Strona 1 z 1

Czujnik położenia wału (Crankshaft position sensor)

PostNapisane: 27 wrz 2008, 00:41
przez zenith839
Witam. Od jakiegoś czasu zaczyna mi padać czujnik położenia wału. Silnik nie zawsze zapala od ręki i czasami trzeba nim pokręcić. Niestety ale to taki objaw. Szperając po eBay'u nic nie znalazłem. Są takie czujniki produkowane przez Denso w sklepach wysyłkowych w USA w rozsądnej cenie około 110USD. Nasz polskie sklepy przynajmniej w Krakowie rozkładają ręce. Więc może ktoś wie gdzie dostać czujnik położenia wału do JE-ZE?? może być używka ważne żeby była sprawna.

PostNapisane: 31 paź 2008, 15:40
przez daveds
mam podobny problem ale nie wiem czy to czujnik chodzi o to ze po przekreceniu stacyjka nic 2 raz nic za 3 pali idealnie nieraz od razu nie raz nawet z 4 razy nic slychc tylko chyba cewke ale nie jestem pewien moze to byc czujnik czy moze cewka (modul)szczotki podpowiedz .....

PostNapisane: 31 paź 2008, 17:25
przez zenith839
czujnik. U mnie właśnie jest identyczny objaw sprawdziłem komputer i wywala Crankshaft position sensor czyli ten czujnik. W sumie to jeżdzę z nim dwa lata ale teraz postanowiłem to zmienić chłopaki za oryginał mazdy powiedzieli mi 600zł. czekam na info co dalej i kiedy przywiozą. A słyszysz układy kontroli ciśnienia tlenu w kabinie i moduł zapłonowy (929 HD nie ma klasycznej cewki zapłonowej.\).

PostNapisane: 11 lis 2008, 15:00
przez daveds
co doo tego czujnika nie jestem pewien mam taki objaw ze auto po przzekreceniu kluczuka nie kreci slychac cykniecie jakies i nic raz dwa no i za 3 lu od razu pali. przy czujniku jest tak chyba ze auto kreci kreci i nic za 2 lub 3 takim kreceniu odpala i to jest to chyba ale nie jestem pewien ....

PostNapisane: 12 lis 2008, 11:03
przez zenith839
ano to w twoim wypadku szczotki na rozruszniku do wymiany

PostNapisane: 12 lis 2008, 16:54
przez trojanrob
Dokładnie – sprawdzić rozruszniczek.
A co do czujnika to sprawdzić czy nie jest ubabrany, czy jest właściwa odległość od koła pasowego na wale, a na koniec sprawdzić go pod kątem elektryki – ciągłość przewodów, poprawność styków, oporność. Tak mi się wydaje.

PostNapisane: 13 lis 2008, 14:05
przez zenith839
odległość od wału nie ma znaczenia, czujnik można zamontować tylko w jednej pozycji w jednej odległości. Elektrycznie jest ok w moim przypadku. Ale niestety lata świetności ma za sobą