WAŻNE PYTANIE Mazda Xedos 9 po 10 latach stania...

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez Paweł-Gołembiewski » 29 sie 2018, 09:40

Hej, Moi drodzy, ważne pytanie, na które szukam odpowiedzi jest takie:

Mazda Xedos 9 1996 Miller 2,3 jest po 10 latach stania i nie jeżdżenia. Jako osoby doświadczone z tym modelem, co sugerujecie powymieniać, posprawdzać, zrobić przy nim. Co prawda mam swoją listę, ale z chęcią skorzystam z Waszej uprzejmości. W zamian obiecuję opisać wszystkie wykonane prace ;)

Najlepszego,
Paweł Gołembiewski
Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy:
>> Zapraszam serdecznie :) <<
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 7 lut 2018, 14:02
Posty: 128 (31/9)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda RX7 FB, RX7 FC, RX8, CX5

Postprzez voytecku » 29 sie 2018, 12:52

Wszystko! Mam nadzieje, ze pomoglem? ;)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez DR2K » 29 sie 2018, 13:20

– Prowadnice tylnych zacisków
– Rozebrać bęben i zobaczyć w jakim stanie są okładziny (istnieje ryzyko odklejenia ich i zablokowania koła)
– W jakim stanie są górne wahacze jeśli maja luzy to jak najszybciej wymienić bo pociągną za sobą środkowe
– Mocowanie poduszki od strony rozrządu (sprawdzić bo koroduje dość mocno tam)
– Dolne tuleje tylne głównego wahacza przód
– Gumy stabilizatorów (potrafią okropnie tłuc)

To są takie sprawy które zawsze sprawdzam :) a mówisz ze 10 lat stoi to wyjdzie tego więcej pewnie
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 17:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez Paweł-Gołembiewski » 29 sie 2018, 15:58

voytecku napisał(a):Wszystko! Mam nadzieje, ze pomoglem? ;)

Pozdrawiam,
voytecku.


Tak ;) to zmieniam cały samochód od razu ;)
Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy:
>> Zapraszam serdecznie :) <<
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 7 lut 2018, 14:02
Posty: 128 (31/9)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda RX7 FB, RX7 FC, RX8, CX5

Postprzez Bo_Lo » 29 sie 2018, 16:22

Przede wszystkim kondycje kompresora.Wszystko inne w tym naprawisz,z kompresorem już nie jest tak łatwo.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez voytecku » 30 sie 2018, 13:55

Paweł-Gołembiewski napisał(a):
Tak ;) to zmieniam cały samochód od razu ;)

Ciesze sie, bardzo chcialem pomoc :) Pomysl o MB, bardzo udane samochody :)

A tak na powaznie, najwazniejsze sa dwe rzeczy, jaki auto ma przebieg i gdzie stalo przez te 10 lat. Jesli ma do 40-60Kkm przebiegu i stalo w garazu, to mozna sie nim zainteresowac. Wtedy wlasciwie skupiasz sie na filtrach, olejach, gumach w zawieszeniu i samym zawieszeniu (tak w skrocie).

Natomiast jesli ma wiekszy przebieg (ale nie o 2-5Kkm) i ten X9 stal gdzies w krzakach z otwartym dachem, to w takim egzemplarzu bedzie juz wszystko, wszystko do wymiany.

Masz dostep do EPC, wiec zerknij na ceny czesci, czy w ogole oplaca sie inwestowac w takie auto. Same amortyzatory to pewnie ze 2000zl (przod ASO, tyl KYB). Swiece potanialy, ale pewnie wciaz sa po ok 30-40zl/szt, do tego kompletny rozrzad, paski i pewnie przewody gumowe ukladu chlodzenia, elastyczne przewody hamulcowe i te metalowe, nie wspominajac jeszcze o skrzyn (uszczelki z filtrem pewnie trzeba zamawiac znowu z drugiego konca swiata). Sam kompresor to najmniejszy problem, olej zawsze mozna wymieniac na biezaco :)

Napisz cos wiecej o tym samochodzie:)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez szkodnik_byd » 30 sie 2018, 20:02

No no no sprawdzaj auto kupuj, zakładaj temat

Generalnie w zawieszeniu nie licząc amortyzatorów przód to jakiegoś kosmosu z cenami nie ma – chyba że musi być wszystko na ori zawiasie poskładane

Warto robiąc coś przy zawieszeniu zniwelować fabryczny błąd i obniżyć kozę o 4cm

Kompresor to osobna kwestia trzeba pojeździć i się przekonać – niektórzy twierdzą że równie często co kompresorem olej znika pierścieniami w tych silnikach i jak znam mazdę sam pomiar kompresji nie wiele pokaże

Cenowo też cewki stanowią jakiś wydatek więc warto je sprawdzić

No i skrzynia do tego modelu raczej nie osiągalny w używce – co do naprawy to pytanie za ile

Blachy to tak jak wspomniano kielich przód od strony pasażera i nadkola tył, warto też sprawdzić drzwi od dołu jak wyglądają
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Paweł-Gołembiewski » 30 sie 2018, 21:05

Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy:
>> Zapraszam serdecznie :) <<
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 7 lut 2018, 14:02
Posty: 128 (31/9)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda RX7 FB, RX7 FC, RX8, CX5

Postprzez szkodnik_byd » 31 sie 2018, 00:34

No niech tylko temat wyleci z poczekalni to się zacznie

Kibicuje każdy x9 warty zachowania a w takim stanie i z millerem już wogóle
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez 83pit » 11 wrz 2018, 01:05

Witam. Również kupiłem xedosa 9 tyle ze z silnikiem 105kW.Ostatni przegląd wbity w dowód w roku 2008. Na dzień dobry w dzień zakupu wyszedł zerwany pasek klinowy i zatarta pompa wody. Pompa jest na rozrządzie wiec i jego zrobiłem (wiadomo standard-rozrząd trzeba zrobić). Po chwili wyszła uszczelka pod głowicą od strony grodzi. Została wymieniona wraz z uszczelką pokrywy klawiatury. Przy okazji wymieniłem kable i świece, do tego wszystkie filtry płyny i oleje. Po miesiącu poszła chłodnica wody.Trzeba było wypiaskować wszystkie zaciski hamulcowe, wymienić obydwa przeguby zewnętrzne bo strzelały na maxa. Przy próbie badania technicznego diagnosta doczepił się tylnego górnego drążka poprzecznego i gumy przedniego prawego wahacza. Oczywiście zrobione. Użytkuję od stycznia z małymi przerwami na konieczne naprawy. Przyszły upały to pojechałem sprawdzić i nabić klime. Oczywiście sprężarka do wymiany. Wymiana, nabicie plus zakup używanej wyniosło mnie ponad 600 PLN a dalej nie mrozi. Wróciłem i po ponownym podłączeniu pod maszynę i sprawdzeniu całego układu mechanik stwierdził że trzeba jeszcze wymienić zawór rozprężny którego nigdzie nie mogę znaleźć do teraz a lato się kończy. Konieczne było też zrobienie całej blacharki więc zdecydowałem się na zmianę koloru i przyciemnienie wszystkich szyb. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie otwieranie było tylko z kluczyka, do tego tylko od strony pasażera(to jakaś masakra normalnie). Antena elektryczna też wymagała wymiany i choć nowa to też sprawia problemy czasami.Lista jest długa jak widzisz. Nawet nie wiem w którym momencie się zapomniałem bo koszta naprawy są ogromne a dużo jeszcze zostało do roboty. Teraz już muszę ją skończyć i jeździć kilka dobrych lat bo naprawdę auto przyciąga uwagę. Mam nadzieję ze nie będziesz miał aż tyle problemów w dalszym użytkowaniu. Tak wygląda na chwilę obecną. Pordrawiam. Dżini.
Załączniki
xed1.jpg
1
xed2.jpg
22
xed3.jpg
23
Początkujący
 
Od: 31 mar 2018, 10:22
Posty: 9
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 v6 105kW. 94r.

Postprzez ProboszczV6 » 11 wrz 2018, 06:51

Współczuję takich problemów. Jednak wnioskuję że spodziewałeś się jak będzie. po 1 auto ma już 24 lata, po 2 bez przeglądu 10 lat znaczy że stało...
Ja swoją też kupiłem z uszkodzonym silnikiem, pęknięty tłok, ale liczyłem się nawet z wymianą silnika, opłacało się za połowę ceny rynkowej 6 lat temu.

Hmm... masz auto pomalowane podkładem? :D
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez 83pit » 11 wrz 2018, 07:52

Tak. jest pomalowane podkładem A na to plastilak w kolorze szary mat. Na sama górę lakiernik dał klar w macie bo guma strasznie się rysowala.
Załączniki
20180911_090246.jpg
przygotowania xedos.jpg
Początkujący
 
Od: 31 mar 2018, 10:22
Posty: 9
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 v6 105kW. 94r.

Postprzez ProboszczV6 » 14 wrz 2018, 15:36

Ahaa, a durny myślałem, że to na wierzchu to podkład... podobna struktura i kolor. Osobiście nie podobają mi się auta matowe, wszystko kwestia gustu.
Po 10 latach stania pewnie będziesz tak czy siak wymienić większość gum w zawieszeniu, nie wiadomo jak jak będzie z uszczelnieniem silnika, ale nie martw się, młodsze auta też potrafią wymagać podobnego wkładu finansowego, a płaci się za nie więcej.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9