"Faluje" temperatura plynu chlodniczego

Mazda 929 / Sentia 1991–1997

Postprzez zenith839 » 14 gru 2008, 08:15

jak masz zimny wąż od chłodnicy do termostatu, to świadczy o tym że termostat się nie otwiera.

Sprawdź sobie czy termostat luźno leży w swoi siedzeniu, czy ma na tyle miejsca żeby się otworzyć. Nie wykluczone że pompa wody padła i nie zapewnia obiegu cieczy po silniku dlatego grzeje się miejscowo.

Dziwi mnie fakt że nie leje spod silnika, ale nie pamiętam konstrukcji pompy wody w JE-ZE. W ostateczności jak termostat ma miejsce, trzeba będzie wyciągnąć pompę wody może mieć ułamany wałek i nie napędza łopatek.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 14 gru 2008, 12:08

zobacze ta pompe i jeszcze raz ten termostat . nie napisales nic czy ma to zwiazane z elektrronika i ogrzewaniem auta bo jak bylo dobrze ogrzewanie nie bylo takie super od czego to zalezy ?
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez Grześ » 14 gru 2008, 12:33

Cześć
miałem tak samo, na mój gust masz zapchaną nagrzewnicę i dlatego nie grzeje w aucie, co powoduje również zaburzenia w cyrkulacji cieczy. ( nie dosypywałeś czasami uszczelniacza do układu ? ). Termostat masz w porządku gdyby się blokował ( tzn. nie otwierał ) to dół chłodnicy byłby zimny ale w aucie grzałoby jak cholera. Może jeszcze któryś wąż jest załamany ale to małoprawdopodobne. Sprawdź na rozgrzanym silniku jaką temperaturę ma wąż wchodzący do nagrzewnicy i wychodzący z niej, nawet przy ogrzewaniu na maksa oba powinny być jednakowo gorące.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2005, 17:59
Posty: 89
Skąd: Skarbimierz
Auto: Xedos 6 2.0 1996r

Postprzez Rybanh » 14 gru 2008, 19:29

wiesz ja proponuje sciagnij weza od chlodnicy i zobacz czy pompa wody pompuje cisnienie bo mozesz miec wytarte lopatki i nie masz dobrego obiegu czesc wody jest chlodniejsza a czesc goraca a wskaznik temp wskazuje w zaleznosci jaka woda przeplynie obok czujnika ja tam mialem w x6 i 626 zmienilem pompe i wszystko ok
kontakt ze mna 796 675 046 nie mam jak odpisywac na pw pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 paź 2007, 07:54
Posty: 7
Skąd: Krakow

Postprzez zenith839 » 15 gru 2008, 11:43

Grześ napisał(a):Cześć
miałem tak samo, na mój gust masz zapchaną nagrzewnicę i dlatego nie grzeje w aucie, co powoduje również zaburzenia w cyrkulacji cieczy. ( nie dosypywałeś czasami uszczelniacza do układu ? ). Termostat masz w porządku gdyby się blokował ( tzn. nie otwierał ) to dół chłodnicy byłby zimny ale w aucie grzałoby jak cholera. Może jeszcze któryś wąż jest załamany ale to małoprawdopodobne. Sprawdź na rozgrzanym silniku jaką temperaturę ma wąż wchodzący do nagrzewnicy i wychodzący z niej, nawet przy ogrzewaniu na maksa oba powinny być jednakowo gorące.


Jakby mu się termostat otwierał to wąż przy termostacie byłby gorący a tu nic. Zresztą w JE-ZE zaraz za termostatem jest chłodnica i powinna być gorąca gdyby termostat się otworzył. problem może być jeszcze w pompie wody.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 15 gru 2008, 16:31

jeszcze jedno prawie odkrecilem ta nagrzewnice ale jest roblem za nia tzn za kokpitem scianka dielace wnetrze a silnik dochadza do niej weze zdo klimy ten freon jest jak to odkrece to wyleci tak? i znow bedzie trzeba napelnic calosc inaczej nie da sie pytam sie bo do konca nie wiem napiszcie nadal operacja trwa zobaczymy.....
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez Grześ » 15 gru 2008, 18:00

Nie demontuj żadnych przewodów od klimy. Wyjęcie nagrzewnicy w moim samochodzie wymagało zdemontowania całego kokpitu i jeszcze raz bym już tego nie robił. U Ciebie nie wiem jak to wygląda ale od komory silnikowej napewno do kabiny wchodzą 2 gumowe węże zasilający i powrotny z nagrzewnicy. Jak ich nie wypniesz to nagrzewnicy nie wyciągniesz.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2005, 17:59
Posty: 89
Skąd: Skarbimierz
Auto: Xedos 6 2.0 1996r

Postprzez Grześ » 15 gru 2008, 18:29

zenith839 napisał(a):Jakby mu się termostat otwierał to wąż przy termostacie byłby gorący a tu nic. Zresztą w JE-ZE zaraz za termostatem jest chłodnica i powinna być gorąca gdyby termostat się otworzył.

Nie upieram się przy swoim, możliwe że coś z tym termostatem jest nie tak. Jednak nie wiemy czy do niego dopływa gorący płyn, chyba że jest jakiś sposób by to sprawdzić.
Może w takim razie wyjąć go i zobaczyć czy się uspokoi. Na postoju ciecz szybko się zagrzeje i wszystko powinno normalnie hulać.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2005, 17:59
Posty: 89
Skąd: Skarbimierz
Auto: Xedos 6 2.0 1996r

Postprzez zenith839 » 15 gru 2008, 18:56

W JE-ZE termostat jest przykręcany prawie do bloku silnika. Piszę prawie bo delikatnie odstaje od niego wątpię żeby nawet bez sprawnej pompy wodnej nie otworzył się.

Daveds do pompy wody dostaniesz się tylko od strony rozrządu. Musisz zdemontować dolną osłonę wentylatora, odczepić od chłodnicy i wysunąć górną osłonę wentylatora. Odkręcić łopatki razem ze sprzęgłem wisko. A następnie zdemontować paski alternatora i klimatyzacji i zabrać się za demontaż osłon rozrządu. Tam któraś z rolek na pasku rozrządu będzie pompą wody. Masz dwie rolki prowadzące, jedną hydrauliczną napinającą, wał główny i cztery wałki rozrządu ostatnie co zostanie to pompa wody.

Dalej.

Nagrzewnicę masz schowaną w osłonach zaraz pod deską rozdzielczą a za środkową konsoletą. Uważaj przy demontażu żeby nie uszkodzić czujników temperatury powietrza i wody. A także uważaj na łopatki od systemu wentylacji pojazdu można łatwo połamać im zaczepy i wtedy nie będziesz miał kontroli nad strumieniem przepływu powietrza.

To co znalazłeś to parownik systemu ewaporacji (ogrzewania klimatyzacją) jak rozłączysz to wywali ci czynnik chłodniczy a na dodatek poparzysz się nim. Nagrzewnica w 929 HD jest mała ułożona w plastikowych osłonach, łatwo ją znajdziesz bo wszystkie kanały wentylacyjne prowadzą do niej.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 15 gru 2008, 19:32

a pompa wyglada na to ze te weze od gory i dolu po nacisnieciu woda po prostu plynie nie ma za wielkiego cisnienia . jak chodzi auto to przy temp. w polowie i gdy dolewam jest ok a zaraz kicha i plyn sie wylewa ale tak pryska nie rownomiernie a co do nagrzewnicy sa jeszcze rurki od klimy i trzeba bylo wypuscic freon
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez daveds » 15 gru 2008, 23:33

wiec podsumowujac
auto bez termostatu dziala po prawnie tzn pelen obieg wody pompa chodzi temp ponize j polowy w auto cieplo na tyle ile temp sie nagrzala ale nie jest cieplo wystarczajaco
z termostatem bylo tak auto nie do poznania tuz po zalozeniu termostatu wlalem 2 l plynu i konie zapalilem auto i plyn sie grzal waz od dolu zimny gora goracy jest ogrzewanie dobre nie moglem wiecej dolac poniewaz
termostat
trzyma i nie mozna wlac wiecej jest zly i do wymiany jak najpredzej . dostrzal podejrzewam strzal przy wymianie plynu . a co do temp to przyczyna jest nagrzewnica to ona w jakis sposob oddzialywuje na caly jej przebieg tuz po zalozeniu termo biore sie za nia .moje proby nieskuteczne byly na nic sugerowalem sie podpowiedzia kogos powyzej kto sie wypowiadal o dobrym dzialaniu termo. po wlaniu do garnka wody i zagotowaniu jej termo. 1 jak i stary przy 100 C otwieraly sie woda a plyn to nie to samo . i caly czas po probie termost. myslac ze jest dobry stawialem na cos innego wiec tyle zamieszania niepotrzebnie sadze ale jestem zadowolony ze moglem przy niej troche pogrzebac zyskalem troche znajomosci na temat tego motoru i uwazam ze jest on ciekawy drazni mnie ta nagrzewnica moze jakies od was podp chodzi o cene i jak najprosciej dostac czy wystarczy wyczyscic?
wielkie dzia za podpowiedzi przydaly sie wiem wiece
pozdrawiam daveds
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez zenith839 » 16 gru 2008, 13:17

Nie rozumiem za bardzo tego co napisałeś.

Termostat.
Chodzi czy nie? Fakt przy włożeniu do garnka i zagotowaniu wody powinien się otworzyć. Ale każdy termostat ma swoją temperaturę otwarcia. Nie pamiętam jaka jest jej wartość w 929 HD.

Nagrzewnica.
Piszesz że płyn chłodzący przepływa swobodnie przez nią – więc jest ona w porządku i nie ma co wymieniać.

Piszesz o dwóch litrach płynu w układzie. Do mojej 929 HD wchodzi około 10L płynu chłodzącego.

Mam jakieś wrażenie że nie za bardzo wiesz jak odpowietrzyć cały układ i jest możliwe że on daje ci w kość. Obieg cieczy w 929 HD działa na zasadzie dobroci i zawsze sam się odpowietrzy jeśli poniższe czynności zrobisz w odpowiedniej kolejności.
1. Na zimnym silniku, zalewasz pomału całą chłodnicę, silnik itd. przez korek chłodnicy.
2. Lejesz do pełna.
3. Zamykasz korek chłodnicy
4. Zalewasz zbiornik wyrównawczy.
5. Odpalasz silnik.
6. Jak osiągnie temperaturę otwarcia termostatu (poczujesz po gorącym wejściu chłodnicy – górny wąż).
zacznie ssać płyn ze zbiornika wyrównawczego.
7. Jak przestanie gasisz autko
8. Jak silnik ostygnie, otwierasz korek chłodnicy.
9. Uzupełniasz płyn w chłodnicy i w zbiorniku wyrównawczym.
10. Układ odpowietrzony po robocie.

Nagrzewnicy u nas nie kupisz. Chłodnicę produkuje tylko NISSENS możesz więc do nich zadzwonić i zapytać czy nagrzewnicy nie mają. Wątpię żebyś u nas gdziekolwiek dostał. Druga sprawa to ta że nagrzewnica w 929 HD jest bardzo wytrzymała i nie spotkałem się żeby ktoś wymieniał ją nawet jak mieszkałem w USA.

Napisz jeszcze raz ale spokojnie i bez tego chaosu jakie eksperymenty robiłeś i jakie były ich skutki.
Napisz też co to za termostat masz? Do jakiego modelu??
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 16 gru 2008, 15:25

chodzi mi o to ze jak mialem termostat wlozony i tak odpowietrzalem wlalem do chlodnicy ile wejdzie tak samo w zbiorniczku przy otwartym korku od chlodnicy i odpalilem troche pociaglo i stop weszlo 2l plynu i koniec pozniej woda bablila sie i szybko sie grzal waz na dole byl zimny w zbiorniczku bylo max i nic nie ubylo . natomiast gdy wyciaglem termostat byl wtedy pelen obieg i silnik po zalaniu plynem okolo 8 l pracowal idealnie wiec moze to odpowietrzanie na otwartym korku cos nie tak nie ma jakiegos innego odpowietrznika / i ktos predzej wspominal na temat jakiegos zaworu na maly i duzy obieg napisz cos bo zamawiam termostat i to moze byc on na nim pisze 83 C
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez zenith839 » 16 gru 2008, 18:37

Nie pamiętam już ale jest możliwość że 929HD ma podwójny obieg ale nie jest regulowany oddzielnym zaworem. Konstrukcja może być podobna jak w F2T, gdzie termostat jest dwu zaworowy. Ciężko jest dostać u nas cokolwiek do JE-ZE ale możesz sprawdzić czy od JE podejdzie. W sumie Mazda MPV generacji LV jest podobna konstrukcyjnie jak JE-ZE w naszych 929 HD.

Oto zdjęcia dwóch różnych termostatów. Oglądnij sobie dokładniej gniazdo termostatu.

Obrazek

Obrazek

Któryś powinien podjeść. A który to będziesz wiedział jak oglądniesz sobie dokładnie gniazdo.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 16 gru 2008, 19:01

ten 2 jest na bank dobry taki sam mam nawet 2 chodzi mi o to ze jak wlewalem plun do chlodnicy szybko i zapalilem auto korek otwarty weszlo 3 l plynu i woda kipi po nagrzaniu waz na dole zimny i termostat sie nie otwiera to moze byc zapowietrzony uklad i czy jest oprocz zbiorniczka i samej chlodnicy korek jakis inny odpowietrznik jutro 2 proba tak jak mowiles zobaczymy ?no bo jak inaczej jak nie bylo termostatu wlalem wszystko i chodzilo ok doradz pomysl bede wdzieczny na pewno mnie rozumiesz podaj tel bedzie latwiej sie dogadac z gory dzia
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez daveds » 16 gru 2008, 19:04

ten 1 tez by chyba pasowal gora jest taka sama ale boje sie o dlugosc ale powinno wejsc chodzi mi czy na pewno bo ja mam ten 2 aty jaki masz?
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez zenith839 » 16 gru 2008, 19:10

Jeszcze u siebie nie wymieniałem termostatu. Jestem za granicą więc ciężko będzie się skontaktować. Innej możliwości odpowietrzania nie ma. Nie istnieje żaden drugi zawór odpowietrzający. Czynności które opisałem musisz powtarzać dopóki płyn nie przestanie znikać ze zbiorniczka
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 16 gru 2008, 19:35

jeszcze jedno a jesli nie bedzie znikal i bedzie sie gotowac to znaczy ze ...
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez zenith839 » 16 gru 2008, 20:19

Że coś blokuje termostat. albo zakładasz go odwrotnie. Nie wiem czy jest tam na tyle miejsca żeby się dało. ale jeśli już to istnieje taka możliwość
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 18 gru 2008, 23:53

wiec koledzy posluchajcie dzis po ponownym zalozeniu tego termostatu ktory w goracej wodzie 100 C sie otwieral ladnie po zalozeniu go wlaniu plynu powoli na max zalanie chlodnicy i zbiorniczka odpaleniu nic nie zassalo i temp na 90 c waz gorny goracy dol zimny i dupa woda po delikatnym otwarciu korka przed spojrzeniem na eskaznik temp. na 100 C plyn kipi i tak z duza sila pluska i wybija co jest? dol weza chlodnice zimny ogrzewania brak hej ja juz nie wiem co nie ma opcji na naprawienie mazdy ?
kupuje termostat nowy i zobaczyny bo inaczej szlak mnie predzej wezmie
robie tak jak kazecie i lipa moze pompa wody za malo pracuje a moze nie tak wydajnie jak 1992 roku he VO JEST ? .............. drazni mnie wszystko ?!
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9