"Faluje" temperatura plynu chlodniczego

Mazda 929 / Sentia 1991–1997

Postprzez zenith839 » 19 gru 2008, 14:18

Hmm ja bym jeszcze sprawdził chłodnicę, może jest zapchana. Zrób jeszcze próbę gotowania na termostacie ale nie z wodą lecz z płynem chłodnicy.

Nie wiem na czym to jeździło ale biorąc pod uwagę rocznik naszych limuzyn jest możliwe że chłodnica jest zapchana. Ja swoją wymieniłem w zeszłym roku bo pękła na wysokości górnego wejścia a klejenie mijało się z celem.

Wkład starej chłodnicy był tak zasyfiony kamieniem kotłowym że wszystko wskazywało na to iż poprzedni właściciel jeździł prawie non-stop na kranówce.

Niestety fabryczne chłodnice w 929 HD nie są najszczęśliwiej wykonane. Wkład to aluminium natomiast obudowy górna i dolna to włóknisty ABS. Ciężko się klei i strasznie nasiąka wodą.

Teraz mam Nissens 62454. Wkład jest z mosiądzu a obudowy z miedzi. W razie problemów w przyszłości wymienia się dowolnie któryś element.

Zastanawiam się czemu masz takie ciśnienie po odkręceniu korka. Ja u siebie odkręcam i nic mi nie pryska. Może rzeczywiście gdzieś jest zatkana. Zawsze możesz wyciągnąć chłodnicę i przepłukać bezwodnikiem kwasu octowego albo czymś innym rozpuszczającym kamień.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 19 gru 2008, 14:26

wiesz co wczoraj nie napisalem ale chlodnice tez wyciaglem i ja przepukalem zastanawialy mnie 2 przewody wezyki ktore jak wyciaglem to lecial jakby olej co to jest ? i dalej lipa wygotuje termostaty w plynie zobaczymy ok i napisze ..... napisz cos moze jeszcze a pompa wody? moze ona
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez zenith839 » 19 gru 2008, 20:31

te dwa wężyki to połączenie chłodnicy. Fabryczna składa się z dwóch wkładów i są one połączone wężykiem. Nie powinno być tam oleju. Nie chcę cię straszyć ale możliwe że autko miało wysadzoną uszczelkę pod głowicą i nasadziło oleju do układu chłodzenia.

Pompę wody musisz wyciągnąć dużo roboty nie ma. Pisałem wcześniej od czego zacząć. Możliwe że nie pracuje poprawnie i nie podaje takiego ciśnienia które zapewniłoby tłoczenie chłodziwa.

Wyeliminujmy jeszcze jedną przyczynę. Nie masz przypadkiem takiego "majonezu" (chłodziwo z olejem) na korku. Chodzi mi o olej w płynie chłodniczym. Możliwe że któraś z uszczelek głowic puszcza ciśnienie do układu chłodzenia. Tłumaczyłoby to nadmierne ciśnienie w chłodnicy po otwarciu korka.

JE-ZE to wolnossący silnik który nie trzeba wysoko kręcić. Można nie zauważyć i nie poczuć pęknięcia uszczelki głowicy. A wtedy jest możliwość że objawy będą właśnie takie.

Podsumowując. Szukaj oleju w płynie chłodniczym. Sprawdź też bagnet oleju ale wątpię żeby płyn chłodniczy dostawał się do oleju w tym silniku. Wymontuj i sprawdź pompę powinna się lekko kręcić i mieć wszystkie łopatki ok. Wnioskuję że przepływ chłodziwa przez chłodnicę jest prawidłowy ale zmartwiłeś mnie tym olejem na dnie chłodnicy.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 23 gru 2008, 18:06

napisze tak autko oddalem do specjalisty dzis ? bo nie moglem dojsc napisze co mu bylo . zobaczymy co powie doktor od mojej pacjentki . bardzo mnie ciekawi nie wnikam bo za duzo juz sie dzialo i za duzo by bylo pisac ok mam nadzieje ze bedzie zyla dlugo i bez napraw!!!
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez daveds » 24 gru 2008, 14:26

hmmmmmmmmm pisalem do specjalisty a tu okazuje sie ze gosciu dzis mi napisal ze nie wie co jest ku. powinien rowry naprawiac a nie auta te swoje brudne lapy tam wtykal i on nie wie 50 pln za sprawdzenie wzial i auto jak przed tak po chodzi co za luj.
panowie no ja sam juz nie wiem powiedzial o pompie wody, uszczelce pod glowica , chlodnica zatkana ja pier......juz mi brakuje slow tak zaluje ze go oddalem takiemu idiocie samo podejscie ale moja wina.
drazni mnie bo zimno w auto. tak to okej no i na ssaniu tyle bo termostatu nie zakladam . bo kipi .a co moze byc jesli sa babelki wudobywaja sie z pod korka chlodnicy malutkie taki
jeszcze jedno jesli ta pompa wody nie pracuje tak jak powinna to moze sie tak dziac?
pomocyyyyyyyyyyyyyy!
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez zenith839 » 26 gru 2008, 20:27

Słuchaj pierwsza rzecz to wyciągnij pompę wody sprawdź w jakim stanie są łopatki.

Druga rzecz to chłodnica nie zdziwiłbym się gdyby była zapchana jeśli to jeszcze oryginał.

Trzecia sprawa to istnieje możliwość że masz gdzieś pękniętą uszczelkę pod którąś z głowic. Stąd te bąbelki.


Pomału do przodu. Zacznij od pompy wody.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 30 gru 2008, 12:26

hej moze podacie jakies konkretne namiary na ta pompe wody ? z gory dzia!
bo w jednym sklepie w ktorym predzej kupowalem czesci jest do 10 sty. zamkniety a zalezy mi jak najszybciej .i moze napiszcie wiecej skad moga byc te babelki uszczelka swoja droga moze byc ale moze cos jeszcze i czy ta pompa ma tez wplyw na te babelki , jeszcze spytam o to ogrzewanie jesli bedzie dobra pompa wody nowa czy tez ta ktora mam to bedzie silniejszy nawiew lub cieplo ? tak pytam nie wiem trudno mi skojarzyc . z gory dzia pozdrawiam
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez zenith839 » 30 gru 2008, 12:59

Pompa wody zapewnia cyrkulację chłodziwa po silniku nie ma żadnego wpływu na ogrzewanie wewnątrz. Jej zadaniem jest zapewnienie przepływu chłodziwa przez chłodnicę, nagrzewnicę i blok silnika.

Przed jej wymianą sprawdź w jakim stanie masz starą. Ważna jest uszczelka na obudowie oraz simmering na wałku łopatek. Same łopatki to też ważna rzecz. Sprawdź przed wymianą bo szkoda wyrzucać kasę w błoto.

Pompa wody powinna podejść od Mazdy MPV z generacji LV (rocznik 95-99) z silnika 3.0 V6. Konkretnie szukaj do silnika mazdy o oznaczeniu JE.

Może podejść pompa JC Auto D13018JC lub D13034JC ale to czy pasuje sprawdzisz porównując ze starą pompą.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 13 sty 2009, 20:02

mam pytanie chodzi mi o VISCO co to tak naprawde i czy ma jakis wplyw na temperature wody jak by nie dzialalo w moim przypadku co by sie stalo
zlapalem za ten wentylator z ciekawosci i podobno przy wyzszej temp. powinno sie zasprzeglic i na pewno bym tak nie zlaapal ponownie mam racje ?
jesli tak to gdzie dostane pomozcie .
mechanik ten juz wlasciwy do tego auta nie jacys amatorzy powiedzial o tym visco tez .
wiec napiszcie cos na ten temat z gory BIG dzia.
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez daveds » 13 sty 2009, 21:05

http://skocz.pl/daczx

to jest link na ebay czy to na pewno jest to ?

EDIT BY MOD: Rozjechałes forum tym linkiem...dlatego go skróciłem. Następnym razem proszę skracaj linki. :)
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez zenith839 » 13 sty 2009, 21:56

Sprzęgło wisko odpowiada tylko za nawiew powietrza na chłodnicę. Pisałeś wcześniej że chłodnicę masz zimną a silnik dalej się przegrzewa. Więc to odpada.

Sprzęgło wisko działa na zasadzie zasprzęglania łopatek na wskutek wzrastania temperatury na trzonie mocowania.

To łożysko z twojego linka jest jak najbardziej ok.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 13 sty 2009, 22:29

po pierwsze wentylatory sie nie załączą bo nie są sterowane elektrycznie, jest jeden główny wentylator na wisko, który zeby zaczął pracować musi być w cholernie gorąco , albo musi pracować klima, wtedy słychać jak szumi i nabiera obrotów razem z wałkiem pompy wodnej bo do niej jest zamontowany.
nieszczelność układu wodnego tez nie powoduje takich objawó bo jeźedziłem w lecie ze zużuytą pompą wodną i nigdy nie mialem pelnego stanu wody i motor sie nie przegrzewał, a pompa zapowietrzala uklad.


tak napisal piotrek predzej o tej temp. i to wisko moze napedzac ta pompe wody o ktorej pisales bo moim zdaniem ona jest glowna przyczyna mojej awari ktora daje mi niezle popalic zwlaszcza w zimie .ale moj wentylatorek wisco moge zatrzymac reka a tak nie powinno byc chyba .
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez black_5 » 13 sty 2009, 22:46

Mam podobny problem jak kolega "golden" z początku tego postu.
Na trasie nie ma żadnego problemu z chłodzeniem, wskazówka w połowie skali, ale za to w korkach zaczyna się koszmar. Nie zdarza się to zawsze ale w większości sytuacji i wygląda na to że jest coraz gorzej. Temperatura rośnie szybko i słychać jakiś hałas pochodzący z dołu z komory silnika. Coś jakby stary, wadliwy wiatrak pracujący z różnymi prędkościami powodując nasilenie się hałasu wraz ze wzrostem temperatury. Po otworzeniu maski widać że oba wentylatory nie pracują. Po jakimś czasie (czasem prędzej czasem pózniej) po uruchomieniu silnika wentylator w końcu się włącza i temperatura spada elegancko do właściwego poziomu. W innym przypadku gdy uda mi się wyjechać z korka po kilku minutach ciągłej jazdy silnik także się schładza. Odstawiłem do mechanika: pierwsza diagnoza- termostat(po demontażu okazało sie że się otwiera się tylko troche-ok), wymiana na nowy. Parę tygodni spokoju i znowu to samo(na co dzień nie jeżdze w korkach tylko krótkie trasy). Mój znajomy mechanik sugeruje sprawdzenie pompy ale czy dla pompy ma znaczenie czy samochód jedzie w trasie czy stoi w korku? To samo z termostatem, nie powinno mieć znaczenia czy samochód stoi czy jedzie. Zastanawia mnie czy to nie czasem wspomniany wcześniej thermo switch wentylatora? Nie mam pojęcia o samochodach ale próbuję coś logicznie wykombinować. Bardzo liczę na waszą pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2006, 19:12
Posty: 27
Skąd: Salisbury
Auto: Xedos9 2.5 '97

Postprzez zenith839 » 14 sty 2009, 17:18

black_5 napisał(a):Mam podobny problem jak kolega "golden" z początku tego postu.
Na trasie nie ma żadnego problemu z chłodzeniem, wskazówka w połowie skali, ale za to w korkach zaczyna się koszmar. Nie zdarza się to zawsze ale w większości sytuacji i wygląda na to że jest coraz gorzej. Temperatura rośnie szybko i słychać jakiś hałas pochodzący z dołu z komory silnika. Coś jakby stary, wadliwy wiatrak pracujący z różnymi prędkościami powodując nasilenie się hałasu wraz ze wzrostem temperatury. Po otworzeniu maski widać że oba wentylatory nie pracują. Po jakimś czasie (czasem prędzej czasem pózniej) po uruchomieniu silnika wentylator w końcu się włącza i temperatura spada elegancko do właściwego poziomu. W innym przypadku gdy uda mi się wyjechać z korka po kilku minutach ciągłej jazdy silnik także się schładza. Odstawiłem do mechanika: pierwsza diagnoza- termostat(po demontażu okazało sie że się otwiera się tylko troche-ok), wymiana na nowy. Parę tygodni spokoju i znowu to samo(na co dzień nie jeżdze w korkach tylko krótkie trasy). Mój znajomy mechanik sugeruje sprawdzenie pompy ale czy dla pompy ma znaczenie czy samochód jedzie w trasie czy stoi w korku? To samo z termostatem, nie powinno mieć znaczenia czy samochód stoi czy jedzie. Zastanawia mnie czy to nie czasem wspomniany wcześniej thermo switch wentylatora? Nie mam pojęcia o samochodach ale próbuję coś logicznie wykombinować. Bardzo liczę na waszą pomoc


Jak masz wentylatory elektryczne to wymień thermoswitch
W 929 HD wentylator pracuje na sprzęgle wisko i nie ma żadnych thermoswitchy etc.

Zresztą wentylator obraca się cały czas a gdy wał główny nagrzeje trzon mocowania sprzęgła wisko. Łopatki wentylatora zasprzęglają się i pracują z taką prędkością obrotową jak wał główny.

Jak dla mnie to masz zarzyganą chłodnicę.

Podsumujmy to co wcześniej napisałeś:

Silnik się przegrzewa, chłodnica zimna. Nie jest w stanie sam się schłodzić. Wymieniłeś termostat i dalej nic. Coś pominąłem??
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez black_5 » 14 sty 2009, 19:06

Do zenith839.
Grzeje się strasznie ale tylko gdy stoi np: w korku. Wentylatory nie chodzą i to mi się wydaje przyczyna grzania. Zastanawia mnie jeszcze co powoduje hałas w kabinie??
Po otworzeniu maski nie słychać go od strony silnika?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2006, 19:12
Posty: 27
Skąd: Salisbury
Auto: Xedos9 2.5 '97

Postprzez zenith839 » 15 sty 2009, 21:20

Black tu możesz mieć rację. Musisz sprawdzić sobie w jakim stanie jest thermoswitch. Powinieneś go znaleźć w okolicach termostatu. Możesz mieć zaśniedziały styk ale sprawdź też stan na wtyczce wentylatora.

Daveds ja na twoim miejscu zrobiłbym tak. Wyciągnąłbym chłodnicę i głowicę. Sprawdziłbym drożność kanalików w bloku silnika, dolny wąż wraz z ujściem, górny wąż i ujście przy termostacie. Pompę i resztę systemu.
W twoim wypadku podejrzewam dwie rzeczy. Pierwsza to zapchany wkład w chłodnicy i brak przepływu chłodziwa przez cały system. Druga to zapchane kanaliki głowicy silnika i nie wszystkie pracują poprawnie.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez daveds » 5 lut 2009, 13:04

sory ze tak dlugo mnie nie bylo ale walczylem tak po trochu z moim wielkim problemem?
tak walczylem ze zaprowadzilem do mechanika i stwierdzil ze sprzeglo wisco . kupilem takie i mu dalem .
odbieram i lipa .
powiedzial ze czyscil nagrzewnice , rozebral i wyczyscil pompe wody zmienil wisco zalozyl nowy termostat ktory mu dalem i
ogrzewania brak ,
wskazowka nie przekracza nawet cwiartki wskaznika calego . stwierdzil ze to wina uszczelki . sam juz nie wiem co myslec i robic . stwierdzam tylko ze jak mam ogrzewanie na 32 stopnie wieje nie dmucha cieplym powietrzem nie goracym i jak wlacze na obieg zamkniety dmuchawy szyby paruja jak otwarty nie paruja . widac mam pecha do tych mechanikow a sam to juz nie wiem co robic , takie objawy mialem jak nie bylo termostatu ale czyzby nie zalozyl go ?sprawdze to POMOCY
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 22:15
Posty: 47
Skąd: konin
Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.

Postprzez Italiano » 5 lut 2009, 13:13

Jak pisał zenith839 może być w takim razie problem w głowicy.
A jak byś w jakiś sposób spróbował wymusić obieg? Np ja mam w beemce dodadkową pompe między silnikiem a kabiną na przewodzie wodnym. Dzięki temu można np. dogrzewać przy wyłączonym silniku.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 23:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez zenith839 » 5 lut 2009, 14:31

w JE-ZE jest podwójny obieg chłodziwa. każda z połówek głowic ma własny. Wszystko wskazuje na to że miałeś wielkie nieszczęście i uszczelka przytkała kanały wlotowe. A silnik dalej się przegrzewa??

Zapytaj mechanika czy odkręcił zawór z wężem po stronie "niskiej temperatury"
na rysunku masz zaznaczone:
Obrazek
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9