Strona 1 z 2

Gdzie serwisujecie swoje autka

PostNapisane: 5 lip 2006, 15:25
przez MarioM95
Witam jeszcze raz!
Mam pytanko, gdzie kloedzy z Wawy polecacie serwisować autko?

Chcę podpiąć do kompa i posprawdzać co w trawie piszczy?

Z góry dzięki za wszelką pomoc :)

PostNapisane: 5 lip 2006, 15:35
przez jacobs

PostNapisane: 5 lip 2006, 15:52
przez MarioM95
Dzięki !!! :)

PostNapisane: 12 lip 2006, 11:00
przez mbmaster
Niedawno do Jaksy dzownilem i jeszcze niema on komputera do OBDII wiec nie podepnie Ci. Dzwonilem juz nie pamietam gdzie do mazdy i za podpiecie licza sobie 90zl.
Ale zawsze do Jaksy mozesz podjechac, od strony mechanicznej mozna podejsc do tematu ;)

PostNapisane: 12 lip 2006, 12:38
przez MarioM95
rozmawiałem z nim parę dni temu i nic mi nie mówił że nie mozna u niego podpiąć!

Mam na razie 2 sprawy:
1. za dużo pali – w mieście z klima około 19.
2. łapie podczas postoju lub bardzo wolnej jeździe bardzo wysoka temperaturę. podczas normalnej jazdy wskazówka jest nieco nad połową.

Jest jeszcze inna sprawa, nagrzewa się bardzo podłoga bagaznika ta część nad tłumnikiem no i nie zauważyłem żeby mi woda z klimy kapała pod samochodem.

PostNapisane: 12 lip 2006, 15:09
przez Reagan
MarioM95 napisał(a):rozmawiałem z nim parę dni temu i nic mi nie mówił że nie mozna u niego podpiąć!


A pytałeś czy może? Jak kiedyś dzwoniłem to nie miał i jak pisze mbmaster nic sie nie zmieniło.
Swiecą się jakieś kontrolki (check, hold, tcs off)?

Podpiecie pod kompa:
www.azauto.pl
Powinni też mieć:
www.auto2000.waw.pl/
i tu chyba też mają
www.autotransmisja.pl/

MarioM95 napisał(a):za dużo pali – w mieście z klima około 19

Sporo. Ale klima + korki i jak jeszcze butujesz jak nie korki i może tak być.
Poczytaj tu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =skala+3+4

MarioM95 napisał(a):łapie podczas postoju lub bardzo wolnej jeździe bardzo wysoka temperaturę. podczas normalnej jazdy wskazówka jest nieco nad połową

Poczytaj tu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =skala+3+4

No i pochwal się w dziale Nasze Mazdy swoim nabytkiem.

PostNapisane: 12 lip 2006, 16:05
przez MarioM95
Dzięki za informacje!

Po odpaleniu wszystkie kontrolki gasną.

Jeszcze raz zadzwonie do Jaksy się upewnie.


Jak zrobie fotki to zapodam.

PostNapisane: 12 lip 2006, 17:56
przez Italiano
MarioM95 napisał(a):nagrzewa się bardzo podłoga bagaznika ta część nad tłumnikiem

To normalne...też tak miałem.


MarioM95 napisał(a):nie zauważyłem żeby mi woda z klimy kapała pod samochodem.

A dobrze ci chłodzi? Po 10 latach czynnik chłodniczy traci właściwości, proponował bym go wymienić. U mnie było to samo klima chłodziła bardzo słabiutko, gościu opróżnił instalacje i nabił od nowa. I wtedy zaczeło dobrze schładzać. :D

PostNapisane: 12 lip 2006, 20:25
przez wiesiek5
----

PostNapisane: 12 lip 2006, 20:43
przez Jaksa
Reagan napisał(a):Jak kiedyś dzwoniłem to nie miał i jak pisze mbmaster nic sie nie zmieniło.
Zmieniło sie zmieniło <lol>

PostNapisane: 13 lip 2006, 00:00
przez mbmaster
To co juz jest OBDII u Ciebie Jarku?

Jak tak to za jaki czas pewnie cie odwiedze z siostra. Sondy juz wymienilismy wiec zbaczymy czy spalanie spadnie. Jaka cena za podpiecie do kompa?

PostNapisane: 13 lip 2006, 07:34
przez MarioM95
Wczoraj po wyjściu z pracy i odpaleniu auta zapaliła mi się kontrolka HOLD, po przejechaniu kilku km i zgaszeniu silnika i po chwili ponownym odpaleniu już sie nie paliła.

Mógłbym mieć prośbę do kolegów o interpretację wyświetlanych komunikatów?

O co chodzi z komunikatem hold, ?

PostNapisane: 13 lip 2006, 07:53
przez MarioM95
Italiano:
I co wymieniałeś osłonę nad tłumnikiem? Moja jest od strony koła zapasowego przyrdzewiała.

Wczoraj zaczęło cieknąć, nie wiem co się działo do tej pory? Może jakiś wąż mam zagięty
Klima działa bez zarzutu ale i tak muszę podjechać na przegląd.

PostNapisane: 13 lip 2006, 09:19
przez Reagan
Jaksa napisał(a):Zmieniło sie zmieniło


To co się nie chwalisz!! Zaraz się kolejka ustawi ;)
Ile u Ciebie ta przyjemność kosztuje?


MarioM95 napisał(a):i tak muszę podjechać na przegląd


To już wiesz gdzie masz jechać no chyba że do wieśka ale tam troszkę daleko.

PostNapisane: 13 lip 2006, 12:21
przez Italiano
MarioM95 napisał(a):I co wymieniałeś osłonę nad tłumnikiem?

Zostawiłem tak jak jest...niech się grzeje (tak w zasadzie to już mnie "grzeje" czy się grzeje :P )
Zawsze możesz ją wymienić albo zabezpieczyć dodatkowo czymś "ciepłochłonnym", jakąś izolacją termiczną.

PostNapisane: 13 lip 2006, 13:23
przez Puhcio
MarioM95 napisał(a):Wczoraj po wyjściu z pracy i odpaleniu auta zapaliła mi się kontrolka HOLD, po przejechaniu kilku km i zgaszeniu silnika i po chwili ponownym odpaleniu już sie nie paliła.


Zaraz po zapaleniu, czy po staniu np. w korku ?

Zapalila sie czy migala ?

Zasadniczo znaki od kontrolki HOLD zle sie koncza. <lol> Bioroac pod uwage wiek i przebiegi naszych aut, to przewaznie koniec skrzyni.

No, ale dosc straszenia :P HOLD sygnalizuje usterke ASB – najczesciej elektroniczna, co moze byc wynikiem wczesniejszego uszkodzenia mechanicznego. Zapalenie sie lampki hold oznacza przescie skrzyni w tryb awaryjny. Tracisz 4 bieg, a perzewaznie jeszcze 1 i 2. Taki awarynjy punkt – przescie skrzyni na 3 bieg ... ma zminimalizowac uszkodzenia w razie awarii ...

Obserwuj co sie bedzie dziac. Czasem HOLD moze sie zapalic, gdy przegrzeje sie olej w skrzyni, etc.

Kiedy byl wymieniany olej w ASB ? Czy szarpie z 1 na 2 juz nie pytam, bo na 99% tak. Czy slizga zmieniajac biegi ?

MarioM95 napisał(a):za dużo pali – w mieście z klima około 19.


Jakies dobre 7 – 8 l za duzo.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 13 lip 2006, 13:50
przez mbmaster
Test OBDII w Auto Jaksa kosztuje 80zl. Nom z tym 19l to przesada i to po maksie. Zapewne Sondy lambda poszly.

PostNapisane: 13 lip 2006, 14:01
przez MarioM95
Zapaliła sie w momencie gdy z P przeszedłem na D. Paliła się cały czas nie mrugała.
Rzeczywiście nie miałem 4 jechał na 1, 2 i 3, ale jak stanąłem i zgasiłem (poszedłem po córke do przedszkola) a później odpaliłem i na D wrzuciłem to już sie nie paliła do końca dnia i przerzucał normalnie.

Skrzynia była robiona przy 217 tys. km i olej był zapewne wtedy wymieniony, teraz jest 243tys. km.

Z szarpaniem jest róznie raz szarpnie raz nie zależy jak gazem operuje.

PostNapisane: 13 lip 2006, 14:02
przez MarioM95
Italiano napisał(a):
MarioM95 napisał(a):I co wymieniałeś osłonę nad tłumnikiem?

Zostawiłem tak jak jest...niech się grzeje (tak w zasadzie to już mnie "grzeje" czy się grzeje :P )
Zawsze możesz ją wymienić albo zabezpieczyć dodatkowo czymś "ciepłochłonnym", jakąś izolacją termiczną.



A nie obawiac się że zapali się samochód ?

PostNapisane: 13 lip 2006, 14:05
przez MarioM95
mbmaster napisał(a):Test OBDII w Auto Jaksa kosztuje 80zl. Nom z tym 19l to przesada i to po maksie. Zapewne Sondy lambda poszly.


Wczoraj po raz drugi tankowałem i wyszło mi 15 l po mieście z klimą.

Jutro jadę nią na kujawy 500 km w obie to sprawdzę ile wezmie.