Mazda 929 HB Opinie
co do produkcji późniejszych, to owszem mazda 929 HC była produkowana po roku 91 na rynek azjatycki jako KIA POTENTIA do roku '96
więc możliwe że modele wcześniejsze i jak poźniejsze też były sprzedawana wraz z licencją innym firmom
MATRIX bo zamiast od razu zrobić pożądek pod maską toś się woził, teraz możesz ją przykryć kocykiem żeby nie zmarzła.
weź kogoś z jajami( mam na myśli mechanika ) niech sprawdzi układ zasilania paliwa, uykład zaplonu etc, niestety nie znam tego silnika i nie umiem Ci pomódz , ale wiem że to bardzo prosta konstrukacja
poczytaj i poszukaj może ona ma już jakiś system pokladowy za pomoca któego można by ja diagnozować.
więc możliwe że modele wcześniejsze i jak poźniejsze też były sprzedawana wraz z licencją innym firmom
MATRIX bo zamiast od razu zrobić pożądek pod maską toś się woził, teraz możesz ją przykryć kocykiem żeby nie zmarzła.
weź kogoś z jajami( mam na myśli mechanika ) niech sprawdzi układ zasilania paliwa, uykład zaplonu etc, niestety nie znam tego silnika i nie umiem Ci pomódz , ale wiem że to bardzo prosta konstrukacja
poczytaj i poszukaj może ona ma już jakiś system pokladowy za pomoca któego można by ja diagnozować.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
Witam
Ten silnik jest prosty, a z tego opisu to ja bym stawiał na jakiegoś śmiecia w gaźniku. Najpierw prawie wyjeżdżone paliwo do zera, a potem nalane świeże pod ciśnieniem uderza w dno zbiornika i wznosi różne paprochy. Oczywiście to tylko teoria bo nie wiem jakie są tam filtry na układzie paliwowym.
Może też być walnięta pompa paliwa, ale to łatwo sprawdzić – po włączeniu zapłonu słychać ją jak startuje, a jeśli nie słychać ( bo chodzi ciszej niż moja ) to trzeba zdjąć przewód paliwowy z gaźnika i zakręcić – pompa jest elektryczna, powinna pompować paliwo w momencie rozruchu.
Ja jednak stawiam na zapchany gaźnik – zwłaszcza że to wystąpiło nagle i zaczęło się szarpaniem – przytykał się, a jak go całkiem zatkało to zgasł. Rozwiązaniem jest wyczyszczenie dysz, a najlepiej wyjęcie całego gaźnika i kompletne mycie
Pozdrawiam
Krzysiek.
P.S.
MATRIX5000
Jak nie umiesz czegoś naprawić to czas się nauczyć – zaoszczędzisz sporo kasy i satysfakcja będzie większa. Wystarczy przestrzegać jednej zasady – zapamiętuj kolejność wykonywanych czynności przy rozbieraniu ( obojętnie czego ) – składał będziesz tak samo tylko "od końca"
K.
Ten silnik jest prosty, a z tego opisu to ja bym stawiał na jakiegoś śmiecia w gaźniku. Najpierw prawie wyjeżdżone paliwo do zera, a potem nalane świeże pod ciśnieniem uderza w dno zbiornika i wznosi różne paprochy. Oczywiście to tylko teoria bo nie wiem jakie są tam filtry na układzie paliwowym.
Może też być walnięta pompa paliwa, ale to łatwo sprawdzić – po włączeniu zapłonu słychać ją jak startuje, a jeśli nie słychać ( bo chodzi ciszej niż moja ) to trzeba zdjąć przewód paliwowy z gaźnika i zakręcić – pompa jest elektryczna, powinna pompować paliwo w momencie rozruchu.
Ja jednak stawiam na zapchany gaźnik – zwłaszcza że to wystąpiło nagle i zaczęło się szarpaniem – przytykał się, a jak go całkiem zatkało to zgasł. Rozwiązaniem jest wyczyszczenie dysz, a najlepiej wyjęcie całego gaźnika i kompletne mycie
Pozdrawiam
Krzysiek.
P.S.
MATRIX5000
Jak nie umiesz czegoś naprawić to czas się nauczyć – zaoszczędzisz sporo kasy i satysfakcja będzie większa. Wystarczy przestrzegać jednej zasady – zapamiętuj kolejność wykonywanych czynności przy rozbieraniu ( obojętnie czego ) – składał będziesz tak samo tylko "od końca"
K.
- Od: 11 sty 2007, 23:11
- Posty: 32
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: ----------
MATRIX5000 napisał(a):Można je odpalić ale chwile pochodzi i gaśnie
A jak silnik pracuje? W miare rowno, czy tak strasznie telepie i jest wtedy bardzo glosny?
Mialem kiedys podobny problem, w zeszlym roku zamarzly mi smiecie w filtrze paliwa (prawie pusty bak) i nie chciala odpalic. Po wlaniu benzyny autko zaczelo pracowac na 3 cylindrach i dopiero po ok. 2 minutach pozostala trojka zapalila.
Moze u Ciebie jest podobny problem, tak jak sugeruja koledzy.
Pozdrawiam,
voytecku.
Dzięki za dużo informacji.
Filtr paliwa jest trochę brudny wymienię go ( można go bez problemu dostać w każdym sklepie ??).
Jedno co zauważyłem jak próbowałem go odpalić to na gaźniku było trochę paliwa wiec może być zapchany i nie przepala tego.
Kolejna sprawa ten gaźnik jest trochę skomplikowany myślę ze nie dam rady sobie z nim. Ma ktoś jakąś instrukcję jego. Jak ja tam zacznę mieszać to go tak rozreguluje że będzie mi palił z 20.
Chyba ze to jednak ten pasek rozrządu bo w sumie jak sie odpalił to strzela tak jak by był zle zapłon ustawiony . ( jak będę kupował pasek i rolkę to mam normalnie szukać do mazdy 929 czy od innej pasuje ).
Pozdrawiam. I jeszcze raz dzięki za pomoc :):):)
Filtr paliwa jest trochę brudny wymienię go ( można go bez problemu dostać w każdym sklepie ??).
Jedno co zauważyłem jak próbowałem go odpalić to na gaźniku było trochę paliwa wiec może być zapchany i nie przepala tego.
Kolejna sprawa ten gaźnik jest trochę skomplikowany myślę ze nie dam rady sobie z nim. Ma ktoś jakąś instrukcję jego. Jak ja tam zacznę mieszać to go tak rozreguluje że będzie mi palił z 20.
Chyba ze to jednak ten pasek rozrządu bo w sumie jak sie odpalił to strzela tak jak by był zle zapłon ustawiony . ( jak będę kupował pasek i rolkę to mam normalnie szukać do mazdy 929 czy od innej pasuje ).
Pozdrawiam. I jeszcze raz dzięki za pomoc :):):)
The MATRIX...
- Od: 20 gru 2006, 22:23
- Posty: 67
- Skąd: Koszalin
- Auto: 929 Coupe 2.0, 1982 NA
Ja mam nieco inny silnik niż ty ten z filtrem powietrza w kształcie patelni mój nosił oznaczenie FE a twojego nie pamietam ale chyba NA pasek i rolke nabedziesz bez problemu po modelu silnika obejrzyj dokładnie silnik mój miał oznaczenie na filtrze powietrza
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
- Od: 23 lut 2004, 23:11
- Posty: 375
- Skąd: grochów
- Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko
Znalazlem na filtrze jest napisane HE 26 , czy to jest oznaczenie silnika .
Edit:08 lut 2007 16:24
Pomocy PomocyPomocyPomocyPomocyPomocyPomocy
Nie moge znaleść mechaniora co mi auto zrobi. Kazdy mowi ze nie za stare auto nie bedzie sie grzebal i takie tam.
Co mam robic
Edit:08 lut 2007 16:24
Pomocy PomocyPomocyPomocyPomocyPomocyPomocy
Nie moge znaleść mechaniora co mi auto zrobi. Kazdy mowi ze nie za stare auto nie bedzie sie grzebal i takie tam.
Co mam robic
The MATRIX...
- Od: 20 gru 2006, 22:23
- Posty: 67
- Skąd: Koszalin
- Auto: 929 Coupe 2.0, 1982 NA
MATRIX5000 napisał(a):... za stare auto nie bedzie sie grzebal i takie tam...
Za stare?? To teraz już nie ma mechaników znających się na gaźnikach tylko wszyscy naprawiają to co im komputer pokaże? Co to za miasto, u nas nie ma problemu czy to gaźnik czy wtryski, czy ma auto 5 czy 25 lat – robią wszystko, jak tylko poczekasz, bo kolejki są do wszystkich warsztatów.
A swoją drogą co już masz zrobione/sprawdzone – czy coś wiesz więcej niż w dniu usterki czy tylko to co na forum było pisane?
Pozdrawiam
Krzysiek.
- Od: 11 sty 2007, 23:11
- Posty: 32
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: ----------
Witam,
Autko stoi juz u mechnika padł rozrusznik bo go zajezdzilem, mechanik nic nie moze zrobic do póki nie naprawi rozrusznika, cos mowil ze swiece byly zle to wymienil i juz cos tam zaczol trybic. Ale teraz nie moze dostac czesci do rozrusznika. i czekam <zły>
Autko stoi juz u mechnika padł rozrusznik bo go zajezdzilem, mechanik nic nie moze zrobic do póki nie naprawi rozrusznika, cos mowil ze swiece byly zle to wymienil i juz cos tam zaczol trybic. Ale teraz nie moze dostac czesci do rozrusznika. i czekam <zły>
The MATRIX...
- Od: 20 gru 2006, 22:23
- Posty: 67
- Skąd: Koszalin
- Auto: 929 Coupe 2.0, 1982 NA
MATRIX5000 napisał(a):... teraz nie moze dostac czesci do rozrusznika
Nie zdziwiłbym się gdyby pasował rozrusznik ze starej 626 2.0 – silnik jest chyba ten sam, a części pod dostatkiem. Na Allegro jest do sprzedania 929 Coupe w całości lub na części za parę setek – jakbym miał gdzie trzymać to bym chętnie wziął na części – zawsze komuś by coś się przydało
Pozdrawiam
Krzysiek.
- Od: 11 sty 2007, 23:11
- Posty: 32
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: ----------
Jest na allegro 929 ale za 2 tys zł. Trzymajcie kciuki .Mam nadzieje ze mechanior zadzwoni do mnie w poniedzialek i powie "PROSZE ODEBRAC AUTO WSZYSTKO GRA " . Miesiąc czasu nie jeździłem.
Taka kwestia w ogóle machanior powiedział że nie ma paska tylko jest łańcuszek.
Taka kwestia w ogóle machanior powiedział że nie ma paska tylko jest łańcuszek.
The MATRIX...
- Od: 20 gru 2006, 22:23
- Posty: 67
- Skąd: Koszalin
- Auto: 929 Coupe 2.0, 1982 NA
MATRIX5000 napisał(a):Taka kwestia w ogóle machanior powiedział że nie ma paska tylko jest łańcuszek.
No kiedyś słyszałem że w 929 HB wychodził silnik z łańcuszkiem i wszystko jasne. Na stronie drugiej pytałem czym się różnią dwa silniki (foto) misiolot napisał że ten który ja mam w tej madzi na części i ten co ma MATRIX to prawdopodobnie 1.8 ale chyba nie bo MATRIX pisał że ma 2,0. Ten drugi silnik to napewno 2,0 i napewno ma pasek. Wizualna różnica to taka że dolot i wydech w tych silnikach są po przeciwnych stronach. Panowie mam wrażenie że nasza wiedza na temat 929 HB pozostawia wiele do życzenia, dlatego mam kilka pomysłów jak to zmienić napewno niedługo się z wami podziele.
A tak wygląda rozbebeszony silnik w mojej madzi dziś zdejmowałem głowice, niestety nie mam łańcuszka i muszę wymienić pasek wraz z napinaczem nawiasem mówiąc nie widziałem prościej oznaczonego rozrządu jak w madzi.
- Od: 16 gru 2005, 23:58
- Posty: 32
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 929 HB
matrix nie łam sie kup rozrusznik na szrocie od 323 BG tak jak ja pasuje pewnie także od 626 bedzie najlepiej to go wykręc i wtedy dobierz ,wiedza jaką posiadam na termat 929 ogranicza sie tylko do tego co sam zrobiłem bo żadnych serwisówek nie udało mi si.ę zdobyć.
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
- Od: 23 lut 2004, 23:11
- Posty: 375
- Skąd: grochów
- Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko
Pisząc na temat naszej wiedzy nie chciałem absolutnie nikogo urazić, ja również wiedzę zdobywam z własnych doświadczeń oraz ze szperania w necie co zaowocowało niezłymi odkryciami którymi oczywiście z miłą chęcią się podzielę. Z serwisówkami jest problem dobrze o tym wiem, jest taki koleś który posiada fabryczne mikrofilmy z wszystkimi częściami do 929 HB pracuje w warszawie jak znajdę namiary to może coś się uda od niego wyciągnąć.
- Od: 16 gru 2005, 23:58
- Posty: 32
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 929 HB
Namiary by sie przydaly do tego goscia.
Troche się nosiłem po roznych szrotach i servisach w celu znalezienia czesci.
W ogóle jest taka kwestia ze w kazdych katalogach co mieli to oznaczenia części zaczynaja sie od 85 roku. Nic nie ma na temat 929 z 82 roku nic totalnie nic.
Czy te czesci jak np tarcze albo amortyzatory klocki roznia się.
A wracajac do silnika to mam 2.0 i w sumie teraz nie wiadomo czy pasek czy lancuszek.
Dobrze ze te forum jest bo naprawde duzo sie mozna dowiedziec, ja np mam bardzo mala wiedze na temat tego auta ale powoli cos kminie, dzieki za info o rozruszniku
Potrzebny namiar na tarcze bo mam cienkie no i klocki tez nie moge dostac
Znajomi juz sie smieja bo auto jezdzilo 3 tygodnie a teraz juz miecha stoi, ale jeszcze im pokaze tylko abym dostal czesci te ktore beda potrzebne.
Troche się nosiłem po roznych szrotach i servisach w celu znalezienia czesci.
W ogóle jest taka kwestia ze w kazdych katalogach co mieli to oznaczenia części zaczynaja sie od 85 roku. Nic nie ma na temat 929 z 82 roku nic totalnie nic.
Czy te czesci jak np tarcze albo amortyzatory klocki roznia się.
A wracajac do silnika to mam 2.0 i w sumie teraz nie wiadomo czy pasek czy lancuszek.
Dobrze ze te forum jest bo naprawde duzo sie mozna dowiedziec, ja np mam bardzo mala wiedze na temat tego auta ale powoli cos kminie, dzieki za info o rozruszniku
Potrzebny namiar na tarcze bo mam cienkie no i klocki tez nie moge dostac
Znajomi juz sie smieja bo auto jezdzilo 3 tygodnie a teraz juz miecha stoi, ale jeszcze im pokaze tylko abym dostal czesci te ktore beda potrzebne.
The MATRIX...
- Od: 20 gru 2006, 22:23
- Posty: 67
- Skąd: Koszalin
- Auto: 929 Coupe 2.0, 1982 NA
zobacz tu ,nawet firma która nie ma specjalizacji na japońce posiada sporo gratów
http://czesci.samochodowe.intercars.com.pl/
są klocki i tarcze paski napinacze końcówki drążków i wiele innych niech cię nie zrazi że naprzykład to Daihatsu ale takie jest życie
http://czesci.samochodowe.intercars.com.pl/
są klocki i tarcze paski napinacze końcówki drążków i wiele innych niech cię nie zrazi że naprzykład to Daihatsu ale takie jest życie
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
- Od: 23 lut 2004, 23:11
- Posty: 375
- Skąd: grochów
- Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko
Wielkie dzieki. Nie wazne od czego czesci wazne zeby pasowaly
Dzwonilem do Autoryzowanego servisu MAZDY. Gosc podal mi numery zamieników tarcz i klocków a amory tylne maja za 370 sztuka.
Wogole gosc powiedzial ze w tym moim 2.0 jest lancuszek.
Dzwonilem do Autoryzowanego servisu MAZDY. Gosc podal mi numery zamieników tarcz i klocków a amory tylne maja za 370 sztuka.
Wogole gosc powiedzial ze w tym moim 2.0 jest lancuszek.
The MATRIX...
- Od: 20 gru 2006, 22:23
- Posty: 67
- Skąd: Koszalin
- Auto: 929 Coupe 2.0, 1982 NA
MATRIX5000 jeśli możesz to napisz nr zamiennika przedniej tarczy.
- Od: 16 gru 2005, 23:58
- Posty: 32
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 929 HB
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości