaduję się dużo potrzebnych rzeczy o HD, którą to od poniedziałku będziemy mieli na "warsztacie".
Rozmawiałem z kolegą/właścicielem i mówił że jest do wymiany uszczelka pod głowicą i parę innych drobniejszych rzeczy. Postaram się wkleić fotki po lakierowaniu.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 20:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez daveds » 30 paź 2008, 22:53

hmmmm
mam dylemat ponownie z tym termostatem zenith839 z gory dzia za wypowiedz .
otoz mam ten termostat przed soba i nie jest to on podobny ale nie taki sam otoz moj nie ma tej dolnej stopki na sprezynie i gorna czesc korpusu jest bardziej skupiona wiec lipa ku...
rozumiesz mnie mam nadzieje ten sklep ktory wspominalem podobno wszystko znalazl no i poczkam na przesylke zobacze co to bedzie w razie czego mozna zwrocic co nie ?
ja tez przyloze sie do swojej pieknosci bardziej zima tzn czyszczenie konserwacja i takie tam pierdolki he nie jestem zaden mechanik ale coraz bardziej mi sie podoba powiedzenie" Madzia lubi jak sam łapki wkładam."jest dobre bo zal mi jest jak ktos obcy nie znajacy auta grzebie i szuka sam nie wie czego ? na pewno mam cos racji ...
ciesze sie te pogaduchy daja wiele satysfakcji co nii?
pozdr
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez zenith839 » 31 paź 2008, 07:47

no ba
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 31 paź 2008, 14:32

co z tym termostatem?
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9