Jaki olej silnikowy?
Tak to jest z tymi olejami tylko jedna z reguł przy kupnie oleju jest taka,że:
..nie korzysta się z promocji supermarketów itd.. każdy doświadczony mechanik czy wieloletni użytkownik może to stwierdzić!
Nic aby mieć oczy dokoła głowy!
..nie korzysta się z promocji supermarketów itd.. każdy doświadczony mechanik czy wieloletni użytkownik może to stwierdzić!
Nic aby mieć oczy dokoła głowy!
- Od: 20 sty 2011, 13:00
- Posty: 7
- Skąd: Okolice Radomia
- Auto: Mazda 626 1.8 16V 90km
1998 Pb+LPG
Nawet jak się jeździło na półsyntetyku -ZALECANE -płukanka+olej syntetyczny="uzdrowienie madzi"
Osobiście używam płukanki firmy Volvoline(w 5minut)z tym że ja płuczę 15minut(tylko na wolnych obrotach).Jeśli chodzi o olej to Motul 5w40.
Osobiście używam płukanki firmy Volvoline(w 5minut)z tym że ja płuczę 15minut(tylko na wolnych obrotach).Jeśli chodzi o olej to Motul 5w40.
- Od: 6 kwi 2011, 21:27
- Posty: 19
- Skąd: Grodzisk wlkp
- Auto: Mazda 626
wersja-GE
rok produkcji-1996
silnik-FP
Myślę, że nie powinno mieć to dla ciebie większego znaczenia jaki olej jest fabrycznie przypisany przez producenta, no chyba że twój egzemplarz ma przebieg rzędu 50-70kkm. W innym przypadku lej to poprzedni właściciel, jeśli nie wiesz co lał poczytaj info pod linkiem:
http://info.milleniatech.net/oil/
Jeśli nadal masz wątpliwości co wlać to proponuję coś w miarę uniwersalnego, tj. jakiś syntetyk o średniej lub wysokiej lepkości np. 5w40 lub 5w50, no chyba że silnik siorbie ci sporo oliwy to zalej go czymś jeszcze bardziej lepkim. W brew powszechnej opinii syntetyki nie rozszczelniają silników bardziej niż semisyntetyki czy mineralne, bo znaczenie mają tylko jego parametry (przede wszystkim lepkość w różnym zakresie temp.), natomiast opinia ta powstała w czasach, gdy zdecydowana większość syntetyków posiadała klasę 0w30 lub 5w30. Obecnie możesz kupić syntetyk (np. 10w60), który lepiej "uszczelni" ci silnik niż jakikolwiek olej mineralny.
Pzdr.
http://info.milleniatech.net/oil/
Jeśli nadal masz wątpliwości co wlać to proponuję coś w miarę uniwersalnego, tj. jakiś syntetyk o średniej lub wysokiej lepkości np. 5w40 lub 5w50, no chyba że silnik siorbie ci sporo oliwy to zalej go czymś jeszcze bardziej lepkim. W brew powszechnej opinii syntetyki nie rozszczelniają silników bardziej niż semisyntetyki czy mineralne, bo znaczenie mają tylko jego parametry (przede wszystkim lepkość w różnym zakresie temp.), natomiast opinia ta powstała w czasach, gdy zdecydowana większość syntetyków posiadała klasę 0w30 lub 5w30. Obecnie możesz kupić syntetyk (np. 10w60), który lepiej "uszczelni" ci silnik niż jakikolwiek olej mineralny.
Pzdr.
.jano. napisał(a):Myślę, że nie powinno mieć to dla ciebie większego znaczenia jaki olej jest fabrycznie przypisany przez producenta, no chyba że twój egzemplarz ma przebieg rzędu 50-70kkm. W innym przypadku lej to poprzedni właściciel, jeśli nie wiesz co lał poczytaj info pod linkiem:
http://info.milleniatech.net/oil/
Jeśli nadal masz wątpliwości co wlać to proponuję coś w miarę uniwersalnego, tj. jakiś syntetyk o średniej lub wysokiej lepkości np. 5w40 lub 5w50, no chyba że silnik siorbie ci sporo oliwy to zalej go czymś jeszcze bardziej lepkim. W brew powszechnej opinii syntetyki nie rozszczelniają silników bardziej niż semisyntetyki czy mineralne, bo znaczenie mają tylko jego parametry (przede wszystkim lepkość w różnym zakresie temp.), natomiast opinia ta powstała w czasach, gdy zdecydowana większość syntetyków posiadała klasę 0w30 lub 5w30. Obecnie możesz kupić syntetyk (np. 10w60), który lepiej "uszczelni" ci silnik niż jakikolwiek olej mineralny.
Pzdr.
No wiesz poprzedni właściciel mówił mi że wlany jest jakiś dizlowski olej...
co chodzi o silnik to właściwie nie bierze dużo oleju...
Edit: 17 maja 2011 21:24
a który mi olej polecilibyście?
CASTROL EDGE SPORT 10W-60 czy CASTROL EDGE SPORT 0W-40???
Ostatnio edytowano 17 maja 2011, 22:28 przez Zomol, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 paź 2010, 17:39
- Posty: 103
- Skąd: Chełm
- Auto: była 323F BJ /
obecnie Xedos 9
Zomol86_323F napisał(a):No wiesz poprzedni właściciel mówił mi że wlany jest jakiś dizlowski olej...
co chodzi o silnik to właściwie nie bierze dużo oleju...
1. Niedużo to pojęcie względne... Może jeszcze za mało przejechałeś żeby stwierdzić ile, bo po 1 czy 3 tyś km często trudno dokładnie określić.
2. Nieważne czy uniwersalny czy dizlowski (dizlowskie mają tylko dodatkowe komponenty w ilościach śladowych, które w silnikach benzynowych w niczym nie przeszkadzają, ważne są natomiast "cyferki" – czy był to np 5w30 czy 10w60 itp.) Sprawdź, może jest gdzieś przyczepiona etykietka, jeśli nie to proponuję olej syntetyczny 5w40 (dobry jest Shell, Mobil, nie polecam Elfa Excellium, innych nie testowałem)
Zomol86_323F napisał(a):CASTROL EDGE SPORT 10W-60 czy CASTROL EDGE SPORT 0W-40???
10w60 będzie dobry jeśli nie schodzisz poniżej 4tyś rpm Tego typu oleje dobrze sprawdzają się w wysokich temperaturach, przy wysokich obciążeniach, zimą zanim się rozgrzeje nie spisuje się rewelacyjnie
0w40 jest bardziej uniwersalny, będzie lepszy dla codziennej jazdy ale tak jak wcześniej wspominałem, poleciłbym jeszcze bardziej 5w40.
W 626 GE FS nie zauważyłem różnicy między amerykańskim Petro Canada 10W40, Mobil 10W40 i Lotos 10W40. Jeżdżę więc na Lotosie.
Filtr oleju polecam firmy MANN FILTER . Nie wiem co w nim jest ale szybciej na tym samym oleju gaśnie mi kontrolka po nocy i krócej słychać górę – szybciej olej dopływa. A z tym cykaniem jest tak, że kilka dni cyka kilka nie. Zaworek oryginalny.
Filtr oleju polecam firmy MANN FILTER . Nie wiem co w nim jest ale szybciej na tym samym oleju gaśnie mi kontrolka po nocy i krócej słychać górę – szybciej olej dopływa. A z tym cykaniem jest tak, że kilka dni cyka kilka nie. Zaworek oryginalny.
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
Witam
Miałem podobną sytuację ze swoją 9 , silnik na olejach 10W40, 5W40, a nawet 0W40 był nieco głośny, po pierwszym rannym uruchomieniu przez momencik słychać było stuk zaworów. Po dokładnym zainteresowaniu się historią powstania silnika 2,5V6 , doszedłem do wniosku że pierwowzór oparty jest na modelach silników forda. Zastosowałem więc olej dedykowany do silników Ford z normą FE. W chwili obecnej jeżdżę na oleju BP 5000 FE 5W30 , stuki ustały , praca jest cichsza, z konsultacji z doswiadczonymi mechanikami, dowiedziałem się że takie zachowanie silnika uzależnione jest od otworków w regulatorach zaworów, które mają inną średnicę i dlatego należy stosować oleje z normą Forda.
pzdr
Miałem podobną sytuację ze swoją 9 , silnik na olejach 10W40, 5W40, a nawet 0W40 był nieco głośny, po pierwszym rannym uruchomieniu przez momencik słychać było stuk zaworów. Po dokładnym zainteresowaniu się historią powstania silnika 2,5V6 , doszedłem do wniosku że pierwowzór oparty jest na modelach silników forda. Zastosowałem więc olej dedykowany do silników Ford z normą FE. W chwili obecnej jeżdżę na oleju BP 5000 FE 5W30 , stuki ustały , praca jest cichsza, z konsultacji z doswiadczonymi mechanikami, dowiedziałem się że takie zachowanie silnika uzależnione jest od otworków w regulatorach zaworów, które mają inną średnicę i dlatego należy stosować oleje z normą Forda.
pzdr
- Od: 22 mar 2007, 21:53
- Posty: 6
- Auto: Xedos 9 2,5 V24 ASB
A co myślicie o oleju oryginalnym Mazda ?
link –> http://filterki.pl/pl/olej-mazda-5w30-d ... ra-5l.html
mogę go dostać w dobrych pieniądzach więc rozważam wymianę na taki...
link –> http://filterki.pl/pl/olej-mazda-5w30-d ... ra-5l.html
mogę go dostać w dobrych pieniądzach więc rozważam wymianę na taki...
Wojtek
- Od: 11 wrz 2011, 19:53
- Posty: 36
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93
Najzwyczajniej najnormalniej i najbezpieczniej Mobil1 5W50... i nic więcej pisać nie trzeba.
Sprawdzone na silniku Millera, przez pierwsze pare kkm nic nie dolewałem później do wymiany na 10kkm dolewki może 0.7 litra
bardzo zadowolony byłem i żebym wiedział lub słuchał się tego co mi doradzano nie lałbym Valvoline, Castrol, LiquyMoly, i o ile byłbym zdrowszy jakbym od samego początku zastosował się do Mobila1 5W50
Sprawdzone na silniku Millera, przez pierwsze pare kkm nic nie dolewałem później do wymiany na 10kkm dolewki może 0.7 litra
bardzo zadowolony byłem i żebym wiedział lub słuchał się tego co mi doradzano nie lałbym Valvoline, Castrol, LiquyMoly, i o ile byłbym zdrowszy jakbym od samego początku zastosował się do Mobila1 5W50
j4ku3 napisał(a):CASTROL to śmieć! Polecam LIQUI-MOLY.
Taaaa, a czerwone są szybsze...
Od 60kkm do mojej camry lany jest castrol (5W30) i jakoś nic się nie dzieje. Przypadek...?
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Ale z tego co widzę to kolega ma X6 a nie X9
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości