Wymiana tarcz hamulcowych

Mazda 929 1987–1991 (HC) / 1982–1987 (HB)

Postprzez piotrek929 » 2 maja 2007, 16:58

jutro zmieniam tarcze, ale na jednej nie ma wianka ABS ( taka promocja) i trzeba nabić ten ze starej tarczy.
czy ktoś juz robił taki motyw? jak zdjąć stary wianek? wykonany jest chyba z aluminium a tarcza wiadomo z tarczy :)

co prawda mam koncepcję jak to zrobić, ale wolę oprzeć sie na doświadczeniach, mam tylko dwie próby :D

pozdrawiam, prosze o w miare pilne odpowiedzi.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Italiano » 4 maja 2007, 20:45

A to wianek nie jest na piaście? U mnie w X9 napewno go nie było na tarczy. I raczej sie jeszcze z tym nie spotkałem żeby był na tarczy <jelen> .
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 23:40
Posty: 2682
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 benza,Fiat Doblo 1.9 D

Postprzez marakus » 4 maja 2007, 21:08

Wianek jest zawsze na piaście, chyba w większości samochodów, natomiast pierwszy raz słyszę by był na tarczy.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 12:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez Italiano » 4 maja 2007, 21:15

W Mileńce to tak wygląda....

Obrazek
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 23:40
Posty: 2682
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 benza,Fiat Doblo 1.9 D

Postprzez piotrek929 » 6 maja 2007, 12:53

a u mnie tarcza jest tak wykonana że służy jednocześnie jako piasta, i gdy odkręcasz tą dużą śube co znajduje sie w otworzez felgi, to zdejmujesz tarcze, razem z prasowanym w nią łożyskiem i nabitym wiankiem ABS..
Ostatnio edytowano 6 maja 2007, 13:04 przez piotrek929, łącznie edytowano 2 razy
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Italiano » 6 maja 2007, 12:56

piotrek929 napisał(a):to zdejmujesz tarcze, razem z prasowanym w nią łożyskiem i nabitym wiankiem ABS..

O jezuuuu...ale wynalazek, no tu ci mogą pomóc tylko posiadacze takiej mazdy jak twoja....może już ktoś to robił.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 23:40
Posty: 2682
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 benza,Fiat Doblo 1.9 D

Postprzez piotrek929 » 6 maja 2007, 13:08

spoko, juz rozkminiłem jak zdjąć wianek, najpierw trzeba wybić szpilki z tarczy i potem przez otwory na szpilki pukać sobie w wianeczek az zejdzie
gorzej z odzyskaniem łożyska, wprasowuje się je naciskając na jego zewnętrzny pierścień, natomiast zeby go wyjąć trzeba bić po wewnetrznym co nieuchronnie doprowadzi do jego zniszczenia.
wczoraj byłem u tokarza który stoczy na tokarce tarczę w ten sposób żebym mogł wyprasować te łożyska naciskając zewnętzrny pierścień, jedno łożysko kosztuje 300 zł w tym smutnym jak p**da mieście., a te któe mam w tarczach maja przejechane 30 kkm, szkoda ze wtedy nie zmienilem tarcz razem z łożyskami.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9

cron