Jaki olej silnikowy?

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez bazyl wspaniały » 27 sty 2008, 15:51

Globy napisał(a):Mobil nie radzi sobie zbyt skutecznie z dzwiekiem popychaczy.

e, no co ty, na mobilu jeszcze ani razu nie słyszałem popychaczy, a przejechane na tym oleju ponad 8000km, wogóle silnik piknie na nim chodzi
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Pejsmen » 29 sty 2008, 17:37

Ja leje 10W 60 Castrol Edge ale jest za drogi i będę musiał zmienić.Taki był lany od początku.
Początkujący
 
Od: 22 gru 2007, 02:26
Posty: 19
Auto: Xedos 9 Miller

Postprzez Martinez81 » 8 lut 2008, 13:38

Zalałem w końcu ELF 5w40.Przejechałem ok 5000 km no i powiem szczerze,że już litr dolałem.Na Castrolu 0w30 nie dolewałem nic.Reakcja mechanika:ELF wypłukał syf jaki zostawia Castrol.Powiedział,żeby zrobić ok 10000km i wtedy znowu zalać ELF'a i powinno byc dobrze.Powiem szczerze,że na początku się trochę zszokowałem.
Wycieków nie ma:D tylko miska olejowa zaczyna mi rdzewieć po zimie :D ale to podobno w japońcach norma :D
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Postprzez Reagan » 8 lut 2008, 14:47

Dziwne, że nie brał 0W30 bo ten olej jest strasznie rzadki a bierze 5W40. Ile przejechałeś na 0W30? Pierwszy raz od kupna zmieniłeś olej?
Takie zużycie w sumie przy tym przebiegu to nie jest nic strasznego. To jest fałka i jeszcze jak ją wysoko kręcisz to musi coś wziąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez Martinez81 » 8 lut 2008, 17:21

Na castrolu 0W30 jeździł od nowości.Może faktycznie jak mówisz,bo średnio raz w tygodniu "przedmuchuję" jej wydech :D,żeby nie zapomniała po co jej stwórcy dali czerwone pole od 7 tys. :D
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Postprzez mckoper » 21 lut 2008, 00:12

Witam.

Jestem przed wymiana oleju w silniku i nie wiem ile musze go kupić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3955 (0/2)
Skąd: GDYNIA
Auto: Toyota Land Cruiser VZJ90

Postprzez qbass » 21 lut 2008, 00:37

mckoper napisał(a):Witam.

Jestem przed wymiana oleju w silniku i nie wiem ile musze go kupić?

Dokładnie 4 litry (+litr na ewentualne dolewki). Nie kupuj tylko mineralnego :)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez mckoper » 21 lut 2008, 00:40

Nie kupuj tylko mineralnego


Zalewam silnik Mobil 1 Super S 10W40 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3955 (0/2)
Skąd: GDYNIA
Auto: Toyota Land Cruiser VZJ90

Postprzez Martinez81 » 17 kwi 2008, 18:33

Ja po kilku (3 dokładnie) próbach.Zostaję przy Mobilu 5w30.Na początku był Castrol 0w30,potem Elf 5w40(jakaś trudna nazwana "e",nawet nie pamiętam).I oba były delikatnie połykane przez silnik,a po zalaniu mobila jest o wiele lepiej.Nic nie połyka(przejechałem już prawie 4000 km),no może śladowe ilości po ostrzejszym potraktowaniu.Także dla niezdecydowanych polecam.:)
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Postprzez Marek 161BD081 » 7 kwi 2010, 09:29

Witam!
Mam takie trochę nietypowe pytanie – kiedy powinno się pomyśleć o przejściu z oleju syntetycznego (5W40) na półsyntetyczny (10W40)?
Moja "maździnka" na już przelatane ponad 200kkm, wcześniejszy użytkownik używał jakiegoś oleju syntetycznego firmy AD.
Ze względu na małe wycieki i ... (chyba) jego spalanie zmuszony byłem robić już dolewki.
Oryginalnego oleju już nie mogłem dostać bo firma przestała handlować tym asortymentem więc ... jak skończyła mi się "banieczka" od poprzedniego właściciela dolałem Lotos'a 5W40.
Z tego co mi wiadomo to większość olejów tych samych klas bez kłopotów jest ze sobą mieszalna ale i tak przymierzam się w niedługim czasie zrobić całkowitą jego wymianę.
Waham się czy jednak nie przejść od razu na 10W40 bo nie ukrywam, że trochę hydropopychacze mi już klekoczą a nie wiem czy po wymianie oleju wyciszy się to :(

Jakie są wasze opinie na ten temat?

Co ew. może dać zastosowanie jakiejś (jakiej?) "płukanki" do oleju w moim przypadku?
Z "płukankami" nie mam żadnych doświadczeń więc wolę wcześniej zapytać.

Pozdrawiam!
Marek

P.S. temat ten pasuje też do działu "Eksploatacja" ale jednak umieściłem go tutaj, jeśli moderator uzna, że trzeba go przenieść to .... niech przeniesie.

EDIT BY MOD: Przeniosłem...ale do wątku już istniejącego o olejach do X9 :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dunio » 13 kwi 2010, 19:59

Witam

mam mały problem z dosyć głosna hydraulika i zastanawiam sie czy to nie jest problem oleju jeżdze na
Motulu 10W40 pozatym silnik równo pracuje mam przejechane 151 tysiecy i zastanawiam sie teraz na plukaniem silnika czy to w czyms moze pomóc
jak myslicie xedos 9 2.0
Początkujący
 
Od: 20 gru 2009, 12:02
Posty: 18
Skąd: Knurów
Auto: X9 Business 2.0 V6 24v 94r +LPG

Postprzez Adam44 » 13 kwi 2010, 22:31

Witam!!
Moim zdaniem to lepiej wymienić olej, i być pewien jaki jest a nie dolewać. Osobiście w 323 mam Castrol Edge Sport 10W60, a w 626 Castrol Magnatec 10W40 i jestem zadowolony :D . A wymieniam co 8 tyś km <ok> .
Obrazek
Profesjonalne lakierowanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 20:13
Posty: 156
Skąd: Dąbrowa Tarnowska - Wien
Auto: GC , była BA-GT jest Mondeo 2.5 V6

Postprzez Janusz626 » 16 kwi 2010, 16:59

Marek 161BD081 wymien oliwe na taka jaka miales czyli 5W40 moze byc Mobila, plukanke STP stosuje Globusek i zachwala, przejscie na polsyntetyk 10W40 nie ma sensu jeszcze i tylko moze sie silnik mocniej pocic.

Dunio poczytaj o zaworku pompy olejowej i nawet w twoim silniku pomaga na stukanie popychaczy, ile masz najechanych km ? jak sporo to nie zaszkodzi wymienic zaworek koszt wszystkich potrzebnych czesci to jakies 100pln na czesciach ory Mazda

Adam44 napisał(a):Osobiście w 323 mam Castrol Edge Sport 10W60, a w 626 Castrol Magnatec 10W40 i jestem zadowolony :D . A wymieniam co 8 tyś km <ok> .

rowniez sie ciesze bo tych samych olei stosowalem kiedys :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Dunio » 25 kwi 2010, 11:15

mam przejechane 151 tysiecy czytałem na temat zaworku i pisza ze sie sypia po ok 150 tys.km podobno wada fabryczna
masz racje zaczne od wymiany zaworku i oleju dzieki za info dam znac po wymianie. :)

Edit:
10:59
jeszcze jedono pytanie do wymiany tego zaworka wystarczy demontaz samej miski olejowej bez odkrecania całej pompy ???
Początkujący
 
Od: 20 gru 2009, 12:02
Posty: 18
Skąd: Knurów
Auto: X9 Business 2.0 V6 24v 94r +LPG

PostTen post został usunięty przez radar88 26 wrz 2011, 17:07.
Powód: Post pod postem

Postprzez Martinez81 » 25 kwi 2010, 12:19

U mnie zaworek wymieniał kolega dev13. :D Obecnie mam prawie 327 tyś km i śmigam na Valvoline 5W30, ale zastanawiam się nad przesiadką na 5W50 również Valvoline. :D Cukierek polecał, że to świetny olej do KL. :)
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Postprzez Janusz626 » 26 kwi 2010, 13:01

Zaworek to pikus, dochodzi do tego czesc wydechu, miska olejowa, smok, pamietaj o komplecie nowych uszczelek pod smok jak i do wydechu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Dunio » 26 kwi 2010, 19:36

no własnie a co pod miske masa czy uszelka czy jedno i drugie musze miec wszystkie cześci od razu bo jak nie to bede
musiał tyrac autobusem duzo kilometrów za cześciami :) a i pytanie jakim olejem go zalać co proponujecie ;)???
Początkujący
 
Od: 20 gru 2009, 12:02
Posty: 18
Skąd: Knurów
Auto: X9 Business 2.0 V6 24v 94r +LPG

Postprzez Janusz626 » 27 kwi 2010, 13:29

Dunio potrzebne bedzie:
trzy sztuki uszczelek pod wydech masz V6 (mozesz uzyc starych z pasta do uszczelek taki cos ala cement np. Bosal-a)
miska olejowa nie ma uszczelki wiec tylko silikon
uszczeleczka pod smok olejowy
po wykreceniu korka masz w srodku zaworek ze sprezynka korek ma oring mozesz go rowniez wymienic choc nie koniecznie
zaworek + sprezynka


po wykreceniu wszystkich srub z miski nie podwazaj miski srubokretami nozem mlotkiem tylko bedziesz miec dwie sruby dluzsze i jedna z nich wkrecasz w miske w miejscu w ktorym nie bylo tam sruby, po wkrecaniu tej dlugiej sruby zapiera sie ona o blok sinika skutecznie wypychajac miske w dol i miska sie ladnie odkleja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 27 kwi 2010, 18:27

Janusz626 napisał(a):po wykreceniu wszystkich srub z miski nie podwazaj miski srubokretami nozem mlotkiem tylko bedziesz miec dwie sruby dluzsze i jedna z nich wkrecasz w miske w miejscu w ktorym nie bylo tam sruby, po wkrecaniu tej dlugiej sruby zapiera sie ona o blok sinika skutecznie wypychajac miske w dol i miska sie ladnie odkleja

Mam rozumieć ze wkręcasz ja w miejsce np gdzie były wkręcone krótsze śruby??
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9