Mazda 929 HB Opinie

Mazda 929 1987–1991 (HC) / 1982–1987 (HB)

Postprzez mpio » 25 lut 2007, 00:13

Witam muszę się pochwalić że do mojej 929 coupe udało mi się dostać przednią tarczo-piastę za 250 zł (Brembo) jak odnajdę pudełko to podam dokładne oznaczenie a łożyska po 80 zł za komplet, dysponuję kilkoma robionymi na zamówienie podkładkami do tarczy z wewnętrznym ząbkiem (wypalane laserowo) jeśli chodzi o gaźnik to po wyczerpaniu paliwa do zera (po przełączeni na gaz) dosyć często zawieszał mi się zaworek iglicowy w pozycji otwartej i przelewał gaźnik pomogło rozebranie i dorobienie ogranicznika który nie pozwala opaść pływakowi na samo dno komory. Gaźnik rozbieraliśmy w trójkę każdy coś zapamiętał :) pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2004, 19:28
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz
Auto: mazda 929 coupe silnik 2,0 i
mazda 626 Cronos
Aktualnie Mazda 5 1.8 benzyna 2005

Postprzez marian » 25 lut 2007, 21:26

Słyszałem o tarczach brembo za ok 650 kpl ale będę bardzo wdzięczny za nr z opakowania.

mpio napisał(a):Gaźnik rozbieraliśmy w trójkę każdy coś zapamiętał


Ja jak rozbieram coś czego nie znam robę fotki ze wszystkich stron.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2005, 22:58
Posty: 32
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 929 HB

Postprzez MATRIX5000 » 26 lut 2007, 15:25

A oto numery zamienników
klocki hamulcowe C13003
tarcze przod C33028

Z tymi numerami do Japan Servis. Tak mi gosc powiedzial. Z tego co sie dowiedzialem od tego goscia z servisu mazdy. To jesli juz tam wjerzdza mazda na robote to znajda czesci po przerabiaja jak bedzie trzeba ale wszystko zrobia , no tylo za jakie pieniadze :)

Co do mojej to mechanik nawet jej nie ruszyl stoi u niego na podworku masakra jak tak mozna :(. Dalem mu ostatni tydzien.

Edit:02 mar 2007 19:37
Witam ponownie cos cisza na forum :).
Jestem tak szczesliwy ze masakra. Odebralem dzis moja ukochana od mechaniora zaplacilem 170 zł.
Naprawil mi rozrusznik, a gdzie byla usterka to padniecie. Zwalony był kondensator przy kopółce.

Edit: Właśnie się dowiedziałem o przyczynie awarji moich hamulców, gadalem z bylym wlascicielem i powiedzial mi ze niby sa zurzyte jakies tłoczki w szczekach i on nie mogl ich nigdzie znaleźć dlatego tego nie zrobił.
Jeszcze tam nie zagladałem , ale ktos kuma o co chodzi.
Jeszcze mam jedno pytanie czy ktoś rozbierał przedni kokpit ten co jest przy skrzyni muszę to zdjąć zeby wyjąc cały chodnik, bo szukam dziury gdzie cieknie no i trza sie rdza zająć.
The MATRIX...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2006, 21:23
Posty: 67
Skąd: Koszalin
Auto: 929 Coupe 2.0, 1982 NA

PostTen post został usunięty przez radar88 25 wrz 2011, 00:36.
Powód: Post pod postem

PostTen post został usunięty przez radar88 25 wrz 2011, 00:36.
Powód: Post pod postem

Postprzez misiolot » 18 mar 2007, 23:23

Chdzi ci o obudowę tunelu? Jak tak to zacznasz od odkrecenia śrub na dnie schowka w podłokietniku i pod takim małym schwkiem na monety przed dżwignia ręcznego w tym mijscu w niektórych wersjach znajduje sie moduł regulacji twardosci zawieszenia
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 22:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez MATRIX5000 » 19 mar 2007, 09:59

Dokładnie chodzi mi o Obrazek

A co do hamulców to przód nie łapie klocki sa płyn jest co tam moze byc nie taak
The MATRIX...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2006, 21:23
Posty: 67
Skąd: Koszalin
Auto: 929 Coupe 2.0, 1982 NA

Postprzez misiolot » 19 mar 2007, 21:10

Dawno to rozkręcałem musisz zdjać plastik przy dżwigni zmiany biegów ,uważaj na zatrzaski tam gdziś są śruby ,następne są pod kratka nawiewu i za popielniczką ,głowkę lewarka zdejmujesz wten spsób że opuszczsz gumę i pod gałką jest nacięta z dwóch stron nakrętka chyba ma lewy gwint ale na 100% nie pamiętam coś jeszcze trzeba było odkręcic po zdjęci tych paneli ze światełkami
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 22:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez MATRIX5000 » 31 mar 2007, 14:01

Rozkręciłem wszystko z boku te śruby też. I tak sie wlasnie zastanawiam czy to trzeba cały kokpit sciagac czy mozna tylko to co jest na czerwono zaznaczone na zdjeciu mi zalezy tylko na tym kawałku
Obrazek
Obrazek

<br> Proszę o pomoc musze to zdjąc bo chce cały dywanik wyjąc bo tam troche dziurki sa gdzie niegdzie i woda gdzies leci

Edit:03 kwi 2007 12:20
Misiolot przypomnij sobie jak to sciagałes :) :)
The MATRIX...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2006, 21:23
Posty: 67
Skąd: Koszalin
Auto: 929 Coupe 2.0, 1982 NA

PostTen post został usunięty przez radar88 25 wrz 2011, 00:37.
Powód: Post pod postem

Postprzez misiolot » 9 kwi 2007, 20:26

dkładnie nie pamiętam ale zdjołem wszystko bo chciałem dostatać się do sterowania nawiewem srubki o ile pamiętam to są pod kretka wlotu powietrz tak w głębi i gdzies na dole za popielniczka chyba
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 22:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez MATRIX5000 » 10 kwi 2007, 08:39

Znalazlem tam te srubki i dalej jeszcze czgos brakuje, chyba dam sobie spokoj z tym rozbieranie tego kokpitu
The MATRIX...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2006, 21:23
Posty: 67
Skąd: Koszalin
Auto: 929 Coupe 2.0, 1982 NA

Postprzez misiolot » 12 kwi 2007, 19:51

dasz radę pociągaj delikatnie elementy i patrz gdzie trzyma
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 22:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez MATRIX5000 » 16 kwi 2007, 10:30

Witam.
Wiecie moze gdzie moge dorwac pompe do ukladu hamulcowego bo prawdo podobnie mi siadla.
Czy moze pasuje od innej mazdy. ??
The MATRIX...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2006, 21:23
Posty: 67
Skąd: Koszalin
Auto: 929 Coupe 2.0, 1982 NA

Postprzez misiolot » 16 kwi 2007, 21:02

zrób tak jak ci napisałem na PW miałem ten sam problem.
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 22:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez MATRIX5000 » 17 kwi 2007, 07:49

Ok wielkie dzięki , zaszedłem wczoraj do sklepu i mieli właśnie te reperaturki kupie je i sprobuje sam wymienić.

A tak dla ciekawskich to dzwoniłem do servisu MAZDY w warszawie i jest pompa na zamówienie z Belgii chyba trzeba miecha czekać i kosztuje 990 zł , albo zestaw naprawczy czyli sam środek za 450 zł. jeszcze raz dzieki za pomoc.

Edit: 30 kwi 2007 19:04
Napisze o tym na forum bo moze ktoś miał podobny problem

Wymieniłem gumki w pompie hamulcowej kupiłem taki zestaw repera turek. Bo miałem bardzo słabe hamulce i trzeba było pompować żeby zadziałały.

Po wymianie i odpowietrzeniu hamowanie poprawiło sie nie trzeba już pompować żeby zaczeły działać ale nadal jest kiepsko z przadem tył hamuje pierwszy i bardzo mocno ze jak troszke mocniej wcisne to kola sie blokuja z tyłu
Co do przodu na piasku przy mocnym wcisnieciu pedału zablokuje sie ale na asfalcie nie ma mowy.
Podczas odpowietrzania z tyłu płyn tryskał mocno i ładnie sie odpowietrzało a za to z przodu było o połowe słabiej.

Może ktoś sie znajdzie z jakimś info hoc wątpię. Pozdrawiam
The MATRIX...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2006, 21:23
Posty: 67
Skąd: Koszalin
Auto: 929 Coupe 2.0, 1982 NA

PostTen post został usunięty przez radar88 25 wrz 2011, 00:38.
Powód: Post pod postem

Postprzez sz.krzysiek » 30 kwi 2007, 23:26

MATRIX5000 napisał(a):... nadal jest kiepsko z przadem tył hamuje pierwszy i bardzo mocno ze jak troszke mocniej wcisne to kola sie blokuja z tyłu

Wydaje mi się że pompa hamulcowa ma dwa układy – nie wiem tylko czy łączone na krzyż lewy tył/prawy przód czy normalnie przód i tył osobno. Jeśli przód ma osobą część pompy to może właśnie ona jest walnięta – daje za słabe ciśnienie. Wskazuje na to też Twoje stwierdzenie że z tyłu mocniej psikał płyn przy odpowietrzaniu. Zobacz też czy przewód hamulcowy pod autem nie jest gdzieś zagnieciony, ale to już pomysł trochę abstrakcyjny. Stawiam na uszczelnienie pompy hamulcowej.
Jeśli jest fizycznie możliwe to spróbuj zamienić przewody przy pompie tył na przód i zobacz ( najlepiej na postoju/parkingu pomału ) czy jest jakaś zmiana. Jak zacznie działać przód, a tył osłabnie to będziesz wiedział wszystko na sto procent :)
Innych pomysłów nie mam.
Pozdrawiam
Krzysiek.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 22:11
Posty: 32
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: ----------

Postprzez MATRIX5000 » 27 maja 2007, 01:17

Witam
Więc tak jak mi poradziłeś zamieniłem przewody przod na tył i odwrotnie podczac odpowietrzania z przodu mocno sikało a z tyłu wcale . Pjechałem na testa i jest tak nadal tył chamuje przód nie .
Moze cos jest ze szczekami tam tez sa jakies tłoczki nie ma pojecia co z tym zrobic

Edit:11 cze 2007 12:43
Mało kot rzeglada ten temat ale napisze gdzie byla awaria z tymi moimi hamulacami.
Układ był słabo odpowietrzony pompa łapie gdzies lewe powietrze przez godzine opowietrzałem cały układ i za kazdym razem było troche powietrza ale hamulce juz działaja <hura> nie tak jak powiny ale wychaczę lepsza pompę i bedzie ok
The MATRIX...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2006, 21:23
Posty: 67
Skąd: Koszalin
Auto: 929 Coupe 2.0, 1982 NA

PostTen post został usunięty przez radar88 25 wrz 2011, 00:39.
Powód: Post pod postem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9