Strona 7 z 9

PostNapisane: 14 wrz 2007, 21:29
przez sz.krzysiek
Sprawdź drugi koniec. Ja mam przeciek na siłowniku przy skrzyni – jesli u Ciebie też występuje to może zasysać powietrze przez co sprzęgło głupieje. Żeby odbijało musi być szczelne. Najlepiej to widać od dołu, bo z góry może wyglądać na suche. Sprawdź też czy masz dokręcony odpowietrznik, a może go wogóle nie ma? Może się urwał ;)
Jeżeli przy pierwszym wciśnięciu wpada w podłogę a po kilku już nie to masz zapowietrzone sprzęgło – podobnie jak to się dzieje z hamulcami. Musisz odpowietrzyć używając odpowietrznika na siłowniku przy skrzyni i pomocnika do pompowania :)
Pozdrawiam
Krzysiek.

PostNapisane: 15 wrz 2007, 09:55
przez misiolot
ja też jeszcze jej nie skasowałem :) u mnie zdażyło się podobnie ,po wymiane płynu w siłowniku szwagier naciskał ja cofałem ręcznie ten "patyk" co dochodzi do sprzęgła i się naprawiło ,sprawdż poziom płynu to też może być przyczyna :)

PostNapisane: 17 wrz 2007, 00:02
przez MATRIX5000
Wiec tak:

Odpowietrznik jest dokrecony
odpowietrzalem układ nic nie dało
Cos tam przy silowniku jest nasmoarowane jak go naprawic mozna go gdzies kupic zeby go wymienic.

PostNapisane: 17 wrz 2007, 17:25
przez sz.krzysiek
Witam
Tam na pewno jest oring. Zresztą to jest na wierzchu – dwie śrubki i wyjmujesz całość. A co do zamiennika – biorąc pod uwagę że całe urządzenie jest tylko przykręcone do silnika to nie ma znaczenia jakie będzie miało rozmiary i kształt. Trzeba tylko zbadać czy będzie się podobnie wysuwał ten bolec popychający łapę sprzęgła. Sam zresztą myślę o podmianie tego siłownika.
Pozdrawiam
Krzysiek.

PostNapisane: 17 wrz 2007, 19:06
przez MATRIX5000
Ok dzieki pobawie sie,
Mam takie jeszcze pytanko, chce sie zająć troche naprawa zawieszenia zeby tak nie stukało pukało.
Byłem u mechanika i kazał mi kupić
do przodu sworzeń wachacza lewy to dostane
tuleja drązka stailizatora to tez bedzie ,
maglownica doroga wiec daje do regeneracji koszt do 300 zl
nie wiem co jeszcze tzeba wymienic zeby bylo ok .
zmartwila mnie jedna kwestia tylne łozyska mi huczą i koszt jednego 300 zl.

A zna moze ktos jakis sklep z czesiciami gdzie bym mogl je zamowic.

PostNapisane: 21 wrz 2007, 19:06
przez misiolot
Za nowy [waaaco?] przedni z JC zapłaciłem bodajże 115 zł oile dobrze pamiętam to większość gumek z zawieszenia pasuje od Punto I powodzenia

PostNapisane: 27 wrz 2007, 18:27
przez MATRIX5000
Co do tych gumek pasujacych od punto to np bedzie psaowac tuleja drazka stabilizatora. acha co do tego wachacza to w jednym sklepie powiedzieli mi ze nie mozna kupic samej gumy tylko caly [waaaco?], a w innym ze mozna dostac gume . co mam zrobic
No i sprawa sprzegla wymienilem gumke przy wysprzegliku nie ma nigdzie wycieku , ale nadal mi pedal nie odbija moze tam jest jakas sprezyna co powoduje odbijanie tego pedala , wie ktos moze cos ??

PostNapisane: 29 wrz 2007, 09:24
przez misiolot
Ja kupowałem [waaaco?],co do sprzęgła to je kiedys robiłem i żadniej sprężyny sobie nie przpominam spróbuj wumienić płyn a całość dobrze odpowietrzyć

PostNapisane: 30 wrz 2007, 09:51
przez MATRIX5000
Co do sprzęgła to ukłd odpowetrzyłem dokładnie cały płyn wymieniłem. A moze to być wina pompki bo wysprzeglik jest dobry.
Dzieje sie takie cos ze jak wcisne sprzegło i wrzuce bieg i dalej trzymam sprzeglo to po chwili atuo zacznie ruszac mimo ze sprzegło jest wcisniete ??

PostNapisane: 30 wrz 2007, 19:32
przez sz.krzysiek
Zdecydowanie nieszczelny układ. Musisz znaleźć gdzie jest ta nieszczelność – czy na pompie czy na przewodzie i usunąć ją – innego wyjścia nie ma :)
Pozdrawiam
Krzysiek.

PostNapisane: 30 wrz 2007, 19:53
przez Italiano
sz.krzysiek napisał(a):Zdecydowanie nieszczelny układ. Musisz znaleźć gdzie jest ta nieszczelność

Nie sądze....była by plama pod autkiem. Jak dla mnie to wyrobione uszczelki/oringi na tłoczku pompy.

PostNapisane: 30 wrz 2007, 20:01
przez sz.krzysiek
Italiano napisał(a):Nie sądze....była by plama pod autkiem. Jak dla mnie to wyrobione uszczelki/oringi na tłoczku pompy.

Czyli to jest nieszczelność ukłądu :) u mnie też nie ma plamy, a nawet się "nie poci" a ciągle płynu ubywa i trzeba uzupełniać. Tylko że moje sprzęgło (jeszcze) działa normalnie.
Powodem nieszczelności mogą być też przewody które są tam metalowe i gumowe po kawałku – skorodowany przewód najpierw puści powietrze.
Pozdrawiam
Krzysiek.

PostNapisane: 8 paź 2007, 12:39
przez MATRIX5000
Bardzo dziękuje. tak jak pisaliscie układ był nie szczelny. Po wymianie pompy sprzęgła wszystko wróciło do normy, a ja jestem szczesliwy.
Czy ktos moze napisac jakie gumkiu w zawieszeniu pasuja od punto I.

PostNapisane: 8 paź 2007, 21:08
przez misiolot
Ja niestety ci nie powiem rozebrałem całą zawieche i dobrałem w sklepie kiedyś robil to człowiek o nicku Gonzo ale nie wiem czy jeszcze tu zagląda

PostNapisane: 3 mar 2008, 21:26
przez MATRIX5000
Witam wszystkich ponownie. Jak tam wasze mazdy jeżdżą jeszcze. U mnie całe plany o remoncie legły w gruzach. W weekend wyjadę moją ukochaną ma rejon pokrążyć i tyle.

PostNapisane: 4 mar 2008, 13:41
przez sz.krzysiek
Witam
Moja Madzia czuje się dobrze, nie sprawia żadnych kłopotów – niestety wzrósł jej znacznie apetyt. O ile latem paliła 10/7 na 100 to teraz 13/10 i nie bardzo wiem czemu. jak sądzicie czy usunięcie pierwszego tłumika mogło wpłynąć na wzrost zużycia paliwa?? rozsypał się jakiś czas temu i mechanik zamiast wstawić zastępczy wyciął go całkiem i postawił mnie przed faktem dokonanym. Do tej pory nie zauważyłem zmiany w pracy silnika na niekorzyść po tym wycięciu tłumika, ale może to ma jakiś wpływ na zużycie? Z tego co wiem to zdarza się spadek mocy – po zmianie długości rury do tłumika zachodzą inne warunki opróżniania cylindrów ze spalin, ale nie słyszałem o wpływie tego czynnika na wzrost paliwa, choć myślę że może taki istnieć.
Poza tym drobnym mankamentem wszystko pozostałe jest super, a ostatnio jeżdżę nią dużo, więc mam okazję sprawdzać ją w trudniejszych warunkach niż poprzednio gdy używałem ją "od święta".
Co do remontu – to zastanawiam się nad poprawkami i może nowym lakierem jak będzie ciepło, ale nie jest to jeszcze konieczność, więc tylko się zastanawiam :)
Swoją drogą często myślę ile jest w Polsce 929 HB na chodzie – jak myślicie/ o ilu wiecie?
Pozdrawiam
Krzysiek.

PostNapisane: 25 mar 2008, 21:22
przez arkadiusz.pm_qqs
sz.krzysiek napisał(a):Swoją drogą często myślę ile jest w Polsce 929 HB na chodzie – jak myślicie/ o ilu wiecie?


od kilku dni jest jedna mniej: http://www.e-grajewo.pl/wiadomosci,6556,.html
ech ten mój wujek... taki samochód rozwalić :(

PostNapisane: 25 mar 2008, 22:17
przez sz.krzysiek
arkadiusz.pm_qqs napisał(a):
sz.krzysiek napisał(a):Swoją drogą często myślę ile jest w Polsce 929 HB na chodzie – jak myślicie/ o ilu wiecie?


od kilku dni jest jedna mniej...

To nie ten model. Ale i tak "gratuluję" wujkowi :|
Pozdrawiam
Krzysiek

PostNapisane: 29 mar 2008, 09:16
przez arkadiusz.pm_qqs
sz.krzysiek napisał(a):To nie ten model

pytałeś się o 929 HB, a nr VIN tego samochodu zaczynał się od JMZHB... z tyłu na klapie jak byk 929 GLX, więc zdawało mi się, iż w kategoriach Twego pytania się mieści ;)

PostNapisane: 28 kwi 2008, 19:35
przez gazo_vip
u mnie na miescie stoi do sprzedania 929 w automacie silnik bodajze 2.8 czy cos takiego :P 2500zl do negocjacji ;) az sie zastanawiam :D