Strona 1 z 2

Mazda 929 HC '87 – '91

PostNapisane: 18 sty 2007, 23:08
przez piotrek929
zakładam ten temat, bo jest to równie żadkie autko jak seria HB o ile nie żadsze i poproszę o podklejenie tematu.

znam tą konstrukcję bardzo dobrze, więc mogę pomodz.

Według moich trzy letnich obserwacji zamieszczam ranking części które podlegają wymianie w tym aucie przy przebiegu 160 kkm:
1. układ wydechowy – jeżeli próbujemy zastąpić go nieoryginalnymi tłumikami-zjadłem na tym zęby
2. amortyzatory – ale to nie dziwne na naszych dziurkach
3. pękająca deska rozdzielcza- trzeba ją demontować bardzo delikatnie
4. łożyska – o ile nie zaliczysz krawężnika wytzrymują około 160kkm
5. zaciski hamulców – regularnie co rok należy je dopieszczać zwłaszcza prowadnice
6. poduszka mocowanie skrzyni biegów- ale to przy 3 L silniku lubi póścić
7. tuleje [waaaczego?] przedniego i tuleja wachacza wleczonego tylnego

nie wspomnę o łącznikach stabilizatorów – warto zainwestowac 20 zł więcej w oryginały, bo inaczej dwa razyw roku do wymianki

PostNapisane: 20 sty 2007, 12:20
przez marian
Widzisz piotruś brak zainteresowania a myślałem że się czegoś dowiem.
Wkleję kilka zdiątek mam nadzieję że nie były publikowane na forum.
Mam nadzieję że ktoś ruszy ten temat.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 20 sty 2007, 23:29
przez piotrek929
MArian, jak chcesz się czegoś dowiedzieć wystarczy zapytać, o modelu HC wiem wszystko :)
ale widać po braku zainteresowania że to najżadszy model, tym bardziej należy mu się miejsce w "Alei Przyklejonych"

PostNapisane: 20 sty 2007, 23:37
przez marian
A myślałem że to ja mam unikalne autko :)
W przyszłości planuję swap silnika tak żeby miał ponad 170 PS a ten silniczek który siedzi w twojej madzi pod względem parametrów jest jak najbardziej, ale czy łapy mają ten sam rozstaw jaka manualna skrzynia będzie pasowała i wiele innych pytań mnie dręczy.
Ale spoko to jeszcze plany odległe.

PostNapisane: 20 sty 2007, 23:42
przez piotrek929
uuu piękna jest, jaki tam jest motorek?, ja mam 3.0 24valve w swojej, ale posiadam jeszcze jeden 2.2 136KM, właśnie też z 929 HC ułożony wzdłużnie, wraz z ręczną skrzynką, wałem , dyfrem, etc. gdybyś chcial popytać na ten temat na na privie :)rozstaw łap 2,2 i 3,0 jest ten sam, dwie łąpy po bokach i trzecia pod skrzynią.

PostNapisane: 10 lut 2007, 00:16
przez piotrek929
anti-theft system nawala, ale ściągnąłem juz z sieci procedure inspekcyjną – tylko 13 kartek po angielsku.

PostNapisane: 3 paź 2008, 01:22
przez tym666
no ja bym mial pytanko . mam przeplywomierz po strzale gazu i auto zawala swiece magarem oraz brak wolnych na benzynie. od czego powinienem zaczac ?-3.0l 89r.

PostNapisane: 3 paź 2008, 10:59
przez piotrek929
wypnij wtyczke od przepływki, komputer powinien w trybie awaryjnym podnieść obroty. ale po strzale z gazu podejrzewałbym uszkodzoną przepustnicę boczną tą sterowaną silnikiem krokowym – obejrzyj ja dokładnie bo morze jej mechanizm jest rozszczelniony, widziałem raz taki wybuch u kolegi ze śląska i dostała właśnie przepustnica boczna – wyrwało z boku taki dekielek i łykała powietrze z poza dolotu.

PostNapisane: 3 paź 2008, 23:51
przez tym666
ok dzieki, sprobuje

PostNapisane: 31 sty 2009, 18:36
przez krasul
no wlasnie powiedzcie mi w takim razie czy 2,2i 12V ma 136KM czy 127 KM bo tu znalazlem ze 136 na innych stronach 127 nie chodzi mi o te kilka koni tylko czy byl jeden rodzaj silnika w 929 czy wiecej (mowa o 2,2), i czym on rozni sie od tego z probe i 626?

PostNapisane: 2 lut 2009, 01:16
przez zenith839
a jaki symbol? W Probe montowali F2 i F2T

PostNapisane: 2 lut 2009, 09:06
przez krasul
chyba F2 bo napewno bez turbo

PostNapisane: 2 lut 2009, 11:06
przez zenith839
jak F2 to niczym się nie różni od tego co w Probe GL.

PostNapisane: 2 lut 2009, 22:21
przez piotrek929
ale ma wbite w karcie pojazdu 136 KM, podejrzewam że jest drobna róznica w programie wtrysków, tam jest wielopunkt

PostNapisane: 3 lut 2009, 18:41
przez Globy
W obydwu jest, ale jeden ma 115 koni, a drugi 129 KM (katalogowo).

PostNapisane: 13 lut 2009, 11:53
przez krasul
Wreszcie mam moja ukochana 929 zeby bylo smieszniej okazuje sie ze to auto Herr_Flicka :D:D:D
Postaram sie szybko zalaczyc jakies zdjecia :P
A dokladnie 929 HC 1987r 2,2i (100kW)

PostNapisane: 14 lut 2009, 20:02
przez krasul
Wiec tak pare rzeczy nalezy zrobic i problem krzywo stojacych kol nadal istnieje. Z tego co juz posprawdzalem to wydaje sie ze wystarczy wymienic sprezyny ale nie robi to specjalnej roznicy w prowadzeniu czy jest zaladowana czy nie kola stoja tak samo a na dziurach czy zakretach nie ma rowniez roznicy. Jezeli chodzi o silnik ma w tej chwili 358 tys i daje rade to znaczy nie jest najcichszy ale nie ma najmniejszych problemow z odpaniem z tego co widze to nie jest silnik 12 zaworowy czy mozemy to jakos zweryfikowac??
Na tylnej szybie i briefie mam tylko ze jest to 2,2i 100kW, w katalogach rowniez wystepuje roznica ale nie zawsze i boje sie ze moga wystapic problemy przy zakupie ew czesci.

PostNapisane: 17 lut 2009, 19:40
przez krasul
wiec to rozniez jest wersja 12 zaworowa, ztego co ustalilem wystepowaly 3 silniki 2,2 12v oraz 2 silniki 3,0v6 (12 i 24v).

PostNapisane: 18 mar 2009, 21:55
przez krasul
No wreszcie moja madzia jest na kanale, dzieki temu ze mi siedzial tak tyl....rozerwalem zbiornik paliwa :( juz mam drugi i odrazu wzialem sie za wymiane sprezyn w fazie wsteonej mialem je zregenerowac ale jak sie pozniej okazalo jedna na 100% jest peknieta a druga zobaczymy po wyjeciu, udalo mi sie dostac cale mcpersony, mam nadzieje ze siena tym zakonczy choc juz wiem ze gumy w zawieszeniu tez bede musial z tylu porobic. Z ogrzewaniem nadal nie doszedlem ale najprawdopodobniej kwestia jest w nagrzewnicy. Pochodzilem troche po allegroi i ostanimi czasu pare "naszych" sie pokazywalo jednak nabardziej rozbawila mnie ta aktualna w sumie niedaleko mnie...wyglada w miare jednak cos mi sie rocznik nie zgadza z przodem a tym bardziej pojemnosc. Zainteresowani moga znalezc ja w 929 na allegro /marzec 2009/

PostNapisane: 21 maja 2009, 23:43
przez PLaster
krasul napisał(a):wiec to rozniez jest wersja 12 zaworowa, ztego co ustalilem wystepowaly 3 silniki 2,2 12v oraz 2 silniki 3,0v6 (12 i 24v).

dokładniej silniki były jak poniżej:

2.0 8v 85KW 116KM FE5G 86-89r
2.0 8v 85KW 116KM FEFA 89-92r

2.2 12v 85KW 116KM F212 86-89r
2.2 12v 97KW 132KM F262 86-89r
2.2 12v 100KW 136KM F248 86-89r
2.2 12v 100KW 136KM F249 86-89r
2.2 12v 100KW 136KM F2E6 89-92r
2.2 12v 100KW 136KM F2E7 89-92r

3.0 18v 125KW 170KM JE13 86-89r
3.0 18v 125KW 170KM JE14 86-89r
3.0 18v 140KW 190KM JE01 86-89r
3.0 18v 123KW 167KM JE34 89-92r
3.0 18v 123KW 167KM JE35 89-92r