Mazda 929 HC '87 – '91

Mazda 929 1987–1991 (HC) / 1982–1987 (HB)

Postprzez piotrek929 » 18 sty 2007, 22:08

zakładam ten temat, bo jest to równie żadkie autko jak seria HB o ile nie żadsze i poproszę o podklejenie tematu.

znam tą konstrukcję bardzo dobrze, więc mogę pomodz.

Według moich trzy letnich obserwacji zamieszczam ranking części które podlegają wymianie w tym aucie przy przebiegu 160 kkm:
1. układ wydechowy – jeżeli próbujemy zastąpić go nieoryginalnymi tłumikami-zjadłem na tym zęby
2. amortyzatory – ale to nie dziwne na naszych dziurkach
3. pękająca deska rozdzielcza- trzeba ją demontować bardzo delikatnie
4. łożyska – o ile nie zaliczysz krawężnika wytzrymują około 160kkm
5. zaciski hamulców – regularnie co rok należy je dopieszczać zwłaszcza prowadnice
6. poduszka mocowanie skrzyni biegów- ale to przy 3 L silniku lubi póścić
7. tuleje [waaaczego?] przedniego i tuleja wachacza wleczonego tylnego

nie wspomnę o łącznikach stabilizatorów – warto zainwestowac 20 zł więcej w oryginały, bo inaczej dwa razyw roku do wymianki
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez marian » 20 sty 2007, 11:20

Widzisz piotruś brak zainteresowania a myślałem że się czegoś dowiem.
Wkleję kilka zdiątek mam nadzieję że nie były publikowane na forum.
Mam nadzieję że ktoś ruszy ten temat.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2005, 22:58
Posty: 32
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 929 HB

Postprzez piotrek929 » 20 sty 2007, 22:29

MArian, jak chcesz się czegoś dowiedzieć wystarczy zapytać, o modelu HC wiem wszystko :)
ale widać po braku zainteresowania że to najżadszy model, tym bardziej należy mu się miejsce w "Alei Przyklejonych"
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez marian » 20 sty 2007, 22:37

A myślałem że to ja mam unikalne autko :)
W przyszłości planuję swap silnika tak żeby miał ponad 170 PS a ten silniczek który siedzi w twojej madzi pod względem parametrów jest jak najbardziej, ale czy łapy mają ten sam rozstaw jaka manualna skrzynia będzie pasowała i wiele innych pytań mnie dręczy.
Ale spoko to jeszcze plany odległe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2005, 22:58
Posty: 32
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 929 HB

Postprzez piotrek929 » 20 sty 2007, 22:42

uuu piękna jest, jaki tam jest motorek?, ja mam 3.0 24valve w swojej, ale posiadam jeszcze jeden 2.2 136KM, właśnie też z 929 HC ułożony wzdłużnie, wraz z ręczną skrzynką, wałem , dyfrem, etc. gdybyś chcial popytać na ten temat na na privie :)rozstaw łap 2,2 i 3,0 jest ten sam, dwie łąpy po bokach i trzecia pod skrzynią.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez piotrek929 » 9 lut 2007, 23:16

anti-theft system nawala, ale ściągnąłem juz z sieci procedure inspekcyjną – tylko 13 kartek po angielsku.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez tym666 » 3 paź 2008, 00:22

no ja bym mial pytanko . mam przeplywomierz po strzale gazu i auto zawala swiece magarem oraz brak wolnych na benzynie. od czego powinienem zaczac ?-3.0l 89r.
Mazda 929 GLX 3.0i , HD 92r., 626 2l 92r diesel – fotki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 08:12
Posty: 39
Skąd: boleslawiec
Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626

Postprzez piotrek929 » 3 paź 2008, 09:59

wypnij wtyczke od przepływki, komputer powinien w trybie awaryjnym podnieść obroty. ale po strzale z gazu podejrzewałbym uszkodzoną przepustnicę boczną tą sterowaną silnikiem krokowym – obejrzyj ja dokładnie bo morze jej mechanizm jest rozszczelniony, widziałem raz taki wybuch u kolegi ze śląska i dostała właśnie przepustnica boczna – wyrwało z boku taki dekielek i łykała powietrze z poza dolotu.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez tym666 » 3 paź 2008, 22:51

ok dzieki, sprobuje
Mazda 929 GLX 3.0i , HD 92r., 626 2l 92r diesel – fotki
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1093336
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 08:12
Posty: 39
Skąd: boleslawiec
Auto: Mazda 929 GLX 3.0i, HD 92r.626

Postprzez krasul » 31 sty 2009, 17:36

no wlasnie powiedzcie mi w takim razie czy 2,2i 12V ma 136KM czy 127 KM bo tu znalazlem ze 136 na innych stronach 127 nie chodzi mi o te kilka koni tylko czy byl jeden rodzaj silnika w 929 czy wiecej (mowa o 2,2), i czym on rozni sie od tego z probe i 626?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 17:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez zenith839 » 2 lut 2009, 00:16

a jaki symbol? W Probe montowali F2 i F2T
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez krasul » 2 lut 2009, 08:06

chyba F2 bo napewno bez turbo
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 17:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez zenith839 » 2 lut 2009, 10:06

jak F2 to niczym się nie różni od tego co w Probe GL.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 13:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez piotrek929 » 2 lut 2009, 21:21

ale ma wbite w karcie pojazdu 136 KM, podejrzewam że jest drobna róznica w programie wtrysków, tam jest wielopunkt
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Globy » 3 lut 2009, 17:41

W obydwu jest, ale jeden ma 115 koni, a drugi 129 KM (katalogowo).
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez krasul » 13 lut 2009, 10:53

Wreszcie mam moja ukochana 929 zeby bylo smieszniej okazuje sie ze to auto Herr_Flicka :D:D:D
Postaram sie szybko zalaczyc jakies zdjecia :P
A dokladnie 929 HC 1987r 2,2i (100kW)
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 17:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez krasul » 14 lut 2009, 19:02

Wiec tak pare rzeczy nalezy zrobic i problem krzywo stojacych kol nadal istnieje. Z tego co juz posprawdzalem to wydaje sie ze wystarczy wymienic sprezyny ale nie robi to specjalnej roznicy w prowadzeniu czy jest zaladowana czy nie kola stoja tak samo a na dziurach czy zakretach nie ma rowniez roznicy. Jezeli chodzi o silnik ma w tej chwili 358 tys i daje rade to znaczy nie jest najcichszy ale nie ma najmniejszych problemow z odpaniem z tego co widze to nie jest silnik 12 zaworowy czy mozemy to jakos zweryfikowac??
Na tylnej szybie i briefie mam tylko ze jest to 2,2i 100kW, w katalogach rowniez wystepuje roznica ale nie zawsze i boje sie ze moga wystapic problemy przy zakupie ew czesci.
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 17:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez krasul » 17 lut 2009, 18:40

wiec to rozniez jest wersja 12 zaworowa, ztego co ustalilem wystepowaly 3 silniki 2,2 12v oraz 2 silniki 3,0v6 (12 i 24v).
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 17:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez krasul » 18 mar 2009, 20:55

No wreszcie moja madzia jest na kanale, dzieki temu ze mi siedzial tak tyl....rozerwalem zbiornik paliwa :( juz mam drugi i odrazu wzialem sie za wymiane sprezyn w fazie wsteonej mialem je zregenerowac ale jak sie pozniej okazalo jedna na 100% jest peknieta a druga zobaczymy po wyjeciu, udalo mi sie dostac cale mcpersony, mam nadzieje ze siena tym zakonczy choc juz wiem ze gumy w zawieszeniu tez bede musial z tylu porobic. Z ogrzewaniem nadal nie doszedlem ale najprawdopodobniej kwestia jest w nagrzewnicy. Pochodzilem troche po allegroi i ostanimi czasu pare "naszych" sie pokazywalo jednak nabardziej rozbawila mnie ta aktualna w sumie niedaleko mnie...wyglada w miare jednak cos mi sie rocznik nie zgadza z przodem a tym bardziej pojemnosc. Zainteresowani moga znalezc ja w 929 na allegro /marzec 2009/
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 17:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez PLaster » 21 maja 2009, 22:43

krasul napisał(a):wiec to rozniez jest wersja 12 zaworowa, ztego co ustalilem wystepowaly 3 silniki 2,2 12v oraz 2 silniki 3,0v6 (12 i 24v).

dokładniej silniki były jak poniżej:

2.0 8v 85KW 116KM FE5G 86-89r
2.0 8v 85KW 116KM FEFA 89-92r

2.2 12v 85KW 116KM F212 86-89r
2.2 12v 97KW 132KM F262 86-89r
2.2 12v 100KW 136KM F248 86-89r
2.2 12v 100KW 136KM F249 86-89r
2.2 12v 100KW 136KM F2E6 89-92r
2.2 12v 100KW 136KM F2E7 89-92r

3.0 18v 125KW 170KM JE13 86-89r
3.0 18v 125KW 170KM JE14 86-89r
3.0 18v 140KW 190KM JE01 86-89r
3.0 18v 123KW 167KM JE34 89-92r
3.0 18v 123KW 167KM JE35 89-92r
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2334 (20/36)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GG '04 L3 122KW
GF '97 GT FS 100KW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9