Hold... silnik przestał pracować
Strona 1 z 1
szukam pomocy otoz pojechalem na impreze do rodzinki swoja MAZDA zaparkowalem idealnie. po powrocie probowalem odpalic autko i nic krecilo ale juz nie odpalilo na desce wyswietlila napis HOLD i to byl koniec mazdy jezeli ktos wie lub mial cos podobnego u siebie zeby poradzil mi cos
Ostatnio edytowano 2 gru 2007, 22:24 przez lpegaz, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 25 lis 2007, 11:01
- Posty: 14
- Skąd: Dolnyslask
- Auto: Mazda 929 rocznik 92,94
lpegaz napisał(a):widze ze nikt nie orietuje sie czy w skrzyni jest wylacznik odciecia zaplonu ( automat)
Wszystkie automaty mają....może nie przekaźnik, ale zasada działania jest taka że możesz odpalić tylko na P i N. Także po części steruje zapłonem, może w 929 jest to rozwiązane na zasadzie przekaźnika.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
możliwośc zapłonu uruchamia Shifter przy pomocy cięgna które idzie do stacyjki, natomiast przy Shifterze znajduje sie blokada elektromagnetyczna Shiftera, która umożliwa jego przesuwanie po wciśnieciu hamulców.ona pracuje głośno i ją slychac przy skrzyni. może masz zrobione jakieś odcięcie na czujniku położenia wału, albo czujnika biegu jałowego, albo czujnika prędkości, wszystkie znajdują się chyba na skrzyni, być może odcięcie któregoś z nich unieruchamia silnik( tak zazwyczaj jest z czujnikiem położenia wału). a jeżeli czujnik ten nalezy do obwodów elektrycznych skrzyni to wyświetla się HOLD – problem elektryczny skrzyni.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie 
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
właśnie przeczytałem schemat elektryczny skrzyni, masz tam dokladnie trzy czujniki
1.Wehicle speedometer sensor – (top left of transm.)
2.Wehicle speed sensor – (left rear of transm.)
3.Wehicle speed pulse generator – (front left of transm.)
jest jeszcze czujnik temperatury oleju w skrzyni, oraz jakiś czujnik w osprzęcie skrzyni ale znajdujący sie przy silniku.
w nawiasie napisalem gdzie sie czujniki znajdują na skrzyni, sprawdz kabelki i zobacz czy nie masz zrobionego przerwania na któryms przewodzie od któregos czujnika. takie By-passy zakladają spece od od robienia odcięć.
na przerwanie któregoś z przewodów lub uszkodzenie jakiegos czujnika wskazuje migający HOLD. a ten odgłos przekaźnika to nie wiem skąd, u mnie nie ma takich. ( mam nadzieje ze to ten patent z odcięciem)
powodzenia
http://929.sentia.ru/english.htm
1.Wehicle speedometer sensor – (top left of transm.)
2.Wehicle speed sensor – (left rear of transm.)
3.Wehicle speed pulse generator – (front left of transm.)
jest jeszcze czujnik temperatury oleju w skrzyni, oraz jakiś czujnik w osprzęcie skrzyni ale znajdujący sie przy silniku.
w nawiasie napisalem gdzie sie czujniki znajdują na skrzyni, sprawdz kabelki i zobacz czy nie masz zrobionego przerwania na któryms przewodzie od któregos czujnika. takie By-passy zakladają spece od od robienia odcięć.
na przerwanie któregoś z przewodów lub uszkodzenie jakiegos czujnika wskazuje migający HOLD. a ten odgłos przekaźnika to nie wiem skąd, u mnie nie ma takich. ( mam nadzieje ze to ten patent z odcięciem)
powodzenia
http://929.sentia.ru/english.htm
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie 
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
A i jeszcze jedno jezeli odepniecie akumulator i wymieniacie jakies czesci typu alternator itd. to niekiedy zdarza sie ze auto nie odpali pojawi sie kontrolka HOLD pulsująca wlaczcie zaplon i poczekajcie minute auto sie uzbroi tz komputer i kontrolka zgasnie samoczynnie. I po sprawie . Pisze na podstawie wlasnego doswiadczenia
- Od: 25 lis 2007, 11:01
- Posty: 14
- Skąd: Dolnyslask
- Auto: Mazda 929 rocznik 92,94
Dwie rzeczy. Autko musisz zapalać przy skrzyni na biegu parkowym P. Funkcja HOLD której przycisk masz przy lewarku od skrzyni musi być wyłączona inaczej też nie zapalisz. A HOLD służy do ograniczenia biegów w skrzyni bardzo przydatne przy jeździe w korku lub pod górę.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
Ciesze sie że pomogłem, to już druga mazda 929 którą pomogłem naprawić 
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie 
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość