Strona 1 z 1

Silnik nierowno pracuje – Kontakt z serwisem ASO

PostNapisane: 23 wrz 2008, 09:12
przez marekmars
Witam. Podziele sie z wami wrazeniami po kontakcie z serwisem i prosze o rade co zrobic.

Po zamontowaniu instalacji gazowej sekwencja silnik zaczal nierownomiernie pracowac na wolnych obrotach strasznie nim szarpie. Myslalem ze problem sie rozwiazal po wymianie filtrow i kabli zaplonowych ale po przejechaniu 100km znowu to samo. Ma jakby polowe swojej mocy i momentami ledwie jedzie a na wolnych obrotach strasznie szarpie silnikiem. Nie swieci sie zadna kontrolka (check)

Kilka dni temu bylem w serwisie autoryzowanym:
MAZDA Boroń
ul. Katowicka 2
Dąbrowa Górnicza

Panowie wjechali autem do srodka pozachwycali sie chwile przegazowali ja kilkanascie razy straszliwie az do odciecia zaplonu, sprawdzili kable na swiecach i powiedzieli ze instalacja gazowa jest zle zalozona. Zle poprzecinane wtryski podobno. koszt od 600 do 2000 za naprawe.
Wyjechalem autem jednak po wyjezdzie zaczela chodzic jeszcze gorzej. Miala jakby 30km i w ogole nie chciala jechac. przejechalem 5 km i zapalila sie kontrolka CHECK. po kolejnych kilku kilometrach zgasla. Zatrzymalem sie na autostradzie i zauwazylem dym. Po ogledzinach dolu samochodu okazalo sie ze kolanko kolektora z lewej strony jest rozgrzane do czerwonosci. Zadzwonilem wiec do warsztatu ktory zakladal mi gaz ze auto mi calkiem stanelo i ze maja mnie odholowac.
Po dojechani na warsztat okazalo sie ze Panowie z serwisu MAZDY nie zalozyli kabli zaplonowych z lewej strony silnika i mieszanka spalala sie w kolektorze wydechowym co doprowadzilo do czesciowego stopienia kolektora bo wypalila sie dziura i uszkodzenia katalizatora ktory sie wrecz rozsypal w srodku czy tez wypalil.

Pytanie brzmi:
Co byscie zrobili z takim serwisem.
O prace silnika nie pytam nawet bo pewnie i tak nikt nie wie choc moze jednak.

Dzieki za odpowiedzi.

PostNapisane: 23 wrz 2008, 11:30
przez Puhcio
Może być problem z udowodnieniem teraz winy serwisu, szkoda, że nie wezwałeś ich na miejsce. Ja bym zadzwonił (pojechał – jeśli masz czym) i opisał całą sprawę.

A co do nierównej pracy silnika – to źle dobrana instalacja gazowa (najprawdopodobniej dysze i mnożnik). To STAG 300 ?

PostNapisane: 23 wrz 2008, 13:26
przez zenith839
W życiu bym nie pojechał do żadnego ASO Mazdy. Oni nigdy nie mieli do czynienia z generacją HD. Nie mają nawet oficjalnych serwisówek no chyba że indywidualnie ściągnięte. Modele 929 HD były produkowane tylko na rynek USA i Japonii. Nigdy nie były oficjalnie importowane do Europy. Ba nawet nie było możliwości zamówić w salonie Mazdy.

Instalację wywal do śmieci. Kto to widział żeby wtryskiwacz nie został wyłączony gdy nie ma iskry. Mam VSI Prinsa ale w F2T Mazdy w momencie gdy wyciągnę kabel zapłonowy wtryskiwacz zamyka się i wyłącza. Nie oszczędzaj na instalacji LPG bo będzie po silniku. Gazole też pewnie nie widzieli takiego modelu i w sumie instalacja to był eksperyment. Wtryskiwacze gazu do JE-ZE to tylko japońskie Keihin nic innego. Nawet zastanawiałbym się nad wtryskiem ciekłego gazu.

PostNapisane: 23 wrz 2008, 13:34
przez marekmars
Gdy to sie stalo nie jechalem na gazie tylko na benzynie. Na gazie w ogole nie chcial jechac.
a instalacja to:

Reduktor AGC
Zawor gazowy tomasetto
Wielozawor tomasetto
uklad elektroniczny ZENIT
listwy wtryskowe MATRIX