MAZDA 929 HD `93 – 3.0 V6 24V DOHC AUTOMAT

Mazda 929 / Sentia 1991–1997

Postprzez Raszid » 2 kwi 2007, 23:19

Witam serdecznie jako nowy członek waszej zaszczytnej grupy posiadaczy MAZD takze nabyłem mazde jak w tytule i w zwjazku ze nowa to ona nie jest mam kilka pytan do was:

Najwazniejszy problem to brak 4 biegu gdy włączam D (Drive) w mojej mazdzinie to wskakuje 1,2,3 przy okolo 3 tys sie zmieniaja biegi a 4 bieg nie chce wskoczyc i niestety musze jezdzic z predkoscia 80km/h i przy 3 tys obrotow. Co moze byc tego przyczyna ? Tylko nie piszcie ze uszkodzona skrzynia bo tego sie sam domyslam prosilbym o jakies szczegolowe opinie moze ktos z posiadaczy lub servisantow sie spotkal z tym problemem.

Kolejny mankament to to ze po krotkiej jezdzie zapala sie kontrolka CHECK (Pomaranczowy silnik) :) Czy to moze byc spowodowane tym ze skrzynia nie wskakuje na 4 bieg ??

Nastepnie swieci mi sie BREAKE na blacie taka czerwona od hamulców, podejzewam ze klocki sa do wymiany a kontrolka jest od czujników, ale pytam bo wole sie upewnic.

Nie dziala mi reczny (w tej mazdzinie mozna by rzec nożny :) ) mysle ze linka nie naciagnieta albo jeszcze cos innego.

Jak zapalam swiatla to zapala mi sie kontrolka REAR czerwona czy to normalne ??

Tylna szyba sie nie otwira chodz slychac jak chodzi silownik, czy moglo cos tam spasc ze swojej trasy etc.. ?

Nie slychac w drzwiach od pasazera centralnego zamka tzn wszystkie sie zamykaja i otwieraja a od pasazera z przodu nie co moze byc przyczyna ?

Jeszcze jedno bardzo wazne, auto ogolnie jest slabe jak na 200 czy 220 KM bo nie jestem pewien ile ma dokladnie, czy to moze byc przyczyna skrzyni czy kompresji ? Jak to sprawdzic ?

Czy jesli podlacze pod komuter czy jak to sie tamnazywa w jakims warsztacie to wyjdzie mi dlaczego mazdunia jest taka slaba ??

Wiem wiem rozpisalem sie i wynikalo by ze mam niezlego gruchota, ale powiem szczerze nigdy mazdy nie mialem a po zakupie tej mimo ze troche rozklekotana to musze przyznac ze komfort przebajeczny no i klasa :)

Acha jeszcze jedno bylbym zapomnial jak jade okolice 60km/h slychac jakby turbulencje takie delikatne wibracje samochodu i tepy niski (cos ala basowy) dzwiek (nie mylic z wydechem jest standardowy nie tuningowany) jest takie wrazenie jakby no sam nie wiem jak to opisac poprostu delikatne wibracje i dziwne buczenie ciezko to okreslic.

Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi i podpowiedzi i mam nadzieje ze zawitam z moja mazdunia na dluzej na waszym forum.

P.S. jesli bedzie to czytal JAKSA to prosze podeslij mi na PW lub napisz na forum czy gg, mail gdziekolwiek ile by kosztowal sam przeglad u ciebie czyli podpiecie pod komputer i wszelkie standardowe ceregiele aby ocenic co mam do zrobienia w aucie ?

Dodam ze bede jechal do warszawy chyba po swietach i mozliwe ze bym wstapil na przeglad !

Jeszcze raz wszystkim serdecznie dziekuje za wysluchanie moich mamrotan...

A i czy na [jakim?] zderzaku to sa czujniki cofania czy co to jest ?? Takie 2 male elementy przykrecone zrobami wyglada to jak jakies stardawne czujniki cofania ale nie jestem pewny moze to jakis rodzaj ozdoby <jelen> a jesli to czujniki to jak dzialaja ?? Przy wlaczaniu np wstecznego slysze taki pojedynczy dzwiek PIP :)

Czy czesci z rocznika 92 beda pasowaly do mojego modelu np. klocki czy amortyzatory, [waaaco?] drazki etc to co sie najdczesciej wymienia ??
Bo widzialem w jakims sklepie i wiekszosc jest do 91r znalazlem 1 klocki do 92r, czyzbym mial bardzo nietypowy model ??
Ostatnio edytowano 4 cze 2007, 19:00 przez Raszid, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez voytecku » 3 kwi 2007, 19:52

czesc Raszid,
Witaj w Klubie :) czy kupiles te 929 z allegro (taka biala/kremowa)?

Raszid napisał(a):Kolejny mankament to to ze po krotkiej jezdzie zapala sie kontrolka CHECK (Pomaranczowy silnik) usmiech Czy to moze byc spowodowane tym ze skrzynia nie wskakuje na 4 bieg

To moze byc spowodowane tysiacem roznych rzeczy, rowniez skrzynia. Aby cokolwiek zdiagnozowac, musisz podjechac np do ASO i poprosic o podlaczenie do komputera. Moze jakis czujnik tlenu wyrzuca blad albo cos powazniejszego w silniku, np brak iskry na jednym z cylindrow.

Raszid napisał(a):Nastepnie swieci mi sie BREAKE na blacie taka czerwona od hamulców, podejzewam ze klocki sa do wymiany a kontrolka jest od czujników, ale pytam bo wole sie upewnic.

Kontrolka BRAKE oznacza, ze jest zaciagniety hamulec reczny. Zwalniasz go dzwigienka po lewej stronie kierownicy. Nie jestem pewien czy hamulec zostaje zwolniony automatycznie, gdy ruszasz. Sprobuj go zwolnic samemu.

Raszid napisał(a):Nie dziala mi reczny (w tej mazdzinie mozna by rzec nożny usmiech ) mysle ze linka nie naciagnieta albo jeszcze cos innego.

Patrz odpowiedz wyzej. Moze ktorys z tloczkow jest zapieczony lub cos nie tak jest z linka. W mazdach to dosc popularny problem :) Z recznym mam problemy zarowno w 626 i w millenii.

Raszid napisał(a):Jak zapalam swiatla to zapala mi sie kontrolka REAR czerwona czy to normalne

ktos, kto ma 929 musi sie wypowiedziec. A moze ktoras lampa z tylu nie pali sie, np kierunki lub hamulce.

Raszid napisał(a):Tylna szyba sie nie otwira chodz slychac jak chodzi silownik, czy moglo cos tam spasc ze swojej trasy etc.. ?

Moze to byc uszkodzony silownik. Aby dokladnie stwierdzic, co jest nie tak, musisz zdjac boczek drzwi.

Raszid napisał(a):Nie slychac w drzwiach od pasazera centralnego zamka tzn wszystkie sie zamykaja i otwieraja a od pasazera z przodu nie co moze byc przyczyna ?

Moze zerwana linka. Albo gdzies nie ma zasilania po drodze. Bez zdjecia panelu, nie wiele mozna dodac.

Raszid napisał(a):Czy jesli podlacze pod komuter czy jak to sie tamnazywa w jakims warsztacie to wyjdzie mi dlaczego mazdunia jest taka slaba

Na pewno wyjdzie dlaczego i z jakiego powodu zapala sie kontrolka CHECK. Przy okazji moze wyskoczy cos innego...

Raszid napisał(a):Jeszcze jedno bardzo wazne, auto ogolnie jest slabe jak na 200 czy 220 KM bo nie jestem pewien ile ma dokladnie, czy to moze byc przyczyna skrzyni czy kompresji ? Jak to sprawdzic ?

Autko ma 200KM. Podejrzewam, ze to jednak przyczyna skrzyni lub... permanentnie zaciagnietego recznego. Czy tylne felgi nie sa rozgrzane/gorace po jezdzie?
A moze Twoje autko pracuje na 4 lub 5 cylindrach. Najlepiej wykonac test komputerem.

Raszid napisał(a):Wiem wiem rozpisalem sie i wynikalo by ze mam niezlego gruchota, ale powiem szczerze nigdy mazdy nie mialem a po zakupie tej mimo ze troche rozklekotana to musze przyznac ze komfort przebajeczny no i klasa

929 to klasa sama w sobie :) Problemy, ktore opisales nie sa tragiczne. Najgorsza jest tylko skrzynia, jesli ona jest w stanie agonalnym.

Raszid napisał(a):Acha jeszcze jedno bylbym zapomnial jak jade okolice 60km/h slychac jakby turbulencje takie delikatne wibracje samochodu i tepy niski (cos ala basowy) dzwiek (nie mylic z wydechem jest standardowy nie tuningowany) jest takie wrazenie jakby no sam nie wiem jak to opisac poprostu delikatne wibracje i dziwne buczenie ciezko to okreslic.

Ktos kiedys juz o tym pisal, to chyba jest zwiazane z brakiem ramek wokol drzwi. Ja przy okazji dorzucilbym opony. Kiedys w 626 na fabrycznych oponach w trakcie jazdy slychac bylo wlasnie takie buczenie, po zmianei opon ustalo calkowicie. Czy te wibracje sa odczuwalne na kierownicy?

Raszid napisał(a):A i czy na [jakim?] zderzaku to sa czujniki cofania czy co to jest pytajnik Takie 2 male elementy przykrecone zrobami wyglada to jak jakies stardawne czujniki cofania ale nie jestem pewny moze to jakis rodzaj ozdoby jeleń a jesli to czujniki to jak dzialaja pytajnik Przy wlaczaniu np wstecznego slysze taki pojedynczy dzwiek PIP

Moze samemu ktos sobie zalozyl. W 929 nie bylo chyba fabrycznych czujnikow.

Raszid napisał(a):Czy czesci z rocznika 92 beda pasowaly do mojego modelu np. klocki czy amortyzatory, [waaaco?] drazki etc to co sie najdczesciej wymienia pytajnik
Bo widzialem w jakims sklepie i wiekszosc jest do 91r znalazlem 1 klocki do 92r, czyzbym mial bardzo nietypowy model

Wszystkie czesci z modelu HD powinny pasowac poprzez caly okres produkcyjny.

Na koniec zostawilem sobie moj ulubiony problem (pewnie dlatego, ze dotyczy rowniez i mnie :) )

Raszid napisał(a):Najwazniejszy problem to brak 4 biegu gdy włączam D (Drive) w mojej mazdzinie to wskakuje 1,2,3 przy okolo 3 tys sie zmieniaja biegi a 4 bieg nie chce wskoczyc i niestety musze jezdzic z predkoscia 80km/h i przy 3 tys obrotow. Co moze byc tego przyczyna ? Tylko nie piszcie ze uszkodzona skrzynia bo tego sie sam domyslam prosilbym o jakies szczegolowe opinie moze ktos z posiadaczy lub servisantow sie spotkal z tym problemem.

Rozumiem, ze przycisk HOLD NIE jest wcisniety. To moze byc spowodowane np, uszkodzonymi elektrozaworami, lub tasma, lub tarczkami, lub elektronika. Bez rozebrania skrzni niewiele wiecej mozna powiedziec. Jak zmieniaja sie biegi 1-3? Tzn. czy wchodza gladko, czy raczej z szarpnieciami? Czy mozesz wykonac jakis prosty test skrzyni (byla mowa na forum o tym)? Przy jakiej najnizszej predkosci obrotowej silnika wchodza nastepne biegi?

Tak poza tym, to gratuluje zakupu autka. Mazda 929 HD byla moim marzeniem od bardzo dawna, odkad kiedys zobaczylem ja na ulicy. Ale potem pojawila sie millenia :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Raszid » 3 kwi 2007, 23:03

voytecku dziekuje ci serdecznie za odpowiedz nawet nie masz pojecia jak sie ciesze :) milo ze jest ktos kto podziela moj entuziazm odnosnie mazduniek :)
ok zaczynamy:

Kontrolka BRAKE oznacza, ze jest zaciagniety hamulec reczny. Zwalniasz go dzwigienka po lewej stronie kierownicy. Nie jestem pewien czy hamulec zostaje zwolniony automatycznie, gdy ruszasz. Sprobuj go zwolnic samemu.


W moim przypadku ahh az wstyd pisac <jelen> brak plynu hamulcowego... matko jak dobrze ze to sprawdzilem zanim sie zrobilo za pozno :) Ale klocki juz zamowilem nie zaszkodzi wymienic !
Raszid napisał:
Nie dziala mi reczny (w tej mazdzinie mozna by rzec nożny usmiech ) mysle ze linka nie naciagnieta albo jeszcze cos innego.

Patrz odpowiedz wyzej. Moze ktorys z tloczkow jest zapieczony lub cos nie tak jest z linka. W mazdach to dosc popularny problem usmiech Z recznym mam problemy zarowno w 626 i w millenii.


Dzis to sprawdzilem dokladniej, wlaczylem reczny dalem na N i popchnąłem wozik do tylu nie bylo lekko ale dalem rade ja przepchnac czyli albo linka zle naciagnieta a moze tam w tych bebnach w tyle jakies klocki czy co tam w srodku sie znajduje jest juz wytarte etc.. chyba wiadomo o co mi chodzi :)


Raszid napisał:
Jeszcze jedno bardzo wazne, auto ogolnie jest slabe jak na 200 czy 220 KM bo nie jestem pewien ile ma dokladnie, czy to moze byc przyczyna skrzyni czy kompresji ? Jak to sprawdzic ?

Autko ma 200KM. Podejrzewam, ze to jednak przyczyna skrzyni lub... permanentnie zaciagnietego recznego. Czy tylne felgi nie sa rozgrzane/gorace po jezdzie?
A moze Twoje autko pracuje na 4 lub 5 cylindrach. Najlepiej wykonac test komputerem.


Jesli chodzi o reczny to wykluczam to bo jak podczas jazdy wolne ok 20km/h dam na N (wiem ze tak sie nie powinno robic ale dla testu to zrobilem) to plynie lekko. Kolega mi mowil ze wlasnie mozliwe ze ona nie pali na wszystkie gary czy cylindry a moze to to samo :) teraz tylko w czym moze byc problem ?? SWIECE czy KABLE ? a moze jeszcze cos innego ?


Raszid napisał:
Acha jeszcze jedno bylbym zapomnial jak jade okolice 60km/h slychac jakby turbulencje takie delikatne wibracje samochodu i tepy niski (cos ala basowy) dzwiek (nie mylic z wydechem jest standardowy nie tuningowany) jest takie wrazenie jakby no sam nie wiem jak to opisac poprostu delikatne wibracje i dziwne buczenie ciezko to okreslic.

Ktos kiedys juz o tym pisal, to chyba jest zwiazane z brakiem ramek wokol drzwi. Ja przy okazji dorzucilbym opony. Kiedys w 626 na fabrycznych oponach w trakcie jazdy slychac bylo wlasnie takie buczenie, po zmianei opon ustalo calkowicie. Czy te wibracje sa odczuwalne na kierownicy?


Nie wydaje mi sie ze to przez brak ramek to dochodzi jakby z tylu jesli to opony to nic strasznego a teraz zadam pytanie ktorego sie boje <jelen> czy to moze dochodzic od walu korbowego lub mostu i czy tam cos moze byc nie teges ??
Buczenie nie jest odczowane na kierownicy tzn nie zwracalem na to uwagi bardzo ale z tego co pamietam delikatne drzenie jest wyczowalne na kierownicy takie mrowienie :)

Raszid napisał:
A i czy na [jakim?] zderzaku to sa czujniki cofania czy co to jest pytajnik Takie 2 male elementy przykrecone zrobami wyglada to jak jakies stardawne czujniki cofania ale nie jestem pewny moze to jakis rodzaj ozdoby jeleń a jesli to czujniki to jak dzialaja pytajnik Przy wlaczaniu np wstecznego slysze taki pojedynczy dzwiek PIP

Moze samemu ktos sobie zalozyl. W 929 nie bylo chyba fabrycznych czujnikow.


Odnosnie tych czujników: dziwne rzeczy mi sie dzieja jak wlaczam wsteczny R czasem slychac wspominane wczesniej PIP a czasami wlacza sie nieprzerwane PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII az do momentu wlaczenia N lub D czy innego biegu. Dziwna sprawa, mozliwe ze ktos zakladal na wlasna reke i cos spindolił :)

Rozumiem, ze przycisk HOLD NIE jest wcisniety. To moze byc spowodowane np, uszkodzonymi elektrozaworami, lub tasma, lub tarczkami, lub elektronika. Bez rozebrania skrzni niewiele wiecej mozna powiedziec. Jak zmieniaja sie biegi 1-3? Tzn. czy wchodza gladko, czy raczej z szarpnieciami? Czy mozesz wykonac jakis prosty test skrzyni (byla mowa na forum o tym)? Przy jakiej najnizszej predkosci obrotowej silnika wchodza nastepne biegi?


HOLD oczywisce nie jest wlaczony, jak wlacze D to na pulpicie nie podswietla sie D ale to chyba wina spalonej lampki, biegi 1-3 wchodza przy spokojnej jezdzie tzn start do 60km/n plynnie bez szarpniec czasem jak przyspieszam to jest stukniecie ale bardzo delikatne, biegi wchodza przy spokojnym ruszaniu i przyspieszaniu w okolicach 2,5 tys obrotow przy szybszym przyspieszaniu wchodza po przekroczeniu 3 – 3,5 tys obrotów.

Tak poza tym, to gratuluje zakupu autka. Mazda 929 HD byla moim marzeniem od bardzo dawna, odkad kiedys zobaczylem ja na ulicy. Ale potem pojawila sie millenia usmiech


Tez kiedys o niej marzylem ale nie bylem przekonany do japoncow zawsze lubialem sie w amerykancach, ale powiem szczerze ze chyba sie podkochalem w tej mazdzie, wiadomo kazdy ma swoj gust i o tym sie nie rozmawia, mnie sie np. bardziej 929 podoba od milleni ale jak wspomnialem jeden lubi rybki inny krokodyle :)


A teraz tak:
– gdzie moge kupic dobre i porzadne kable wysokiego napiecia do 929 i w jakich granicach cenowych

– moja mazda ma zamontowany gaz ale nie sekwencje tylko zwykla instalacje czy to moge na tym jezdzic czy to razej cos zlego i moze prowadzic do uszkodzenia silnika etc.?

– jakie swiece polecacie do 929 do gazu takiego jak wspomnialem wczesniej, kolega mi mowil ze po 15zl sa do kupienia jakies ze srebrnymi czyms tam czy to dobre swiece ?

To chyba wszystko na dzis ale bede tu napewno czesto :) jak zrobie moja SYRENKE :) (Mazda 929 SERENIA) to kto wie moze jesli sa organizowane zloty to sie zjawie :)

A jescze jedno, CHECK juz nie swieci jak wczesniej nieprzerwanie tylko wlacza sie na niskich obrotach, to chyba cos od cisnienia oleju tak mi sie wydaje ale moge sie mylic !


Ok pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje voytecku za odpowiedz w moim poscie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez voytecku » 3 kwi 2007, 23:40

Raszid napisał(a):Dzis to sprawdzilem dokladniej, wlaczylem reczny dalem na N i popchnąłem wozik do tylu nie bylo lekko ale dalem rade ja przepchnac czyli albo linka zle naciagnieta a moze tam w tych bebnach w tyle jakies klocki czy co tam w srodku sie znajduje jest juz wytarte etc.. chyba wiadomo o co mi chodzi

U mnie w 626 pukniecie mlotkiem w tloczek pomoglo i reczny zaczal z powrotem dzialac.

Raszid napisał(a):ona nie pali na wszystkie gary czy cylindry a moze to to samo

Gary a cylindry to to samo. Na poczatek zacznij od kabli, bo to mozna samemu sprawdzic. Potem swiece. Moze np okazac sie, ze swiece nigdy nie byly wymieniane i pozostaly z nich wydmuszki. W takim cylindrze dochodzi do tzw spalania stukowego, to moze powodowac zapalenie sie lampki CHECK, spadek osiagow oraz zwiekszone zuzycie paliwa, gdyz silnik przechodzi w awaryjny tryb pracy.

Raszid napisał(a):czy to moze dochodzic od walu korbowego lub mostu i czy tam cos moze byc nie teges

Moze masz u siebie system 4WS i stad to buczenie?

Raszid napisał(a):HOLD oczywisce nie jest wlaczony, jak wlacze D to na pulpicie nie podswietla sie D ale to chyba wina spalonej lampki, biegi 1-3 wchodza przy spokojnej jezdzie tzn start do 60km/n plynnie bez szarpniec czasem jak przyspieszam to jest stukniecie ale bardzo delikatne, biegi wchodza przy spokojnym ruszaniu i przyspieszaniu w okolicach 2,5 tys obrotow przy szybszym przyspieszaniu wchodza po przekroczeniu 3 – 3,5 tys obrotów.

Rozumiem, ze test wykonales na cieplym silniku i cieplej skrzyni. Chodzi o to, zeby wstepnie wykluczyc uszkodzenie elektroniki. NA zimnym silniku biegi zawsze przelaczaja sie bardzo delikatnie.

Na obrotomierzu masz czerwone pole chyba w okolicy 6,5K rpm, wiec przelaczenie biegu przy 3.5 moim zdanien nastepuje za wczesnie. Sprobuj wcisnac mocniej gaz (na rozgrzanej juz skrzyni), aby sprawdzic przy jakiej predkosci obrotowej wlaczy sie kolejny bieg. Najlepiej wykonac z 2 –> 3 .

Raszid napisał(a):bardziej 929 podoba od milleni ale jak wspomnialem jeden lubi rybki inny krokodyle

Moja millenia jest ciemnozielona, wiec wyglada jak krokodylek :)

Raszid napisał(a):A teraz tak:
– gdzie moge kupic dobre i porzadne kable wysokiego napiecia do 929 i w jakich granicach cenowych

Kolega smirnoff moze pomoc (www.carspeed.pl).
Posiadam platynowe swiece NGK Double Platinum PZFR5F-11, ale musisz sprawdzic czy beda pasowac do Twojej mazdy.

Raszid napisał(a):– moja mazda ma zamontowany gaz ale nie sekwencje tylko zwykla instalacje czy to moge na tym jezdzic czy to razej cos zlego i moze prowadzic do uszkodzenia silnika etc.?

O gazie nie mam zielonego pojecia :) Moim zdaniem powinna byc bardziej zlozona instalka, ten silnik to mimo wszystko bardziej zaawansowana konstrukcja i nie to samo, co montowali w golfach :)

Raszid napisał(a):– jakie swiece polecacie do 929 do gazu takiego jak wspomnialem wczesniej, kolega mi mowil ze po 15zl sa do kupienia jakies ze srebrnymi czyms tam czy to dobre swiece ?

Nie wiem, co mial na mysli mowiac cos srerbnego. Swiece sa np irydowe albo np platynowe. Platynowe sa drozsze, duzo drozsze, ale ich wytrzymalosc i zywotnosc jest duzo wieksza (np. koszt jednej w ASO to ~100zl).

Raszid napisał(a):jak zrobie moja SYRENKE usmiech (Mazda 929 SERENIA)

Czy kupiles ja na allegro? Jest biala czy taki brazowy metalic z czteroramienna kierownica?

Raszid napisał(a):A jescze jedno, CHECK juz nie swieci jak wczesniej nieprzerwanie tylko wlacza sie na niskich obrotach, to chyba cos od cisnienia oleju tak mi sie wydaje ale moge sie mylic !

Tu nie ma co zgadywac, trzeba podpiac do komputera i przetestowac.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Raszid » 4 kwi 2007, 12:51

Moze masz u siebie system 4WS i stad to buczenie?


Wlasnie to 4WS mi sie swieci caly czas na konsoli costam pisze 4WS ABS czy jakos tak i jest samochodzik ze sladami poslizgu to mi sie swieci po zapaleniu silnika.



Rozumiem, ze test wykonales na cieplym silniku i cieplej skrzyni. Chodzi o to, zeby wstepnie wykluczyc uszkodzenie elektroniki. NA zimnym silniku biegi zawsze przelaczaja sie bardzo delikatnie.

Na obrotomierzu masz czerwone pole chyba w okolicy 6,5K rpm, wiec przelaczenie biegu przy 3.5 moim zdanien nastepuje za wczesnie. Sprobuj wcisnac mocniej gaz (na rozgrzanej juz skrzyni), aby sprawdzic przy jakiej predkosci obrotowej wlaczy sie kolejny bieg. Najlepiej wykonac z 2 –> 3 .


Dzis to sprawdze raz jeszcze dokladnie, na zimnym silniku dzis rano czułem szarpniecia przy zmianie biegow, alre jak wspomnialem zrobie dzis test.

Czy kupiles ja na allegro? Jest biala czy taki brazowy metalic z czteroramienna kierownica?


kupilem na allegro ale kolor to sliwkowo wrzosowy
tutaj link do niej: http://allegro.pl/item181230144_super_l ... szok_.html

wyrwalem ja za 4800zl myslicie ze to dobra cena ??

Jade dzis na komputer zobaczymy co mi gosc powie, nie jest to ASO ale stacja kontroli pojazdów i gosc mi powiedzial ze maja komputer do mojej mazdy, zobaczymy !

Odezwe sie wieczorem.

p.s. voytecku jak sprawdzic czy kable sa dobre czy nie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez voytecku » 4 kwi 2007, 14:19

Raszid napisał(a):Wlasnie to 4WS mi sie swieci caly czas na konsoli costam pisze 4WS ABS czy jakos tak i jest samochodzik ze sladami poslizgu to mi sie swieci po zapaleniu silnika.

4WS ABS to blad ABSu, pewnie jeden z czujnikow nie odpowiada. Powinno wyjsc na tescie komputera, ktory jest wadliwy.

A jesli chodzi o "samochodzik na poslizgu" to jest to system 4WS, czyli czterech kol skretnych. Komputer wykryl blad w tym ukladzie i dlatego swieci sie diodka. Na tescie komputera powinno wyjsc cos wiecej.

Raszid napisał(a):wyrwalem ja za 4800zl myslicie ze to dobra cena

To bardzo dobra cena. Jaki ma przebieg?

Raszid napisał(a):p.s. voytecku jak sprawdzic czy kable sa dobre czy nie

Nie znam zadnego pewnego sposobu na test kabli? Moze mozna je potraktowac testerem, ale nie wiem jaki wynik da taki test. Ew. moze mozna je polac troche woda i to powinno pokazac czy sa gdzies przebicie. Sam nei bawilem sie nigdy w cos takiego.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez piotrek929 » 5 kwi 2007, 14:22

1. problemy ze skrzynią mogą być spowodowane źle pracującym wybierakiem skrzyni ( ta wajcha do zmiany biegów) pierwsze trzy biegi pracują w trybie "S" podejrzewam ze to sprawa regulacji shiftera, usterki skrzyni sygnalizowane są migającą lampką HOLD i wtedy skrzynia pracuje najczesciej w trybie awaryjnym tak jak przy włączonym HOLD ( ja mam tą skrzynke u siebie)

2."REAR" spalona żarówka z tyłu

3. brak mocy – wyczyścić kokpułke aparatu zaplonowego( tylko nie popsuj), sprawdzić kable i świece ( kabelki kosztują już od okolo 30 $ w USA firmy BOSH) , swiece dawaj denzo lub ngk, zwykłe nie wzmacniane bo na gazie i tak szlak je trafi )
wyciągnij fajki z kablami, sprawdź czy nie ma oleju w kanałach świecowych- ja z tym mialem problem ostatnio, musialem uszczelniac dekle zaworowe.

4. 4WS nic mi nie wiadomo,

5. "CHECK" przy jeźddzie na gazie zapala sie i gaśnie co jakiś czas – wiadomo za malo tlenu w powietrzu, juesli pali sie na stale odczytaj kody

6. "BRAKE" -gdy swieci sprawdź czy ABS dziala,

7. nie zjeźdzająca szyba-- pewni jest zaklinowana kołkiem z drewna zeby calkiem nie opadla, standardowa procedura przed sprzedażą auta z popsutym mechanizmem szyby

8. dziwne buczenie- wał wibruje, pewnie polecialo na nim łożysko, no chyba ze wibruje na kierownicy to juz inna para kaloszy


podsumowaując – auto dlugo stalo, a jak jeździlo to nie dbano o nie.

części drogie, ale dasz rade, jest mnóstwo na ebay, allegro etc, większość elementów zawieszki można dorobić za grosze w kraju

twoj motor jeśli to jest jednostka 24 zaworowa to powinien miec 210KM ze względu na większy kolektor dolotowy iwprowadzony po roku 92 w modelach HD, moj ma 195KM pomimo iz jest to ten sam silnik

a jeśli ma 18 zaworów to jest słabszy silnik OHC i ma jakies 170 KM, ale wiecej momentu i pracuje dołem

pozdrawiam i pisz zwięźlej please :)
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Raszid » 5 kwi 2007, 15:10

To bardzo dobra cena. Jaki ma przebieg?


260 tyś

1. problemy ze skrzynią mogą być spowodowane źle pracującym wybierakiem skrzyni ( ta wajcha do zmiany biegów) pierwsze trzy biegi pracują w trybie "S" podejrzewam ze to sprawa regulacji shiftera, usterki skrzyni sygnalizowane są migającą lampką HOLD i wtedy skrzynia pracuje najczesciej w trybie awaryjnym tak jak przy włączonym HOLD ( ja mam tą skrzynke u siebie)


HOLD mi nie mruga jesli chodzi o wybierak hymm jesli dobrze zrozumialem to chodzi o manetke zmiany biegów ! Jesli tak to chodzi prawie dobrze bo jesli dam na P to musze czasem docisnac ja do przodu zeby bylo STUK.. i zebym mogl wyciagnac kluczyk.


3. brak mocy – wyczyścić kokpułke aparatu zaplonowego( tylko nie popsuj), sprawdzić kable i świece ( kabelki kosztują już od okolo 30 $ w USA firmy BOSH) , swiece dawaj denzo lub ngk, zwykłe nie wzmacniane bo na gazie i tak szlak je trafi )
wyciągnij fajki z kablami, sprawdź czy nie ma oleju w kanałach świecowych- ja z tym mialem problem ostatnio, musialem uszczelniac dekle zaworowe.


Swiece dzis sprawdzałem co prawda jedna tylko wyglada bardzo ladnie w srodku byla czysta tzn. od strony iskrownika na gwincie byly lekkie oznaki oleju. Ogolnie swiece sa NGK zamontowane.

4. 4WS nic mi nie wiadomo,


Przepraszam za pomylke swieci sie nie 4WS tylko 4W ABS ale moze to to samo.
Dzis chamowalem powiedzmy awaryjnie i nie odczółem ABSu tylko byl pisk opon ??

7. nie zjeźdzająca szyba-- pewni jest zaklinowana kołkiem z drewna zeby calkiem nie opadla, standardowa procedura przed sprzedażą auta z popsutym mechanizmem szyby


Fakt szyba zaklinowana opatykiem od srodka, silniczek chodzi wiec chyba z tego co wywnioskowalem brak linki.

podsumowaując – auto dlugo stalo, a jak jeździlo to nie dbano o nie.


Fakt stalo ponoc kilka miesiecy !

twoj motor jeśli to jest jednostka 24 zaworowa to powinien miec 210KM ze względu na większy kolektor dolotowy iwprowadzony po roku 92 w modelach HD, moj ma 195KM pomimo iz jest to ten sam silnik

a jeśli ma 18 zaworów to jest słabszy silnik OHC i ma jakies 170 KM, ale wiecej momentu i pracuje dołem


Na motorze jest nbapisane 3,0 V6 DOHC 24V

p.s.
voytecku jesli chodzi o zmiane biegow dzis patrzalem i jak depne troche to biegi wchodza faktycznie w okolicy 4 tys czasem zdarzy sie delikatne szarpniecie ale zaprawde niewielkie.



3. brak mocy – wyczyścić kokpułke aparatu zaplonowego( tylko nie popsuj),


Zanim sie za to zabiore napisz mi co tam mozna zepsuc ??? sa tam jakies mechanizmy delikatne czy cosik tedy ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez piotrek929 » 5 kwi 2007, 17:27

ad 3. przy takim przebiegu styki wewnątrz aparatu zaplonowego po którym porusza sie palec rozdzielacza, sa juz mocno wyeksploatowane, a najpewniej zostały zeszlifowane równo z plastikową obudową, więc trzeba im pomóc ja to robilem lutownicą, ale nie lutujesz styków, tylko wypalasz delikatnie plastik kolo styku zeby palec mogl poruszac sie po styku a nie jeżdzil po obudowie, a potem delikatnie drobnym papierkiem 500 przeczyścic styki ruchami zgodnie z ruchem palca rozdielacza, wyczyscic ,odtłuścic ,wysuczyć – efekt jest widoczny pod nogą.

ad 1. odności WYbieraka/shiftera, manetki etc. w pozycji P shifter dotyka wyłącznika który zwalnia silowniczek/cięgno i pozwala wyjąć kluczyki i ten mały prosty mechanizm znajduje sie tuz pod tapicerką lewarka. natomiast też sam lewarek posiada od spodu auta ramię do którego przczypione jest cięgno sterujące wybieraniem biegów w skrzyni, po drodze znajdują sie prawdopodobnie dwa elementy łączące w postaci niezbyt dopasowanych bądź wyrobionych przez czas tuleje z zabezpieczeniami, luzy które na nich powstaja skutecznie potrafią ustawić inny tryb pracy skrzyni niż ten widoczny na lewarku -więc zacznij naprawe skrzyni od tego – lewarkiem przesuwaj zdecydowanie i szybko

druga rzecz, u mnie biegi przy max.otwarciu przepustnicy w kazdym trybie pracy zmieniają sie powyżej 6500rpm , napewno 1 na 2 oraz 2 na 3 , a potem juz musze chamowac :) 3 na 4 przy 5000rpm over drive przy 4500rpm

ad 4. pisk opon – może to tylko przerwany przewód,a może co gorsza uwalony czujnik, koszt jakieś 150 zł na szrocie, kup z byle którego kola i lekko stuniguj mocowanie,( mocowanie to małe uszko po lewej bądź po prawej stronie w zależnosci od kola) zamocuj osadż na jakims dobrym kleju do metalu jesli nie da sie przykręcic, kable można lutować , tylko dobrze zaizoluj przed wilgocią zwlaszcza

jesli to jedna z tych rzeczy to ta kontrolka nie powinna CI się zapalać od razu po włączeniu silnika tylko dopiero jak ruszysz powyzej 20 km/h, gdybys wjechal w bloto po wlaczeniu silnika z malutjką prędkością i zachamował to ABS powinien dzialac dopóki system nie wykryje znacznej różnicy procentowej w wysylanych impulsach, a jak poszla pompa to zapomnij, no chyba ze tylko sie zapowietrzyla

moje gg 4829831, spróbuj mnie zlapac to pogadamy

yol, pzdr
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Raszid » 9 kwi 2007, 19:03

Witam ponownie w swieta udalo mi sie cos wykombinowac moze to bedzie przydatne dla innych posiadaczy 929 w AUTOMACIE
mianowicie, rozebralem oslonke pod kolumna kierownicy i moim oczom ukazaly sie kable mnustwo kabli miedzyi=nnymi od alarmu :)
miedzy nimi zaplatane byly 2 luzno widzace bezpieczniki z czego jeden mialem spalony chyba 15A wiec bez chwili namyslu go wymienilem bo skoro byl spalony to chyba zle :) a wiec jak go wymienilem zaswiecila sie kontrolka HOLD o ktorej wspomninal cyhyba Piotrek i zaczela mrugac, w pierwszej chwili sie wystraszylem bo wspomnialem sobie co napisal ! ze to kontrolka ktora pokazuje uszkodzenie skrzyni, ale zgasilem tzn. wylaczylem zaplon i ponownie wlaczylem i kontrolka sie nie swiecila, odpalilem auto i dalej cisza, a ze byly swieta i wieczor musialem czekac do rana ale z wielka wiara i przekonaniem ze skrzynia bedzie dzialala dobrze i ze naprawilem auto kosztem 1 zł :)

Na zajutrz wstalem i po sniadaniu w droge i ku mojej jakze wielkiej uciesze okazalo sie ze skrzynia zaczela pracowac perfekcyjnie jestem wiec bardzo zadowolony a zarazem dziekuje piotrowi ze wspomnial o tym migajacym HOLD.

Podsumowujac, mialem spalony bezpiecznik pod kolumna kierownicy w zwjazku z czym skrzynia dzialala w trybie SERVISOWYM, teraz po wymianie bezpiecznika dziala jak pszczółka :)

W tym tygodniu zabieram sie za kopułkę o ktorej wspominal Piotr i moze moja Mazdusia uraczy mnie wieksza moca choc skrzynia byla dla mnie priorytetem.

Pozdrawiam z wielkim usmiwchem i serdecznymi podziekowaniami za wszelakie wskazówki, mam nadzieje ze komus sie przyda kiedys moja wypowiedz w tej kwestii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez piotrek929 » 9 kwi 2007, 21:39

JESTEŚ WIELKI, ale należy mi sie prowizja za dobre rady od tej złotówki, hyhy

napewno trzeba zmienic świece w aucie, jedna sztuka jakieś 10 zł, i powyjmuj fajki ze swiec( te zakończenia kabli) sprawdz czy nie sa popękane etc. i przegkądnij kanały świecowe.jesli masz klucz do świec to pasowaloby je wykręcic i sprawdzić ich stan

nie wiem czy u Ciebie jest klapowy przeplywomierz, ale z tego co kojarze to już nie, ale klapowe maja to do siebie ze jak sie zastoją ale zasyfią tłuszczem od gazu to sie zaciera w nich klapa co powoduje, ze klapa nie chce sie na maksa wychylac , a co za tym idzie przy pelnym gazie nie podaje pelnej dawki paliwa.sprawdz jaki masz przeplywomierz.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Raszid » 9 kwi 2007, 23:33

napewno trzeba zmienic świece w aucie, jedna sztuka jakieś 10 zł, i powyjmuj fajki ze swiec( te zakończenia kabli) sprawdz czy nie sa popękane etc. i przegkądnij kanały świecowe.jesli masz klucz do świec to pasowaloby je wykręcic i sprawdzić ich stan


Swiece sprawdzalem co prawda tylko jedna i byla tzn. wygladala bardzo dobrze była czysciutka i swiecąca prawie jak nowa firmy NGK

nie wiem czy u Ciebie jest klapowy przeplywomierz, ale z tego co kojarze to już nie, ale klapowe maja to do siebie ze jak sie zastoją ale zasyfią tłuszczem od gazu to sie zaciera w nich klapa co powoduje, ze klapa nie chce sie na maksa wychylac , a co za tym idzie przy pelnym gazie nie podaje pelnej dawki paliwa.sprawdz jaki masz przeplywomierz.


Co do tego przeplywomierza to sprawdze jutro.

A co do prowizji to nie widze problemy zebysmy sie napili dobrego piwka:) pisalem Piotrze do ciebie na gg przed swietami ale moze nie dostales wiadomosci na gg. W kazdym badz razie wiem z forum ze jestes z krakowa, kto wie moze kiedys bedzie okazja spotkac sie na rynku jak przyjade z zona na spacer :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez Raszid » 14 kwi 2007, 14:31

Do czego sluza przycisk: SHIFT LOCK (wlasciwie to moze nie przycisk ale jakis guzik) i przycisk AMB na panelu sterowania od klimy:

ponizej zdjecia:


Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez voytecku » 14 kwi 2007, 14:55

Raszid napisał(a):przycisk AMB na panelu sterowania od klimy

Pokazuje temperature zewnetrzna

Raszid napisał(a):SHIFT LOCK (wlasciwie to moze nie przycisk ale jakis guzik)

Jesli z jakiejs przyczyny zatnie sie mechanizm pozwalajacy zmienic wybierak z pozycji P na dowolna inna, to tutaj znajduje sie obejscie tego. Gdy wybierak jest na P a Ty wciskasz pedal hamulca, to slychac takie bzzzz w okolicy wybieraka – to wlasnie ten mechanizm.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez piotrek929 » 14 kwi 2007, 17:51

SHIFT LOCK – może nie koniecznie gdy się zatnie, ale najczęściej przydaje się podczas serwisu i jakiś napraw które wykluczają uzycie hamulca, ukumulatora etc.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Raszid » 14 kwi 2007, 18:33

Piekne dzieki za odpowiedzi :)

pytanie do piotrka i innych urzytkownikow 929 na LPG
ile wam spala wasza madzia LPG na 100km Miasto/Trasa

odrazu powiem ze moja zjada na trasie ok 13-15 a co mnie zaskoczylo w miescie zjadla mi 25 litrow :(
czasem wydaje mi sie ze niektore gazownie LPG (tankshtelle) mnie oszukuja np: na orlenie zatankowalem po przejechaniu 50km za 11zl a dzien wczesniej po przejechaniu 30km na innej stacji (prywatne LPG) weszlo 10 litrow czyli ok 18zl !!

p.s. wszystkie dane podaje przy spokojnej jezdzie, bez gwalownego ruszania i hamowania, poprostu jazda na emeryta :)

aha i piotrku napisz mi czy twoja madzia na LPG jak depniesz jej ze startu to pali gume ??
pytam z ciekawosci bo moja nadal zamulona dzis rozebralem kopulke od wysokiego napiecia i przeczyscilem ale wytarta jest okropnie musze zakupic nowa, wiec jakby ktos mial namiary (LINKA) to bede rad.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez voytecku » 14 kwi 2007, 18:48

Raszid napisał(a):Piekne dzieki za odpowiedz

drobiazg :)

Raszid napisał(a):ile wam spala wasza madzia LPG na 100km Miasto/Trasa

Ja nie mam LPG, ale zapytam czy np pali Ci sie kontrolka CHECK? Ew. czy na tescie komputerowym nie wyskoczyl blad zwiazany ze spalaniem stukowym. Wydaje mi sie, ze w tych silnikach KNOCK SENSOR powinien byc juz montowany. Jesli jestes przed wymiana swiec, to takie duze spalanie moze miesc miejsce, zwlaszcza jesli na ktoryms z cylindrow dochodzi do spalania stukowego.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Raszid » 14 kwi 2007, 18:55

kontrolka CHECK swieci sie tzn. raz swieci czasem zgasnie znow sie zaswieci etc.. czasem swieci caly czas na LPG i na PB takze.

Na komputer nie podlaczalem bo nie mam gdzie ?
A co to jest to spalanie STUKOWE ?
I co to KNOCK SENSOR ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez piotrek929 » 14 kwi 2007, 19:28

1.spalanie minimum w mieście 17-18 LPG, trasa minimum 10 LPG na tempomacie
2.nie pali gumy ze startu na wprost( przynajmniej nie słysze zeby piszczala), nawet na PB ale mam gume
225/55/16 Pirelli P6000
3. kopółka aparatu i palec rozdzielacza kupilem za 104 zł dwa dni temu w sklepie, kupuj do 3.0 24v,
wymień świece ( mnogą być te od Voytecka) i podstawa to kable, ale trzeba posłuchać motoru, sprawdzić czy węże od podciśnień przy dolocie nie puszczają, czy domykanie zaworów ssących działa, generalnie musisz przeglądnąć silnik, żeby nie inwestowac niepotrzebnie.

4. CHECK zapala sie i gaśnie na LPG, zauważ że gaśnie przy zamkniętej pzrepustnicy lub przy jej max. otwarciu, poziom tlenu w powietrzu, ale ten błąd nie wychodzi bo sobie koryguje od razu.

problem gdy nie gaśnie CHECK- stały błąd. znajdź zielone złącza przy lewej kolumnie zawieszenia, powinno tam być takie jedno pojedyncze zielone złącze na wsuwke, zmostkuj kablekiem do minusa akumulatora, włącz zaplon, a lampka "CHECK" zacznie wyświetlać błedy.

a wogóle skąd jesteś?
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Raszid » 14 kwi 2007, 19:37

Jestem z Myszkowa ok 80KM od krakowa.

Jak zmostkuje to co podales to gdzie beda sie wyswietlaly te bledy ?? I jak je cztytac ewentualnie.

sprawdzić czy węże od podciśnień przy dolocie nie puszczają


czy domykanie zaworów ssących działa


jesli mozesz opisz mi mniejwiecej jak to zrobic zebym pozniej mial swiadomosc ze mechanik mi kitu nie wciska.
Ostatnio edytowano 14 kwi 2007, 19:41 przez Raszid, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9