Nierówna praca silnieka oraz skrzynia w trybie awaryjnym (TA KJ)

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez pyby » 9 cze 2017, 14:08

witam wszystkich,
Kupiłem 2 dni temu Xedosa 9 2.3 99 r. w kiepskim stanie i dosyc tanio – miał służyć tylko do pojeżdzenia przez rok a nastepnie na żyletki :(

Pech chciał, że auto zyskało moją duża sympatię – pomimo tego, że jest mocno zaniedbane. Pomyślałem, że może ktoś z szanownych kolegów z forum mógłby mi wskazać/podpowiedziec co sprawdzić przy takich objawach, bo myślę powaznie o przywróceniu jej do życia.

1. Skrzynia w awaryjnym. Działają tylko 2 biegi, drugi wskakuje przy wysokich obrotach dopiero jak odpuszczę gaz. Nie działa kickdown. Generalnie jest w bardzo złym stanie.
Pomysł: pierwsze co to chcę zmienić w ciągu tygodnia olej i filtr (juz zamówione). Zobaczymy czy cos pomoże, ale pewnie nie..

2. Silnik po wkręceniu na wyzsze obroty (np. próbujac zrobić kickdown) nagle słabnie i pojawia sie TCS OFF. Po tej operacji pyrtoli jak stara syrenka i nie wchodzi na obroty, mocno przerywa.
Pomysł: Kolega doradza, żeby sprayem z wodą zobaczyć czy są przebicia na kablach WN. Jak tak to wymiana przewodów WN i świec. I tu pytanie – to są przewody czy cewki, a może jedno i drugie?

3. Warstwa bezbarwna lakieru schodzi w wielu miejscach.
Pomysł: brak, ale może da się jakoś zetrzeć polerką jedną warstwę i jakoś "psiknąć" bezbarwnym?

4. Mocno słychać przegub z prawej strony – podobno są dwa – wewnętrzny i zewnętrzny. Który częściej pada? jakie mogą być c.a. koszty?

Zdaje sobie sprawe, ze stan auta jest beznadziejny, ale może trochę uda mi się go poprawić z Waszą pomocą.
dziekuję z góry
Ostatnio edytowano 21 cze 2017, 11:12 przez pyby, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 9 cze 2017, 13:51
Posty: 24 (4/1)
Skąd: okolice WAW
Auto: M6 GJ 2.5 AT SkyPassion
było:xedos 9 2.3 miller ta 1999 r.

Postprzez Michcio1 » 9 cze 2017, 15:39

odpowiedź 4
Częściej padają przeguby zewnętrzne, o ile dobrze pamiętam przegub prawy jest podwieszony u uchwycie, ze względu na jego długość, wewnętrzne przeguby zazwyczaj padają gdy ktoś je rozbierze i nie włoży kul/krzyżaka tak jak był wkładany pierwszy raz (każda kula po demontażu musi trafić w to samo miejsce w którym pracowała). Z tego co zauważyłem to przeguby fabryczne były kulowe, jeśli ktoś wymieniał to będą krzyżaki. Ceny przegubów od 80-250 zł, polecam przeguby firmy Ruville. Przy ewentualnym demontażu półosi uważaj na simmering znajdujący się w skrzyni, bo łatwo go uszkodzić :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2015, 01:16
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 626 GE benzyna
rok produkcji 1997
Pojemność silnika: 1840.00 cm 77 kW

Postprzez jedrzej07 » 12 cze 2017, 09:00

1. Wątpię, aby wymiana oleju i filtra coś zmieniła (jeśli by tylko szarpała przy zmianie biegów czy przy ruszaniu to powinno pomóc) ale jak nie ma biegów powyżej 2 to ciężki temat. Pewnie wymiana skrzyni Cię czeka albo remont...
2. Przy silniku 2.3 nie ma przewodów. Są tylko cewki. (Jakby co to mam dobre cewki w zapasie). Jednak jeśli mówisz, że pojawia się TCS to najprędzej problemem będą podciśnienia. A dokładniej myślę, że elektrozawory. Ten przy prawymi kielichu lub te których jest tak dużo na środku przy grodzi silnika. U mnie pomogła wymiana tych z górnego rzędu. Nie wiem dokładnie który powodował problemy ale wymieniłem wszystkie profilaktycznie i jest spokój.
3.Najlepiej żeby to zobaczył jakiś fachowiec, bo można za bardzo zjechać bazę i wyjdą niezłe kwiatki.
4. Jeśli przegub słychać, czyli pewnie terkotanie przy skręconych kołach to będzie przegub zewnętrzny. Wewnętrzne objawiają się bardziej wyciem, huczeniem i biciem podczas jazdy i przyspieszania.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Tomas2000 » 12 cze 2017, 11:28

Czy to jest to auto z Jabłonnej? co było wystawione za 1800? Niebieski miler ze skrzynią do remontu i bez bezbarwnego? temat trochę ciężki do odratowania, jak nie ma biegów to zapewne popalone tarczki, kupić skrzynie będzie ciężko chyba że ma ktoś na forum.

Jeśli olej skrzyni na bagnecie jest jasny i nie śmierdzi spalenizną to możesz sobie darować zmianę bo szkoda czasu i pieniędzy, zapewne ktoś go nie dawno zmieniał, jeśli będzie czarny i jak glut to w zasadzie też już za późno bo to już są tarczki w płynie... <faja> Najrozsądniejszą opcją był by remont skrzyni, ale tylko w przypadku zdrowej budy i silnika. Miller 2.3 że tak powiem wymaga sporo uwagi ze strony usera. Skupił bym się raczej na ocenie stanu i sprawności jednostki napędowej. O tym silniku jest dużo na forum więc proponuje poczytać i go sprawdzić zanim podejmiesz jakieś poważniejsze kroki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez ProboszczV6 » 12 cze 2017, 19:09

ad1 to nie pomoże
ad2 nie ma przewodów zapłonowych, są cewki pojedyncze, kolega się nie zna. Przyczyną mogą być podciśnienia np, albo świece, albo wiele innych rzeczy...
ad3 malowanie całości, położenie lakieru bezbarwnego na łuszczącą powłokę spowoduje zapewne dodatkowe szkody.
ad4 przegub zewnętrzny kosztuje 100-130zł, zużyty klekocze przy skręconych kołach, skręcone w lewo+klekot=prawy przegub do wymiany, skręcone w prawo+klekot=lewy przegub do wymiany.
po więcej info zadzwoń, dopisz lokalizację do profilu.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez pyby » 12 cze 2017, 21:53

Dziękuję za odpowiedzi ; tak Tomas2000 – to dokładnie ten parszywek :–) tak naprawdę wziąłem przypadkiem, bo potrzebowałem czegoś co jest mniej zeżarte od mojej 626 gf i ma trochę dłuższe OC..
Plan był pojeździć z pół roku i się pozbyć, ale cały czas mnie kusi się w niej babrać i może jakoś odratować.

@Proboszcz – tak, olej czysty..

Zmieniłem w sobotę 4 świece z 6-ciu (do tych dwóch najcięższych nie mogłem z kolegą dojść, za mało czasu). Swiece były czarne, zwykłe NGK za 10 zł. Kupiłem właściwe boscha, ale przerywanie i nierówne przyspieszanie nie ustało. Być może kwestia pozostałych 2 świec lub podciśnień.

Acha- apropo skrzyni – po pół godzinie jazdy jest w aucie bardzo gorąco ; plastiki i okolice lewarka skrzyni są tak nagrzane, że aż parzą!
P.S. macie jakąś wiedzę o tych specach od ASB ? Znajomy mechanik mówi , że "cuda czynią", ale czy wierzyć?
https://panoramafirm.pl/mazowieckie,m%C5%82awski,%C5%BCurominek,122/jw_service_automatyczne_skrzynie_biegow_jacek_wojciechowski-kdpgm_pfg.html
Początkujący
 
Od: 9 cze 2017, 13:51
Posty: 24 (4/1)
Skąd: okolice WAW
Auto: M6 GJ 2.5 AT SkyPassion
było:xedos 9 2.3 miller ta 1999 r.

Postprzez Tomas2000 » 13 cze 2017, 11:31

Niestety, nie znam warsztatu, ale powiem szczerze ogarnij najpierw silnik i sprawdź w jakim jest stanie, te silniki miał spore problemy ze szczelnością kompresora i wsadzenie z 3k PLN w skrzynię żeby się potem okazało że silnik umiera to lekki bez sens <faja>

Co do świec to jeśli są/były "zwykłe NGK" co kolwiek można przez to zrozumieć :) to zapewne były wsadzone np od KL czyli ze złym odstępem elektrod (1,1mm) a powinny być 0,8mm z tego co pamiętam.

np:
NGK PZFR5F

Rozwartość klucza:16 mm
Średnica gwintu:14,0 mm
Długość gwintu:19,0 mm
Odstęp elektrod:0,8 mm
Opornik:entstört, 5 KOhm
Kod silnika: KJ V6 DOHC Miller Mot

Takie świece niestety nie kosztują 10 zł :(

Załóż wszystkie świece takie jak powinny być, nie wiadomo co za złom tam siedzi, sprawdź wszystkie podciśnienie schemat poniżej:

Sprawdzanie poszczególnych elementów osprzętu silnika jest opisane w książce Xedos 9 Millenia sam naprawiam:

http://hostuje.net/file.php?id=b88b061d000638c3995ddf1f2a19ec8f

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez jedrzej07 » 13 cze 2017, 11:45

No za komplet świec dedykowanych dla tego silnika trzeba dać prawie 300zł także nie ma lekko. Istotne są też podciśnienia także warto przejrzeć je i porównać z tym schematem.
Tu jest ładny opis wymiany świec (i patenty co trzeba odkręcić żeby się tam dostać)
Co do kompresora jeśli tylko on byłby problemem to temat jest do załatwienia (w razie czego pisz PW)
Sama nieszczelność olejowa kompresora nie wpływa na moc auta. One chodzą do końca i dają kopa nawet jak kompresor łyka litr na 100km
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Tomas2000 » 13 cze 2017, 12:29

Zapodaj jeszcze może jakieś fotki blach to zobaczymy ile by trzeba było włożyć w budę, jest ruda na aucie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez radar88 » 13 cze 2017, 21:49

Witam,proszę o zapoznanie się z regulaminami tego forum jak i działów modelowych:
Zasady ogólne:
viewtopic.php?f=95&t=104282

Oraz : Działy Techniczne:
viewtopic.php?f=95&t=117609

Po zapoznaniu się z nimi proszę o poprawę tematu tak aby był on zgodny z w/w regulaminami naszego forum, jeżeli poprawa nie nastąpi, będę zmuszony temat zamknąć i usunąć.

W razie potrzeby służę pomocną dłonią, proszę o PW a postaram się pomóc i odpowiedzieć na pytania.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Tomas2000 » 16 cze 2017, 07:05

Jakieś postępy w temacie? udało się coś ruszyć z furką?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez pyby » 21 cze 2017, 11:11

cześć,
przepraszam Was, ale jakiś czas nie mogłem zajrzeć na forum.
Na razie większych postępów brak, dzisiaj dałem tylko na warsztat na wymianę przegubu zewn.

@jedrzej07 – napisałes o linku do wymiany świec, ale bez odnośnika :]

Dziękuję Tomas2000 za link. No i cenną radę dotyczącą sprawdzenia silnika. Pytanie tylko czy pierwszy lepszy mechanik jest w stanie się wypowiedzieć o jego stanie? O ile wiem nie jest to często spotykany motor..

Wrzucę dziś lub jutro fotki blachy.

@radar88 – poprawię temat jeszcze dziś.
Początkujący
 
Od: 9 cze 2017, 13:51
Posty: 24 (4/1)
Skąd: okolice WAW
Auto: M6 GJ 2.5 AT SkyPassion
było:xedos 9 2.3 miller ta 1999 r.

Postprzez Tomas2000 » 22 cze 2017, 08:11

W zasadzie to silnik jak silnik tylko pracuje w innym obiegu (Millera a nie Otta) trzeba sprawdzić kompresje na tłokach, wszystkie podciśnienia, cały osprzęt silnika jak to zrobić jest dokładnie opisane w książce którą ci polecilem. Czy nic nie hałasuje? Te silniki powinny działać bardzo cicho.
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez pyby » 27 cze 2017, 16:36

Tomas2000 napisał(a):W zasadzie to silnik jak silnik tylko pracuje w innym obiegu (Millera a nie Otta) trzeba sprawdzić kompresje na tłokach, wszystkie podciśnienia, cały osprzęt silnika jak to zrobić jest dokładnie opisane w książce którą ci polecilem. Czy nic nie hałasuje? Te silniki powinny działać bardzo cicho.


sorka, długo nie pisałem ale dałem mechanikowi 6 dni temu auto na wymianę przegubu i do tej pory go nie zrobił, wiec trochę wypadłem z rytmu..
Według mnie silnik chodzi cicho, słychać tylko rolki od pasków niektóre.

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć czy dobrze czytam kody? chociaż kawałek – powiedzmy pierwsze 1,5 minuty. Tutaj filmik
https://goo.gl/photos/AHZgZTTkceCq5Jqx5

Wg mnie jest tak:
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
11
11
17
13

Ale dziwi mnie, że np. kod 11 się powtarza a nie jest opisany w faq ( link http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=122&t=145325)


PS. czy ma ktoś info o linku o którym pisał jędrzej07 odnośnie wymiany wszystkich świec? udało mi się wymiec tylko 4-ry najłatwiejsze..
Początkujący
 
Od: 9 cze 2017, 13:51
Posty: 24 (4/1)
Skąd: okolice WAW
Auto: M6 GJ 2.5 AT SkyPassion
było:xedos 9 2.3 miller ta 1999 r.

Postprzez niedzwiadek833 » 27 cze 2017, 17:07

To są kody 4 cyfrowe.
Z moich wyliczeń wynikają takie błędy: 0705,1173,1250,1402,1486,1540.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez jedrzej07 » 27 cze 2017, 22:45

Wybacz. Zapomnialem o linku a mam neta tylko w telefonie obecnie. Link ponizej
http://milleniatech.net/plugchange/
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez pyby » 28 cze 2017, 13:55

niedzwiadek833 napisał(a):To są kody 4 cyfrowe.
Z moich wyliczeń wynikają takie błędy: 0705,1173,1250,1402,1486,1540.


jestes pewny?
w faqu są 2 cyfrowe, tutaj jakaś zagraniczna strona i też 2-cyfrowe..
http://www.cardiagnostics.be/-now/MAZDA%20M-MDS_bestanden/MAZDA%20Flash%20code%20reading.htm

jak to czytać?
Początkujący
 
Od: 9 cze 2017, 13:51
Posty: 24 (4/1)
Skąd: okolice WAW
Auto: M6 GJ 2.5 AT SkyPassion
było:xedos 9 2.3 miller ta 1999 r.

Postprzez niedzwiadek833 » 28 cze 2017, 15:47

Jestem pewien na 100 procent. Chyba w 98 roku Mazda wprowadziła kody 4 cyfrowe, po pierwszym lifcie X9. U mnie też są kody 4 cyfrowe a mam ten sam rok produkcji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez pyby » 29 cze 2017, 10:44

niedzwiadek833 napisał(a):Jestem pewien na 100 procent. Chyba w 98 roku Mazda wprowadziła kody 4 cyfrowe, po pierwszym lifcie X9. U mnie też są kody 4 cyfrowe a mam ten sam rok produkcji.


okej, a masz gdzieś linka do listy kodów?

Dopisano 29 cze 2017, 09:49:

jeszcze zapytam – jak silnik się zagrzeje to gasnie – obstawiam błąd przepływomierza.
objaw jest taki jak odłączę przepływomierz całkiem- więc myślę, że spróbuję.
Czy znacie oznaczenie przepływomierza do silnika 2.3?
Znalazłem cos takiego na aliexpress- http://www.aliexpress.com/store/product/Original-Mass-Air-Flow-Sensor-for-MAZDA-626-E2000-E2200-Xedos-9-OEM-E5T51072-KF3513215-KF35/2626025_32759790453.html
jak myślicie – warto w to wchodzić?
Początkujący
 
Od: 9 cze 2017, 13:51
Posty: 24 (4/1)
Skąd: okolice WAW
Auto: M6 GJ 2.5 AT SkyPassion
było:xedos 9 2.3 miller ta 1999 r.

Postprzez niedzwiadek833 » 29 cze 2017, 12:29

p0705- czujnik położenia dźwigni zmiany biegów, tak mi się wydaje.
p1173- sonda lambda bank 2 sensor 1 (HO2S Bank 2 Sensor 1 Circuit Fixed (Bank 2 Sensor 1))
p1250- solenoid regulatora ciśnienia paliwa (Pressure Regulator Control Solenoid Circuit)
p1402- EGR (EGR Valve Position Sensor Circuit)
p1486- EGR Vent Solenoid Circuit
p1540- ABV System Fault
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9