Witaj,
niewiele mozna o tym aucie powiedziec na naszym kontynencie. Wersja ta byla jeszcze importowana do Europy Zachodniej w przeciwienstwie do HD produkowanej od 1992. Omawiane auto zadebiutowalo w 1987 roku i przez 4 lata produkcji przeszlo bodajze jeden lifting w 1989. Zdjecia i ogolne dane techniczne znajduja sie na stronie klubowej:
http://www.mazdaspeed.pl/modele/929_tech.php (oraz dzial Galeria/Modele)
Modele europejskie najczesciej wyposazone sa w silnik 2.2, ktory jest zmodyfikowanym motorem z mniejszej 626. Silnik V6 wykonany jest jak 4-cylindrowa wersja w technice 3-zaworowej. Z pewnoscia jego zagazowanie pozwoli na oszczedna jazde, na pewno jest to motor dynamiczny. Watpie, zeby instalacja sprawiala w wypadku tej jednostki jakiekolwiek problemy. Rozroznianie wersji nastepuje rowniez na poziomie wystroju wnetrza, kiedy zazwyczaj auta z Niemiec maja niebieska welurowa tapicerke, a 929 ze Stanow bezowa skore.
Mysle, ze bezawaryjnosc mozna ocenic na wysokim poziomie – wada moze byc jednak niski poziom serwisu sprowadzonych do Polski samochodow. Dostepnosc czesci tez ksztaltuje sie zaleznie od ich profilu i nie zawsze jest zadowalajaca. Nalezy jeszcze dodac, ze auto ma 167 KM mocy (nie obiecane 210), a manualna skrzynia biegow pozbawia nabywce problemu w postaci ewentualnej awarii automatu.
Szczegoly wyposazenia oraz opinie mozna przejrzec na angielskojezycznej stronie
http://www.edmunds.com/used/1990/mazda/929/index.html
Pierwsze trzy fotografie przedstawiaja przykladowy model z rynku polnocnoamerykanskiego, ostatnia zas auto w wersji euro z silnikiem 2.2i:
