Czujnik położenia wału (Crankshaft position sensor)

Mazda 929 / Sentia 1991–1997

Postprzez zenith839 » 26 wrz 2008, 23:41

Witam. Od jakiegoś czasu zaczyna mi padać czujnik położenia wału. Silnik nie zawsze zapala od ręki i czasami trzeba nim pokręcić. Niestety ale to taki objaw. Szperając po eBay'u nic nie znalazłem. Są takie czujniki produkowane przez Denso w sklepach wysyłkowych w USA w rozsądnej cenie około 110USD. Nasz polskie sklepy przynajmniej w Krakowie rozkładają ręce. Więc może ktoś wie gdzie dostać czujnik położenia wału do JE-ZE?? może być używka ważne żeby była sprawna.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 31 paź 2008, 14:40

mam podobny problem ale nie wiem czy to czujnik chodzi o to ze po przekreceniu stacyjka nic 2 raz nic za 3 pali idealnie nieraz od razu nie raz nawet z 4 razy nic slychc tylko chyba cewke ale nie jestem pewien moze to byc czujnik czy moze cewka (modul)szczotki podpowiedz .....
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez zenith839 » 31 paź 2008, 16:25

czujnik. U mnie właśnie jest identyczny objaw sprawdziłem komputer i wywala Crankshaft position sensor czyli ten czujnik. W sumie to jeżdzę z nim dwa lata ale teraz postanowiłem to zmienić chłopaki za oryginał mazdy powiedzieli mi 600zł. czekam na info co dalej i kiedy przywiozą. A słyszysz układy kontroli ciśnienia tlenu w kabinie i moduł zapłonowy (929 HD nie ma klasycznej cewki zapłonowej.\).
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 11 lis 2008, 14:00

co doo tego czujnika nie jestem pewien mam taki objaw ze auto po przzekreceniu kluczuka nie kreci slychac cykniecie jakies i nic raz dwa no i za 3 lu od razu pali. przy czujniku jest tak chyba ze auto kreci kreci i nic za 2 lub 3 takim kreceniu odpala i to jest to chyba ale nie jestem pewien ....
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez zenith839 » 12 lis 2008, 10:03

ano to w twoim wypadku szczotki na rozruszniku do wymiany
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez trojanrob » 12 lis 2008, 15:54

Dokładnie – sprawdzić rozruszniczek.
A co do czujnika to sprawdzić czy nie jest ubabrany, czy jest właściwa odległość od koła pasowego na wale, a na koniec sprawdzić go pod kątem elektryki – ciągłość przewodów, poprawność styków, oporność. Tak mi się wydaje.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 23:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez zenith839 » 13 lis 2008, 13:05

odległość od wału nie ma znaczenia, czujnik można zamontować tylko w jednej pozycji w jednej odległości. Elektrycznie jest ok w moim przypadku. Ale niestety lata świetności ma za sobą
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9