Powyżej 180 wyłancza ABS/przekłamanie licznika.

Mazda 929 1987–1991 (HC) / 1982–1987 (HB)

Postprzez piotrek929 » 19 wrz 2006, 22:29

po osiągnięciu prędkości 190 km/h włącza się kontrolka ANTY-LOCK ( hamulce) i przestaje dzialać ABS, po ponownym włączeniu stacyjki wszystko dziala, i znowu pponad 180, i to samo, rozłącza sie ABS, czyżby halotrony nie wyrabiały przy takiej prędkości?i system traktuje to jako awarie?
wcześniej dojeżdzałem do 220 i wszystko grało.

a kłamią wam liczniki? jechalem z GPSem i przy 180 na liczniku GPS podaje 190, cieszy mnie to, przy 100 na godzine licznik zaniża dokladnie polowe czili o 5 km, zwiększylem rozmiar tylnej gumy 225/55/16 to dlatego?
(więcej idiotycznych pytań nie mam)
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez marek » 19 wrz 2006, 23:18

piotrek929 napisał(a):cieszy mnie to, przy 100 na godzine licznik zaniża dokladnie polowe czili o 5 km


jeśli zwiększyłeś oponę to licznik może zaniżać ( z reguły na seryjnych gumach zawyżają) A skoro przy 190 na GPS masz 10kmh więcej a przy 100 5kmh więcej, to jak nic wychodzi że licznik zaniża 5%.

Podaj rozmiar seryjnej opony to można przeliczyć ile na seryjnej oponie by pokazał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 01:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez piotrek929 » 20 wrz 2006, 09:07

seryjny rozmiar to 205/60/15, ponieważ włożylem alu'16 do przodu dałem 205/55/16, więc srednica kola się nie zwiększyła( większa nie wjdzie bo niemiesci s9ie pod kolumną mcpersona) a na tył dałem 225/55/16, bo strasznie mi gume paliło i nie mogłem sie rozpędzić. czujnik prekości znajduje sie końcu skrzyni biegów, zbiera impulsy z wału, więc możliwe ze bedzie zaniżał tyeraz , nie
a co do tego ABSu to nie wiecie co sie dzieje?
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez tomekrvf » 20 wrz 2006, 12:17

Inna średnica kół z przodu i z tyłu jest przyczyną problemu
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez piotrek929 » 20 wrz 2006, 12:25

tomek masz racje, przy tej samej prędkości dochodzą różne impulsy z czujników na kołach. <jupi> po problemie, postaram sie nie jeździć tak szybko :)
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 20:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Puhcio » 20 wrz 2006, 14:10

piotrek929 napisał(a):postaram sie nie jeździć tak szybko



hahaha
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9