MAZDA 929 HD `93 – 3.0 V6 24V DOHC AUTOMAT

Mazda 929 / Sentia 1991–1997

Postprzez Raszid » 16 kwi 2007, 14:08

Ok jeszcze jedno pytanie na PB mam 1,5 tys obrotów na biegu P z tego co wiem powinny byc w okolicy 600 co z tym zrobic ?

Piotrek (lub inny urzytkownik) czy wiesz moze gdzie mozna dostac uszczelki pod dekle zaworowe, zimering (czy jak to sie tam nazywa) i najwazniejsze dla mnie chyba zinenblocki czy jakos tak i tuleje rozne do przedniego zawieszenia ?

Czy ktoś z was posiada może PDF z dokumentacją do tej mazdy albo książkę serwisową ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez piotrek929 » 17 kwi 2007, 22:48

dekle zaworowe można uszczelnić na tych samych uszczelkach, używając dobrego siliconu – ja używam firmy Pro Seal ,BLUE VTR low voltage 315 stopni, simering ale czego, wału, wałków rozrządu- chodzi o uszczelnienie do silnika ? cały zestaw uszczelek od głowic w góre, kosztuje około 600 zł, wiec jeśli masz wiecej rzeczy do uszcelnienia to kup cały set, wychodzi taniej.

SILENTBLOCKI – to są tuleje metalowo gumowo w wachaczach, poniżej masz linka

przednie zawieszenie

http://skocz.pl/dumi


tylne zawieszenie

http://skocz.pl/dumj

zapisz sobie te obrazki.
a tuleje można tanio dorobić, nawet jak są teoretycznie nierozbieralne

EDIT BY MOD: Skróciłem linki...starajcie sie proszę o wklejanie skróconych linków :) .
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Raszid » 4 maja 2007, 16:11

Swieci mi caly czas kontrolka od abs-u jak, gdzie i co zrobic zeby sprawdzic czujniki, przeczyscic je czy co tam sie z nimi robi.
Prosze o odpowiedz jak sie z tym uporac.
p.s. ABS mi nie dzialaja byl moment kilka tygodni temu ze kontrolka zgasla i wyczowalem ABS przy hamowaniu, niestety kontrolka po zapaleniu silnika i ruszeniu do przodu zapala sie i nie dzialaja na 100% absy.

Piotrze co o tym sadzisz ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez voytecku » 5 maja 2007, 12:51

Raszid napisał(a):Swieci mi caly czas kontrolka od abs-u jak, gdzie i co zrobic zeby sprawdzic czujniki, przeczyscic je czy co tam sie z nimi robi.


Moze podpiac do komputera, zeby odczytac kody bledow?

Raszid napisał(a):p.s. ABS mi nie dzialaja byl moment kilka tygodni temu ze kontrolka zgasla i wyczowalem ABS przy hamowaniu, niestety kontrolka po zapaleniu silnika i ruszeniu do przodu zapala sie i nie dzialaja na 100% absy.


Na poczatek moze sprobuj przeczyscic jakos czujniki przy kazdym kole. Moze ktorys styk nie kontaktuje i przez to nie dziala caly system. Chociaz skoro to jest 4W, to powinno dzialac niezaleznie, ale moze sie myle.

Zrob reset komputera i pojezdzij troche. Moze trzeba usunac te informacje ze stosu i bedzie dobrze (
przynajmniej chwilowo )

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez piotrek929 » 5 maja 2007, 13:15

sprawdź poziom płynu hamulcowego, może pompa ABS jest zapowietrzona, czort wie.

ale takie historie typu "pojawiam sie i znmikam" to raczej sprawa gdzieś nadszarpniętego lub nie kontaktującego przewodu abs.
ja bym znalazł końcówki przewodów( gdzies gdzie sygnał y sa wprowadzane do sterownika), wypizałbym pokolei przewody i omomierzem sprawdziłbym czy zmienia sie oporność gdy zakręcisz powoli odpowiednim kołem . tam są zwykłe czujniki halla i z tego co pamietam to zmienia im sie rónież oporność przy zmianie indukcyjnoiści.( czy jakoś tak)
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Raszid » 6 maja 2007, 14:36

Jak zrobic reset komputera ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez nemi » 6 maja 2007, 15:26

Ściągasz klemę z akumulatora, wciskach hamulec na 20 sekund, zakladasz klemę i już.


Raszid napisał(a):na orlenie zatankowalem po przejechaniu 50km za 11zl a dzien wczesniej po przejechaniu 30km na innej stacji (prywatne LPG) weszlo 10 litrow czyli ok 18zl !

Tym się nie sugeruj – różnie może zadziałać zawór w instalacji gazowej, różne moze być też ciśnienie na stacji (zauważ, że na markowych stacjach najczęściej zbiorniki gazu są gdzieś daleko, a na prywatnych praktycznie tankujesz prosto ze zbiornika).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Raszid » 7 maja 2007, 16:21

Tym się nie sugeruj – różnie może zadziałać zawór w instalacji gazowej, różne moze być też ciśnienie na stacji (zauważ, że na markowych stacjach najczęściej zbiorniki gazu są gdzieś daleko, a na prywatnych praktycznie tankujesz prosto ze zbiornika).


Zawor mi nie dziala wiec wchodzi zawsze na maxa az stanie licznik w tankshteli :)
Ale dziwnie pali mi ten wozek dzis np 12L na 100KM a czasem 15 czy 17 (oczywiscie wszystko to trasa) po miescie nawet nie chcecie wiedziec :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez piotrek929 » 7 maja 2007, 18:24

ja najmniej zyzylem 10L LPG, w trasie, pusty, z tempomatem , ustawione 90km

a jak jechalem z bagazami i rodziną nad morze i wyprzedzałem większość ludzi to też miałem srednią 16 L LPG
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez piotrek929 » 9 maja 2007, 11:19

no ten pasek z napinaczem i rolkami to zły przyklad, bo w 929 jest silnik DOHC 24 zawory, i pasek jest dłuższy.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez voytecku » 9 maja 2007, 11:24

piotrek929 napisał(a):no ten pasek z napinaczem i rolkami to zły przyklad, bo w 929 jest silnik DOHC 24 zawory, i pasek jest dłuższy

Wlasnie, ze dobry :)

Ten sam sprzedawca ma pasek z rolkami do mazdy Raszida za 99$.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Raszid » 9 maja 2007, 21:27

Myślę ze ten duzy drogi zestaw jest wporzadku cena jest jak na moj gust bardzo dobra bo to jest komplet z tego co widze do caleggo silnika od miski olejowej w gore.

A teraz pytanie za 100 pkt. bo szukam i szukam i szukam ale znalazlem tylko czesc, czesci :)

mianowicie
tuleje dolnego wahacza znalazlem i zakupilem i teraz czy ktos pomoze znalesc czesci z ponizszego zdjecia:
czyli wykluczamy 4 a i 3 tez odpada dostepna jest w polsce ok 1000zl za sztuke a na ebayu znalazlem za 1000zl 2 szt. + przesylka z 50$, ale narazie postaram sie nie kupowac :)

i czy galki mozna z czegos innego dopasowac np, z jakiejs terenowki czu one sa wogole wymienialne ?

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez voytecku » 9 maja 2007, 21:35

Raszid napisał(a):a na ebayu znalazlem za 1000zl 2 szt. + przesylka z 50$

Mozesz podac numery aukcji?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Raszid » 23 maja 2007, 00:31

BLOS w instalacji gazowej w mazdzie 929

Polecam wszystkim nie tylko z 929 przerobienie instalacji podcisnieniowej z miksera na BLOSA

zalety:
– większe osiągi na LPG
– łatwa i szybka instalacja
– łatwa regulacja
– mniejsze spalanie LPG (to teoria jeszcze nie zdążyłem dobrze przetestowac ale zapewniam ze podam wyniki)
– niewielka cena 305zł na allegro + wysyłka + instalacja (ja instalowałem sam wiec kosztów instalacji nie ponosiłem)
– o wiele lepsza praca na PB [np. przy odpalaniu] (brak oporu powietrza przez mikser i klape antywybuchową)
– płynniejsze przejście z PB na LPG bez skoku obrotów

wady:
– jeszcze nie stwierdziłem

Sposób instalacji w 929 i pewnie wszystkich innych na wtrysku (nie wiem jak to sie ma do gażników bo mnie to nie interesowało)

FILTR POWIETRZE ---> RURA DOLOTOWA ---> BLOS ---> RURA DOLOTOWA ---> SILNIK

REDUKTOR:
Odkręcic śrubę od membrany na maxa

BLOS: posiada 2 sruby MAŁA –> wolne obroty (jałowe) DUŻA –> Wysokie obroty, oraz czerwoną śrubę do regulacji dolotu powietrza na jałowych obrotach

śrubę większą zewnętrzna wkręcic na maxa i wykręcić 2,5 obrotu

śrubę mniejszą wewnetrzna wkrecic na maxa i wykręcić 1,5 obrotu

Odpalić silnik przejsc na gaz i regulować odpowiednio małą srubą do uzyskania odpowiednich obrotów (okolice 1000 RPM)

Oczywiście aby uzyskać najlepsze wyniki nie obedzie sie bez analizatora:

Mozliwie najmniejsza dawka CO i największa CO2

To tyle z mojego doświadczenia...

Uwierzcie mi moja madzia z BLOSem chodzi lepiej na LPG niż na PB .... niewiarygodne ?! a jednak !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez KRZYCH.C4 » 23 maja 2007, 16:48

witam mam 626 CRONOS 2,5 mam tylko trzy biegi .Po zczytaniu błądow wyskoczył jeden 55 to jest czujnik predkośći ale zegar pokazuje predkość co sie stało hellp :( :( :( :( :(
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 01:07
Posty: 24
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 GH 2,2 D

Postprzez piotrek929 » 24 maja 2007, 08:40

KRZYCH.C4, załóz odrębny temat
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez voytecku » 24 maja 2007, 17:55

KRZYCH.C4 napisał(a):Po zczytaniu błądow

Gdzie to robiles?

KRZYCH.C4 napisał(a):jest czujnik predkośći

pewnie czujnik predkosci w skrzyni i teraz sterownik skrzyni nie wie, ze ma wrzucic czwarty bieg.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Raszid » 24 maja 2007, 22:50

Osobiście prosiłbym o umieszczanie tutaj wątków dotyczących MAZD 929, sprawy techniczne, mechaniczne, tuning :P etc... dziekuję !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez piotrek929 » 25 maja 2007, 09:33

u mnie jak poleciał czujnik predkości, to skrzynia wejszła w tryb awaryjny, właśnie bez 4 biegu, właściwie tylko 2 i 3, albo nawet samo 3 , i mrygała kontrolka "HOLD"

Rashit, ups Raszid, oczywiście, właśnie jestesmy w dziale 929 :D
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Raszid » 30 maja 2007, 18:57

U mnie 4 bieg nie chodzil ani kontrolka HOLD nie swiecila, okazalo sie ze pod kolumna kierownicy był spalony jakis bezpiecznik, po którego wymianie skrzynia chodzi jak ta lala :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 22:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9